Tijd voor weer een update. Inmiddels de eerste draadjes aan de rails gesoldeerd en ook de eerste spant voor het landschap uitgezaagd en gemonteerd:

De BR 232 komt nu ongeveer met zijn neus uit de toekomstige tunnel rijden. Een verdieping lager staat de Hoyer-container half in de toekomstige tunnel.
Het is de bedoeling dat richting het midden van de baan de berg nog een stuk hoger wordt, ik denk ca. 40 hoogte (in totaal). Dat is ongeveer 20 cm hoger dan het hoogste punt aan de zijkant. Dat is nu nl. 22 cm.
Bovenop de berg komt de burcht
Lichtenfels van Faller. Die heb ik laatst al in de aanbieding gekocht, maar zit nog in de doos. Hij kan voorlopig toch nog niet op de baan en ik denk nog na of ik de muren een ander kleurtje geef. Wat roodachtig waarschijnlijk, het heet niet voor niets
Rothenburg

Tips voor een mooie kleur rood voor zo'n kasteel zijn welkom.
Volgende week een weekje vrij, ik had gehoopt dan een flink stap voorwaarts te kunnen maken. Dat kan op zich ook nog wel, alleen heb ik gisteren ook besloten om nog een paar dagen weg te gaan (de keus is op een bekende plek gevallen: Boppard).
De benodigde wisseldecoders (Uhlenbrock 63410) voor de aansturing van de wissels heb ik al binnen, dus qua werkzaamheden kan ik voorlopig wel weer vooruit. Alhoewel ik nog wel materiaal moet kopen om een schuiflade onder de baan te maken voor de laptop en centrale, maar eerst de bedrading aanleggen.
Groeten,
Wim