Allen dank voor de complimenten. Ja ben ook zeer content met de lange bogen, die had ik vanwege de beperkte bochtkeuze in het sporenplanprogrammaatje niet zo ingevoegd, maar uiteindelijk uit m'n hoofd zo op het oog neergelegd.
@ Mark: M'n treinen rijden er allemaal zonder problemen doorheen. Geen problemen met stijgende delen. Heb ook max. 3% aangehouden en in de bochten nog iets minder. Mijn langste trein is ongeveer een meter lang met stuurstandrijtuig (rijdt flink zwaarder vanwege stroomafname). Jouw stijging is dus 2%. Dat zou toch geen problemen moeten geven dacht ik zo, of heb je hele zware slepen?
@ Jeroen: Verkanting niet aan gedacht maar goeie tip! Zijn daar normen voor? Het lijkt me namelijk niet mooi om teveel verkanting te hebben in een lange boog. De boog rechtsom naar de rechter hoek lijkt me een mooie bocht voor verkanting. Las al iets over dunne reepjes karton aan de buitenkant van de boog onder de bielsen lijmen.
Ikea ja bij het zien van de gele letters op de gevel krijg ik al hoofdpijn....

Maar het is echt een superlampje voor dat geld. Ik overweeg er nog 1 bij te kopen om vanuit 2 kanten licht te hebben op m'n gepriegel (ben namelijk ook nog leesbrilplichtig helaas)

Maar Jeroen, nog m'n complimenten voor je banen. Die zijn voor mij een directe inspiratiebron en heel leerzaam hoe jij het maken van alle scenery beschrijft. Ben net terug van een trip naar Rüdesheim am Rhein, (koos m'n vrouw uit, die wil je toch niet meer kwijt dan?

) Geweldig leuk en gezellig stadje vooral 's avonds. Schitterende omgeving, Boppard aan de overkant zien liggen, mooie treinen zien rijden. Al met al enorm inspiratie opgedaan. Aanrader! Volgend jaar willen we weer.
Oh ja, ik heb van de BR103 en het restaurantrijtuig de pantograven iets verlaagd, want die staan standaard onnatuurlijk hoog op het dak als ze uitgeklapt zijn. Ik heb onder in het mechaniek een klein stukje hout van een Jordan tandenstokertje geplaatst met een pincet. Nogal een gepriegel, maar nu komt de pantograaf nog maar tot halverwege en dat staat stukken beter en scheelt gedoe met de tunnelportalen. Weet iemand of daar ook charmantere oplossingen voor zijn?
Kan niet wachten met het begin van de scenery. Heb inmiddels wat afbeeldingen van tunnelportalen geprint, uitgeknipt en op de baan geplaatst om een indruk te krijgen welke ik wil kopen en waar ze definitief neergezet moeten gaan worden. Heb DAS-klei gekocht om te gaan experimenteren met het bouwen van steunmuren en portalen. Voordat ik de rails ga lijmen zal ik eerst de plaat eronder bruin gaan verven en met verkanting gaan stoeien.
Groeten,
René