Mijn baan (nog in aanbouw)
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Een heel mooi verzorgde baan. Je preisertjes zijn zeer net en proper! 't Ziet er tof uit. Leuke baan.
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Op de heuvel is het eerste stukje Faller Car System aangelegd. Natuurlijk even een testritje met alle voertuigen.
Daarvan heb ik een filmpje gemaakt, deze vind je hier.
Dat kleine vrachtautootje heeft mazzel dat de flitspaal er nog niet staat.
Groetjes,
Jos
Daarvan heb ik een filmpje gemaakt, deze vind je hier.
Dat kleine vrachtautootje heeft mazzel dat de flitspaal er nog niet staat.
Groetjes,
Jos
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Dat is een leuk filmpje. Trouwens dat gele busje doet ook het station van Saraan aan. Ik heb goede hoop dat het Car Systeem over een paar jaar ook in N goed ontwikkeld zal zijn. Het geeft toch een extraatje aan een modelbaan vind ik. Maar dan moeten er dus ook autotjes komen...
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Hoi Michiel,
Ik had jouw filmpje ook gezien op jouw site, zag er goed uit.
Er komen druppelsgewijs steeds meer voertuigen in N. En het schijnt dat je op de Faller bussen buskappen van Herpa busjes kunt plaatsen, ik ben nog op zoek naar een Nederlandse Connexxion bus van Herpa om dit te proberen.
In h0 kun je het al aardig digitaliseren, hopelijk in N binnenkort ook
Groetjes,
Jos
Ik had jouw filmpje ook gezien op jouw site, zag er goed uit.
Er komen druppelsgewijs steeds meer voertuigen in N. En het schijnt dat je op de Faller bussen buskappen van Herpa busjes kunt plaatsen, ik ben nog op zoek naar een Nederlandse Connexxion bus van Herpa om dit te proberen.
In h0 kun je het al aardig digitaliseren, hopelijk in N binnenkort ook
Groetjes,
Jos
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Jos,
Niet alleen dat vrachtwagentje heeft mazzel dat de flitspaal er nog niet staat, die twee bussen kunnen er ook wat van. Leuk filmpje en ga dit zeker in mijn achterhoofd houden voor een klein stukje op mijn baan.
Mvg,
Martin
Niet alleen dat vrachtwagentje heeft mazzel dat de flitspaal er nog niet staat, die twee bussen kunnen er ook wat van. Leuk filmpje en ga dit zeker in mijn achterhoofd houden voor een klein stukje op mijn baan.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Idd het faller car system geeft een ietsje extra op de baan, op een ander forum zijn ze bezig over het faller car system met een magneetband.
Tot op de trein.
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Heeft iemand het modelnummer van dat pola kasteel zodat ik het mogelijk nog ergens zal op kunnen zoeken? Zal er namelijk ook wel graag een willen hebben.
Fotolog van mijn baan vind je hier: Roonsdorf
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Ron,
Ik dacht dat het Pola was, heb even aan de onderzijde van het kasteel gekeken en daar staat Kibri op.
Even op hun site gekeken en het is dus Burg Branzoll, artikelnummer 7304. Zie deze link
Ik heb nog niets van Jeroen gehoord, dus weet niet of hij hem nog wil hebben.
Groetjes,
Jos
Ik dacht dat het Pola was, heb even aan de onderzijde van het kasteel gekeken en daar staat Kibri op.
Even op hun site gekeken en het is dus Burg Branzoll, artikelnummer 7304. Zie deze link
Ik heb nog niets van Jeroen gehoord, dus weet niet of hij hem nog wil hebben.
Groetjes,
Jos
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Eindelijk is het zover, de DDM rijtuigen staan op de baan. Zoals beloofd hierbij wat foto's:
Met dank aan Kees Jan voor de finishing touch decals
Groetjes,
Jos
Met dank aan Kees Jan voor de finishing touch decals
Groetjes,
Jos
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Heel mooi Jos
Ron
Ohhhhhhhhhhh ja die schrijft ook wel eens
Ron
Ohhhhhhhhhhh ja die schrijft ook wel eens
Laatst gewijzigd door Rob Fongers op 23 feb 2009 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Ik hou niet echt van NS-geel, maar het is wel een erg indrukwekkende sleep! Dat is een zeeeeer mooie aanwinst voor je al even indrukwekkende baan.
grietjes (om in de stijl van "Ron" te blijven),
grietjes (om in de stijl van "Ron" te blijven),
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Ron
Ohhhhhhhhhhh ja die schrijft ook wel eens
Ro*
Ohhhhhhhhhhh ja die schrijft ook wel eens
Ro*
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Jos,
Ziet er heeeeeeel fraai uit (kwijl). Toch een puntje: volgens mij rijden die dingen in kortere stammetjes dan die van jou. Toch nog een locje + stuurstandrijtuig erbij?
Ziet er heeeeeeel fraai uit (kwijl). Toch een puntje: volgens mij rijden die dingen in kortere stammetjes dan die van jou. Toch nog een locje + stuurstandrijtuig erbij?
DDM-1 wordt gebruikt in trek-duwtreinen in combinatie met een locomotief type 1800. De rijtuigen werden de laatste jaren hoofdzakelijk in de spitsuren ingezet, tegenwoordig worden ze ook in de daluren ingezet. Oorspronkelijk bestonden de formaties uit zeven rijtuigen en een loc, later verdwenen enige rijtuigen naar de Intercitydienst, waardoor de vijfdelige formaties op de baan verscheen. Tegenwoordig bestaan alle formaties uit een loc en zes rijtuigen (Bv+ABv+Bv+ABv+Bv+Bvk).
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier zie ik toch dagelijks een stam van 8 M6-dubbeldekrijtuigen getrokken/geduwd door een reeks 21/27 Braine-l'Alleud aandoen. Mij lijkt die combinatie van 8 toch vrij normaal, zelfs dat een combinatie van 10 ook gebruikelijk is, maar dan in multiplex getrokken EN geduwd (had ik gelezen). Deze opstelling met een lok aan beide einden werd vroeger (een jaar geleden) steeds gebruikt, zolang de stuurstandrijtuigen op zich lieten wachten.
http://users.edpnet.be/saraan/images/Gr ... brakel.jpg
een stam van 8 M6 dubbeldekkers verlaat het station van Braine-l'Alleud
http://users.edpnet.be/saraan/images/Gr ... brakel.jpg
een stam van 8 M6 dubbeldekkers verlaat het station van Braine-l'Alleud
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
In België wel (evenals in vele andere landen), en het kan technisch ook allemaal, maar het gebeurt in Nederland niet omdat de stammen in beginsel niet gewijzigd worden. DDM 1 is inderdaad altijd 1800 + 6 bakken, DDAR is met een 1700 + 4 bakken of mDDM + 3 bakken (af en toe komt ook 1700 + 3 bakken voor). Wel is het DDAR (dat wordt beschouwd als een treinstel) onderling koppelbaar in alle varianten, zodat je maximaal 8 dubbeldekkers in een trein kunt hebben. Daarvan zijn dan wel 2 stuurstandrijtuigen en er zijn dan 2 1700-en bij.
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Heb ik weer wat bijgeleerd! Wel nogal vreemd om zo kwistig om te gaan met het materieel bij de NS. Waarschijnlijk hebben ze iets meer werkingsmiddelen dan onze "arme" NMBS.
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Da's een afweging. Stamsgewijze inzet kost wellicht meer rollend materieel dan het aloude 'losse' plannen van de rijtuiginzet, maar omdat er nergens met reizigersmaterieel gerangeerd wordt, bespaar je behoorlijk op personeelskosten en misschien ook nog iets op infrastructuur (dat laatste omdat er minder faciliteiten nodig zouden kunnen zijn... maar dat is slechts een vermoeden van mijn kant).
Re: Mijn baan (nog in aanbouw)
Dat lijkt me inderdaad een gezonde overweging!
Rangeerders worden bij de NS dus heeeeeel goed betaald, dat men daarop zoveel kan besparen!
Rangeerders worden bij de NS dus heeeeeel goed betaald, dat men daarop zoveel kan besparen!