Van spoel naar servo

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
traiNiac

Van spoel naar servo

Bericht door traiNiac »

Hallo N-fans,

Tot op heden heb ik gewerkt met spoelen om wissels om te zetten. Hoofdzakelijk met die van Peco sinds ik overgestapt ben op code 55. Ik combineer dat met een Peco schakelaartje om het hartstuk om te polen. Ook heb ik in HO al wat ervaring opgedaan met het handmatig omzetten (zie http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=2&t=118854), maar ik heb totaal geen verstand van het omzetten van wissels met servo's. Ik begrijp dat het omzetten dan mooi langzaam gaat. Wat heb je daarvoor nodig? Moet ik dan ook met relais aan de slag?

Ad_M

Re: Van spoel naar servo

Bericht door Ad_M »

Hoi Harry

Om te proberen zou ik de ServoSwitch willen adviseren
Hier zit alles bij en is heerlijk simpel, alles getackeld in een product zonder dat je raket geleerde moet zijn ;) :lol:
En ik praat niet over een kosten baten verhaal, alleen gebruiksgemak, dat eerste mag ieder voor zichzelf uitmaken ;)

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
traiNiac

Bericht door traiNiac »

Hoi Ad,

Dank voor je antwoord. Maar is dit niet voor digitale treinbesturing? Bij mij is alles nog analoog met schakelaartjes op een paneeltje aan de voorkant van mijn segmenten. De overstap naar digitaal zie ik mezelf nog niet maken.

spoor65

Bericht door spoor65 »

Harry,

Neem ff contact op met Martin Domburg,
die is bezig met een print voor analoge servo besturing,
welke binnenkort waarschijnlijk beschikbaar zal zijn.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Hoi,