baan ontwerp Dirk
Re: baan ontwerp Dirk
Hoi Dirk,
Ik sluit mee aan bij de opmerkingen van Wim betreffende de bereikbaarheid.
Beter is het om beide vleugels van 2 vakken te maken en evt een vleugel toevoegen zoals Wim al voorstelde.
Dan heb je ongeveer dezelfde oppervlakte.
Of de achterste vakken voorzien van mangaten,maar dan is het qua rails weer moeilijker.
Groet,
Bert
Ik sluit mee aan bij de opmerkingen van Wim betreffende de bereikbaarheid.
Beter is het om beide vleugels van 2 vakken te maken en evt een vleugel toevoegen zoals Wim al voorstelde.
Dan heb je ongeveer dezelfde oppervlakte.
Of de achterste vakken voorzien van mangaten,maar dan is het qua rails weer moeilijker.
Groet,
Bert
Re: baan ontwerp Dirk
Moest even puzzelen om te snappen hoe de baan in elkaar steekt maar ik geloof dat ik het door heb. Het plan zelf is erg indrukwekkend en gaat er geheid heel mooi uitzien met veel rijmogelijkheden wanneer het spoor er allemaal ligt, maar zoals al voorheen gezegd is ga je heel vaak het geheel moeten verrijden. Als ik kijk naar het soort wielen waar het gehele op staat en bedenk dat er naar schatting een stuk of dertig onder de baan zijn gaan er altijd een paar zijn die net niet goed willen draaien of iets dergelijks. En het geheel heeft heel wat massa door het gebruikte hout. Ik zou misschien minstens een gaatje openlaten in de hoek helemaal achter om onder de baan door naartoe te kruipen om ontspoorde treinen te redden etc. Lijkt me nog het beste te doen nu de constructie in een vergevorderd stadium is. Hoe gemakkelijk is de baan nu te verplaatsen?
Hopelijk gaat het allemaal lukken want dit zou best eens een van de banen kunnen worden waarvan men wacht op foto's van hoe het project vordert!
Hopelijk gaat het allemaal lukken want dit zou best eens een van de banen kunnen worden waarvan men wacht op foto's van hoe het project vordert!
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: baan ontwerp Dirk
Ik ga voor de bouw een apart draadje openen, zodat ik ontwerp en bouw gescheiden houd. Ben nog aan het broeden voor een naam van de baan .
Baan is in Duitsland gesitueerd. Alle tijdperken.
Zit te denken aan Durksheim of zoiets......????
Baan is in Duitsland gesitueerd. Alle tijdperken.
Zit te denken aan Durksheim of zoiets......????
Re: baan ontwerp Dirk
Zo! Dat is wel heel veel spoor! Zou je nog een plaatje kunnen posten waarop alleen het zichtbare spoor te zien is?
Qua naam: je hebt 3 zichtbare stations dus je hebt denk ik 3 namen nodig
Groet, Wim
PS hoe ver ligt nivo 3 boven nivo 0?
Qua naam: je hebt 3 zichtbare stations dus je hebt denk ik 3 namen nodig
Groet, Wim
PS hoe ver ligt nivo 3 boven nivo 0?
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: baan ontwerp Dirk
Een naam voor je baan?
Dirkbach of Dirkkirche of Dirkdorf.
Groet Hans
Dirkbach of Dirkkirche of Dirkdorf.
Groet Hans
1 gebrek, N modelspoor en Formule-1 gek.
Bekijk ook mijn "hoogoven project" in schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =21&t=9299
Bekijk ook mijn "hoogoven project" in schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =21&t=9299
Re: baan ontwerp Dirk
Ingenieus sporenplan! Indrukwekkend, de baan ligt vol met sporen, opstelbundels en stations. Benieuwd hoe je dat overtuigend gaat uitbeelden. Ik heb toch een kleine opmerking betreffende de rijmogelijkheden in het grote station. Op het moment liggen de kopsporen en de opstelbundels opgesloten, en alleen bereikbaar via tegenspoor. Ik zou er twee oversteken bij plannen. Let ook op te korte bochten. Vermijdt die zoveel mogelijk want die brengen alleen maar ergernis. En hou de stijgingspercentages in bedwang. Blijf onder de 2%, anders krijg je spijt later.
En dan die engelse wissel in het schaduwstation. Daar heb ik een slecht gevoel bij, vooral diep in een schaduwstation. Die zijn nogal onsporingsgevoelig, en ze zal heel druk bereden worden. Dat loop slecht af. Ik zou het oversteekprobleem met gewone wissels oplossen. Daar heb je praktisch geen problemen mee.
edit:
En dan nog een laatste bedenking. Treinen die je kopstation met loc voorop het station verlaten, kunnen doorrijden tot het hoofdstation of schaduwstation, maar hebben nergens mogelijkheid om te keren. Deze trein moet dan achteruit met wagons vooruitduwend weer stijgen richting kopstation. Voor railbusjes, treinstellen en trek-duwcombinaries niet zo'n probleem, maar voor getrokken treinen niet zo leuk. 't Is maar een bedenking, je doet ermee wat je wilt.
En dan die engelse wissel in het schaduwstation. Daar heb ik een slecht gevoel bij, vooral diep in een schaduwstation. Die zijn nogal onsporingsgevoelig, en ze zal heel druk bereden worden. Dat loop slecht af. Ik zou het oversteekprobleem met gewone wissels oplossen. Daar heb je praktisch geen problemen mee.
edit:
En dan nog een laatste bedenking. Treinen die je kopstation met loc voorop het station verlaten, kunnen doorrijden tot het hoofdstation of schaduwstation, maar hebben nergens mogelijkheid om te keren. Deze trein moet dan achteruit met wagons vooruitduwend weer stijgen richting kopstation. Voor railbusjes, treinstellen en trek-duwcombinaries niet zo'n probleem, maar voor getrokken treinen niet zo leuk. 't Is maar een bedenking, je doet ermee wat je wilt.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: baan ontwerp Dirk
Hallo Michel,
bedankt voor de input.
Deze had ik over het hoofd gezien.
Bedankt,
Dirk
bedankt voor de input.
Deze had ik over het hoofd gezien.
Bedankt,
Dirk