Arnold 2020

Hier ruimte voor producten van Fabrikanten.
Gebruikersavatar

Appie173
Berichten: 266
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:16

Re: Arnold 2020

Bericht door Appie173 »

maarten schreef: 17 mar 2020 19:18
Appie173 schreef: 13 feb 2020 19:25 flexrails handgelegd met clothoïde
So hé, die moest ik echt even opzoeken! Maar overgangsboog ken ik dan weer wel. 8-)
Heu sorry, opleiding civiele techniek en dan leer je soms wat vaktermpjes. Ding ontstaat wel vanzelf als je Peco flexrails los op je baan hebt liggen. :D

Mvg, Albert


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2888
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Arnold 2020

Bericht door WilcoV »

Een eerdere link met de pdf werkt niet meer, maar hierbij de gesamtkatalog met in het begin Arnold


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Valéry
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Arnold 2020

Bericht door Valéry »

Francofielen opgelet:
bij Trains160 wordt als exclusiefmodel een set van twee tot B9 gedeklasseerde A9-inox aangekondigd.
Saluut van


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

CC72000
Berichten: 1221
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:33
Locatie: Noord Brabant

Re: Arnold 2020

Bericht door CC72000 »

Serie voor de franse markt: Arnold in samenwerking met Hobby66:
HNS6501 4 assige containerwagen met Norbert Dentressangle container

Afbeelding


Diederik - Lid AFAN.FR - specialdesigntrains

Valéry
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: Arnold 2020

Bericht door Valéry »

Om nog even terug te komen op de gedachtewisseling tussen Rick, Wilco, Casper en Rob over de Franse DEV-inox-rijtuigen en in aansluiting op de bijdrage van CC72000:
Deze rijtuigen waren alleen voor binnenlands verkeer. Een enkel disco rijtuig mocht wel eens de grens over.
Arnold brengt de lange versie. Deze reed buiten Frankrijk slechts tot aan de grensstations Basel SBB (Bâle SNCF), Ventimiglia en Saarbrücken en op de enige echte uitloper naar Luxemburg. Ze kwamen naar Tourcoing wel heel dicht bij België, maar hebben nooit in de D-treinen Amsterdam-Parijs of in de zgn. Ardennen-expres gereden. Dat kon ook niet, want ze hadden alleen elektrische verwarming op 1,5 kV (met 77 als zevende en achtste cijfer in de UIC-nummering), op acht stuks na die aan de gewone reizigersdienst waren onttrokken, waaronder het bedoelde bar-discorijtuig.
Van de korte versie werden de meeste Mistral’56-rijtuigen, dus die met airconditioning en vaste ramen, grondig opgeknapt en vanaf september 1969 vanuit Paris Est ingezet op de TEE Arbalète naar Zürich en vanaf mei 1970 op de nieuwe TEE Goethe naar Frankfurt/M. Deze rijtuigen werden van elektriciteit voorzien door een eigen generatorwagen. Deze inzet heeft geduurd tot 1 oktober 1976, toen de Arbalète de Mistral’69-rijtuigen kreeg, resp. eind mei 1975, toen de eerste «Goethe» als internationale TEE-verbinding werd beëindigd.
Groeten van


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gesloten