Excuses voor een misschien wat mindere uitleg over het hoe en waarom en waar dient dat voor en dat.
Joost heeft al het een en ander uitgelegd.
Zal het systeem uitleggen en waarom en hoe ik dit gedaan heb, misschien dubbel maar beter dan te weinig.
In 2008 besloten om met deze mooie treinenhobby te beginnen, zou in 2010 met pensioen gaan en wilde niet alleen met mijn hoofd onder de motorkap verblijven.
Of met een kwast in de verfpot roeren.
Ik heb mij eerst op het internet wat informatie doen toekomen en naar Utrecht gereden om op Eurospoor het in het echt te zien.
Daar sprak ik Leon van Perlo, de ontwerper van Dinamo.
Een startset gekocht, met een RM-U, IPM-print (voeding), TM-H-print en een CD16-print.
De RM-U was compleet de rest was alleen print waar je zelf de onderdelen op moest solderen na deze bij een elektronicawinkel gekocht te hebben.
Ook zat er de IC bij voor de regeling van de TM-H,
De RM-U is de centrale die alles regelt, deze heb ik in de voedingskast gebouwd samen de IPM. Er zit een trafo 225 VA in deze kast.
De TM-H en de CD16 verzorgen voor 8 blokken de stroom en de bezetmelding, elk blok 2 stuks en een tussenstuk zonder melding.
De PM32 kan je gebruiken voor 32 stroomverbruikers met een spoel, wisselaandrijving of relais.
De OC32 gebruik ik voor het regelen van de servo's. Elke OC32 kan er 32 aan.
Aan de OC32 zit een aparte voeding. En per 4 servo's een DR4. Deze verdeelt de voeding naar de servo's en ook de regeldraad.
Van de relais gebruik ik voor deze baan maar 8, 4 voor het aan en uitzetten van de 4 sporen en vier voor het laten zien welk spoor spanning heeft.
Met dit laatste ben ik nog bezig, de spanning komt van het middelste stuk van het blok daar deze geen terugmelding heeft.
Als er vragen zijn stel deze.