Test Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Roco Z21.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Test Baan Marc afm.: 220x122 cm, Aansturing Roco Z21.

Bericht door Marcvane86 »

Hallo allemaal,

Na mijzelf pas geintroduceerd te hebben begin ik hier met posten van mijn eigen N-Baan.
Ik ben pas net begonnen en kom als volwassene nu voor het eerst om de hoek kijken om serieus iets te gaan doen met mijn modelspoor.

Na de afgelopen weken veel online gesurft te hebben en een bezoek aan de modelbouw winkel in Papendrecht was ik eruit.
We gaan door met N-spoor maar het moet wel digitaal worden.
De mogelijkheden qua geluid enzovoorts trekken me enorm aan laat staan het rijden met meerdere treinstellen tegelijk zonder aparte ringen en zo mooi ingeregeld qua snelheden.

Na afgelopen week enkele malen de pinpas in de betaal automaten van de bouwmarkten gedrukt te hebben is de bouw van de tafel gestart.
Hier onder een aantal foto's, De tafel staat nu nog hoog op zijn poten (105cm) maar die wordt binnenkort lager.
Ik wil nu eerst gaan nadenken over hoe hoog de opbouw (bergen, huizen evt industrie) word aangezien ik dan de tafel zo hoog mogelijk kan houden aangezien ik als 1.88M groot persoon niet steeds gebukt wil staan.
Nu is wel het nadeel dat de zolder hier helaas alleen in de nok een hoogte heeft van 1.90 Meter.
De tafel komt aan de hoeken nu dus al dicht bij het plafond, maar zoals ik al zei hij gaat nog wat zakken naar gelang de opbouw.

Ik heb voor mijn eerste baan gekozen voor een vlakke plaat waar vanaf ik alles ga opbouwen.
Wellicht niet gelijk de mooiste oplossing maar wel een oplossing waar ik me nu comfortabel bij voel.
In de toekomst wil ik nog een dwars tafel aanbouwen met daar in verwerkt een helix naar beneden voor onder het scenery gedeelte een groot schaduw station.

Al met al dus veel ideeën echter weinig concreets.
Ik zit nog een beetje met een ontwerp blokkade in mn hoofd.
Ik zie veel leuke dingen online zie dat veel zaken redelijk eenvoudig te maken zijn echter zolang ik mijn baanplan niet helder heb kan ik zo weinig beginnen.

Ik hoop in Houten binnenkort nog wat extra ideeën en tips op te doen van collegae modelspoorders.

Maar omdat iedereen hier graag foto's ziet zal ik hier de start van mijn baan plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even mijn spoor op de tafel uitgelegt om te horen wat het geluid van de tafel is en hoe vullend het is met de huidige delen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marcvane86 op 19 nov 2016 18:16, 4 keer totaal gewijzigd.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

Nog even een update van mijn laatste binnen gekomen aankoop.

Afbeelding

De prijs die er op staat heb ik er niet voor betaald trouwens kom hem goedkoper krijgen via marktplaats ipv de modelbouw winkel website.


Daarnaast heb ik gisteravond via Marktplaats ook een digitale besturing gekocht.
De Märklin Mobile station 2.
Afbeelding
Deze is nu onderweg met de pakketdienst en is hopenlijk morgen binnen.

Nu alleen nog een digitale trein en we kunnen voor het eerst digitaal gaan rijden.
ik ga zaterdag even naar de modelbouw zaak in Papendrecht om te kijken wat ze daar zeggen van mijn uch jaren oude stoom locomotieven evt om te bouwen naar digitaal.
Zelf vermoed ik dat ik beter over kan gaan op nieuw materiaal.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Timtrein85
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
Locatie: Lelystad

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Timtrein85 »

Marc,

Leuk zeg! Ook een manier om met modelspoor te beginnen: eerst een tafel bouwen en dan een sporenplan leggen :) En een prima compact formaat om te beginnen.
Succes met je baan!


Met vriendelijke groet,
Tim Nagtegaal

Oude baan:
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054

Nieuwe Elzas-baan in ontwerpfase! Binnenkort meer!

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3LnCx ... bNIsUyrv1A
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Maurits71 »

Marc, om teleurstelling te voorkomen, 122 is wel heeeel erg breed. ondanks dat je 188 ben, kan je denkelijk straks niet overal bij.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

Mijn start spulletjes even in beeld.(ondanks foto's geroteerd te hebben in de foto-emmer blijven ze hier verkeerd)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marcvane86 op 04 jul 2017 23:48, 2 keer totaal gewijzigd.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door maarten »

Ze staan anders goed hoor je foto's. Anders even F5 indrukken om de inhoud van je browser te verversen, dat wil nog wel eens helpen.

Oh, en een lege regel (extra enter) tussen de foto's maakt het wat beter 'bekijkbaar'. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

maarten schreef:Ze staan anders goed hoor je foto's. Anders even F5 indrukken om de inhoud van je browser te verversen, dat wil nog wel eens helpen.

Oh, en een lege regel (extra enter) tussen de foto's maakt het wat beter 'bekijkbaar'. ;)
Inderdaad de enter ertussen gezet, en de F5 toets maakte ook mijn forum aanblik inderdaad juist.
Vreemde is wel dat ik inmiddels al 3 keer de browser had gesloten. ;)


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

Maurits71 schreef:Marc, om teleurstelling te voorkomen, 122 is wel heeeel erg breed. ondanks dat je 188 ben, kan je denkelijk straks niet overal bij.
Ik heb het voordeel om rondom bij de baan te kunnen.
Kan dus voorlopig overal goed bij, heb dan ook bewust de tafel zo op deze maat gehouden aangezien ik vroeger een smalle opzet heb gehad wat me niet zo beviel.
Waar ik wel aan zit te denken is om straks indien ik door scenery er niet meer makkelijk bij zou kunnen een uitpakbaar middenstuk in de tafel op te nemen dit heb ik meerdere malen gezien bij grote projecten zeker als bij mij straks de uitbreiding aangebouwt gaat worden. krijg ik in het midden van het grote vlak een dorp waarin ik dus makkelijk een luik kan verwerken.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door maarten »

Marcvane86 schreef:Vreemde is wel dat ik inmiddels al 3 keer de browser had gesloten. ;)
De 'oude' foto's staan nog in het cache-geheugen van je browser, bij het afsluiten worden ze niet gewist. Bij F5 wel.

(let hier ook even op het juiste gebruik van de citeer-functie. ;))


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

Na afgelopen vrijdag mijn digitale märklin Mobile Station 2 binnen te hebben gekregen ben ik door gereden naar modelbouwwinkel t oude station in papendrecht.
Daar had ik enkele weken geleden al een mooie locomotief zien staan en rijden.
Na enige wikken en wegen toch besloten tot aankoop over tegaan van de digitale BR E41 075, DB E-Loc (Fleischmann 734173) met geluidsdecoder.

Afbeelding

Na thuis alles in de centrale geprogrammeerd te hebben bleek dat de achterlichten het niet deden.
2 weken geleden in de winkel nog wel.
Dus zaterdag morgen retour winkel, zo een twee drie niks te vinden onder de kap dus besloten de loc te ruilen voor het enige andere digitale model met geluidsdecoder.
De BR 103/E 03 (Minitrix 16301) E-Loc.

Afbeelding

Nu heb ik dit model sinds vanmorgen rijden en wat ben ik eigenlijk blij.
Deze is qua functies nog veel leuker en heeel erg gemakkelijk met de Loc kaart van minitrix te programeren.

Dan tot slot de proefrit op video http://youtu.be/FwJA_K-3RlI te bekijken.


Voor zover de update.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

Vandaag alle fleischmann spoorstukken is 1 op 1 aan het printen geweest.
Na weken stoeien met baanplannen op de pc besloten het nu gewoon is te gaan uitleggen op de baan.
Kost wel een aantal uren om de rails uit te knippen uit de grote stapel printjes, maar vooruit dan heb je ook wat om fysiek te bekijken te verleggen enz.
Ook gemakkelijk om dan is wat beeld te krijgen bij hoe stukken nu daadwerkelijk aansluiten op elkaar ipv op een computerscherm.
Nu kan ik ook heel makkelijk van kartonnen palletbox afdekplaten 122x100 cm stroken snijden als viaducten ondersteunt door lego pilaren enz. Kan ik dat later eenvoudig overzetten op hout.
En kan ik eindelijk aan een echt plan starten.

Het liefste had ik nu eenmaal alle rails gaan kopen maarjah dat is voorlopig nog niet mogelijk.
En wellicht zonde van rails die je uiteindelijk helemaal niet nodig hebt.

Op de manier zoals ik het nu doe kun je relatief makkelijk en op goedkope manier uittesten wat je wilt en 1 groot voordeel zolang ik hier ervaring mee op doe geef ik geen geld uit aan andere zaken en kan sneller de bestelling de deur uit voor aanvullende rails.

Zijn er hier trouwens mensen die wel de R1 bochten gebruiken zonder daar problemen mee te hebben?
Zie er altijd veel negatieve berichten over over het forum verspreid, ik heb nu eenmaal al behoorlijk wat R1 liggen en zou dit eigenlijk toch wel graag gebruiken zeker de eerste tijd.
Ook de bochtwissel wordt afgeraden en ook deze heb ik nou net wel inhuis is dit nou echt niet aan te raden?

Ik bedoel alle startsets zitten er vol mee enz. Als treinen er problemen mee zouden hebben had fleischmann ze toch niet gemaakt?

Sorry als ik veel vragen stel maar ben nog onervaren en probeer hier veel kennis op te doen.

Gr marc


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Hoontje »

Hoi Marc, gewoon voor nu proberen. R1 levert voor rijtuigen en loks vanaf bepaalde lengtes een probleem op.

Heb je weleens nagedacht over peco rails?

Groetjes Hoontje



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

Neej eigenlijk nooit over peko nagedacht zie het wel steeds vaker voorbij komen op het forum.

Is er een groot voordeel aan?

Ik zie een nadeel dat ik zelf dan zal moeten ballasten en dat wou ik eigenlijk op mijn eerste baan nog niet hoeven doen.
Wellicht dat ik later alsnog overschakel.

Weet iemand nog een adresje waar je redelijk voordelig flm piccolo rails kunt kopen?
Aen jah marktplaats natuurlijk echter is dat weer net niet mijn bedoeling liever wel gewoon van de winkel zodat het gewoon recht enz is.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Maurits71 »

het voordeel van peco = peco, zie het als ongeliminteerd mogen vreemdgaan, alles wat je wil kan. ( bijna alles dan )

ballasten, kan iedereen met minimaal 1 vinger en een beetje geduld

en het goedkope adresje, wat denk je van onze forum sponsor ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door shoven »

Peco kent geen railstukken zoals Fleischmann, maar alleen flexrails en wissels. Dit maakt dat je alle vrijheid hebt bij het bedenken van je baan. Plus het is veeeel goedkoper, en ook nog eens mooier (wat wil je nog meer?). Je kunt het kopen in 2 soorten, code 80 en code 55, waarbij code 55 een lagere railstaaf heeft en er realistischer uitziet. Een wissel kost je ongeveer 9 pond. Dat laatste geeft al aan waar je (vind ik) het beste Peco kunt kopen: in Engeland. Helaas voor onze forumsponsor, maar het scheelt echt behoorlijk. Check maar eens de webwinkel Hatton's, levert goed en redelijk vlot.
Peco kost je nieuw vaak minder dan Fleischmann tweedehands.

Dat je zelf moet ballasten lijkt me alleen maar een voordeel, je kunt zelf je ballast kiezen (grof/fijn/kleur) en zit niet vast aan die spuuglelijke Fleischmann ingebakken 'ballast'.

Over R1: gebruiken kan, maar het beperkt je in het in te zetten materieel. Grote stomers en bepaalde andere locs (bijv. BR101) komen er stomweg niet doorheen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

Toch een beetje gaan twijfelen over de peco rails. In aanschaf scheelt het behoorlijk maar ben nog niet helemaal uit over de wissel aandrijving.
Is dat nu altijd een grote servo? of heb ik dat mis? ik vindt de wissel aandrijving van fleischmann wel lekker compact.
Ik zie bij Peco de PL-10 maar hoe werkt dat nu hang je die onder de baan want zon groot ding bovenop werk je moeilijk weg?
Dan heb je nog de Peco Pl-11 die ziet er uit als fleischmann werkt die ook gewoon op de N rails code 80?

kan iemand aangeven of er inmiddels een standaard koppeling is van peco naar mijn reeds bestaande piccolo fleischman rails.
Zie op het forum dat er wel wat gecombineerd wordt maar kan nergens echt duidelijk vinden of je er nu veel aan moet hobbyen.

Kun je de extra voedings draden gewoon aan het railasje solderen ipv aan de rails zelf? Lijkt mij eigenlijk wel.
Dan kan ik gewoon wat asjes voorbereiden en mijn soldeer kunsten wat gaan verfijnen zonder evt gelijk weer rails naar de klote te helpen ;) .


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Timtrein85
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
Locatie: Lelystad

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Timtrein85 »

Hoi Marc,

Je zou kunnen kijken op de YouTube verslagen van https://www.youtube.com/channel/UCSrPCG ... 8DzvURo09A 'Sypher LXVII'

zoals deze:
https://www.youtube.com/watch?v=bG_1CuHaOLk

Ik ben ook nog in de verkennende fase omdat ik hier waarschijnlijk ook mee wil gaan werken.
Succes.


Met vriendelijke groet,
Tim Nagtegaal

Oude baan:
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054

Nieuwe Elzas-baan in ontwerpfase! Binnenkort meer!

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3LnCx ... bNIsUyrv1A

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door FidOo »

Als eerst. Vergeet die Peco aandrijving lekker. Die PL dingen vreten ontzettend veel stroom, zijn duur(vergeleken met servos) en lawaaierig.

Zon FLM ding kost echt veel meer dan een servo.. daarnaast zijn ze alles behalve compact en ook nog eens wat lastiger weg te bouwen onder je baan. En mocht er ooit 1 stuk gaan wens ik je heeeel veel succes met de vervanging.

zon servo bouw je onder de baan en valt kwa grote alles mee (uit mn hoofd 4x3x1cm), daarnaast kun je die op een andere plaats als je wissel ligt monteren onder de baan.. Zie bijvoorbeeld de baan ban Bob Vermeulen, Becksheim van jeroen.. onze clubbaan..

Combineer dit met een Servo decoder naar keuze.. (servo switch, OC32, ESU, Digikeijs.. whatever floats your boat)
en een betere aandrijving kun je je niet wensen.

Klein PS-je, vergeet je puntstukpolarisatie niet.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

JohanN
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 okt 2008 07:16

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door JohanN »

Ja, je kunt de draden aan de raillassen solderen. Maar als die geen goed contact meer maken door oxidatie.....daarom solderen veel mensen hun raillassen nog even vast aan de rails. Maar het is een goede methode om goedkoper je soldeerkunsten te oefenen.

Succes, Johan.



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

In houten op de beurs pas nog een leuke aanwinst op de kop getikt 2 arnold rijtuigen.

Afbeelding

Moest wel bij 1 rijtuig de koppelingen aanpassen daar de vorige eigenaar daar een roco kortkoppeling op gezet had.
Daar kwam ik echter pas na de koop achter toen ik tijdens de lunch nog eens goed keek.
Toen ik terug ging naar de stand kreeg ik een extrarijtuig mee (voorste is een kopie van de arnolds van Ibhertren) om de as onderstellen om te zetten en zo de twee arnold rijtuigen rijdend te krijgen.
Thuis aan de hobby paste het toch niet ivm de hoogte verschillen van de draaipunten.

Maar ik had nog een sloop locomotief liggen waar de koppelingen nog aan zaten die eruit gesloopt en nu heb ik dus alle 3 de rijtuigen werkend.

3 voor 20€ is uiteindelijk niet slecht.
Laatst gewijzigd door Marcvane86 op 24 feb 2015 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Hoontje »

Kijk daar herken je de echte hobbyist :D Mooie aankopen. Hoe vlot de baan verder?

Groetjes en fijne dagen

Hoontje



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

De baan vlot nog niet zo hard ik ben vooral aan het verzamelen en sparen voor alle artikelen.

Ik heb wel een heel mooi baanplan gevonden in het grote Nspoor fleischmann baanplanboek.

Afbeelding

Wat ik overigens voor maar 25 euro heb gekocht bij wsum modelbouw in waalwijk. ( het voelde bijna als stelen voor die prijs) op de beurzen en online staan voor 80€.

Bleek bij thuiskomst ook nog uitbreidings katern 1 in de map te zitten met het voor mij geschikte baanplan zoals ik dat ongeveer in mn hoofd had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit wil ik gaan maken als eerste project. Ik moet mn tafel nog wat uitbreiden met 20 a 25 cm in de lengte op dit baanplan te kunnen neerleggen. Maar dat is gelukkig mogelijk.
Zodra deze baan gelukt is ga ik weer verder denken om de volgende keer zelf een baanplan te bedenken aangezien je dan meer gevoel hebt hoe de railstukken aansluiten, hoe je hoogte verschillen moet inplannen enz.

De platte ring op niveau 0 heb ik nu compleet qua railstukken.
Nu eerst sparen voor onze bruiloft in april daarna ga ik weer verder met de hobby, al moet ik 6 juli al weer naar Mali vertrekken voor mn werk voor een periode van ruim 3 maanden.
1 voordeel daarna zit de spaarpot mooi vol om voor mezelf een leuke uitbreiding te kopen zodat ik dan ook echt kan gaan werken aan de tafel en aankleding.

Gr marc


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

chris79
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 apr 2014 15:07
Locatie: hellevoetsluis

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door chris79 »

dat is een mooi baanplan :D ik blijf je draadje met aandacht volgen!


groetjes chris
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Hoontje »

Heey die map heb ik ook :-D Maar dan echt al jaren. Ooit gekregen van mijn ouders toen we begonnen met de hobby (Alweer 22 jaar geleden!).
Ben benieuwd naar de uitvoering van je plan.

Succes en wie weet ontmoeten we elkaar weleens bij WSUM in Waalwijk.

Groetjes,

Hoontje



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Eerste baan Marc 183x122 cm

Bericht door Marcvane86 »

Zou zomaar kunnen hoontje.
Mijn zusje woont op een steenworp afstand van wsum kom er dus regelmatig even aanwaaien.

Gr marc


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Plaats reactie