Nieuw Ter Apel
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Nieuw Ter Apel
Mijn nieuwe ontwerp was al een tijdje 'klaar':
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 20&t=10189
en inmiddels was het ook gelukt om een servo aan te sturen via een arduino. En dus stond er niets meer in de weg om te beginnen met de bouw van Nieuw Ter Apel.
Het grote verschil met mijn oude baan is dat ik deze keer direkt vanaf het begin de bouw van de baan hier beschrijf, ipv dat pas een aantal jaren nadat ik begonnen was te doen. Hopelijk kan ik deze keer dan wel gebruik maken van goede adviezen en is het niet veel te laat om nog aanpassingen te maken.
Dan de allereerste foto’s, tja niet heel spannend natuurlijk. Ik moest eerst de kamer opruimen. Daar lag nog een Carrera Digital Racebaan. Inmiddels staat het raamwerk langs de korte kant van de baan, waar het laagste niveau schaduwstation komt te liggen.
146 by G K, on Flickr
147 by G K, on Flickr
148 by G K, on Flickr
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... 20&t=10189
en inmiddels was het ook gelukt om een servo aan te sturen via een arduino. En dus stond er niets meer in de weg om te beginnen met de bouw van Nieuw Ter Apel.
Het grote verschil met mijn oude baan is dat ik deze keer direkt vanaf het begin de bouw van de baan hier beschrijf, ipv dat pas een aantal jaren nadat ik begonnen was te doen. Hopelijk kan ik deze keer dan wel gebruik maken van goede adviezen en is het niet veel te laat om nog aanpassingen te maken.
Dan de allereerste foto’s, tja niet heel spannend natuurlijk. Ik moest eerst de kamer opruimen. Daar lag nog een Carrera Digital Racebaan. Inmiddels staat het raamwerk langs de korte kant van de baan, waar het laagste niveau schaduwstation komt te liggen.
146 by G K, on Flickr
147 by G K, on Flickr
148 by G K, on Flickr
Laatst gewijzigd door Nthusiast op 19 jul 2017 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Re: Nieuw Ter Apel
Mooi, dat zie je niet vaak, een modelbaan met open haard
z21, iPad, multimouse, sprog 3, iTrain, Fleischmann rails en wissels
Re: Nieuw Ter Apel
Mooie ruimte! Ben je niet bang dat je last gaat krijgen van stof ivm de hoogpolig vloerbedekking?
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
- Locatie: Den Hoorn
Re: Nieuw Ter Apel
Best handig voor je rest houtafvalhansman schreef:Mooi, dat zie je niet vaak, een modelbaan met open haard
Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Goh, is het nog steeds zo koud in Nederland dat op de fotos vooral de openhaard de aandacht trekt?
En klopt, het is inderdaad een gaskachel. Maar ik had ook niet anders verwacht dat iemand met zijn eigen Doe-Het-Zelf keten dat verschil wel zou kunnen zien.
@ Maarten: Ik heb niet veel keuze want in alle kamers hebben we vloerbedekking. Maar qua stof valt het wel mee. We hebben dan ook vrij weinig de ramen open. Voor circulatie van lucht hebben we een systeem dat lucht in de kamers uitwisselt met lucht in het dak. Dat systeem heeft een aantal filters dat stof en vochtigheid uit de lucht haalt voordat het in de kamers terecht komt.
En klopt, het is inderdaad een gaskachel. Maar ik had ook niet anders verwacht dat iemand met zijn eigen Doe-Het-Zelf keten dat verschil wel zou kunnen zien.
@ Maarten: Ik heb niet veel keuze want in alle kamers hebben we vloerbedekking. Maar qua stof valt het wel mee. We hebben dan ook vrij weinig de ramen open. Voor circulatie van lucht hebben we een systeem dat lucht in de kamers uitwisselt met lucht in het dak. Dat systeem heeft een aantal filters dat stof en vochtigheid uit de lucht haalt voordat het in de kamers terecht komt.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47
Re: Nieuw Ter Apel
Maar als die gashaard onderhoud nodig heeft? Zo kan er niemand bij toch, zeker geen monteur met een rot bui
Groet Hans
Groet Hans
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Hallo Hans,
Dat het straks lastig wordt om bij de gashaard te komen is niet zo'n probleem, want die is niet aangesloten en wordt dus niet gebruikt. Dat er uberhaupt een gashaard in het huis zit is een beetje raar, want het verwarmen van water en koken is allemaal electrisch. Om dus voor het hele jaar een aansluiting op het gas netwerk te hebben voor die paar dagen per jaar dat de gashaard aan zou zijn, is het niet waard.
Dat het straks lastig wordt om bij de gashaard te komen is niet zo'n probleem, want die is niet aangesloten en wordt dus niet gebruikt. Dat er uberhaupt een gashaard in het huis zit is een beetje raar, want het verwarmen van water en koken is allemaal electrisch. Om dus voor het hele jaar een aansluiting op het gas netwerk te hebben voor die paar dagen per jaar dat de gashaard aan zou zijn, is het niet waard.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
De volgende stap is het maken van het eerste schaduwstation. Het ontwerp moest enigzins aangepast worden omdat ik nog niet de locaties van de ondersteuningen van het niveau boven het schaduwstation had meegenomen in het ontwerp. Maar dat gaf geen problemen.
Daarna het eerste stuk tafelblad op het raamwerk gemonteerd. Aan het einde van het schaduwstation keren de treinen 180 graden om weer via dezelfde klimspiraal naar boven te rijden. Dit stukje van de tafel ik gemaakt met de welbekende trapeziumvormige overlappende plankjes als proef voor de later te bouwen klimspiraal. Bij mijn eerste poging kwam het spoor wel heel dicht langs de zijkanten van de plankjes te liggen. Dus bij de tweede poging de plankjes wat breder gemaakt en nu past het goed. Ik ben nog steeds wel van plan om hekjes te plaatsen zodat bij een eventuele ontsporingen de treinen niet op de vloer terecht komen.
Stap drie was het uittekenen van het ontwerp op de tafel, maar dat is wat lastig te zien op de foto’s. Ik ben nu bezig met het leggen van de eerste rails....
149 by G K, on Flickr
150 by G K, on Flickr
151 by G K, on Flickr
Daarna het eerste stuk tafelblad op het raamwerk gemonteerd. Aan het einde van het schaduwstation keren de treinen 180 graden om weer via dezelfde klimspiraal naar boven te rijden. Dit stukje van de tafel ik gemaakt met de welbekende trapeziumvormige overlappende plankjes als proef voor de later te bouwen klimspiraal. Bij mijn eerste poging kwam het spoor wel heel dicht langs de zijkanten van de plankjes te liggen. Dus bij de tweede poging de plankjes wat breder gemaakt en nu past het goed. Ik ben nog steeds wel van plan om hekjes te plaatsen zodat bij een eventuele ontsporingen de treinen niet op de vloer terecht komen.
Stap drie was het uittekenen van het ontwerp op de tafel, maar dat is wat lastig te zien op de foto’s. Ik ben nu bezig met het leggen van de eerste rails....
149 by G K, on Flickr
150 by G K, on Flickr
151 by G K, on Flickr
Laatst gewijzigd door Nthusiast op 19 jul 2017 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Re: Nieuw Ter Apel
Kijk daar wordt weer netjes en strak gewerkt. Geniet er altijd van hoe andere dat kunnen. Bij mij is 't altijd een puinhoop als ik bezig ben. Opruimen is tijdverspilling en gebeurt alleen als 't echt nodig is. Haha.
Re: Nieuw Ter Apel
Heel herkenbaar..FidOo schreef: Bij mij is 't altijd een puinhoop als ik bezig ben. Opruimen is tijdverspilling en gebeurt alleen als 't echt nodig is. Haha.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Geeft natuurlijk wel een vertekend beeld, aangezien ik tot op dat moment alleen maar een potlood, een gummetje en wat liniaals had gebruikt. Nu ik rails aan het leggen ben, ligt de tafel wel vol met gereedschap. Maar dat ligt bij mij dan wel al heel snel in de weg....
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
De rails voor het eerste schaduwstation ligt er nu en met rails op de tafel begint het weer wat op een treinbaan te lijken.
Op de eerste 2 foto’s zijn de wissels aan het begin van het schaduwstation te zien. De zes linkse sporen zijn de doorgaande sporen, de vijf rechtse sporen zijn de kopsporen. Treinen vanaf die laatste vijf sporen kunnen dan weer terug de hoofdbaan oprijden.
Ik had eerst gedacht om nog een zesde kopspoor aan te leggen. De wissel voor dat kopspoor ligt er al. Maar toen moest ik opeens denken aan een suggestie van iemand van het forum op een eerder baanontwerp. Door de 2 schaduwstation met elkaar te verbinden krijg je veel meer rijmogelijkheden. Dus dat laatste spoor gaat in de toekomst doorverbonden worden met het tweede schaduwstation dat 5 cm hoger en langs de andere muur zal komen te liggen.
152 by G K, on Flickr
153 by G K, on Flickr
En het schaduwstation gezien vanaf de andere kant...
154 by G K, on Flickr
Ik moest natuurlijk ook direkt even kijken hoe het eruit zal komen te zien als er eenmaal treinen kunnen rijden.... Dat is nog niet mogelijk, want er is nog niets aangesloten.
155 by G K, on Flickr
156 by G K, on Flickr
Op de eerste 2 foto’s zijn de wissels aan het begin van het schaduwstation te zien. De zes linkse sporen zijn de doorgaande sporen, de vijf rechtse sporen zijn de kopsporen. Treinen vanaf die laatste vijf sporen kunnen dan weer terug de hoofdbaan oprijden.
Ik had eerst gedacht om nog een zesde kopspoor aan te leggen. De wissel voor dat kopspoor ligt er al. Maar toen moest ik opeens denken aan een suggestie van iemand van het forum op een eerder baanontwerp. Door de 2 schaduwstation met elkaar te verbinden krijg je veel meer rijmogelijkheden. Dus dat laatste spoor gaat in de toekomst doorverbonden worden met het tweede schaduwstation dat 5 cm hoger en langs de andere muur zal komen te liggen.
152 by G K, on Flickr
153 by G K, on Flickr
En het schaduwstation gezien vanaf de andere kant...
154 by G K, on Flickr
Ik moest natuurlijk ook direkt even kijken hoe het eruit zal komen te zien als er eenmaal treinen kunnen rijden.... Dat is nog niet mogelijk, want er is nog niets aangesloten.
155 by G K, on Flickr
156 by G K, on Flickr
Laatst gewijzigd door Nthusiast op 19 jul 2017 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
In het tweede schaduwstation liggen nu ook alle rails. Het ontwerp is min of meer hetzelfde als voor het eerste schaduwstation, dus een aantal kopsporen en een aantal doorgaande sporen. Maar omdat deze langs de lange muur ligt kan ik er meer en vooral langere sporen in kwijt. Of ik ook de hele lengte van het schaduwstation kan gebruiken is nog maar de vraag. Als een trein de helix niet oprijden kan, heeft het weinig zin om de trein zo lang te maken.
Rijdende treinen heb ik nog steeds niet, want ook deze sporen zijn nog niet aangesloten. Mijn volgende stap is de verbinding tussen de twee schaduwstations en daarna zal ik toch wat draadjes moeten gaan aansluiten...
157 by G K, on Flickr
158 by G K, on Flickr
159 by G K, on Flickr
Rijdende treinen heb ik nog steeds niet, want ook deze sporen zijn nog niet aangesloten. Mijn volgende stap is de verbinding tussen de twee schaduwstations en daarna zal ik toch wat draadjes moeten gaan aansluiten...
157 by G K, on Flickr
158 by G K, on Flickr
159 by G K, on Flickr
Laatst gewijzigd door Nthusiast op 19 jul 2017 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Re: Nieuw Ter Apel
Ziet er goed uit gustaaf, je kunt de lange sporen in het schaduwstation ook opdelen in meerdere blokken toch?
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Hi Marco,
Dat is helemaal geen slecht idee. Ik zal er eens naar kijken.
Dat is helemaal geen slecht idee. Ik zal er eens naar kijken.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
De verbinding tussen de twee schaduwstations was niet deel van mijn originele plan, maar kwam van een suggestie gemaakt op een eerder baan ontwerp voor Nieuw Ter Apel. Bij het uiteindelijke ontwerp was ik die verbinding weer vergeten, mede doordat de twee schaduwstation niet op hetzelfde niveau liggen. Maar omdat zo’n verbinding de hoeveelheid rijmogelijkheden veel groter maakt heb ik de verbinding toch weer meegenomen en inmiddels is de verbinding gebouwd.
Omdat het lager liggende schaduwstation er al lag, was ik in het ontwerp van de verbinding beperkt en dat heeft vooral gevolgen voor de helling en de lengte van het blok tussen de twee stations. Naar boven is die helling is net onder de 3% en de lengte is een trein met 7 passagierwagons. Naar beneden is de helling net ietjes steiler, maar dat maakt niet zoveel uit. En de lengte is genoeg voor mijn langste treinen.
Dan de foto’s:
160 by G K, on Flickr
161 by G K, on Flickr
162 by G K, on Flickr
Omdat het lager liggende schaduwstation er al lag, was ik in het ontwerp van de verbinding beperkt en dat heeft vooral gevolgen voor de helling en de lengte van het blok tussen de twee stations. Naar boven is die helling is net onder de 3% en de lengte is een trein met 7 passagierwagons. Naar beneden is de helling net ietjes steiler, maar dat maakt niet zoveel uit. En de lengte is genoeg voor mijn langste treinen.
Dan de foto’s:
160 by G K, on Flickr
161 by G K, on Flickr
162 by G K, on Flickr
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Re: Nieuw Ter Apel
Ziet er super uit.
Indrukwekkend schaduwstation (SS).
Tip: (ervaring) dadelijk uitgebreid testen met allerlei treinen, snelheden en combinaties, voordat je verder gaat.
Je hebt veel wissels en bochten in het SS en als het dan net niet strak ligt, kun je wel eens problemen krijgen.
Dus alvorens verder te gaan: testen, testen en nog eens testen.
Nu kun je er nog goed bij om kleine correcties te doen.
En veel succes met de draadjes want dat zijn honderden meters draad en veel soldeerpunten
Indrukwekkend schaduwstation (SS).
Tip: (ervaring) dadelijk uitgebreid testen met allerlei treinen, snelheden en combinaties, voordat je verder gaat.
Je hebt veel wissels en bochten in het SS en als het dan net niet strak ligt, kun je wel eens problemen krijgen.
Dus alvorens verder te gaan: testen, testen en nog eens testen.
Nu kun je er nog goed bij om kleine correcties te doen.
En veel succes met de draadjes want dat zijn honderden meters draad en veel soldeerpunten
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Laatste update is al weer een tijdje geleden. Niet dat er niet gewerkt wordt, maar alle werkzaamheden gebeuren aan de onderkant van de tafel en heel erg interessante foto’s levert dat niet op. Inmiddels zo’n 125 draadjes aan de sporen gesoldeerd, de twee keerlussen geinstalleerd en de eerste 12 wissel servos aangesloten via de Arduino. En terwijl ik moest wachten op wat draden in nieuwe kleuren, de schaduwstations in Koploper gezet.
Naar aanleiding van een eerdere suggestie ook nog drie extra blokken in het lange schaduwstation gezet. De eerste bij het inrijden van het station en de andere twee in het station zelf
Ik probeer ook weer wat netter te werken dan bij de vorige baan. De draden gingen al via bindruggen, maar nu scheid ik de draden voor de rails aansluitingen (de ringleidingen liggen aan de voorkant van de tafelbakken) van de draden voor de wisselaandrijvingen (de ringleidingen liggen aan de achterkant van de tafelbakken).
Sinds de laatste update ook op vakantie geweest en kon in Nederland nog een trein meenemen die er sinds het begin van het jaar op mij stond te wachten, de 1202 met een sleep Eanos. Ik was in Nederland natuurlijk weer precies in de tijd dat niemand wat aan modelbouw lijkt te doen. Ik moet dat in de toekomst toch wat anders plannen, zodat ik weer eens naar de beurs in Houten kan komen of in ieder geval bij Hans in de winkel langs kan...
163 by G K, on Flickr
164 by G K, on Flickr
Naar aanleiding van een eerdere suggestie ook nog drie extra blokken in het lange schaduwstation gezet. De eerste bij het inrijden van het station en de andere twee in het station zelf
Ik probeer ook weer wat netter te werken dan bij de vorige baan. De draden gingen al via bindruggen, maar nu scheid ik de draden voor de rails aansluitingen (de ringleidingen liggen aan de voorkant van de tafelbakken) van de draden voor de wisselaandrijvingen (de ringleidingen liggen aan de achterkant van de tafelbakken).
Sinds de laatste update ook op vakantie geweest en kon in Nederland nog een trein meenemen die er sinds het begin van het jaar op mij stond te wachten, de 1202 met een sleep Eanos. Ik was in Nederland natuurlijk weer precies in de tijd dat niemand wat aan modelbouw lijkt te doen. Ik moet dat in de toekomst toch wat anders plannen, zodat ik weer eens naar de beurs in Houten kan komen of in ieder geval bij Hans in de winkel langs kan...
163 by G K, on Flickr
164 by G K, on Flickr
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
- Locatie: Leiden
Re: Nieuw Ter Apel
Tip: plan je bezoek aan Nederland zodanig dat je naar Station N-Spoor kunt komen. Dan sla je twee vliegen in één klap, want Hans staat daar ook.Nthusiast schreef:Ik was in Nederland natuurlijk weer precies in de tijd dat niemand wat aan modelbouw lijkt te doen. Ik moet dat in de toekomst toch wat anders plannen, zodat ik weer eens naar de beurs in Houten kan komen of in ieder geval bij Hans in de winkel langs kan...
http://www.stationnspoor.nl/
Groet,
Robert Jan
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Dat zou zeker een leuk evenement zijn om bij te wonen, Robert Jan. Mooie foto's van vorig jaar ook trouwens.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik komende Mei weer in Nederland ben. D'r is altijd 2019 natuurlijk....
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik komende Mei weer in Nederland ben. D'r is altijd 2019 natuurlijk....
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22 aug 2014 18:25
- Locatie: Goor
Re: Nieuw Ter Apel
Hallo Gustaaf,
indrukwekkend schaduwstation, zeker een uitdaging om alles aangesloten te krijgen ben benieuwd naar het resultaat.
Een vraag van mijn kant servo's schakelen met arduino doe je dat met 1 of 2 schakelmomenten? Kom tot op heden alleen met 1 schakelmoment tegen.
Groet,
Luc
indrukwekkend schaduwstation, zeker een uitdaging om alles aangesloten te krijgen ben benieuwd naar het resultaat.
Een vraag van mijn kant servo's schakelen met arduino doe je dat met 1 of 2 schakelmomenten? Kom tot op heden alleen met 1 schakelmoment tegen.
Groet,
Luc
Met vriendelijke groet,
Luc
Goede ideeën ontstaan door creatief denken!
https://msc-twente-achterhoek.jimdo.com
https://seinpaal.wordpress.com/
Luc
Goede ideeën ontstaan door creatief denken!
https://msc-twente-achterhoek.jimdo.com
https://seinpaal.wordpress.com/
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
Hallo Luc,
Ik weet niet precies wat je bedoelt met een schakelmoment en ook via google kom ik er niet achter.
Maar ik gebruik de MarDec software voor de arduino. Informatie is te vinden op beneluxspoor.net. Misschien dat dat je vraag kan beantwoorden.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met een schakelmoment en ook via google kom ik er niet achter.
Maar ik gebruik de MarDec software voor de arduino. Informatie is te vinden op beneluxspoor.net. Misschien dat dat je vraag kan beantwoorden.
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 22 aug 2014 18:25
- Locatie: Goor
Re: Nieuw Ter Apel
Hallo Gustaaf,
Ik bedoelde met 2 schakelmomenten 2 drukknoppen die de richting van de wissel bepalen. Overeen komend met de traditionele rode en groene drukknop.
Benelux spoor heeft idd ook nuttige info.
Groet,
Luc
noorder of zuider eiland
Ik bedoelde met 2 schakelmomenten 2 drukknoppen die de richting van de wissel bepalen. Overeen komend met de traditionele rode en groene drukknop.
Benelux spoor heeft idd ook nuttige info.
Groet,
Luc
noorder of zuider eiland
Met vriendelijke groet,
Luc
Goede ideeën ontstaan door creatief denken!
https://msc-twente-achterhoek.jimdo.com
https://seinpaal.wordpress.com/
Luc
Goede ideeën ontstaan door creatief denken!
https://msc-twente-achterhoek.jimdo.com
https://seinpaal.wordpress.com/
-
Onderwerp starter - Berichten: 178
- Lid geworden op: 23 mei 2015 15:43
- Locatie: Nieuw Zeeland
Re: Nieuw Ter Apel
In dat geval gebruik ik 2 schakelmomenten om via de servo en arduino de wissels van richting te veranderen. Inderdaad die rode en groene drukknoppen op, in mijn geval, de TwinCenter.
Qua bediening is het dus voor mij niet anders dan bij mijn vorige baan, waarbij ik de Conrad wisselmotoren gebruikte en een daarvoor geschikte wissel decoder.
En noorder eiland. Op het zuider eiland kan het in de winter gewoon koud worden....
Qua bediening is het dus voor mij niet anders dan bij mijn vorige baan, waarbij ik de Conrad wisselmotoren gebruikte en een daarvoor geschikte wissel decoder.
En noorder eiland. Op het zuider eiland kan het in de winter gewoon koud worden....
Mvg,
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper
Gustaaf
NS en DB, DCC digitaal via Koploper