Spoorbaan Janbaas

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Hallo,

Inmiddels ben ik begonnen met de bouw van een nieuwe spoorbaan. Vanavond heb ik het eerste onderbouw frame in elkaar gezet (195*75cm), alleen de midden steunpoten moet ik nog monteren. Mijn kleine man ging 19.30 naar bed en daarbij hield papa's klustijd op.
Er zullen nog 4 frames volgen om de totale oppervlakte te gaan bereiken van het schaduwstation en de twee helixen.

Zodra de eerste 3 frames voor het schaduwstation gereed zijn dient er nog een keus gemaakt te worden over het soort multiplex dat ik wil gaan gebruiken. Dikte van 12mm ben ik inmiddels wel over uit maar moet nog eens even gaan kijken en voelen welk houtsoort multiplex het beste zal passen bij mijn spoorbaan.
In het vraagbaak topic heb ik een draadje lopen hierover, er wordt inmiddels veel geadviseerd populier te gebruiken. Kijken of ik die hier in de buurt kan krijgen voor een leuke prijs opmaat.

De rails zal voornamelijk Kato worden, ik heb nog restant Fleischmann piccolo tbv analoog museumlijntje later in de bovenbaan, geheel verder digitaal bestuurd middels de Roco Z21 zwart voorzien van rosoft decoders en detectie. Voorlopig is de keuze voor automatisering gevallen op itrain. Daar dit geheel nieuw voor me is, ik reed voorheen via koploper, zal ik dat tijdens de bouw direct moeten doorgronden om het juist in te regelen.

De bouw zal in kleine stappen gebeuren daar veel materiaal nog aangeschaft dient te worden.

Voor zover even genoeg tekst en nog een kleine impressie van hoe het schaduwstation gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding

Fijne avond verder en tot de volgende post.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Hoontje »

Dat oogt al goed! Veel plezier met de bouw van de baan. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes

Hoontje



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Afgelopen vrijdag nog even tijd gevonden om frame 1 te voorzien van de midden steunpoten en tevens de balken voor frame 2 gezaagd.

Afbeelding

Vanmiddag heb ik frame 2 in elkaar gezet en begint het al wat te lijken met bijna de helft aan oppervlakte gereed.

Afbeelding

Vanavond ga ik mijn bureau etc uit de hoek halen zodat de module op zijn plaats kan komen te staan.
En ik kan gaan kijken waar ik de klus tafel moet gaan laten nu er een grote treinbaan ontwikkeld wordt.
Die had ik niet ingekalculeerd op de helft van de zolder waar de treinbaan komt.
De pc schermen komen straks aan het frame naast de helix, de pc kan mooi onder de helix. Maar dan zit je nog met een soldeer hoek, bouwhoek cq onderhouds locatie.

Mijn vrouw heeft namelijk sinds kort ook een bureau op zolder zodat ze daar kan puzzelen zodat de puzzel niet op de eettafel hoeft te blijven liggen.
Daarnaast moeten we er ook nog de was drogen dus jullie snappen het al wel bijna echtelijke ruzie af en toe als ze ziet hoe groot de modules allemaal worden hahah.

In principe kan de onderhoudstafel in het midden van de modules staan echter is niet echt een handige optie, daar dan de binnenplaats bijna volledig geblokkeerd raakt.
Wellicht de grote tafel uit elkaar halen als deze niet nodig is dan kan hij tegen de wand naast de opslag kast weg gezet worden.
Gereedschap etc moet ik dan gewoon telkens netjes opruimen in het ladeblok. Houd het wel netjes rond de baan.

Zodra ik frame 3 ook gereed heb kan ik het plaatmateriaal laten bezorgen. Heb inmiddels een goedkoop adres gevonden welke alles op maat gezaagd ook nog gratis thuis afleveren.

Inmiddels ga ik eens goed nadenken over de 2 helixen want dat worden de grootste 2 klussen. Via via heb ik een adres doorgekregen van een bedrijfje wat geweldig mooie helixen bouwt. http://www.modelspoorelektronica.nl/klimspiralen/
Dit wekt toch wel erg mijn interesse daar het dan een strak machinaal gesneden afwerking heeft tegen een nette prijs. Straks maar eens informeren of we voor mijn 2 dubbelsporige helixen met Kato een deal kunnen maken.

Voor nu even genoeg tekst, de kleine man op bed gooien zodat ik nog even de zolder op kan.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marksintpancras »

:D ziet er goed uit. ;) Tja, echtelijke ruzies omtrent de grote van de baan komt me bekend voor.

Ik heb de gehele zolder ingepikt. Maar wel boven de baan de kledingkasten / opslagkasten :) geplaatst. Zo is de puntdak ook opgevuld. En heb boven op zolder ook wel eens was hangen in de wintermaanden :oops: .

Wat ik wel mis is een kabelgoot, deze heb ik meteen geplaatst, zodat ik alleen de kabels er door heen moest trekken.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Mark,

De kabelgoten zal ik later monteren, ben er nog niet helemaal uit hoe ik de bedrading overal weg wil werken en welke kant op.

Verder nog even een update.

Elektronica wil ik eigenlijk aan de voorzijde zichtbaar ophangen op scharnierende panelen zodat je wel onder de baan kunt voor opslag en werken aan bedrading.
Ja dat kost wel extra bedrading tussen rail en bezetmelder en wissel en decoder maar de baan staat best laag door het schuine dak (45cm tot onderzijde plaat) en alles onder de baan monteren is dan best lastig als je op je rug ligt. Dit is natuurlijk wel weer iets om goed over na te denken.

Ik zit nu te denken om tegen de binnenzijde van de achterste poten een bredere plank/lat te schroeven waarover de ringleiding gaat lopen.

Inmiddels ben ik bezig met uitrekenen van de helixen die ik wil bestellen bij http://www.modelspoorelektronica.nl/fotos-klimspiralen/
Heb met de gegevens van Kees nu een hele berekening gemaakt over hoe het uit zal komen. Per ring stijging van 60mm waarbij 56 mm tussen het hout werk ligt. Stijging met mijn formaat komt dan op 1,73% op het buitenstespoor, binnen komt op 1,84% waarop gedaald wordt.
Nu wil ik dit in Wintrack 10 gaan intekenen om alles nog eens goed te kunnen checken voor ik de bestelling ga plaatsen.
Nu moet ik per rail stuk de stijging invoeren, jullie voelen het wellicht al, welke van de twee percentages ga je daar invoeren?
Doel is om precies te weten hoe hoog de helix zal uitkomen aangezien het hoogste punt ergens rond 3/4 van de bovenste ovaal gaat komen aan het einde van het rechte stuk net voor de laatste bocht zou beginnen. Daar uit kan ik ook bepalen hoe hoog te bovenplaat zal moeten komen. Om de voorbereiding daarvoor ook te kunnen gaan inplannen.

Hoop dat iemand me de juiste kant op kan sturen, anderen zullen hier ook vast al eens tegenaan gelopen zijn.

Berekening:

Afbeelding

Laatste stand van het frame:

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Inmiddels is het 3e frame voor het schaduwstation ook gereed.
Volgende week ga ik het 12mm populieren multiplex op maat laten zagen en (gratis) thuis laten bezorgen voor in totaal € 66,50.

Verder moet ik nog wat spullen uitzoeken en afvoeren om de zolder netjes te houden nu de modelbaan de ruimte in beslag gaat nemen.
Van de week nog even bij Ikea een blind op te hangen plank halen voor aan de muur zodat mijn radiografische boot boven de baan langs de muur kan staan.

Afbeelding

Afbeelding

Nu kan ik verder gaan puzzelen wat ik nu precies met de helixen wil.
De Helix van Henk huizer is snel te bestellen en makkelijk in elkaar zetten, maar is van MDF.
Zelfbouw met powerplex 5,5mm is de tweede optie waar ik nu tussen twijfel.
Veel kennisen adviseren multiplex bouw te doen waarbij je tevens een geheel niveau van de spiraal uit 1 plaat kan zagen.
Dit levert minder overgangs randen op en een soepeler rijverloop.
Vanavond nog eens even in 3d goed kijken hoe ik uitkom met de draadeind ondersteuning etc.

Vanavond zal ik vanaf de laptop even een sneak peak uploaden van waar ik aan zit te denken bij keuze zelfbouw.

Dan heb ik op advies van Wim H (vanuit nspoorforum) het kruiswissel rechts in de baan vervangen voor twee gewone wissels.

Afbeelding

Afbeelding

Voor nu weer even genoeg, tot later!


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Zoals eerder al aangegeven hier even een plaatje van wat ik in gedachten heb als helix zelfbouw.
Tekening is nog niet helemaal af maar het idee is zichtbaar.
Elke bocht krijgt buiten en binnen 2 steunen in de hoeken, de rechte stukken krijgen ook buiten en binnen 2 eigen steunen.
Draadeind zou M8 worden om lekker stevig te kunnen werken.

Nu einde weekend en nog even een nachtje bijtanken voor de werkdruk weer toeslaat.
Tot de volgende post.

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

De bovenplaten zijn inmiddels geleverd en liggen tijdelijk op hun plek. Wat een ruimte wordt het om te bouwen, dat viel me als eerste op.
Komende week eerst nog even de staanders aan de achterzijde van de frames monteren waar later de bovenbaan aan verankerd kan worden.
Daarna kunnen de frames aan elkaar gezet worden en kunnen de bovenplaten vast geschroefd worden.

Dan kan ik ook een test stuk spoor gaan neerleggen zodat alle locs weer even kunnen rijden na anderhalf jaar.

Vanaf nu moet er weer flink gespaard gaan worden voor alle wissels in het schaduwstation en de sporen voor de helixen.
Laten we hopen dat we weer een belasting meevaller hebben binnenkort dan gaat het budget wellicht iets omhoog.

De helixen ga ik toch zelf bouwen, heb veel tips binnen gekregen van Patrick Rheijn van de Rheijnbaan. En heb inmiddels het vertrouwen dat ik dit ook zelf wel kan.
En wat is er uiteindelijk leuker dan zeggen alles wat je ziet heb ik zelf gebouwd.

Foto van de 3 modules waarop het schaduwstation moet gaan komen.

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door RogerB »

Mooie rijlengte wordt dat !!! Welke lengte van treinen heb je in gedachte voor je baan?


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Maximale lengte die in het schaduwstation opgesteld kan worden is 165-170 cm.
Vermoed niet dat ik zulke lange treinen ga inzetten vandaar dat de sporen inprincipe twee kortere treinen gaan stallen.

De bovenbaan heb ik nog niet ontworpen en heb ik alleen nog maar hele grove hersenspinsels over.
Dat komt pas als schaduwstation en de twee helixen gebouwd zijn. Vermoed ergens volgend jaar nu het mooie weer er weer aan begint te komen krijg ik weer andere dingen te doen.

Varen met rc boot, wandelen met zoontje, tuinonderhoud enz.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

We hebben weer wat tijd gevonden om weer eens te knutselen aan de baan op zolder.

Vandaag de 3 schaduwstation onderbouwmodules afgerond.
Alles is inmiddels aan elkaar verankerd en is 1 groot en zeer stevig geheel geworden.
Ook zitten de achterbalkjes nu direct gemonteerd zodat later de bovenbaan en achtergrond panelen gemonteerd kunnen worden.
Best trots op mijn werk tot zover.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan nu in ieder geval wat rails gaan neerleggen om weer eens wat rijdend te krijgen hier thuis.
Verder moet er nu hard gespaard worden om de wissels te gaan aanschaffen die in het schaduwstation moeten gaan komen.
Ik hoop dat er eerdaags weer een en ander op Marktplaats voorbij gaat komen.

Voor zover de laatste update.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

We hebben weer wat voortgang te melden, het eerste gedeelte rails ligt en er is proef gereden.
De maatvoering is nu gecontroleerd in fysieke vorm, wel heb ik het ovaal aan de voorzijde tijdelijk iets anders aangesloten aangezien ik nog lang niet voldoende wissels heb.
Nu kan het materiaal in iedergeval weer even wat rijden, en kan ik opzoek naar wissel tweedehands en/of nieuw.

Tevens kurk besteld bij kurk24.nl, 3mm dik 10M 1M breed. dit komt op gehele baanoppervlak tbv demping geluid.
Zal komende week binnen komen en hopelijk kan ik wat tijd vinden om het te verlijmen.
Dit doe ik met speciale kurklijm zodat de kurk de demping behoud.

Afbeelding

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Kleine update, schaduwstation ligt als proef op de baan. Binnenkort komen de Arloco bezetmelders icm Arduino Mega's binnen en ga ik de secties isoleren en aansluiten. Ik heb gekozen om over te stappen op arcomora Arloco Bezetmelders met name vanwege de lage kost prijs per melder. Aangezien het systeem vooralsnog nog maar 256 melders aan kan zal er vanaf melder 257 gebruik gemaakt worden van Rosoft loconet melders. Wat betreft de wissels ben ik nog aan het nadenken of ik daar de arcomora Mardec voor ga gebruiken of het bij MDD rosoft hou.
Geheel gekoppeld aan een Rosoft loconet Hub.


Hier wat beeld materiaal;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

no_way_today
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 okt 2017 18:24

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door no_way_today »

Hoi Marc,
Wordt een erg mooie baan en heb vanuit je baanontwerp het een en ander meegenomen in mijn ontwerp. Je hebt de katogeometrie al helemaal door! Zelf rij ik met amerikaanse (kato) treinen en deze zijn erg lang, tot zo'n 2,5 meter. Moet dus even kijken hoe ik paralel aan de lengtezijde een schadusstation kan creeren.
Ik ga je vorderingen volgen, mooi werk!


============
Groet, Wiebe


- bezig met ontwerp Amerikaanse baan -
- CS1R - Kato Unitrack - Athearn/MicroTrains/Kato materiaal

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door tv_man »

Ziet eruit als een heel net schaduwstation zo, wat ik me afvraag is of je alle techniek onder de baan hebt zitten. Ik zit te kijken naar de foto's en er lijkt erg weinig ruimte te zijn daaronder, word al claustrofobisch bij het idee van eronder te moeten kruipen! Of misschien lijkt het maar zo door het perspectief van de foto's. :)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Zo we zijn weer een stap verder, helaas moeten jullie nog even wachten op de foto's totdat ik die in een cloud online heb gezet.

Wat is er allemaal gebeurd;

- Onderbouw linker helix gebouwd
- Helix volledig uitgezaagd
- Helix eerste 2 ringen tijdelijk gemonteerd tbv testen
- Verder ben ik druk bezig met het klaar maken van de elektronica. Soldeer alle bezetmelders zelf dus best een klus.
- wat aan het testen geweest met iTrain en de Arloco melders.

Wat gaat er nu als eerste verder weer gebeuren.

- Kurk op de nieuwe tafel
- Kurk op de helix
- Wintrack tekening updaten adhv de fysiek aangepaste lay-out.
- Electronica plan opmaken, zodat alles netjes onder de baan komt. Vermoedelijk maak ik panelen tegen de achterpoten waar alle hoofdcomponenten en de ringleiding komen.
- iTrain gaan vullen qua baanplan

Als antwoord op de voorlaatste post;

Er is inderdaad niet bar veel ruimte onder de tafel met 45cm. Echter is het voor mij voldoende. De electronica komt deels onder het blad (Okkies) en deels tegen achterpoten (decoders + ringleiding).

Hoger plaatsen van de baan zou ten koste gaan van de ruimte op de baan tbv scenery etc ivm het schuine dak.

Voor nu genoeg en ga ik tukken, wellicht kan ik dan morgen even de foto's uploaden en invoegen.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door shoven »

Als ik het goed lees heb je een aantal Arcomora producten die je op de baan gaat gebruiken? Interessant, laat vooral even weten hoe het bevalt. Het is een heel goed betaalbaar alternatief voor de reguliere producten, dus ik ben erg benieuwd naar de degelijkheid ervan.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

wee
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2021 16:35

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door wee »

Hallo Marc,

Mooie baan heb je en een leuk verslag. Erg veel info die ik kan gebruiken.

Ik heb ook Kato rails en heb eenzelfde probleem als jij met Polarisatie Kato lange wissels, 20-202 20-203. Ik zag je draadje
in het forum. Hoe heb je dit probleem kunnen oplossen?

Ik hoor het graag
Alvast bedankt.
Wil



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

shoven schreef: 02 feb 2020 13:47 Als ik het goed lees heb je een aantal Arcomora producten die je op de baan gaat gebruiken? Interessant, laat vooral even weten hoe het bevalt. Het is een heel goed betaalbaar alternatief voor de reguliere producten, dus ik ben erg benieuwd naar de degelijkheid ervan.
Ik gebruik de Arloco en OKKIE naar volle tevredenheid.
Ook een hobbyvriend is zeer positief over het systeem.

En zeer betaalbaar vandaar dat het ook mijn keuze kreeg.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

wee schreef: 25 jan 2021 20:33 Hallo Marc,

Mooie baan heb je en een leuk verslag. Erg veel info die ik kan gebruiken.

Ik heb ook Kato rails en heb eenzelfde probleem als jij met Polarisatie Kato lange wissels, 20-202 20-203. Ik zag je draadje
in het forum. Hoe heb je dit probleem kunnen oplossen?

Ik hoor het graag
Alvast bedankt.
Wil
Kan me niet heugen dat ik hier een topic over heb geopend maar zolang je geen keerlus maakt is er geen polarisatie probleem.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Plaats reactie