Is Koploper afgeschreven?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

walter
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 okt 2010 19:01

Re: Is Koploper afgeschreven?

Bericht door walter »

Mijn banen draaiden jaren op koploper i.c.m. Selectrix. Werkte fantastisch. Nu ik een nieuwe baan ga maken, denk ik er over om een ander besturingsprogramma te kiezen. Eentje die meer kan. Maar dan bedenk ik: "Hoezo meer kan? Wat kan KL niet wat ik wel graag zou willen?" Okee, het programma snappen is een klus, maar als het rijdt, werkt het voor mij goed. Alleen de meerdere bezetmeldpunten bij een station blijft voor mij een puzzel. Omlopen heb ik nog niet geprobeerd. Ik denk dat ik dus bij KL blijf....

Groeten,
Walter


Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 691
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Is Koploper afgeschreven?

Bericht door enderscw »

walter schreef: 21 jul 2021 17:46 Ongelezen bericht door enderscw » di jul 20, 2021 20:39

Ik loop vast naar de koelkast en pak er een zak chips bij.


Bewaar jij je chips in de koelkast?????
Altijd. Haha nee nee. Maar hij is wel zo te interpreteren zie ik ja.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Is Koploper afgeschreven?

Bericht door Jerome »

Wim Ros schreef: 21 jul 2021 10:42 Dat is in iTrain natuurlijk ook mogelijk, als jij mij verteld met welke opdrachten jij de schuifbrug en het draaideel laat bewegen, wil ik me daar best eens in verdiepen. Misschien is het wel veel eenvoudiger dan we denken.

Stuur de gegevens maar even rechtstreeks via de mail.

Groetjes van Wim.

PS.: Maar eigenlijk heeft dit niets meer te maken met dit onderwerp, start hiervoor je eigen draadje (onderwerp).


Hoi Wim, super dat je er naar wilt kijken. Het verrast me eerlijk gezegd dat jij inmiddels iTRain gebruikt omdat ik me herinner dat je in het verleden je bedenkingen had bij iTrain en koploper beter vond, met name de manier van reserveren/aansturen van rijwegen. Maar uiteraard heeft de ontwikkeling iTrain niet stil gestaan. Als het eenvoudiger is met iTrain om de draai-rol brug aan te sturen (en andere zaken) dan zal ik zeker overwegen om op termijn over te stappen. Ik zal binnenkort je een mailtje sturen.

Greetz, Jeroen.



WimR
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 okt 2019 20:18
Locatie: Duiven

Re: Is Koploper afgeschreven?

Bericht door WimR »

Ook ik ben al meer dan 20 jaar een zeer tevreden Koploper gebruiker.

En kijk regelmatig of iTrain de functies heeft die ik gebruik.
Logische acties zijn al vermeld maar ik gebruik er ook nog de nodige telfuncties bij.
Zo kan ik bijvoorbeeld met schakelaars aangeven hoeveel goederen of personen treinen er op de baan mogen rijden.
Dat heb ik nog niet in de beschrijving van iTrain kunnen vinden, maar dat kan een andere naam hebben.


Mvgr. Wim.

Fleischmann met bedding, YaMoRc YD7001, loconet en Koploper
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16762
Vorige baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13340
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Is Koploper afgeschreven?

Bericht door martindomburg »

Dat kan in iTrain door een drempel op te geven in een station. Daarnaast kan je op basis van schaaltijd een actie maken bepaalde treintypes te starten of te stoppen.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Wim Ros
Elektronica/Commercieel
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 aug 2013 18:53

Re: Is Koploper afgeschreven?

Bericht door Wim Ros »

Dit heeft niets meer met het originele onderwerp te maken, start voor vragen over de werking van bepaalde software een eigen onderwerp (draadje), blijft dit zuiver en is de vraag ook terug te vinden. bvd

Groetjes.


Plaats reactie