Schwarzburg baan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 164
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Schwarzburg baan

Bericht door CGdeBrabander »

Schwarzburg baan
IK heet Ron ben nu 70 jaar heb mijn al in 2019 aangemeld bij dit Forum en het moest er nu maar eens van komen om wat van mijn baan in opbouw te laten zien.
In de jaren 50 ben ik begonnen met Trix 3 railsysteem op een op klapbare tafel. Toen we zijn verhuis is er een baan op een kamer gebouwd L vormig en die is later na de zolder verhuis en had was ongeveer 5 bij 3 meter. Na dat mijn ouders na het oosten van het land verhuisde zijn is de baan verkocht. In 1986 ben ik in Waddinxveen komen wonen en ben ik opnieuw begon maar nu met Minitrix een baan van 2,5 bij 90 cm. Ook deze baan is afgebroken en heeft de hobby een hele tijd stil gelegen wel tussen door het een en ander aangeschaft scenery en wagentjes en loks. En in 2014 ben ik op nieuw gaan bouwen aan mijn huidige baan, in 2019 ben ik met pensioen gegaan en kreeg ik meer tijd om mijn met de hobby bezig te houden. De is getekend met Anyrail . De baan wordt aangestuurd met Eco 2 centrale en Digikeijs materiaal.
Ik rij tijdperk 1, 2 en 3 met stoomloks en diesel. Hier onder is een platengrond van mijn baan te zien met het station en lokdepot met draaischijf en koleninstallatie en reparatie loods. Aan de andere kant ligt het schaduwstation met 6 opstelsporen de bedoeling is dat alles straks met I-train wordt bestuurd. Er moet nog aardig wat aan gebeuren maar we gaan rustig verder want ik heb alle tijd.

Foto modelbaan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als jullie op of aanmerking hebben dan hoor ik dat graag want al doende leert men.
Het linker en rechter deel van de baan wordt met een verplaatsbaar brugdeel aan elkaar verbonden.


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1223
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Schwarzburg baan

Bericht door WimC »

Dag,

Ziet er veelbelovend uit. Je hebt mooi de ruimte. Zorg wel dat je aan de achterkanten nog goed erbij kunt.

Je stad lijkt me een wat vierhoekig stratenpatroon te hebben. Dat zie je niet veel bij oudere steden, ik zou proberen daarin wat meer te variëren.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1098
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Schwarzburg baan

Bericht door bpieters »

Ik ga mee in de opmerking van Wim.
Als contrast met het rechtlijnige spoor zou een wat minder gestructureerde scenery mooier zijn.
Stadje met bochtige straten,huizenrij iets schuin tov de voorkant etc.
Verder zou je misschien nog wat rangeermogelijkheid kunnen toevoegen,met bijbehorende scenery.
Goederentreinen rijde nu als het ware doelloos rond.



Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 164
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: Schwarzburg baan

Bericht door CGdeBrabander »

Wim en Bert bedankt voor jullie reactie ik ga kijken of ik het een en ander kan realiseren.

Met vr gr Ron


Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1098
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Schwarzburg baan

Bericht door bpieters »

Die achtergrond is erg fraai.
Welk merk is die?



Onderwerp starter
CGdeBrabander
Berichten: 164
Lid geworden op: 15 jan 2019 21:37
Locatie: Waddinxveen

Re: Schwarzburg baan

Bericht door CGdeBrabander »

Bert de achtergrond is van Peard (www.peard.nl) aan geschaft op de modelbouwbeurs in Houten.
Met vr gr Ron


Plaats reactie