Motor.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
mwrv155
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2019 16:56
Locatie: Friesland

Motor.

Bericht door mwrv155 »

Hallo,

Ben in bezit van een Minitrix BR111,waarvan de motor de koolborstels versleten ,en na 30 jaar mijn idee om een ander motortje erin te zetten,dit gedaan en nu zonder koolborstels,installatie van het nieuwe motortje was goed uitgelegd en niets mis mee.
Na montage op het spoor gezet en liep wel maar niet mooi(beetje rauw).
Ik dit nalopen,zaten de blokjes voor gewicht om de motor iets te dicht tegen het wormwiel,dit verholpen,en werd niet slechter in ieder geval,goed de wielen etc gedemonteerd ,en dit was toch echt wel aan een reinigings beurt toe,zogezegd zo gedaan,weer in elkaaar en op het spoor,gezet,maar helemaal niets ,noppes ,nada.
Ja als ik hem van het spoor haal en zet spanning op de loc loopt hij perfect,er weer op niets,dus nu denk ik dat ik misschien de wielen er verkeerd in heb gezet,zag dus wel kleine rubbertjes,en dus weer uit elkaar ,en de rubbers allemaal aan een kant,maar dus weer niets ,nu ook niet van het spoor, motor de draden los gehaald en werkt het motortje perfect.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe ,of iemand een idee ,hoe de wielen juist moeten zitten,heb hier al eens zitten sneupen,en verder op internet,maar niet aan mijn verwachting.
Loop nu dus eigenlijk vast hier in.

bvd MWRV,



MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: Motor.

Bericht door MrPickwick »

Lijkt een contactprobleem, iets met contacten bij de wielen?


Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1096
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Motor.

Bericht door bpieters »

MrPickwick schreef: 20 dec 2022 19:34 Lijkt een contactprobleem, iets met contacten bij de wielen?
Lijkt me ook.
Testen kun je doen door stapsgewijs de stroomtoevoer te plaatsen.
Dus eerst op de motor. Dan de contactpunten,sleepcontacten op de wielen en tenslotte op de wielen.
Bij draaistellen moeten de geisoleerde wielen aan 1 kant zitten.



Zolderspoor
Berichten: 810
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Motor.

Bericht door Zolderspoor »

Collega,

Een min of meer gelijksoortig probleem is zeer recent aan de orde geweest. Ik heb je daarover een privé bericht gezonden.

Groetend,
Rob



Onderwerp starter
mwrv155
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2019 16:56
Locatie: Friesland

Re: Motor.

Bericht door mwrv155 »

Hallo,

Gezien de reactie op dit onderwerp ,denk ik dat dit toch het probleem moet veroorzaken(contacten),en ga dit verder onderzoeken,tevens zal ik de tip van Zolderspoor in een PB aan mij gericht,ook meenemen .
Zodra ik dit heb opgelost ,zal ik hier op het forum een melding van maken.

Groet Max,



Onderwerp starter
mwrv155
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2019 16:56
Locatie: Friesland

Re: Motor.

Bericht door mwrv155 »

Hallo,.

Ben nog weer even bezig geweest,en het probleem is nu opgelost,de oorzaak was een defecte zenerdiode die is gemonteerd voor de verlichting,kwam door toeval hier achter,doordat het ene pootje wat los zat wat eigenlijk niet was te zien.
Zijn kleine dingen ,maar kunnen dus wel veel ergernis opwekken.
Wil iedereen bedanken voor de reactie en eventuele aangedragen oplossingen op dit onderwerp,en voor mij kan het wel worden gesloten in deze.
Verder ieder een goede Kerstdagen en een prettige jaarwisseling.

bvd Max,



MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: Motor.

Bericht door MrPickwick »

mwrv155 schreef: 21 dec 2022 15:29 Hallo,.

Ben nog weer even bezig geweest,en het probleem is nu opgelost,de oorzaak was een defecte zenerdiode die is gemonteerd voor de verlichting,kwam door toeval hier achter,doordat het ene pootje wat los zat wat eigenlijk niet was te zien.
Zijn kleine dingen ,maar kunnen dus wel veel ergernis opwekken.
Wil iedereen bedanken voor de reactie en eventuele aangedragen oplossingen op dit onderwerp,en voor mij kan het wel worden gesloten in deze.
Verder ieder een goede Kerstdagen en een prettige jaarwisseling.

bvd Max,
Toch weer opgelost dan en niet echt iets waar je gelijk aan denkt.
Ook alvast prettige kerstdagen toegewenst.

groet Carlo


Plaats reactie