Kato ICE4 (Green)
Kato ICE4 (Green)
Hoi,
Dacht ik doe me zelf eens een kado. En schaf me een Kato ICE4 Green aan. Doe ik ook nog iets aan het melu. (Berg plastic erbij).
Nu dat was niet echt de beste aankoop van het jaar, wat een Kwalitatief Uiterst Teleurstellend ding.
Heeft totaal geen trekkracht ontspoort te pas en te onpas. Dit is echt geen aanrader.
Krijgt het niet voor elkaar een helling van 2 tot 2,5% op te rijden, staat netjes door te slippen, heeft geen anti-slipbandjes.
Groetjes
Dacht ik doe me zelf eens een kado. En schaf me een Kato ICE4 Green aan. Doe ik ook nog iets aan het melu. (Berg plastic erbij).
Nu dat was niet echt de beste aankoop van het jaar, wat een Kwalitatief Uiterst Teleurstellend ding.
Heeft totaal geen trekkracht ontspoort te pas en te onpas. Dit is echt geen aanrader.
Krijgt het niet voor elkaar een helling van 2 tot 2,5% op te rijden, staat netjes door te slippen, heeft geen anti-slipbandjes.
Groetjes
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Kato ICE4 (Green)
alles wat groen prediceert is ruk
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10
Re: Kato ICE4 (Green)
Wij hebben een TGV enThalys van Kato. Lopen allebei prachtig en krachtig. Hebben ook anti slip bandjes.
Volgens mij zijn veel onderdelen van dit soort treinstellen van Kato uitwisselbaar. Kun je eens uitzoeken om aan assen met antislipbandjes te komen.
Overigens wel vreemd dat deze dat standaard niet heeft. Soms zijn ze slecht zichtbaar. Als dat het geval is, een paar nieuwe erop.
Volgens mij zijn veel onderdelen van dit soort treinstellen van Kato uitwisselbaar. Kun je eens uitzoeken om aan assen met antislipbandjes te komen.
Overigens wel vreemd dat deze dat standaard niet heeft. Soms zijn ze slecht zichtbaar. Als dat het geval is, een paar nieuwe erop.
Re: Kato ICE4 (Green)
Veel modellen worden tegenwoordig geleverd zonder slipbandjes. Kijk bijvoorbeeld naar Piko, die doet dan nog wel wielen met slipbandjes er bij in de verpakking.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 1561
- Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
- Locatie: Sint Pancras
Re: Kato ICE4 (Green)
Ik heb hier nog geen model binnen gekregen waar geen slipbandjes op zitten, ook niet die van Piko. Ik heb toch afgelopen jaar aardig wat nieuwe modellen binnen gekregen.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 27 jul 2020 23:48
- Locatie: Zwolle
-
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: Kato ICE4 (Green)
Netjes weer inpakken en met de bemerkingen terug sturen en je geld terugvragen omdat het product niet aan de verwachtingen voldoet? En uiteraard je geld terug
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Re: Kato ICE4 (Green)
TGV Thalys, daar heb ik geen klachten over die doen het uitstekend op de JBF-Baan.BartenThomas schreef: ↑25 dec 2023 13:19 Wij hebben een TGV enThalys van Kato. Lopen allebei prachtig en krachtig. Hebben ook anti slip bandjes.
Volgens mij zijn veel onderdelen van dit soort treinstellen van Kato uitwisselbaar.
De ICE4 is echt van een andere orde en niet te vergelijken met de eerder genoemden. Onderdelen zijn niet uitwisselbaar.
Maar ook deze gaat het uiteindelijk ook gewoon doen op de baan, zo snel geef ik het niet op. Alleen zo uit de doos op de baan, dat was en is een teleurstelling.
Mvg
Wim.
Laatst gewijzigd door Wim Ros op 28 dec 2023 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kato ICE4 (Green)
Nee, dat gaat niet gebeuren, ook deze trein gaat functioneren op mijn JBF-Baan, kost alleen iets meer tijd, en misschien wat kleine aanpassingen.Zaunkönigs Bahn schreef: ↑25 dec 2023 18:33 Netjes weer inpakken en met de bemerkingen terug sturen en je geld terugvragen omdat het product niet aan de verwachtingen voldoet? En uiteraard je geld terug
Mvg
Wim.
Re: Kato ICE4 (Green)
Neemt niet weg dat de winkelier een as met wielen met slipbandjes bij Kato kan bestellen. Ik zou wel even contact opnemen en dit probleem voorleggen.
-
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: Kato ICE4 (Green)
Okay, ken dat gevoel. Wat dan openstaat is het halen van wat dak lood bij de doe-het-zelfer. Je kan ook naar een hengelsport winkel gaan en kneedbaar lood halen, alleen die bedrijven lijken wel uitgestorven. Dat ontsporen is altijd bij hetzelfde draaistel of is dat zo als het uit komt overal in de trein. Als het op dezelfde plaats is kan het zijn dat een draaistel of de ophanging nog een restje van het spuitgietproces bevat en waardoor het betreffende draaistel een bepaalde draai niet kan maken.
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Re: Kato ICE4 (Green)
Joop, verzwaren is geen optie, ga ik ook niet doen, het is op randomplaatsen op de baan, maar ik zoek wel zelf naar de oplossing, de oorzaak is mij bekend. Heeft te maken met de diameter en de hoogte van de wielflenzen, en wat andere tekortkomingen in en aan het model. Materiaal om te kunnen verzwaren heb ik hier voorhanden, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Zodra het allemaal is verholpen zal ik hiervan een verslag doen, kan men zijn voordeel meedoen eventueel.
Mvg
Wim
Zodra het allemaal is verholpen zal ik hiervan een verslag doen, kan men zijn voordeel meedoen eventueel.
Mvg
Wim
Re: Kato ICE4 (Green)
Moet Kato die wel kunnen leveren/maken. Lijkt mij een onzinnige vraag aan Kato zelf, zal hier de leverancier van de trein niet mee lastig vallen.
Mvg
Wim.
Re: Kato ICE4 (Green)
De leverancier is net zo verantwoordelijk voor het functioneren van het geleverde als de fabrikant. Garantie gaat altijd via de leverancier, die dan maar een plek moet zien te vinden om een eventuele reparatie uit te voeren.
Voor jou is de gang naar de dealer van Kato in Nederland lastig te vinden. Dat hoort de leverancier voor je af te handelen.
Kato is een gigantisch bedrijf. Het lijkt me vreemd als ze niet een vergelijkbare as hebben van een andere loc met slipbandjes.
Ik vind het erg vreemd dat er een model uitgeleverd wordt dat geen 3% helling kan nemen, wat toch redelijk standaard is op een modelbaan.
Voor jou is de gang naar de dealer van Kato in Nederland lastig te vinden. Dat hoort de leverancier voor je af te handelen.
Kato is een gigantisch bedrijf. Het lijkt me vreemd als ze niet een vergelijkbare as hebben van een andere loc met slipbandjes.
Ik vind het erg vreemd dat er een model uitgeleverd wordt dat geen 3% helling kan nemen, wat toch redelijk standaard is op een modelbaan.
Re: Kato ICE4 (Green)
Ook de laatste Minitrix 1600 heeft hier moeite mee. Maar mijn twee Piko 1100en (zonder slipbandjes want die zitten er standaard NIET op, wel twee wielstellen extra in het doosje met slipbandjes als je die wilt plaatsen) hebben er zonder slipbandjes weer totaal geen moeite mee. Dus zal meer aan het vermogen versus gewicht liggen dan wel of geen slipbandjes denk ik.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Kato ICE4 (Green)
Ik doe geen beroep op garantie, ik kan rechtstreeks een vraagstellen aan Kato, dat is geen enkel probleem. Maar ik hoef geen andere wielen, het model moet het gewoon doen moet de wielen waarmee hij is geleverd en ontworpen is. Ook het gewicht moet voldoende zijn.TonN schreef: ↑30 dec 2023 08:32 De leverancier is net zo verantwoordelijk voor het functioneren van het geleverde als de fabrikant. Garantie gaat altijd via de leverancier, die dan maar een plek moet zien te vinden om een eventuele reparatie uit te voeren.
Voor jou is de gang naar de dealer van Kato in Nederland lastig te vinden. Dat hoort de leverancier voor je af te handelen.
Kato is een gigantisch bedrijf. Het lijkt me vreemd als ze niet een vergelijkbare as hebben van een andere loc met slipbandjes.
Ik vind het erg vreemd dat er een model uitgeleverd wordt dat geen 3% helling kan nemen, wat toch redelijk standaard is op een modelbaan.
Mvg
Wim.
Re: Kato ICE4 (Green)
Nee, dat is niet vreemd, daar van heb ik inmiddels de oorzaak bovenwater. Ondanks dat de boogstraal meer dan ruim genoeg is, worden de wielen toch van het spoor gelicht, de oorzaak daarvan is dat de balg waar de koppeling op zit tegen de zijkant van de kap komt, dus die blijft daar tegen haken. Dat is opgelost door er een andere wagon aan te koppelen. De helling is nu geen probleem meer.
Het varkentje is nu bijna helemaal gewassen, er zijn nog 2 plaatsen waar het niet goed gaat. Dat is waarschijnlijk opgelost als ik de rails iets anders neerleg.
Dit is overigens wel de eerste trein waar ik aanpassingen aan de baan moet uitvoeren, in 45 jaar dat ik met n-spoor werk.
Mvg
Wim.
Re: Kato ICE4 (Green)
Dat weet ik dat het niet vreemd hoeft te zijn Wim, je hebt ook de verkeerde geciteerd, dat was TonN
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie