Gekocht maar ik ga er toch niks mee doen..
90 euro mag deze naar een nieuwe eigenaar
Fleischmann7430 Pendolino + tussen rijtuig
Fleischmann7430 Pendolino + tussen rijtuig
Groetjes
Leon
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Leon
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Re: Fleischmann7430 Pendolino + tussen rijtuig
gereserveerd...
Groetjes
Leon
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Leon
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Re: Fleischmann7430 Pendolino + tussen rijtuig
Niet vervelend bedoeld maar dit is geen pendolino! Dit is een br 614, terwijl de pendolino de br 610 is.
Daarnaast is een pendolino ook heel herkenbaar doordat de gehele bak kantelt in bochten!
Dit is een S-Bahn Treinstel.
Daarnaast is een pendolino ook heel herkenbaar doordat de gehele bak kantelt in bochten!
Dit is een S-Bahn Treinstel.
Re: Fleischmann7430 Pendolino + tussen rijtuig
"Dit is een S-Bahn Treinstel."
Nou, dat is ook weer niet helemaal correct: onder de vlag van de S-Bahn heeft BR 614 nooit gereden.
Deze treinstellen zijn ingezet voor de regionale stop- en sneltreinen (Nah- und Eilzüge).
In de kleurstelling van het aangeboden treinstel is deze BR alleen alleen aan BW Nürnberg uitgeleverd, ze werden ingezet in Franken en de Opper-Palts. Deels op lijnen die ondertussen wel tot de Neurenbergse S-Bahn behoren. De eerste treinstellen op dit netwerk waren echter BR 423, daarvoor reden er treinen met loks en X-wagens.
De BR 614 heeft ook vanuit BW Braunschweig gereden, voornamelijk in de Harz en het Weser Bergland. Deze treinstellen waren bij aflevering gelijk in de oceaan-blauwe kleurstelling.
Later zijn de treinstellen ook in noordwestelijk Duitsland ingezet.
Fun-detail: bij de ontwikkeling werd wel gedacht aan kanteltreinen. De eerste 2 stellen zijn met kantelinrichting afgeleverd. Na het testbedrijf in de Moezel-regio werd besloten de serie-levering niet met kanteltechniek uit te rusten. De tijdswinst werd als te gering beoordeeld.
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baurei ... eutschland
Nou, dat is ook weer niet helemaal correct: onder de vlag van de S-Bahn heeft BR 614 nooit gereden.
Deze treinstellen zijn ingezet voor de regionale stop- en sneltreinen (Nah- und Eilzüge).
In de kleurstelling van het aangeboden treinstel is deze BR alleen alleen aan BW Nürnberg uitgeleverd, ze werden ingezet in Franken en de Opper-Palts. Deels op lijnen die ondertussen wel tot de Neurenbergse S-Bahn behoren. De eerste treinstellen op dit netwerk waren echter BR 423, daarvoor reden er treinen met loks en X-wagens.
De BR 614 heeft ook vanuit BW Braunschweig gereden, voornamelijk in de Harz en het Weser Bergland. Deze treinstellen waren bij aflevering gelijk in de oceaan-blauwe kleurstelling.
Later zijn de treinstellen ook in noordwestelijk Duitsland ingezet.
Fun-detail: bij de ontwikkeling werd wel gedacht aan kanteltreinen. De eerste 2 stellen zijn met kantelinrichting afgeleverd. Na het testbedrijf in de Moezel-regio werd besloten de serie-levering niet met kanteltechniek uit te rusten. De tijdswinst werd als te gering beoordeeld.
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baurei ... eutschland
Groet,
Bert
Bert