LocoNet-verdeler of XPressNet-verdeler

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Wim Ros

LocoNet-verdeler of XPressNet-verdeler

Bericht door Wim Ros »

Knutsel zelf je verdeler in elkaar, het is even werk maar het is goed en leuk om te doen.
Bij interesse volgt er een bouwverslag.

Afbeelding

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: LocoNet-verdeler of XPressNet-verdeler

Bericht door Rob Fongers »

Wim,

Natuurlijk zit ik daar op te wachten.


Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Wim Ros

Re: LocoNet-verdeler of XPressNet-verdeler

Bericht door Wim Ros »

Men neme een stroken print met doorlopende koperbanen. van 100mm x 160mm een formaat eurokaart.

Laat aan het begin 2 banen vrij en boor een gat in de derde baan in het vierde gaatje, sla 3 gaatjes over en boor in baan 7 ook weer een gat met een boortje van 3 mm.

Sla weer 2 banen over enz, nu kun je 5 RJ12 connectoren plaatsen. Maar voor je dat doet, verbind je via een draadbrug de verbindingen 1 op 1 met elkar van de vijf connectoren.
Neem voor de draadbruggen een draaddikte waarvan er 2 draadjes in één gaatje past.

Om de connector te plaatsen moet deze een klein beetje worden aangepast, want die past niet rechtstreeks op het raster van de print. Verbuig de 3 pinnen die het dichtst bij de pootje voor de bevestiging van de connector zitten gelijk met de andere pootjes, zodat ze in dezelfde strook passen.

Knip of vijl het steuntje wat aan de onderkant van de connector zit weg tot op de hoogte van de pootjes. Nu kunnen de draadbruggen er onderdoor.

Plaats de connecter, en zorg ervoor dat alle pootjes door de gaatjes heen naar buiten steken. Pak nu een babyzaagje en zaag de koperbanen door tussen de ruimte van de soldeerpootjes. Soldeer nu de connectoren aan op de print
Meet of er nergens een onbedoelde verbinding is, en controller of er waar wel een doorverbinding moet zijn of die er ook is.
Zaag vervolgens het geheel van de eurokaart, zodat je een printje hebt met 12 gaatjes. En dan kan het feest beginnen.

Afbeelding

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: LocoNet-verdeler of XPressNet-verdeler

Bericht door Rob Fongers »

Wim,

Heel handig en bedankt Afbeelding

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Wimpie
Berichten: 267
Lid geworden op: 29 jan 2010 23:41
Locatie: Veenendaal

Re: LocoNet-verdeler of XPressNet-verdeler

Bericht door Wimpie »

Hoi Wim en Rob,

Zelf maak ik nog geen gebruik van loconet.
Waarvoor gebruik je loconet?

Zelf heb ik voor mijn schaduwstation 1 S88SD16-N in gebruik.
Zodra mijn helixen en koppelingen tussen mijn schadustation en helixen is aangebracht heb ik 4 S88SD16-N bzm ik gebruik.

Kan ik zonder problemen de 4 S88SD16-N middels een patch kabels aan elkaar koppelen?

Groet,

Wim


Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: LocoNet-verdeler of XPressNet-verdeler

Bericht door Rob Fongers »

Wimpie

Ja idd via de patch kabels niet via het Loconet want dat is iets anders, daar kan je bvb s88LN's mee koppelen


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: LocoNet-verdeler of XPressNet-verdeler

Bericht door Jos »

Handig Wim, dank je.

Groetjes,
Jos



Onderwerp starter
Wim Ros

Re: LocoNet-verdeler of XPressNet-verdeler

Bericht door Wim Ros »

Hi,

Er is ook een kant en klare versie beschikbaar in de vorm van een LN-Box.
Afbeelding

Afbeelding
Mvg
Wim.


Plaats reactie