Even voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
pa5ca
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 mei 2012 17:58

Even voorstellen

Bericht door pa5ca »

Mijn naam is Frans ben 55 jaar en woon in de omgeving van Zutphen (Lekker dichtbij Lochem…  )
Al van kinds af aan met treinen bezig geweest... Door mijn vader ben ik begonnen met Trix H0. Dat is in middels een slordige 50 jaar geleden.
Door het vele verhuizen en andere interesses zijn de treinen in het slop geraakt… en is de Trix H0 verdwenen maar ben altijd geïnteresseerd gebleven in techniek.
Zo was het dat ik in de jaren 80 een Fleischmann autobaan kocht (heb deze nog steeds ik schat met 20m aan baan stukken) en een Trix starters doos met N spoor.
Van daaruit ben ik gaan uitbreiden en bouwde in begin 90 mijneerste analoge baan. Met een heuse zelf gebouwde pulsbreedte motor regelaar. Echter heb ik deze baan weer moeten afbreken omdat ze niet veilig was voor onze twee kinderen en twee katten. Inmiddels had ik ook nog een paar andere hobby’s opgepakt.
Zo ben ik ook nog radiozendamateur, vlieg ik 450 klasse collective pitch modelhelicopters… Echter is er door omstandigheden de klad gekomen in het heli vliegen.
Nu onze kinderen het huis uit zijn en het heli vliegen niet meer kan, heb ik de treinen hobby weer opgepakt .
En met de mogelijkheden die ons nu ter beschikking staan denk ik dat het een leuke interessante uitdaging kan worden.
Ik ga me concentreren op tijdperk II en III ben helemaal in stoom ( bouw zelf ook stationaire stoommachines)
Ik heb inmiddels drie fraaie loc’s twee Trix en een Fleischmann (7175). Ondertussen ben ik mijnrail materiaal aan het uitbreiden… heb de laatste tijd geïnvesteerd in wissels.
Het idee voor mijn baan heb ik nog niet echt heel duidelijk… nog meer reden om van dit forum lid te zijn en te volgen.
Ik wil zeker digitaal gaan rijden en ga dan ook die draadjes hier uitpluizen.

Inmiddels heb ik de Fleischmann uit elkaar liggen, de koolborstels zijn gaar… (had dat ding tweedehands gekocht (1981) zonder te weten wat ie gelopen had… 
Ik zie dat het inbouwen van decoders in de tenders niet echt een heel groot issue zal zijn, SMD soldeerwerk is bijna dagelijkse kost. Maar ook daarover wil ik me graag door jullie laten informeren. Bijvoorbeeld:
- Welk systeem?
- Welke decoders.
Bij deze mijn voorstel ronde.

Groeten,

Frans..

PS.
De helicopter met alle toebehoren is te koop... 550 Euro maar eventueel te ruilen met N spoor spullen....
Laatst gewijzigd door pa5ca op 17 mei 2012 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.



Harco
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:13
Locatie: Oosterbeek

Re: Even voorstellen

Bericht door Harco »

Hallo Frans,

Toch ook geïnspireerd geraakt om deel te nemen aan dit forum? Door ons bezoek aan H@ns? In ieder geval van harte welkom en heel veel succes met je baan. Ik spreek je er nog wel over.


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos »

Welkom Frans.

Groetjes,
Jos



sjoef
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:59
Locatie: Den Haag

Re: Even voorstellen

Bericht door sjoef »

Hi Frans, welkom op het forum.

Jos



Onderwerp starter
pa5ca
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 mei 2012 17:58

Re: Even voorstellen

Bericht door pa5ca »

sjoef schreef:Hi Frans, welkom op het forum.

Jos
Allen bedankt voor de welkom reacties....


Frans


Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1398
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Even voorstellen

Bericht door richard7877 »

frans

welkom hier op het forum

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Onderwerp starter
pa5ca
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 mei 2012 17:58

Re: Even voorstellen

Bericht door pa5ca »

Harco schreef:Hallo Frans,

Toch ook geïnspireerd geraakt om deel te nemen aan dit forum? Door ons bezoek aan H@ns? In ieder geval van harte welkom en heel veel succes met je baan. Ik spreek je er nog wel over.
Hey Harco... ik dacht dat ik al geregistreed had... maar blijkt van niet... dus toch maar even gedaan... heb gisteren even een ovaal gelegd en m'n loc's laten lopen... nu dat was een deceptie :( twee van de drie deden het niet... ben een avond aan het prutsen geweest en een loopt er inmiddels weer... de Fleischmann moet nieuwe borstels hebben... Hopen dat Hans die heeft..

..


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7444
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Frans op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

joep-N
Berichten: 153
Lid geworden op: 03 mei 2012 14:17
Locatie: Mierlo

Re: Even voorstellen

Bericht door joep-N »

Welkom Frans


Groet,
Joep

Periode 3 - DR5000 / Multimaus - OC32 - Rosoft - iTrain
diorails

Rene
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:58
Locatie: Heerlen Limburg

Re: Even voorstellen

Bericht door Rene »

Welkom Frans
Groet Rene



Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Even voorstellen

Bericht door Bouwe »

Welkom!

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1109
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Even voorstellen

Bericht door Doolemeister »

Beste Frans,

Welkom op het forum!

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

Yve-Amo
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2012 09:36

Re: Even voorstellen

Bericht door Yve-Amo »

Welkom Frans,

Groet Yve



jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: Even voorstellen

Bericht door jeepney »

Een beetje laat maar alsnog: welkom Frans !!

Henk


Plaats reactie