Welk merk zouden jullie kiezen:

Hier is ruimte voor Polls.
Plaats reactie

Welk merk zouden jullie kiezen?

Fleischmann
64
51%
Arnold
3
2%
Bachmann “Santa Fe”
1
1%
Brawa “Gravita 10 BB”
5
4%
Hobbytrain
6
5%
Minitrix
29
23%
Piko
18
14%
 
Totaal aantal stemmen: 126

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door Wim »

Hallo Spoorders,

Bij de zoektocht naar een nieuwe dieselloc kom je veel modellen tegen.
Ook de keuze van merken is ruim en dan per model de afwerking/detail.
Ik heb even niet gelet op prijzen, ik ga liever voor duurzaamheid en betrouwbaarheid.
"goedkoop" heb ik hier al in een schoenendoos staan!

Mijn vraag aan jullie: Naar welk(e) merk(en) gaat jullie voorkeur?

Ik heb enkele voorkeuren en die staan dan ook in de Poll.
Ik koop liever geen gebruikte locs, omdat de werkelijke staat veelal afwijkt van de verkoop praat.

Alvast bedankt voor jullie stemmetjes.

Met vriendelijke groet, Wim.

Ik heb de optie op 2 keuzes / stem ingesteld!


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2283
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door martinb »

Even een uitleg van mijn keuze's. Heb smileys gebruikt als sterren systeem. LOL

Fleischmann: reserve onderdelen redelijk makkelijk te verkrijgen, prijs pittig maar loopt (voor 99%) super. :D :D
Arnold: onderdelen een drama, net een nieuwe lok daarvan gekocht en de inbouw van een decoder een ramp. :evil: :evil:
Bachmann: goedkoop, rijdt als een trein, maakt het geluid van een rammelende knikkerbak maar werkt altijd. Onderdelen niet nodig gezien de nieuwprijs. Heb alleen ervaring met de USA modellen. :D
Brawa: goedkoop, loopt als een trein, onderdelen makkelijk verkrijgbaar. :D :D :D
Hobbytrain: rijdt goed, onderdelen zijn mij een ramp gebleken. :evil:
Minitrix: Onderdelen zijn niet tot zeeeeeer moeilijk te verkijgen, productiefouten worden niet opgelost. :evil: :evil: :evil:
Piko: nog geen ervaring met de nieuwe piko, de oude.... DDR uber alles! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En inderdaad, zeg nooit nooit, maar als het een beetje te voorkomen is dus geen Arnold, Hobbytrain en Minitrix meer. Ooit gaat je loc stuk / is het onderhoud nodig. Als je al niet eens koolborstels e.d. (wat m.i. gebruiksgoederen zijn) kunt kopen heb je echt een probleem in de toekomst en loop je het risico dat het ding (wat ooit stevig geld heeft gekost) op het afstelspoor komt te staan / in de stoffige lade verdwijnt........ :cry:


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door evo »

Wim schreef:Ik koop liever geen gebruikte locs, omdat de werkelijke staat veelal afwijkt van de verkoop praat.
Dit is inderdaad een risico, maar als de prijs goed is kun je je af en toe een miskoop veroorloven. Ik heb meer dan 25 loks 2e hands gekocht (alleen fotos gezien) en achteraf gezien waren er maar 1 of 2 miskopen bij.
Mijn hoofdreden om 2e hands te kopen is dat ik ze ombouw naar DCC en dat liever niet met nieuwe spullen doe, daarnaast vind ik nieuwe digitale stoomloks onbetaalbaar. Voor de prijs van 1 nieuwe koop ik 5 of meer 2e handse + decoders. Zelfs als ik er dan af en toe een in de onderdelen bak moet doen vind ik het nog de moeite.

Maar goed, om op het onderwerp terug te komen: Ik heb veel oude Fleischmann en Minitrix (stoom)loks gezien, schoongemaakt en gerepareerd en heb een paar algemene conclusies:
* Minitrix: zijn wat minder gedetailleerd, maken vaak herrie, maar zijn erg betrouwbaar, trekkracht altijd ok.
* Fleischmann: mooie detaillering, lopen mooi en stil, maar zijn vaak erg gevoelig qua stroomafname en trekkracht laat vaak te wensen over.
* Roco: trekkracht ok, qua geluid tussen Flm en Mtx, betrouwbaarheid OK
* Arnold: Ik heb alleen de BR05. Dit vind ik een prachtige lok, goede trekkracht, loopt mooi, erg goede stroomafname, MAAR: wijkt zover uit opzij, dat hij tegen mijn tunnelingangen botst (de enige lok van ongeveer 30 die op mijn baan geweest zijn) - dus ik kan hem niet op mijn baan gebruiken :evil: :evil:

NB: dit gaat over *oudere* modellen van hoofdzakelijk stoomloks!
Laatst gewijzigd door evo op 03 dec 2012 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door shoven »

Ok, dan zal ik maar wat toelichten.

Fleischmann: reserve onderdelen redelijk makkelijk te verkrijgen, prijs pittig maar loopt (voor 99%) super.
Arnold: heb er 1, prijs stevig, loc die ik heb rijdt niet/dramatisch.
Bachmann: goedkoop, stroomafname belabberd.
Brawa: heb ik niet.
Hobbytrain: rijdt prima, betaalbaar, detaillering soms zozo (panto's!).
Minitrix: bijna altijd goed, op 1 Kof na. Stekkers zijn een drama.
Piko: heb ik nog niet.


Ik koop zowel nieuw als gebruikt, en heb er weinig pech mee. De Flm's en Minitrixen lopen het best, op een ander model na, namelijk mijn 2 Flirts. Die doen het altijd, superdingen. En die staan er niet bij. Roco mis ik ook.

EDIT: vergeet ik zowaar de Kato's. Ik heb een paar Klazen en die rijden werkelijk perfect. Superdingen. En ook nog betaalbaar.
Laatst gewijzigd door shoven op 04 dec 2012 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Jan64
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 mar 2011 22:27
Locatie: hoogeveen

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door Jan64 »

Hallo ,

Hobbytrain rijdt mij ook goed , onderdelen besteld ik rechtstreeks bij Lemke zelf .
Minitrix heb ik niet , maar heb een arnold die nu digitaal wel goed ,maar analoog een drama.

Gr Jan


Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door mikey »

Ieder merk heeft eigenlijk zijn goeie en slechte modellen.
Over het algemeen check ik altijd eerst forums e.d. of een lok aan te raden is ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Rick
Berichten: 1625
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door Rick »

Tsjah, ik zou kiezen voor het merk dat de loc levert die ik wil hebben en niet omgekeerd.

Wat ik van de merken vind:
Fleischmann: goede locs, goed gedetailleerd en rijden goed. De prijs is soms hoog maar er zijn ook zat koopjes van te vinden.
Minitrix: Goede locs, rijden ook goed en stil, ook goedkoper dan Fleischmann maar het aantal nieuwe modellen lijkt wel erg af te nemen.
Piko: Goede locs, iets minder gedetailleerd dan de Fleischmann of Minitrix maar rijden goed en ze zijn niet al te duur.
Kato: Goede locs, goed gedetailleerd, niet te duur en rijden perfect.
Arnold: Heb ik niet
Brawa: Heb ik niet maar ik denk er aan om een BR 216 te kopen. Niet duur en schijnt een goed merk te zijn.


Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door Marcel »

Zelf koop ik bijna nooit een nieuwe loc,alleen gebruikt spul of defect materieel om dat weer rijdend te krijgen (een tik van me).
De eerste N-spoor trein kreeg ik van mijn ouders,een nieuwe startset van Roco (art.nr.21030).
Daarin zat de V200 dieselloc,echt een geweldige loc,loopt erg mooi en vrij stil,heb deze om laten bouwen naar digitaal en ben daar zeer tevreden mee.
Onderdelen moeilijk/niet te krijgen :evil: versleten koolborstels moeten vervangen worden door Flm. exemplaren.
In de tijd dat Bart Smit de modeltreinen uit het assortiment haalde heb ik met 50% korting een nieuwe Flm.tandrad loc (nr7307,zie avatar) gekocht met ook hele goede rij eigenschappen en door z'n zware gewicht grote trekkracht,ook op hellingen zonder tandrad,ook deze motor is heel stil,deze ga ik zelf nog digitaal maken.
De volgende loc die ik zelf kocht was de stomer BR03 van Mtx (nr.12830), echt super rijeigenschappen met een geluidloze motor,zelfs met mijn oor erboven hoor ik dat ding niet draaien (of ik ben echt doof),ook het vliegwiel aan de motor doet perfect zijn werk,de loc trekt heel langzaam op en remt heel langzaam weer af,ook als je de trafoknop in èèn keer naar 0 of open draait.
Ook deze heb ik om laten bouwen naar digitaal,ruim voldoende trekkracht,is echt z'n geld waard.
Ik heb alleen wat problemen gehad met haperende drijfstangen,maar dat is opgelost.
Via inruil van oud Märklin spul heb ik een Roco rangeer loc (nr.23223 oude type verkregen),deze reed helemaal niet mooi,intussen is het motortje kapot door te hoge baanspanning en is er nu een andere onderweg en hoop dat deze beter draait,als dat lukt ga ik ook deze zelf ombouwen naar digitaal.
Ook het bekende werkpaard-industrie diesellocje (nr7218) mag niet ontbreken,ook deze heb ik gebruikt gekocht en een beetje motorisch opgeknapt,rijeigenschappen zijn niet erg goed,is erg stroom gevoelig en maakt veel kabaal door waarschijnlijk resonantie van de kap,ook deze ga ik digitaal maken.
In 2010 heb ik een defecte stomer BR50 met cabinetender van Flm.(nr7175 oude type) gekocht en weer opgeknapt en digitaal gemaakt,ik ben over deze loc niet tevreden,de motor draait niet lekker en maakt veel lawaai,hij rijd op z'n laatste loodjes en vermoed dat het motortje aardig wat draaiuren er op heeft zitten en toe is aan vervanging.
Ook de drijfstangen geven problemen,er zit heel veel ruimte op de draaipunten en regelmatig draaien de micro schroefjes eruit,ook dit zal mettertijd moeten worden vervangen door of een setje andere drijfstangen of een ander compleet onderstel.
Gezien de versleten motor kan ik de trekkracht niet goed testen maar deze zou enorm moeten zijn doordat alle tenderwielen zijn voorzien van antislipbanden.
Tot slot kocht ik vorig jaar een defecte Mtx. V60 diesel (nr.12620),de loc heb ik onder handen genomen en digitaal gemaakt,de motor is stil en rijd als een zonnetje.

Conclusie:voor gebruikt materieel koop ik het liefst Roco of Minitrix-nieuwere serie (niet de oude koffiemolens) vanwege de goede verhouding prijs/rijeigenschappen,en nieuw Fleischmann (koop ik niet nieuw,veel te duur) Brawa of Kato,Brawa en Kato heb ikzelf nog niet maar wat ik heb zien rijden stemt mij zeer gelukkig en is betaalbaar.
Bij Arnold twijfel ik nog,de ene loc rijd stil en mooi en de andere is net een koffiemolen,echt heel vreemd.
Ik ben recent bij iemand thuis geweest die mij dat heeft laten zien,hij had twee railbussen van Arnold,een rode driedelige en een gele werktrein/bus,de rode reed echt supermooi en stil en de gele was het eigenlijk niet waard om te rijden,en geloof me dat de locjes en de baan goed onderhouden worden.


Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door The Railroader »

De Bachmann zou ik laten liggen. Er zijn betere merken beschikbaar die Santa Fe verkopen. De Bachmann rijdt slecht, heeft enorme lomp uitziende koppelingen en de details zijn ook niet geweldig. Sommige staan ook veel te hoog op hun draaistellen.

Betere merken zijn: Atlas, Kato, Life Like: is eigenlijk Brawa maar dan met een andere naam.


Fred The Railroader
Gebruikersavatar

michel
Berichten: 379
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:45

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door michel »

Fleischmann : heb ik zins kort 1 loc van ben er zeer tevreden mee rijd heel mooi
Arnold : geen ervaring mee
Bachmann sante fe : ik ben er tevreden mee rijd mooi
Brawa : geen ervaring mee
Hobbytrain : geen ervaring mee wil er wel 1 gaan kopen zag een mooie in de n-spoor store
Minitrix : heb ik er een aantal van rijden goed ben er dik tevreden mee
Piko : geen ervaring mee
Kato : rijd heel erg mooi en erg mooi gedetailleerd dik en dik tevreden met Kato kortom ik ben eigenlijk een Kato freak


gr michel
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door Overdijk »

Ik ben zelf een enorm fan van Fleischmann loc`s en materiaal in het algemeen. Mijn allereerste setje was van Minitrix met een V60 locje, maar die is al lang gesneuveld. Niet lang daarna kreeg ik in 1988 van bij de Bart Smit vandaan een FLM BR 103 met 2 TEE rijtuigen, ik was 8 en mijn kinderhanden waren nog niet altijd even voorzichtig. Deze loc rijd nog steeds, zonder problemen en is een jaar of twee geleden volledig opgeknapt met nieuwe buffers enz. In de tussen liggende jaren is er heel wat bijgekomen, voornamelijk 2dehands, en tot op heden blijft FLM mijn favoriet. Onderdelen zijn van FLM het beste te krijgen, Roco en Arnold leveren na hun faillisement problemen op. MTX is een ramp, vooral voor een dergelijk groot bedrijf (Märklin) beschamend. Kato, Hobbytrain, Mehano, Piko en de rest heb ik geen ervaring mee.

Fleischmann:
NS 1601, 1602, 1637, 1657, 1738, 1838 (7362,7363,7364) Rijden allen zijdezacht.
BR 038 (7160) Oud beestje, maar rijd perfect. Trekkracht kan beter.
BR 101 (82 7356K) Een zorgenkindje, ook digitaal. Veel haperen, moet ik nog eens onderhanden nemen.
BR 103 (7375,7376,737601) De eerste is ouder dan ik, uit de jaren zeventig, maar loopt zonder enkel probleem of geluid. Even goed als de laatste die ruim 30jaar nieuwer is.
BR 111 (7348) Eerste generatie, desondanks goede eigenschappen.
BR 120 (7350,7353K) Ook hier doet de oude niet onder voor de 20jaar nieuwere.
BR 151 (7383) Nieuwer model, loopt goed.
BR 194 (7395K) Modern model, met de bijbehorende eigenschappen. NEM stekker typisch FLM onhandig geplaatst.
BR 212 (7231) Loopt perfect, (heb er vroeger een gehad die kreeg motorbrand)
BR 218 (7234) Diesel werkpaard van FLM, al jaren een betrouwbaar beestje. Veelvuldig te krijgen in diverse uitvoeringen.
BR 221 (7251K) Goede trekkracht, moderne productie. Onhandig geplaatste NEM stekker.
BR 740 (7968) Net aangeschaft, nog weinig over te zeggen. Gaat in de toekomst de poetstrein bedienen, met een 2de BR740.
BR 614 (7434,7438K) Ondanks een aangedreven draaistel, komt het treinstel met een extra tussenrijtuig nog goed weg.

Minitrix:
NS 1208,1221 (12826,12827) Oudere productie, maken veel herrie. Eenmaal warmgelopen, lopen ze goed.
NS 6408, 6433, 6494, 6503 (12217K,12517K,12796K) Waardeloze NEM stekkers, wisselend rijeigenschappen. Grote verschillen in Max Snelheid.
NMBS 5301 (12739) Loopt perfect zonder herrie, goede trekkracht. Alleen zwart gemaakte raampjes is niet meer van deze tijd.
NMBS 8058 (12733) Klein rangeerlocje op basis van V60, in vergelijking met de FLM V60 hopeloos verouderd. Beter dan het V60 locje van vroeger, door stillere motor met vliegwiel.
BR 103 (12590) Prototype, loopt mooi rustig. Ik kon deze redelijk simpel digitaliseren, NEM stekker die fatsoenlijk werkt.
BR 110 (12443,11490) Bugelfälte, NEM stekker werkt met wat frunniken. Sluitverlichting erbij.
BR 112 (12881) DR machine, loopt prima. Maakt wel wat geluid.
BR 143 (12883) Als bovenstaande BR 112.
NS 4011, 4042, 4240 Koploper (12865,12500,12184) De oudere versie loopt wat stroever/haperiger, NEM stekkers, indien aanwezig, zijn een ramp.

Arnold:
NS 3013 mP (2335) Koffiemolen van de bovenste plank, grootste herriemaker van ze allemaal. Loopt wel redelijk.
BR 05 (2211) Grote stomer met enorme trekkracht, redelijk stil voor zijn leeftijd.
BR 118 (2459) Maakt net als de meeste oudere locje (uitgezonderd FLM) best herrie, maar loopt aardig. Voorloopas en de daaraan bevestigde koppeling willen weleens problemen geven.
BR 152 (2499) Net nieuw binnen, nog geen oordeel van. Vernieuwde productie van vlak voor het ter zielen gaan van Arnold.

Roco:
NMBS 5914, 5926 (23234,23235) Herriemakers, maar als ze eenmaal lopen. Lopen ze redelijk goed.
BR 150 (23402,23403) Lopen heerlijk, goede trekkracht. Geen NEM, maar ook niet duur in aanschaf. 1 is al verkocht, de andere is in de verkoop. Wil de modernere variant gaan aanschaffen.
BR 220 (23430,23431) Doen absoluut niet onder voor de FLM BR 220 en een stuk goedkoper. Alleen geen NEM. Gaan in dubbeltractie in de vrachtdienst of voor een lange IC.

Mehano:
BR 250 Blue Tiger (53262) Gigantisch groot beest met enorme trekkracht. Ik had problemen met haperingen, bleek een fabrieksmatig slecht gesoldeerd draadje te zijn van de stroomafname. NEM-stekker is in orde, MTX het kan wel hoor!

Kato/Hobbytrain:
BR 266 Class 66 (247846) Krachtpatser van de eerste orde, loopt zijdezacht zonder problemen. Sommige versies hadden geen ASB, die van mij van de fabriek af wel. Makkelijke NEM-stekker, ook hier MTX het kan.
NMBS 3201 Eurostar (10-327/328) Ik heb hem aardig op lengte en dan heb je 2 aangedreven motorwagens nodig. NEM via losse printjes (duur) of solderen.
BR 430 (1432) Loopt ondanks zijn leeftijd goed maar snel a la FLM. Hapert af en toe.
BR 515 (1515) Zie boven, voor beide geldt dat er Hobbytrain op het doosje staat, maar Kato fabrikaat is.

Brawa:
Daar heb ik geen materiaal van, maar wel verschillende diesels op het verlanglijstje (BR 219, BR 233/234)

Piko:
Ook hier heb ik niets van, maar wel interesse in diverse modellen. (GTW, G1206)


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1204
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door william »

Hallo Wim,

Net als jij koop ik liever ook geen 2e-handslocs. Rijdt analoog en er is bij mij duidelijk verschil te zien in rijgedrag tussen de verschillende locs. De nieuwe, van na 2001, kunnen met minder spanning af dan de oudere locs.
De 2e-handslocs waren van voor 2001 en waren racers op mijn baan.
Verder valt mij op dat tijdens het rijden FLM-locs iets sneller zijn dan de Minitrix-locs.
Heb dus gekozen voor FLM, Minitrix staat op plaats 2.

Daarnaast heb ik nog de V200 van Roco, die doet het ook errug goed oude baan, net als de NS1300 van Startrain.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

jboelen
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 dec 2012 13:20

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door jboelen »

Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met Fleischmann, Minitrix en Arnold. In het algemeen vind ik Fleischmann het beste. Treinen maken weinig geluid en rijden heel soepel.


Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door Frank_N »

Wim,

Eigenlijk heb ik geen voorkeur omdat dat verschillend is, heb daarom niet gestemd.
Het gaat er volgens mij om wat je in je verzameling wil hebben, daarna de keuze om het te laten rijden.
Alle merken hebben voordelen maar ook nadelen.
Wagentjes uit de meeste (oudere) startsets zijn voorzien van plastic wieltjes. Dat loopt voor geen meter, levert ook nog eens vuile sporen op!
De oudere personenrijtuigen van de firma Vleeschmann en Minitrix zijn wel te voorzien van verlichting (als je dat al vind op een beurs) Of zelf maken.
Zelf heb ik een N stam Wagon lits, Rivarossie zelf voorzien van binnen verlichting. Helaas maakt deze firma al lang geen N meer. Die rijtuigen (ong. 30 jaar oud) zien er erg goed uit, en lopen goed!
Ik heb ook een schitterende Minitix TeeRam die voor geen meter loopt. Op dit forum loopt een draadje waarin besproken hoe dat op te lossen.
Ook heb ik wat pacific's van Minitrix welke geweldig rijgedrag hebben.
Ik heb Arnolds die geweldig lopen, maar ook eentje die echt shit is.

De meeste loks van Fleischmann lopen wel goed, oud of niet. Dus hier een pluspuntje.


Groet van Frank
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door Wim »

En toch ben ik jullie erkentelijk voor de gegeven info.
Daarom is de eerste nieuwe loc een feit:

Afbeelding

Het betreft de Fleischmann 722506.
Een leuk locje die moeiteloos mijn helix op en af rijd.

Je merkt ook hoe geruisloos die is, in tegenstelling tot de oude locjes die ik al had. Wat een verschil is dat.


Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door Frank_N »

Een V60 dus,Wim.
Verschillende merken maken die. Ook in verschillend epoche.
Ik heb een oude Trix (rood model epoche 3).
Zoek er nog steeds eentje die beter loopt.
Heb je een idee :?:
Ik vermoed dat Vleeschmann iets heeft, maar word uit het aanbod en verkrijgbaarheid niet veel wijzer.
Btw: leuke poll :!:


Groet van Frank
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door Wim »

Hoi Frank,

dank voor de toevoeging van V60, zover was ik nog niet.
Ervaring met beter lopende locjes heb ik niet, dit is mijn eerste nieuwe...


Gebruikersavatar

michel
Berichten: 379
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:45

Re: Welk merk zouden jullie kiezen:

Bericht door michel »

wel een mooi locje wat je hebt gekocht Wim veel plezier ermee.


gr michel
Plaats reactie