Rood is de DATA.
In het geval van het 230 snoer zou ik het als volgt aanhouden.
Bruin (common) (zwart) (J)
Blauw aansluiting s88SD16 (rood) (K)
Geel/Groen, voeding ongedetecteerde achter diodes.
Zo staat het ook op je S-DEC-4-DC

Mvg
Wim.
Had nog een paar stukken Roco flex liggen en die kunnen dus ook gebruikt worden. Dus gelijk maar aan de slag met name de isolatielassen.Saraan schreef:.... Peco flex tewerk gaat gaan, en de kromtestraal toch vrij klein is, hoe ga je de isolatielassen aanbrengen zonder dat de sporen nijgen recht te trekken met de gebruikelijke knik? Of zie ik misschien teveel zwarte sneeuw?
groeten;
Eerlijk gezegd heb ik daar wel last van, met Fleischmann Picollo wissels. Dat is een van de redenen waarom ik met mijn volgende baan wil overstappen naar Peco. Maar wat is een "klaas" die wissels open krabt?KroKo schreef:...Ben je niet bang dat de wissel "open gekrabt" wordt door bijv. een klaas?
Precies, ook dat hebben we in het verleden ondervonden, dat 1 op de zoveel keer het wissel net niet helemaal aanlag, stofje oidR Fongers schreef:Situatie is vergelijkbaar als met een aansluiting op een bocht.
In de Peco wissels zit een enorme veer die de tongen aangedrukt houden. Die veer is zo sterk dat veel wisselaandrijvingen niet eens in staat zijn het wissel om te zetten.Saraan schreef:Rob, nog een vraagje betreffende de Peco wissels, nu je er wat ervaring mee hebt: hoe worden de tongen tegen de rail aangedrukt? Normaal gebeurt dat met een bepaalde aanhoudende kracht. Zit er in de Peco-wissel een klik/veer systeem, of moet de wisselaandrijving een permanente aanleggende kracht op de tongen uitvoeren?
groetjes,
Als je met servo gaat werken, dan moet die veer er gewoon uit. Anders krijg je geen langzaam omlopemd wissel. Dan blijft hij springen van de ene naar de andere kant. Want daar zit het veertje ervoor in onder andere.Saraan schreef:Bedankt Wim,
dat is dan iets om rekening mee te houden. Ik speelde met de gedachte om te gaan experimenten met kleine servo-motoren. maar dat zal dus niet evident zijn. Ik ga eens een klein proefbaantje moeten gaan bouwen om het uit te proberen.
groetjes,
R Fongers schreef:Zo een paar dagen verder,
Nog een paar foto's van de elektronica, Het hangt er nog een beetje desolaat bij maar dat komt omdat er nog een aantal draden van de bezetmelders moeten worden gemonteerd. De 2 dikke witte draden zijn de voeding vanuit de TC, wordt een Power 4 als Wim Ros met positievere berichten naar buiten komt. en van een externe trafo voor verlichting en wisselssturing.
Grtzz Rob