Keigoed gedaan die verkanting om het maar op zijn Brabants te zeggen Ook erge mooie lange en slanke bochten. Je zou in overweging kunnen nemen met de verkanting in bochten om een heel dun stroomdraadje onder je gebogen rais te leggen. Lekker soepel, je kan er alle kanten mee op. Heb dit zelf ook gedaan en werkt
vrij snel. En geen problemen met berijden van de bochten.
Is maar een idee natuurlijk
Heren,Bedankt voor de aanmoedigingen!!
Gisterenavond was het lastig op foto's te maken in de Close up.
Daarom heb ik vanochtend in het daglicht een paar kieken gemaakt in Close up,dan is het verkantings effect toch mooier te zien.
Ik zou die stukjes karton wel aaneengesloten onder de rails leggen, nu gaat de rail onherroepelijk eens doorhangen, of je krijgt zo'n 'golvende' verkanting.
Je kan ook een stukje elektriciteitsdraad 0,14mm² nemen. hoef je niet te snijden en schuif je er zo onder. Verder naar voren minder verkanting en verder naar achter meer.
Heren,Bedankt voor de tips en de aanmoedigingen.
Extra versteviging heb ik vanavond al aangebracht tegen het eventuele doorzakken.
Tevens is er begonnen met het kwasten van de rails,dus de eerste roest is alweer aan het verschijnen.
Zelf heb ik ook een stuk getest (ongeveer een jaar geleden). Ik heb de ervaring opgedaan dat je niet te snel van recht naar de verkanting moet gaan, het moet echt heel geleidelijk.
Sommige loks kunnen hier niet tegen en blijven op de overgang staan.
Ik had dit met een 6 assige Minitrix lok. In eerste instantie dacht ik dat het aan de lok lag, maar uiteindelijk bleek het aan de verkanting te liggen.
Dit noemen ze volgens mij overgangsboog hier heb ik rekening meegehouden.
Ik heb mezelf er eerst in verdiept alvorens ik er aan begonnen ben.
In de regel heb ik er maar een hekel aan om dingen meerdere keren te moeten doen.
Erg mooi de verkanting in de bogen.
Ga je dat op meer trajecten toepassen.?
Martin de Deugd
Hallo Martin,
Sorry voor mijn late reactie!!
Er komen op de baan nog drie bochten meer te liggen met deze verkanting.
Het effect is aardig gelukt,dus dat gaan we meer toepassen.
Bedankt voor de complimenten!!
Het blijft een taai klusje dat rails schilderen,dus doe ik ook wel eens andere dingetjes tussen door.
Zo ben ik vanavond na een tijdje kwasten begonnen met het uittekenen van het onderstaande tunneltje.
Deze komt aan het einde van het emplacement onder de bochtwissel te liggen.
Het frame wordt van triplex gemaakt en wordt bekleed met DAS-klei.
Vandaag heb ik weer 2 st schiebewandwagens binnengekregen van Minitrix 15196 Transwaggon.
Aangezien deze niet meer worden gemaakt moet je af en toe toeslaan om er een paar te bemachtigen via de Duitse Ebay.
De laatste dagen ben ik flink bezig geweest met de schilderarbeiten.
Vandaag heb ik ook nog een pakje binnengekregen met wat nieuwe aanwinsten.
Maar helaas hangt de camera op het moment aan de lader,dus komen de foto's met de nieuwe geweatherde staalwagens van de FS en de nieuwe Vleeschmanns set met onderlossers Wir bauen fur Sie later.