Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Clemens,,

Ja inderdaad vind ik dat wel redelijk jammer. Kijk eens, het kan prima zonder die dwarsliggers, maar ik zou het gaaf vinden de keuze te hebben. In de situatie die ik met wat gepermitteerde vrijheid nabouw zouden die wissels met betonnen liggers wel een uitkomst zijn. Echter doe ik het net als bij Duisburg-Beksheim: nieuwe stukken spoor hebben betonnen liggers, de rest houten......het ratjetoe zie je ook genoeg in het echt. Nog altijd.....

@rest,

Ja, hallo hé! Pagina 3. Ja, van jullie posts hoef ik het natuurlijk ook niet te hebben 8-) . Er is ook nog verdomde weinig te zien of te melden. Uiteraard moest ik weer even arbeiden, dus voor zometeen staat er wel wat bouwen op het progamma, evenals morgen. Voor mijn vertrek vóór het weekend was ik al begonnen met het zagen van de spanten. Dat is wel even een klusje, en het kost ook nog aardig wat hout. Ik zal straks anders een fotootje posten. Stel je in ieder geval maar voor dat ik in de diepte de spanten heb gezaagd. De trajecten van de rivier, weg en spoor komen hier dan dwars op. Aangezien deze allemaal een iets ander niveau hebben was dat wel FF lastig.....

Goed, foto's zeggen meer, dus die volgen nog.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Allright, de foto's dus. Ja, jullie weten het; rukfoto's , maar het gaat even om de inhoud.

Overzichtsplaatje. Enorme rommel, maar de spanten kun je nu wel goed zien. Dit is ook een fundamenteel belangrijk onderdeel van de onderbouw, dus take all the time.....

Afbeelding

Een klein close-upje van de 3 niveau's. Zoals je ziet heb ik het er al opgeschreven. Nu ben ik even door het hout heen, dus dat moet eerst gekocht worden, dan kan ik echt de afzonderlijke (micro)niveaus gaan weergeven. En anders is er genoeg te doen aan andere dingen.....

Afbeelding

Het idee hier is om de bak met een horizontale plaat af te sluiten. Hierop komt dan een andere horizontale plaat met exact dezelfde vorm en afmetingen. Deze wordt dan afneembaar. Zoniet, dan past de boel niet de trap af. En dat moet wel FF voor Lochem, natuurlijk 8-) .

Afbeelding

Morgen weer hard aan 't werk....aan de baan!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

Je wilde wat feedback :D , het gemiddelde topic wordt toch door de schrijver zelf volgeschreven :( ;)

Anyway, ik snap nog niet wat het moet worden, geeft ook niet ben normaliter traag van begrip, dus als jij nu snel bouw, veel schrijf en foto 's plaatst dan komt het goed :D

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Hugo1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2013 19:59
Locatie: Franeker

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hugo1974 »

Hallo Jeroen,

Ik volg je banen al een tijdje. Er leuk! Complimenten!
Maar even een vraagje. Heb je nu een schaduwstation met maar 2 opstelsporen?
Je kunt natuurlijk nog wat treinen kwijt in de klimspiraal.
Maar zo kunnen de treinen amper wisselen van volgorde. Of zie ik het verkeerd?

Grtz. Hugo.


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1223
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door WimC »

Hoi Jeroen,

Leuk, een nieuw project :)

Zie ik trouwens goed dat je in het schaduwstation wissels van Roco gebruikt? Meestal werk je toch met Peco?


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jos »

Hee, een nieuw meesterwerk in wording? Ik ben benieuwd, heb je ook een plan?

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Het blijft verbluffend om te zien hoe hoog jouw bouwtempo is. Je knipperd vier keer met je ogen en jij bent alweer zeven stappen verder.
Hoe breed is de baan ter hoogte van de helix? Kun je daar straks wel gemakkelijk bij als je met de details van het landschap aan de slag gaat?

Groet, Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jeroen.

Ik vindt jou baan alweer een feest om naar te kijken.


Zet hem op Jeroen, go for it. ;) ;)


Martin de Deugd



Evoluzione
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 dec 2012 11:29

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Evoluzione »

Het ziet er weer indrukwekkend uit! Du-Beksheim vond ik een zeer geslaagde baan, dus kijk ook weer hier mee naar je vorderingen!

Mvg, Willem


Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1109
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Doolemeister »

Mooi bouwwerk Jeroen, het ziet er allemaal profi uit!
Ben benieuwd naar het vervolg.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ff reageren dan maar.......het minste wat ik kan doen....
Maurits71 schreef:Je wilde wat feedback :D , het gemiddelde topic wordt toch door de schrijver zelf volgeschreven :( ;)
Dat laatste klopt zeker! En feedback....man man, gisteravond ram ik FF gauw een klein updateje in elkaar met 3 flutfoto's van een hele zooi hout....en kijk eens wat een reacties! Top hoor.
Anyway, ik snap nog niet wat het moet worden,

M.
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Nou, het wordt een klein flutstationnetje. Waar die waterpas ligt, komen min of meer de sporen te liggen. Paar huisjes erbij, boompie, en klaar. 8-) De andere lus van het hondenbot krijgt ook een schaduwstation, maar dat wordt de tijdelijke oplossing. Puur en enkel voor Lochem '14.
Hugo1974 schreef:Hallo Jeroen,

Ik volg je banen al een tijdje. Er leuk! Complimenten!
Maar even een vraagje. Heb je nu een schaduwstation met maar 2 opstelsporen?
Je kunt natuurlijk nog wat treinen kwijt in de klimspiraal.
Maar zo kunnen de treinen amper wisselen van volgorde. Of zie ik het verkeerd?

Grtz. Hugo.
Hi Hugo, dank voor je complimenten en je leuke commentaar. Ja, in het schaduwstationnetje dat als lus te zien is zijn het enkel maar 2 sporen, waar 4 treinen op passen. Meer had wel gekund op zich, maar dan wordt de lus vrij krap....en ik wil gewoon eens zonder gedoe en geflauwekul ellenlange treinen laten rijden. Krappe(re) bogen zijn dan funest, ook of misschien zelfs met name in het schaduwstation. Je ziet ook nog 3 parallelle sporen lopen, daar kunnen nog wat trek/duw-treinen of treinstellen op. In de spiraal kunnen ook nog iets van 3-4 treinen (van max 2 meter lang) staan. Dit project wordt deel van een masterplan, zoals ik het maar even noem, waar dit slechts een klein deeltje is van de schaduwsporen. Uiteindelijk wordt dit project U-vormig als Rijndal. Onder deze gehele U komt dan ook een U-vormig schaduwstation. Deze wordt dan wel echt groot. Zo kan ik alle treinen ook nog kwijt. En dan in de kamer ernaast.....naja....blablabla toekomstgelul.
WimC schreef:Hoi Jeroen,

Leuk, een nieuw project :)

Zie ik trouwens goed dat je in het schaduwstation wissels van Roco gebruikt? Meestal werk je toch met Peco?
Klopt, goed gezien. De schaduwsporen zijn van Roco. Dit was het goedkoopste wat ik kon vinden, i.c.m. reliability. De flexrails kosten weinig, de wissels idem. Maar het grote voordeel van de wissels is dat ze mooi vlak liggen. Dit in tegenstelling tot de Fleischmanns, die staan altijd iets bol, met voor mij wat nadelen. Overigens heet het nu allemaal Fleischmann, maar dat wist je vast al...... :mrgreen:
Jos schreef:Hee, een nieuw meesterwerk in wording? Ik ben benieuwd, heb je ook een plan?

Groetjes,
Jos
Hi Jos. Of het een meesterwerk wordt mogen jullie bepalen natuurlijk....al ga ik in ieder geval mijn best doen er iets moois van te maken. Een echt plan heb ik natuurlijk niet, al heb ik wel een klein anyrail ontwerpje....... Wil je dat ik dat post?
141 schreef:Het blijft verbluffend om te zien hoe hoog jouw bouwtempo is. Je knipperd vier keer met je ogen en jij bent alweer zeven stappen verder.
Hoe breed is de baan ter hoogte van de helix? Kun je daar straks wel gemakkelijk bij als je met de details van het landschap aan de slag gaat?

Groet, Clemens
Nounou, zo snel gaat het ook weer niet, toch? Ongemerkt gaat er wel een hoop werk in zitten......maar misschien komt dat omdat ik er vaker naar kijk dan jullie.

Je vraag vind ik een goeie! De baan is hier 120 cm breed. De planning is vooralsnog om het bovenste deel afneembaar te maken. Dit heeft enkel te maken met transport. Aangezien alles modulair is kan ik gewoon rondom werken. Het zal echter wel een zekere uitdaging zijn om de scenery daar goed gedetailleerd af te werken. Maar stel je je maar voor dat waar de baan breed is de helling maximaal is. Kortom, je werkt de hoogte in dus ik verwacht dat je er wel goed bij kunt met werken......

Martin, Willem en Arjan,

Hartelijk drank weer!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door ZThijs1 »

al heb ik wel een klein anyrail ontwerpje....... Wil je dat ik dat post?
Hey Jeroen,

Ik ben toch wel een beetje benieuwd naar het grotere plan, al moet ik zeggen dat door deze spanten op de vorige foto's wel al meer duidelijk wordt qua vorm. Het beloofd in ieder geval wel wat groots te worden. Die helix vooral :shock: wat is de afmeting daarvan (doorsnede?).

Grt.

Thijs

Edit:
De baan is hier 120 cm breed
Ik antwoord/vraag alweer sneller dan dat ik lees. Echter, dan is de "helix module" dus 120 bij 120?


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Thijs,

Ja, dat klopt allemaal. De module is 120x120. De spiraal wordt dus iets van 105 cm diameter, zo'n beetje. Ik had 'm kleiner ontworpen maar heb deze toch maar een zo groot mogelijke radius gegeven. Daarom kwam ik dus ook aan die tunnelbovenleiding......snappie? Dat had ik natuurlijk niet gepland.

De tussenmodule is 150 cm lang, en aan de brede kant -grenzend aan de spiraal- 120 cm breed, en aan de andere kant 90 cm. Dan volgt de linkermodule nog die uit mijn hoofd 100 cm lang is, en iets van 90 breed.....


Afbeelding
Gebruikersavatar

ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door ZThijs1 »

Ziet er goed uit. Zit ook al een beetje na te denken over de helix. Maar met zo'n helix zit je op een steigingspercentage van rond of kleiner dan 1% of niet? Dan moet je met gemak grote slepen wel naar boven kunnen krijgen, die ik bij jou wel vaker over de baan zie gaan!

Speelt DU-Beksheim nou nog een rol in het grote plan/geheel of hoe je het ook noemt of...

Nou ben benieuwd naar het vervolg en ga het zekers volgen!

Groetjes,

Thijs


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Tjoooow,

Neen, helaas niet. Ik zit bijna op de 2%. Dat is ook ruim accepté, hoor....maar hoe minder hoe beter natuurlijk. Je merkt dat de treinen de helling wel merken, maar goed dan zijn het wel slepen van zo'n 2 meter. Dat vind ik lang genoeg. Is al langer dan ik nu heb rondrijden hier.

Duisburg-Beksheim gaat wel degelijk uitmaken van het Grote Plan. Ik heb de beschikking over een schuur waarvan de bovenverdieping bestemmingsplan N-spoor heeft :mrgreen: . Uiteraard geheel democratisch besloten.... :roll: . Die bestaat uit 2 kamers waarvan op 1 al D-B langs 1 kant staat. De andere kant wordt nog wat anders, en de andere kamer daar ben ik nu voor de helft bezig met dit project. Het is allemaal hetzelfde tijdperk waarvan 1 kamer meer een stedenthema heeft én het Ruhrgebiet (D-B). De andere kamer wordt dus volledig Rheintal-achtig. Hoe ik het precies aan elkaar ga knopen weet ik (natuurlijk) nog niet. Maar eerst dit maar eens verder bouwen, en dan komt de rest allemaal vanzelf. Moeten de komende jaren nog wat updatetjes te posten zijn hier. Niet?

Allright! Vandaag oproepdienst, dus in principe max blaf zagen en bouwen met mijn kadaver.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door evo »

Jeroen schreef:Het is allemaal hetzelfde tijdperk waarvan 1 kamer meer een stedenthema heeft én het Ruhrgebiet (D-B). De andere kamer wordt dus volledig Rheintal-achtig. Hoe ik het precies aan elkaar ga knopen weet ik (natuurlijk) nog niet.
Ik zeg Hilti! :mrgreen:


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door [Patrick] »

Ik denk niet dat Jeroen het zo extreem gaat aanpakken... but you never know! #HILTI
In Duitsland hebben ze ook tunnels :lol:


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf

FidOo
Berichten: 5683
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Extreem is Miley Cyrus op de Wrecking Ball inhuren!

Ik ben benieuwd J, wordt genieten!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Denk dat Jeroen die wreckingball eerst in haar backus rammt om te voorkomen dat ze begint te 'zingen' :mrgreen: (Sorry hij is echt te fout voor woorden)... en daarna gaat de muur eruit tbv de modelbaan (met deze lichtelijk gemodificeerde wreckingball).

Nog enige progressie te melden??

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

met millie ?


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Yup. Dan gaat ze al 'twerking' door de muur.


Fan van Alpenbanen in N(m)

FidOo
Berichten: 5683
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Hahaaaa

Vindt het zingen het ergste nog niet eens, beetje in een te klein gympakkie op de MTV awards gaan staan met een een blow in je bakkes wel.

Maar goed, Sorry J voor wat topic vervuiling...


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hee boys,

Miley C, Cirey M, hoe die trut ook heet. Luister, dat nummer ben ik echt HEU-LE-MAAL zat. En dan wil de zangeres van onze band dat ook nog eens spelen zo af en toe. That makes me ROOAARRR, en dan niet zoals dat andere wijf.

Zo.

Even mijn bijdrage aan dat kostelijke geouwehoer van jullie.

Er stond wel een (als in:één) nuttige opmerking danwel vraag in. Of er nog progressie te melden was. Naja, er is het nodige gezaagd afgelopen week. Vandaag ga ik weer verder met rails leggen. Een precies karweitje. Ik verwacht toch binnen afzienbare tijd om al rond te kunnen rijden. Dan kunnen we boel ook al in KL gaan zetten en....scenery bouwen!


Afbeelding

Hugo1974
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2013 19:59
Locatie: Franeker

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hugo1974 »

NICE!!!

Als Jeroen is UITgezaagd wordt het allerminst AFgezaagd! :-)
Dat waren twee goeie woorden in 1 bericht! Rondjerijden (1woord?) en SCENERY!
Ik zeg you go girl! (Bij wijze van spreken dan! :-) )

Wat ik eigenlijk wil zeggen is. ik ben erg ben erg benieuwd hoe het wordt...

Gr. Hugo



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door mdedeugd »

Jeroen, denk maar zo, met ons als feedback komt het wel goed.
Denk ik :oops:

Nog niet weg gewaaid..


Martin de Deugd


Plaats reactie