Pagina 2 van 2

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 30 sep 2023 09:28
door Riem
H@Ns schreef: 22 apr 2023 13:09 Misschien dat er een leverancier interesse heeft.
groet, Hans
Beste Hans, heeft U nog updates voor ons t.o.v. de ICR rijtuigen. Daarmee bedoel ik meer, is er nog veel onbekend of is het idee eigenlijk al afgeschreven omdat er geen interesse was bij de leveranciers?

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 30 sep 2023 09:43
door H@Ns
Hallo,

Geen update omdat er niet veel belangstelling voor is. Verder niets meer mee gedaan.
Het probleem ligt denk ik niet bij de leveranciers.

groet, Hans

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 02 okt 2023 08:39
door Ad_M
Dat punt van "geen" / "niet veel" belangstelling snap ik niet???
Als je op markplaats kijkt hoe snel de oude Minitrix rijtuigen van eigenaar verwisselen en tegen wat voor ABSURDE prijzen....
Denk ik juist dat de belangstelling heel groot is, ondanks de reacties op dit forum ingetogen zijn?
Zit er juist in eerst zien dan geloven, er zijn al zo veel claims gemaakt op dit gebied...

Zeker juist nu Piko zo veel mooi materiaal heeft uitgebracht smachten heel veel trotse eigenaren van dit materiaal hun slepen compleet te maken?
(Er is immers veel meer tractie dan rijtuigen op de markt momenteel)
Of zie ik het verkeerd?

Mvg,
Ad

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 02 okt 2023 09:06
door Riem
Ad_M schreef: 02 okt 2023 08:39 Zeker juist nu Piko zo veel mooi materiaal heeft uitgebracht smachten heel veel trotse eigenaren van dit materiaal hun slepen compleet te maken?
(Er is immers veel meer tractie dan rijtuigen op de markt momenteel)
Of zie ik het verkeerd?
Ditzelfde probleem van veel tractie en weinig wagons / rijtuigen heb ik laatst ook aan Piko doorgemaild.
Daarbij heb ik ook ideeën voor wagons doorgemaild. De mail was positief ontvangen, dus hopelijk komt er iets van.

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 02 okt 2023 09:46
door WilcoV
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Op dit forum is al zo vaak een vraag gesteld of poll gehouden over rijtuigen en ik ben er van overtuigd dat veel mensen hier gewoon niet meer op reageren omdat er over het algemeen geen resultaat tot vervolg komt. Als ik zie hoe snel ICR rijtuigen van minitrix verkocht worden op diverse sites en tegen wat voor prijzen, denk ik dat we zonder enige twijfel kunnen stellen dat voor een goed model er zeker belangstelling zal zijn.

Ik snap echter Hans zijn reactie ook wel. Allereerst heb je te maken met leveranciers waarvan je maar weer moet afwachten of ze tijdig kunnen leveren (denk bijvoorbeeld aan de bollenwagens), daarnaast neem je als handelaar een 'gok' als je iets laat produceren en in een bepaalde afname in huis haalt en het achteraf inderdaad niet voldoende verkoopt. Dan ook nog eens, welke variant moet je laten maken waarvoor je de meeste afzet kan vinden en je klanten niet teleurstelt?

Persoonlijk blijf ik een beetje hopen dat PIKO bij de rijtuigen hetzelfde principe toepast als de laatste jaren bij de locomotieven (hoewel we dat met een andere Nederlandse vertegenwoordiger nog maar moeten afwachten). In dat geval kunnen we dit of volgend jaar de ICR in N spoor verwachten.

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 02 okt 2023 12:44
door caspervt
Hier een wat late reactie, maar ook zeker interesse in alle uitvoeringen tot ongeveer het jaar 2000. Dus oude ICR, benelux, IC+ en wat speciale uitvoeringen (de olympische spelen 1992!!). Heb door de hoge prijzen redelijk wat Minitrix verkocht. Ik denk dat een Piko veel mooier zal worden dan de huidige versies, vooral wat betreft bakhoogte en totale verhouding.
Fingers crossed, en hier zeker een klant mochten deze er komen.
Met groet, Casper

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 09 okt 2023 09:37
door Thrillseeka
H@Ns schreef: 30 sep 2023 09:43 Hallo,

Geen update omdat er niet veel belangstelling voor is. Verder niets meer mee gedaan.
Het probleem ligt denk ik niet bij de leveranciers.

groet, Hans
Denk dat dit soort rijtuigen als zoete broodjes over de toonbank gaan, mits de prijs ook normaal zijn.

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 09 okt 2023 09:56
door Doolemeister
Kom maar door Hans!

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 10 nov 2023 09:26
door Merijn
Gewoon doen! Ik wil ze zeker hebben zoals ik al eerder aangaf. Ik moet wel zeggen dat ik een beetje moedeloos wordt van wéér een interessepeiling op dit forum (zoals met Plan E) waar dan vervolgens niks mee gebeurd of waar dan uiteindelijk ook geen terugkoppeling op komt. ‘We doen het niet’ is dan ook een antwoord. Verder deel ik alle bovengenoemde observaties dat er gezien de absurde tweedehands prijzen voor de oude Minitrix ICR rijtuigen toch echt wel veel animo zou moeten zijn voor een mooie heruitgave (Minitrix) of een volledig nieuw model (Piko bijvoorbeeld)

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 10 nov 2023 17:52
door geertvt
Zeker interesse! :Thumb

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 10 nov 2023 20:04
door WouterDeBanaan
Hier ook interesse

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 10 nov 2023 21:13
door Ipio
Zeker als oude spoorkees interesse in de ICR's

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 25 nov 2023 17:25
door FransSmit
Als ik dan de doorslag moet geven😀
Heb ik zeker interesse in ICR rijtuigen, ook ICRm.
Ik ben er van overtuigd dat er veel meer mensen voor zijn te vinden.

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 27 nov 2023 09:43
door Merijn
Er staan er weer een paar op Catawiki te koop. De prijzen blijven absurd hoog. Ook op de beurzen zie je de Minitrix ICR's niet meer voor onder de €65,-.
Dat is voor een nieuw rijtuig al aan de dure kant. Daar koop je tegenwoordig bijna zo'n mooie nieuw ontwikkelde H0 versie voor, compleet voorbereid voor verlichting etc. Lijkt me dat er dus een vrij aardige business case ligt voor een nieuwe ontwikkeling (mijn voorkeur) of heruitgave (ook goed, beter dan niks).

Groet, Merijn

Re: ICR rijtuigen

Geplaatst: 27 nov 2023 10:41
door WilcoV
Ik blijf stiekem hopen op Piko. Zij hebben vaker eerst in H0 geproduceerd en het jaar daarna in N.