Domburg Train Support Nieuwsbrief november 2016

Domburg Train Support
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Domburg Train Support Nieuwsbrief november 2016

Bericht door martindomburg »

Geachte abonnee,

Wat is het een drukke boel deze winter! Ik geef het niet graag toe maar er is momenteel een heuse wachtlijst voor het ombouwen. Momenteel kan het gebeuren dat een klant een vier tot zes weken op zijn ombouw moet wachten. Mijn excuses hiervoor, ik doe mijn uiterste best uiteraard om dit weg te werken. Helaas zijn de avonduren me afgelopen maand maar schaars gegund door ziektes van de kinderen en mijzelf.

Nu dat eruit is heb ik ook een heleboel positief nieuws!!!! Zoals u in mijn webshop kunt zien heb ik een boel nieuwe artikelen waaronder locdecoders en DCC-artikelen. En er is nog veel meer te vertellen, ik ga dat hieronder eens even haarfijn doen!

O ja, en vergeet niet dat er in December twee hele leuke evenementen op de planning staan: 

10 december Houten Digitaal

17 & 18 december Modelspoorbeurs Zutphen



Met vriendelijke groet

Martin Domburg



Nieuw in de webshop: Lasercut modules

Vanaf heden kunt u ook bij DTS terecht voor kant-en-klare laser gesneden modules van MCC-ModelCarParts.

Deze uit 9mm populieren multiplex vervaardigde modules zijn enorm licht en tegelijk beresterk en stevig. Zeg dag tegen verbogen hout, open naden en slecht sluitende overgangen. Door de puzzel structuur is de pasvorm altijd perfect!!

Mijn beursbaan bestaat ook uit deze modules.

Maar niet alleen modules kunnen we leveren, MCC-ModelCarParts beschikt over een eigen werkplaats en een eigen 3D designsoftware waarmee zijn uw complete modelbaan constructie en baan lay-out kunnen leveren in elke gewenste materiaal en dikte.

Klik hier om naar de webshop te gaan


Station N-Spoor, Hilversum 2017

Op 27 & 28 mei 2017 zal Station N-spoor weer georganiseerd worden in Dudok Arena te Hilversum. Wederom 2000 m2 enkel en alleen N-spoor. De inschrijvingen zijn inmiddels geopend en er is een Diorama wedstrijd uitgeschreven met serieuze prijzen te verdelen!!!

http://www.stationnspoor.nl

Dus zet 27/28 mei 2017 vast in uw agenda!!



Modelspoorbeurs Zutphen

Afgelopen maand ben ik door de organisatie van de modelspoorbeurs te Zutphen benaderd of ik hun evenement wil versterken met mijn mobiele service. Uiteraard heb ik volmondig ja gezegd tegen deze zeer snelgroeiende en vooral gezellige beurs!!



Locdecoder database

De laatste maanden werd ik er steeds vaker mee geconfronteerd, welke decoder is nu de beste decoder? Een vraag die elke week op het N-spoorforum wel werd gesteld. Hier wil ik wat mee gaan doen! En dat heeft twee redenen:

1. Het nobel streven dat mijn klanten en N-spoor gebruikers bewuster gaan worden van de verschillende keuzes.

2. Ik ontwikkel mijn kennis over de toepassing van bepaalde decoders op bepaalde locomotieven.

Daarom heb ik een testopstelling gemaakt met een groot aantal gangbare decoders. De meeste klanten kiezen voor de Kuehn N45 vanwege zijn lage prijs en algemene goede eigenschappen. Als de klant in de ombouwopdracht de keuze voor een decoder openlaat, kan ik deze aangrijpen om op die loc verschillende decoders te testen om te zien welke decoder de loc het mooiste reageert.

Hiermee wil ik een database op gaan bouwen op het N-Spoorforum

viewtopic.php?f=26&t=10481



Alle digitale startsets op de schop

U leest het goed, alle startsets gaan op de schop. Ik ben al geruime tijd niet meer tevreden over de samenstelling van de startsets. In mijn ogen waren ze niet compleet en onoverzichtelijk. Daarnaast merkte ik dat mijn Plug & Play garantie niet altijd wenselijk is en daarom onnodig geld kost voor de klant.

Na een goed gesprek met VPEB en MCC-ModelCarParts heb ik besloten om mijn eigen lijn van startsets van Dinamo, DCC en gebouwde modelbanen te introduceren!

Met als grootste klapper de Dinamo Plug & Play startset Basic voor € 295,- vast in prijs verlaagd!



Wat ga ik nu doen?

Allereerst koppel ik de 100% Plug & Play garantie met home-delivery los van de startsets. Voorheen zat het er standaard bij. Nu bied ik de klant de mogelijkheid en de keuze om dit toe te voegen aan de startset. U krijgt dus standaard een startset voorzien van de componenten, bekabeling, montage en handleiding. Er is aan deze startset dus niks ingesteld of ingeregeld. U dient dit geheel zelf uit te voeren aan de hand van de handleiding.

Mocht u dit niet zien zitten dan kunt u tegen een meerprijs van € 49,95 voor de 100% Plug & Play garantie kiezen. U krijgt dan een startset geleverd die voorzien is van adressering, instellingen, de laatste firmware en getest op een 100% werking. Vervolgens kom ik de startset bij u thuis afleveren en installeer ik de software op uw pc om vervolgens de startset werkend en online achter te laten. U ontvangt dan tevens de software en handleidingen op USB-stick erbij.

Ook krijgt u dan een gratis deelname aan 1 van de workshops!! Voor de home-delivery geld een grens van 50 KM rondom Harderwijk, daarbuiten betaalt u een vergoeding van € 0,19 per kilometer.

Naast dit geweld kan ik u ook direct een iTrain licentie aanbieden bij de startset en komen er naast de Dinamo Basic startsets ook Plus versies met extra blokken en aansturingen. 

U leest goed dat er staat “sets”! Omdat ik vaak druk ben om de basisset uit te breiden, omdat een klant een bepaalde manier van wisselaandrijving gebruikt, maak ik meerdere uitvoeringen. Naast de Basis en Plus set worden deze ook geleverd in een uitvoering geschikt voor magneetaandrijvingen, servo-aandrijvingen en motoraandrijvingen. Zo is er voor ieder een startset beschikbaar in twee formaten.

Maar ik ben er nog niet!! Er is meer:

- DCC startsets voor magneet- en servo aandrijving

- Kant-en-klare Mini PC met ledscherm en toetsenbord, Windows 10 voorzien van iTrain licentie

En als klap op de vuurpijl lever ik ook compleet gebouwde startsets! U krijgt dan een Laser gesneden module voorzien van een testovaal naar eigen ontwerp, uiteraard met limiet. Hierin zitten dus de rails gelegd in ballast, de Dinamo of DCC-apparatuur geplaatst en aangesloten, compleet ingeregeld in iTrain en werkend opgeleverd op een Mini PC met ledscherm.

Meer informatie vindt u op de webshop



DTS is vanaf heden ook iTrain & iCar dealer

iTrain is momenteel het meest populaire software om uw modelspoorbaan mee te besturen. Als groot promotor en bèta-tester van het programma heb ik de eer mijn klanten te mogen voorzien van een licentie in de naam van Berros.

De werking is vrij eenvoudig:

U plaatst de order in de webshop, vervolgens ontvangt u van mij een tijdelijke licentie. Na ontvangst van betaling krijgt u de definitieve licentie toegezonden.

Meer informatie over de functionaliteit en de verschillen van de pakketten vindt u hier.



Workshops

Zaterdag 26 november is de laatste workshop van 2016: Digitaliseren voor beginners. Er zijn nog enkele plekken vrij.

In december ga ik de workshops van 2017 bekend maken!



Beurs agenda

Het wordt lekker druk de komende maand

- Zaterdag 10 december de modelspoorbeurs te Houten (Euretco hallen te Houten)

- Zaterdag 17 en zondag 18 december de modelspoorbeurs Zutphen



Software updates

Met enige regelmaat verschijnen er nieuwe updates online. Hier een selectie van de gratis updates:

iTrain 4.0.1

iTrain 4.0.1 http://www.berros.eu/nl/itrain/installation.php

Diverse bugfixes op het huidige iTrain 4.0.0

DecoderPro 3

Diverse verbeteringen en nieuwe decoders, waaronder nu ook de Kuehn N45

http://jmri.sourceforge.net/download/in ... l#prod-rel

VormKlik en sleep om te verplaatsen

Tot zover de nieuwsbrief van november. 

Met vriendelijke groet

Martin Domburg

Domburg Train Support

http://www.domburgtrainsupport.nl


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Marksintpancras
Berichten: 1549
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: Domburg Train Support Nieuwsbrief november 2016

Bericht door Marksintpancras »

Martin,

:D net op tijd met jouw Dinamo sets update, scheelt jouw weer een ritje naar Sint Pancras :o. laat die mooie pakketbezorgerster van GLS maar jouw pakketjes langs brengen.
Maar die sets van Dinamo is hoed uitgedacht, top man.

Dat laser gesneden hout, is echt top :lol:, ga ik hopelijk gebruik van maken.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Domburg Train Support Nieuwsbrief november 2016

Bericht door martindomburg »

Bedankt Mark !!!


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Plaats reactie