Pagina 2 van 2

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 05 apr 2018 12:49
door dentheo
martindomburg schreef:
dentheo schreef:Waarom de voeding niet rechtstreeks van het DCC signaal afnemen.? Zit toch al op de print .
Staat er ook gewoon bij, 12-16V AC/DC of DCC. Je kan dus ook gewoon de voeding pakken van je rails. Echter ben ik daar geen voorstander van om je railbooster te gaan belasten met het vermogen van accesoires. Maar dat is een ieder zijn eigen keuze.
Klopt, doe ik ook niet met wisseldecoders enzo, maar wat verbruikt uw schakeling ?

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 05 apr 2018 13:28
door martindomburg
Hier op de meting maximaal 260 mA bij 16Vdc.

Groetjes

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 05 apr 2018 13:38
door FidOo
velds schreef:ja je had daar ook ipv van 12-16volt, 3.3 -5 volt kunnen doen met een micro sd stekker bijvoorbeeld
dan scheelt het je hoop voorschakel componenten die je nu nodig hebt voor de ic, die daarnaast ook nog eens hoop warmte afgeven
Behalve dat het een paar componenten scheelt, snap ik niet waarom je dat zou doen. Over het algemeen zijn alle accessoires voor de modelbaan (verlichting, seinen, decoders) geschikt voor 12V. Zou toch onhandig zijn als je dan daarvan gaat afwijken.

Mijn baan heeft maar 1 voeding voor alles wat er onder zit, das 12vdc (6.5 ampère). De digitale spanning is puur voor de treinen en het signaal naar decoders.

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 05 apr 2018 14:16
door bvandewetering
Hallo Maryin,

Ik heb een treinstel met 2 wagons (de Pendolino) en 2 treinstellen met 3 wagons. In alle gevallen hebben deze treinstellen een stroomafname in alle wagons.

Als ik jou keerlusoplossing zou willen gebruiken, moet ik dan de secties 1 en 3 met een lengte van anderhalf keer het langste treinstel (ipv. anderhalve loc-lengte) aanleggen?

Met groet,

Ben

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 05 apr 2018 16:00
door FidOo
Nee dat is niet nodig. De lengte is puur bedoeld om een zekere bezetmelding te krijgen. Belangrijk is dat er een zekere bezetmelding is.

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 05 apr 2018 16:14
door martindomburg
Klopt inderdaad wat Joost zegt, de 1,5x loc is een indicatie. Een normale loc heeft een lengte van ongeveer 10 cm in N, neem je een sectie van 15 cm dan heb je gegarandeerd een detectie. Om spook gedrag door denderende bezetmelders te voorkomen reageert hij bij het inrijden van de lus pas als er een x aantal seconden bezetmelding is in dat blok. Daar word de module betrouwbaarder door. Bij de laatste sectie reageert hij wel direct op de melder.

Belangrijk ik wel dat de middelste sectie 2 langer is als je langste gedetecteerde trein. Die moet daar dus in passen voordat de loc de derde sectie inrijd. Omdat hij dan de derde en tweede sectie in 1 keer ompoolt en de eerste sectie ongewijzigd laat. Zou de achterzijde dan nog in die eerste sectie staan krijg je dan een sluiting.

In de andere richting werkt dit exact hetzelfde.

Groetjes

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 19 apr 2018 07:00
door martindomburg
Er zijn nog een paar KeerPlus3 modules over gebleven van de testbatch. Ze zijn door ons en de testers aan duurzaamheid en werking getest en inmiddels geschikt bevonden voor de definitieve verkoop en de nieuwe batch is ook al onderweg.

Verwachte levering tweede helft mei 2018!!!

Kan je niet wachten en wil je er graag eentje hebben? Stuur me even een email op

Info@domburgtrainsupport.nl

Zolang de voorraad strekt. Op de beurs in Houten 5 mei is de module ook al te bezichtigen.

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 21 mei 2018 16:37
door MadSeven
Hi DTS,

Is hij al beschikbaar? Ik zie hem niet in de shop..

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 21 mei 2018 17:44
door martindomburg
Volgend weekend in Hilversum zullen de eerste exemplaren uitgeleverd gaan worden. De handleiding zit nog in de pijplijn maar hij komt al wel deze week op de website.

Ivm toeleveringsproblemen van onderdelen zal de eerste lichting maar beperkt zijn. De rest volgt snel.

Groetjes

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 21 mei 2018 18:25
door MadSeven
Beperkt....ik heb er (nog steeds) twee nodig, zijn die er nog of zijn ze al op? :?

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 21 mei 2018 18:36
door martindomburg
Zijn als het lukt vanavond, anders morgen in de webshop toegevoegd.

Re: Aankondiging: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 21 mei 2018 19:59
door martindomburg
Vrienden,

Vanaf nu is de KeerPlus3 berschikbaar op de website en in de webshop!! Betsellen kan dus, en als de verkoop te snel gaat en de modules uitverkocht zijn kan je hem in pre-order zetten via de grote blauwe knop bovenin de webshop. Ik heb er zaterdag nog maar 6, maar er zijn er ruim 30 onderweg.

https://domburgtrainsupport.nl/informatie/dts-producten

Groetjes

Re: Gelanceerd: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 21 mei 2018 21:00
door MadSeven
Besteld..

Re: Gelanceerd: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 22 mei 2018 07:53
door MadSeven
@Martin;

Stelling; de lengte van S1 en S3 is (nu) vastgesteld op 1,5x loklengte om een gegarandeerde melding te genereren (correct?)

Zoals je weet heb ik weinig ruimte, dus korte blokken en rij ik met veel 2- en 3-asser locs.

Hypothese; de gegarandeerde melding is (hoofdzakelijk) afhankelijk van de duur van de melding. S1 en S3 kunnen dus ook 1x of van mijn part 0,75x de loklengte zijn; MITS de snelheid bij het inrijden al naar man_man_man_rij_eens_door wordt gezet?

Re: Gelanceerd: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 23 mei 2018 22:20
door martindomburg
In werkelijkheid is de lengte van de in en uitrijsectie niet in zodanigheid belangrijk. Als je goed contact hebt werken de secties ook bij 5 of 10 cm lengte. Bij het inrijden wacht hij ongeveer 2 seconden met schakelen, bij uitrijden is het direct.

Re: Gelanceerd: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 24 mei 2018 07:56
door MadSeven
Ok, gaan we proberen zodra hij binnen is! Scheelt toch weer een wagonlengte....

Re: Gelanceerd: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 25 mei 2018 11:02
door Andre de Ruiter
Martin ik heb een vraag. Loc rijdt via S1 de keerlusoplossing binnen. Om een of andere reden wordt de loc in S2 van de rails genomen. Daarna rijdt een andere loc via S3 de keerlusoplossing binnen. Dan treedt er toch kortsluiting op? Of heb ik het mis?

Re: Gelanceerd: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 25 mei 2018 11:16
door martindomburg
Zou in theorie wel een sluiting kunnen geven als dan van de andere kant een loc s3 binnenrijdt. Maar s3 staat op scherp en zal bij detectie direct ompolen. Afhankelijk van de kortsluitvertraging van je centrale zou het goed kunnen gaan.

Maar dat is geen zekerheid.

Re: Gelanceerd: DTS KeerPlus3 keerlusoplossing

Geplaatst: 25 mei 2018 12:06
door Vincent
Bij het inrijden van s3 zou er een kortsluiting optreden.