Busch Straßenbänder (o.a. 8139)

Hier bespreken we materieel, evt naar aanleiding van een nieuwe aankondiging
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Busch Straßenbänder (o.a. 8139)

Bericht door MarcoTrix »

Busch produceert rollen wegdek (zgn. Busch Straßenbänder), waarmee je eenvoudig een weg door je modelbaan kan aanbrengen. Het assortiment bevat verschillende soorten verharding, alsmede ook kruisingen e.d.
Om makkelijk de contouren van je landschap te volgen is het wegdek van foam gemaakt, zodat het zich makkelijk aan bochten en oneffenheden aanpast.
Dit foam heeft echter een groot nadeel: na een aantal jaren verteert het, en verkruimelt het, zodat het wegdek weer verdwijnt.

Dit moest ik bitterlijk ondervinden bij mijn eerst schaal Z treinbaan. Bij mijn tweede schaal Z baan bedacht ik hiervoor een oplossing, die zich inmiddels al 10 jaar bewijst: na het aanbrengen van het wegdek spuit ik het wegdek over met haarlak (evt. wel ff je vriendin/vrouw waarschuwen voordat ze denkt dat er een vreemde in huis is :D ). Vraag rustig informatie in de drogist, en vraag om haarlak met een behoorlijk goede versteviging. De lucht verdwijnt na een aantal dagen wel, maar van je wegdek zal je nog lang plezier hebben.

Afbeelding


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Busch Straßenbänder (o.a. 8139)

Bericht door Jeroen »

Hoi Marco. Ik heb al jaren zelf de wegen gemaakt, van XPS of karton (meest recent). Dat is nog nooit fout gegaan, hoef je geen haarlak te jatten van je vriendin, en verkruimelt ook niet. Ohja, stuk goedkoper ook maar het uiteraard wel even werk,


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5139
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Busch Straßenbänder (o.a. 8139)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dit is een van de nutteloze producten die alleen goed zijn om mensen geld uit de zak te kloppen maar waarmee een realistisch resultaat nauwelijks te bereiken is. Alternatieven zijn er zat, naast wat Jeroen noemt, is er nog behang, klei, gips en vele andere materialen die een beter, natuurlijker en goedkoper resultaat opleveren.

Dit is zo'n product wat ik graag zo snel mogelijk uit de schappen zie verdwijnen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie