Schaduwstation Vredehofbaan
Geplaatst: 07 apr 2023 10:54
Uiteindelijke opzet voor het schaduwstation voor de nieuwe baan.
De aansluitingen van de beide klimspiralen komen zo,n 55 cm er boven te liggen voor het zichtbare gedeelte.
Wat en hoe ben ik nog aan het ontwerpen en zal een berglandschap worden.
Schaduwstation en helixen bestaan uit Peco Streamline code 80 en het zichtbare gedeelte wordt code 55.
Voor het schaduwstation heb ik bewust gekozen voor code 80 ivm de beschikbare wissels SL-E395 / SL-E396 ,welke een wat kortere lengte hebben dan de code 55 SL-E388F, en er dus wat meer lengte ontstaat.
Totale capaciteit is 25 treinstellen met als langste 145 cm.
Het is de bedoeling dat de treinen aan beide kanten het schaduw station kunnen verlaten middels de keerlussen.
Ik zit er ook nog over na te denken om halverwege de klim spiralen in te breken voor een extra schaduw station boven het eerste schaduw station.
Het geheel zal worden betuurd met koploper en loconet bezetmelders van Rosoft.
Een gedeelte van de wissels wordt bediend met servo switches van Rosoft , helaas is Wim er mee gestopt waardoor ik naar een ander alternatief moet zoeken.
Komende weken rails en wissels leggen en de boel voorzien van servo's
De aansluitingen van de beide klimspiralen komen zo,n 55 cm er boven te liggen voor het zichtbare gedeelte.
Wat en hoe ben ik nog aan het ontwerpen en zal een berglandschap worden.
Schaduwstation en helixen bestaan uit Peco Streamline code 80 en het zichtbare gedeelte wordt code 55.
Voor het schaduwstation heb ik bewust gekozen voor code 80 ivm de beschikbare wissels SL-E395 / SL-E396 ,welke een wat kortere lengte hebben dan de code 55 SL-E388F, en er dus wat meer lengte ontstaat.
Totale capaciteit is 25 treinstellen met als langste 145 cm.
Het is de bedoeling dat de treinen aan beide kanten het schaduw station kunnen verlaten middels de keerlussen.
Ik zit er ook nog over na te denken om halverwege de klim spiralen in te breken voor een extra schaduw station boven het eerste schaduw station.
Het geheel zal worden betuurd met koploper en loconet bezetmelders van Rosoft.
Een gedeelte van de wissels wordt bediend met servo switches van Rosoft , helaas is Wim er mee gestopt waardoor ik naar een ander alternatief moet zoeken.
Komende weken rails en wissels leggen en de boel voorzien van servo's