de GEINBAAN concept TWEE

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

HTteG
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2011 09:17

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door HTteG »

Sterkte Jan dit is een behoorlijke stap, maar kennelijk dus noodzakelijk. Wellicht straks toch nog wat prutsen maar dan op tafel.
Blijf toch zoveel mogelijk positief.

Groet Henk



Onmogelijkhier
Berichten: 384
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Onmogelijkhier »

Jeetje Jan Dat is nou een echt vervelend bericht, natuurlijk voor jou maar zeker ook voor mij (ons) wat ik (wij) konden echt genieten van jou ideeën en de uitvoering er van.
Misschien is er een mogelijkheid om in de toekomst een klein baantje te hebben gewoon voor het plezier om af en toe te rijden.
Nieuwegein is voor mij niet echt om de hoek anders zou ik best wel willen helpen.

Marcel


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan,
Dat is droevig nieuws. De afgelopen 11 jaar heb je een heerlijke baan met talloze verrassende en creatieve vondsten gemaakt. Het was leuk om de discussies en adviezen over uiteenlopende vragen, obstakels en technische vragen te lezen en er aan bij te dragen. De Geinbaan is een monument geworden voor een modelspoorder die niet van opgeven weet.
We moeten dan wel afscheid nemen van de Geinbaan, maar niet van zijn geschiedenis op dit forum. Ik zal in ieder geval nog vaak teruglezen in de ruim 3000 postings over de Geinbaan.

Jan, dank voor al je vindingen en overpeinzingen.
Het ga je goed en ik wens je veel sterkte.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1518
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Hans »

Hallo Jan,

Ook ik wens je heel veel sterke toe.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door fenix »

Hallo Jan,

dat zal best een pittige pil zijn voor je :-(
Van mijn kant ook het allerbeste en als ik iets kan doen, hoor ik het wel..

Fenna


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7376
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Jan veel sterkte nu je het ene wat je leuk vond afgenomen word .
Ben er even sprakeloos van ..... de ideeën van achter de oogbollen zullen we missen .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1161
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Folkert van Wijk »

Dat is geen fijn nieuws Jan. Niet voor ons, (we zullen je ideeën en de uitwerking missen) maar vooral voor jou.

Ik heb een oom van 94 hij woont in een service flat met verzorging, maar heeft daar langs een deel van zijn kamer toch lekker een treinbaan lopen.

Het zou mooi zijn als jij ook zoiets kan regelen of misschien bij een club? Per slot van rekening is het belangrijk dat je in ieder geval achter de oogbollen nog wel lekker bezig blijft.


Gebruikersavatar

Sven
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 okt 2008 22:03

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Sven »

Wat een naar bericht, Jan. Sterkte!


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1212
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door WimC »

Heel erg vervelend nieuws dit, Jan. Hopelijk kun je toch nog iets doen aan deze hobby, of vind je iets anders. Heel veel sterkte!
HTteG schreef: 18 okt 2023 14:24 Wellicht straks toch nog wat prutsen maar dan op tafel.
Ik adviseer in een tafel. Probeer een salontafeltje (of eettafel) te vinden met een lade en een glasplaat (zijn op marktplaats wel gratis of voor een tientje te vinden). Dan kun je in die lade nog een baantje maken. Is natuurlijk wel iets anders dan een grote baan, maar is toch nog wat.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2205
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door traiNiac »

Dat is een heel vervelend bericht Jan. Heel veel sterkte!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3535
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

voor hen die het volgen zit ikmin tweestrid zoals julliecwerren moetbikm eigenlijk totale geinbaan af gaan breken en zal via te koop wel eea ander aanbieden maar het circuit opdracht aan mijnvrouw moet af gemaakt worden . maar zit met probleemmdat ik onder werktafel nauwelijks iets kan door dat gezondheid mij niet meer op knieen onder tafel/ werkblad klaat klooien . ben/was bezig met de nodige geluiden noodzakelijk voor echte realitijd voor circuit geeft echt problemen kwa uitvoering en het bedradenen uitvoeren . dus zit nu in dilemma. moet ik geluis doorzetten of gewoon overslaan en voor lief nemen en de bovenbouw ter hand nemen zodart wel circuit als zodanig gebouwd kan worden of wachten en toch geluid realisern. bovenbouw kan imk bij en is kwestie van baan uittekenen en details opzoeken namaken opo schaal maar wel rijdend materiaal of het hele verhaal vergeten. ondanks belofte. geef julie idee daarover of ik dat daarna toch nagemaakt ga krijgen zal gezondheid en toekomst leren maar weet nu niet wat ik moet doemn dis iddeeen en asvies graag waar ik weer wat nee zou kunnen doen. dank dank voor meedenken.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Jan, ik vind het moeilijk om je te adviseren over de mate waarin je het F1 circuit zou moeten afmaken. Je schreef eerder dat je jezelf die opdracht had gegeven ter nagedachtenis aan je vrouw. Daar maak ik uit op dat zij je steunde en stimuleerde om je vele creatieve ideeën ook werkelijkheid te laten worden. Dan zou geheel afbouwen voor jou en de nagedachtenis aan je vrouw een prachtig cadeau zijn, waar je zelf ook veel troost uit kunt putten. Dat is een heel mooie gedachte.

Nu schreef je in de voorgaande berichten dat je er de laatste tijd nogal wat gezondheidsproblemen bij hebt gekregen. In wat je schrijft zie ik hoe moeilijk het nu is geworden het plan van een mooi, nagebouwd circuit volledig uit te voeren.
Je vraagt je af of je het desondanks, omwille van haar nagedachtenis toch zou moeten proberen.

Misschien moet je je de vraag stellen of jouw vrouw, als ze hier nog was, van jou zou vragen om ondanks je pijn en ongemakken het project toch volledig tot een eind te brengen.
Of zou zij tegen je hebben gezegd: “Jan, doe wat je kunt, maar niet meer dan dat. Je gezondheid gaat boven het uitvoeren van je plan.”

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Folkert van Wijk
Berichten: 1161
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Folkert van Wijk »

Goed gezegd Ben. Knap verwoord.

Daarbij zou ik als idee toe willen voegen, dat je het circuit als losse module zou kunnen maken die je gemakkelijk kan omdraaien zodat je zo comfortabel mogelijk ook aan de techniek aan de onderkant kan werken.



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door FidOo »

Verelend allemaal Jan,

Ik kan mij verder alleen maar bij de woorden van Ben aansluiten. Doe wat je kunt en laat daar je wensen en dromen op aansluiten. Dromen mag, maar t moet geen last worden omdat je die niet meer kunt vervullen.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

bpieters
Berichten: 1089
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:53
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door bpieters »

Dat is een moeilijk dilemma,Jan
Zoiets moet denk ik niet ten koste gaan van je gezondheid.
Dus zoals Folkert voorstelt het F1-deel los van je modelbaan maken en dan aan de eettafel proberen zoveel mogelijk af te maken lijkt me een goed idee.
Is er trouwens in de buurt niet een hobbyclub o.i.d. die je het werk voor een groot deel uit handen kan nemen?
Ik kan me herinneren dat er vlakbij Nieuwegein in Houten wel zoiets was.


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2205
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door traiNiac »

Jan,

Aansluitend op hetgeen hierboven al is gezegd: zonder geluid los je toch ook je belofte in? Het afmaken van de racebaan door het uittekenen van de baan en allerlei details te plaatsen gaat je hopelijk wel goed af en geeft voldoening lijkt mij.



sprui811
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 sep 2023 21:28
Locatie: Made

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door sprui811 »

Een paar jaar geleden ben ik bij een gehandicapt iemand geweest, bukken ect kon hij ook niet meer dus onder tafel werken was ook geen optie voor bedradingen ect. Zijn oplossing was een tafel die 90 graden gekanteld kon worden ( waarbij hij uiteraard wel even alle losse spullen van de baan moest halen voor hij dat deed ) Op die manier kon hij toch gewoon zelf bedrading ect. aanleggen

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat voor u een oplossing is, helaas kan ik er geen foto's van sturen aangezien hij vorig jaar is overleden. Ik heb zijn vrouw gebeld maar die had ook geen beeldmateriaal van de gekantelde tafel, wel van de tafel gewoon horizontaal maar daar heb ik als voorbeeld niets aan helaas

Groet,
Michel


Smile, life is too short to be sad
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3535
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door janiegein »

Laatste update; lig momenteel in ziekenhuis weer met longaanval. Morgen ga ik op pad met mensen van de wmo, wlz en viz en ga met hen kijken of ik geïnteresseerd ben in woning in huis aan de vecht dat is twee of drie kamers in twaalf hoge verzorgingsflat met 24 uurs zorg en kijken of ik daar f1 circuit mee kan nemen. Rest baan netjes inpakken en via hier of elders verkopen. Ben benieuwd maar opend toch weer hobby technisch wat nieuw perspectief. Wordt uiteraard vervolgt.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door erik-n-fan »

Jan, sterkte en beterschap. Hopelijk voel je je iets beter. Nieuw perspectief is wel weer fijn! gr. Erik


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan

Onmogelijkhier
Berichten: 384
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Onmogelijkhier »

Beterschap Jan.


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2013
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Bjor »

Een verzorgingsflat met een beetje hobbyruimte klinkt als een mooie oplossing Jan. Dat zou mooi zijn.
Veel succes!


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2205
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door traiNiac »

Veel succes Jan!



sprui811
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 sep 2023 21:28
Locatie: Made

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door sprui811 »

Heel veel beterschap Jan, ik hoop dat de toekomst er beter uit komt te zien voor je


Smile, life is too short to be sad
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7376
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Bericht door Krab »

Dat klinkt positief voor je Jan dat je zo goed geholpen word ,
heel veel beterschap en hoop dat je volgend jaar beter word voor je .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie