Domburg Train Support Nieuwsbrief mei 2015 > De eerste !!!!

Domburg Train Support
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Domburg Train Support Nieuwsbrief mei 2015 > De eerste !!!!

Bericht door martindomburg »

Vrienden,

Ik heb een hekel aan spam, maar dit is mijn eerste nieuwsbrief met toch wel aardig wat ontwikkelingen waar ik zeker trots op ben. Die wil ik natuurlijk graag met de hele wereld delen :lol:

Wil je in het gevolg graag de nieuwsbrieven ontvangen? meld je dan aan op http://www.webshop-domburgtrainsupport.nl

Komt die:

Afbeelding

Nieuwsbrief mei 2015



Geachte lezer,

Hierbij presenteren ik u mijn eerste nieuwsbrief sinds de oprichting van Domburg Train Support in maart jongstleden. De afgelopen anderhalve maand stond voornamelijk in het teken van opbouwen en uitbreiden. Maar nog belangrijker, een identiteit zoeken. Deze heb ik gevonden. Er is enorm veel gebeurd sinds de oprichting. Zo ben ik huisleverancier geworden van de twee grootste resellers op de N-spoor markt, N-spoorstore en 9mm Shop. Maar ook ben ik een samenwerking begonnen met MCC Modelcarparts zodat ik ook Dinamo, OC32 en MCC aan mijn assortiment toe kan voegen. Daarnaast heb ik sinds kort ook het dealer schap gekregen van Sprog-DCC.

Al met al begint de identiteit van Domburg Train Support al flink vorm te krijgen. Met de start van de webshop en de hierboven genoemde samenwerkingen is het doel van dit bedrijf steeds duidelijker: Service! Naast de decoder ombouw probeert Domburg Train Support de modelspoor hobbyist te helpen door allerhande artikelen aan te leveren om zelf om te bouwen. Zo zijn er led’s stekkerverbindingen, tapen, en diverse aanverwanten benodigdheden om zelf een locomotief of rijtuig om te bouwen, reeds aanwezig in de webshop.

In deze nieuwsbrief ga ik verder in op de mogelijkheden die Domburg Train Support u kan bieden en wat er nog komen gaat.

Webshop

In april is de webshop geopend, via http://www.webshop-domburgtrainsupport.nl kunt u nu al kiezen uit meer dan 150 artikelen. Wat kunt u gaan verwachten van de webshop? In ieder geval geen oerwoud aan producten. Het streven wat ik voor ogen heb is om de modelspoorder te voorzien in producten welke hij of zij kan gebruiken voor het aanleggen van de elektronica en voor de ombouw van locomotieven en rijtuigen. Zo is er alleen voor het ombouwen al keuze uit onder andere:

SMD led’s los en bedraad
SMD componenten zoals bruggelijkrichters, weerstanden, diodes en condensatoren
Traditionele componenten zoals weerstanden, condensatoren en diodes
Decoder- en installatiedraad
Stekkers en doorverbindsets
Dubbelzijdige tape en foam
Printplaten

Bent u nog op zoek naar een artikel en staat hij niet in de webshop? Laat het mij dan weten via info@domburgtrainsupport.nl
Ook dat is onderdeel van de service

Afbeelding

Dinamo

Reeds een aantal jaren sta ik bekend als promotor van het Hybride Dinamo besturingssysteem. Daaruit is Domburg Train Support ook oorspronkelijk ontstaan. Door hulp te bieden aan beginnende gebruikers probeer ik de drempel te verkleinen om over te stappen naar het digitale zonder de voordelen van analoog op te geven.

Om deze Support kracht bij te zetten ben ik sinds kort een samenwerking gestart met MCC ModelCarParts. Dit in Tilburg gevestigde bedrijf is één van de twee dealers van Dinamo en MCC. MCC ModelCarParts is een begrip is in de wereld van MCC, MCC is een oplossing om modelauto's met gepaste snelheid en werkende verlichting op de modelbaan te laten rijden.

Door deze samenwerking is het mij mogelijk gemaakt om de klant ook daadwerkelijk Dinamo aan te bieden. Daarmee behaal ik mijn doel van totale service. Naast een demonstratie kan ik het systeem ook aan de klant leveren. Maar daarin wil ik verder gaan, starters krijgen indien gewenst het systeem persoonlijk thuis geleverd met tekst en uitleg. Hierdoor is het geven van ondersteuning gemakkelijker en word een starter niet aan zijn lot overgelaten.

Afbeelding

Sprog

Een ander fenomeen in het digitale rijden is programmeren. Vaak lees en krijg ik vragen hoe het nu moet, welke cv waarde iemand moet hebben enzovoort. Tenzij men een dure centrale heeft blijft het programmeren onoverzichtelijk. Wat nu als je decoder stuk gaat, dan moet men vaak opnieuw beginnen.

Daarvoor is er een oplossing: Sprog-DCC. Dit Engelse bedrijf heeft een mini centrale ontwikkeld waarmee programmeren eenvoudiger word. De Sprog is ontwikkeld om samen met de software DecoderPro van JMRI decoders te herkennen en uit te lezen. Daarnaast is het mogelijk om direct een database op te bouwen waarin alle gegevens opgeslagen zijn. Gaat dan een decoder stuk, geen paniek, er is altijd een back-up voorhanden.

Het programmeren gaat via een eenvoudig scherm. Vanuit de database opent u een decoder keuze menu, hierbij kunt u ervoor kiezen om de Sprog zelf de decoder te laten detecteren. Daarna kunt u in overzichtelijke tabbladen elk aspect van de decoder programmeren met omschrijvingen in plaats van CV waardes.

Om de loc te kunnen testen is er een 1 Ampère (Sprog II) en een 3 Ampère (Sprog 3) aanwezig waardoor je een modelbaan kan voeden en de loc kan laten rijden. Echter zonder bezetmelders maar wel met accesoire decoders. Dit kan middels het meegeleverde programma PanelPro maar ook met iTrain. Hierin is de Sprog verwerkt als interface. De Sprog wordt dus volledig ondersteund als centrale in iTrain.

Dat laatste is ideaal voor gebruikers van Dinamo. Stelt u wilt dag- en nachtsimulatie door middel van de Digikeijs DR 4050. Die wordt aangestuurd door middel van een DCC signaal. Datzelfde geld ook voor een MP3 module. Speciaal daarvoor is er de Sprog Nano. Dit is een klein USB centrale welke aangestuurd door iTrain enkel DCC signalen kan genereren.

Wederom een mooi product in het assortiment. En het aller belangrijkste: voor een gezonde Hollandse prijs!

U vindt de artikelen reeds in onze webshop. Hierbij is de fabrikantprijs omgerekend naar de Euro. Omdat ik de dealer schap heb overgenomen van de vorige dealer heb ik een voorraad over kunnen nemen voor de oude Engelse koers. Omdat deze lager ligt dan de huidige koers bied ik deze voorraad tijdelijk aan in de webshop voor een speciale welkomstprijs!!!!! Profiteer ervan nu het nog kan. Vanaf de volgende levering zal ik de fabrikantprijs aan moeten houden.

Afbeelding

HPP4

De relaisoplossing voor hartstukpolarisatie en ontwikkeld voor de gebruikers van Dinamo en OC32. De ontworpen printen zijn onderweg en zullen eerdaags arriveren. Zodra ze binnen zijn zal ik ze bestukken en uittesten waarna er een handleiding voor geschreven dient te worden. Ik hoop in de loop van deze maand te kunnen gaan leveren



Naast bovenstaande werk ik continu aan nieuwe oplossingen en er zit ook genoeg in het vat. Ik kan al wel een tipje van de sluier geven: Komende maand komt er een testverslag van de AVT MP3 module. Een MP3 speler die werkt als een USB stick en aanstuurbaar is via DCC of een drukknop. En wederom voor oer-Hollandse prijzen. Een ding is zeker, hij slaagt met een 10! Daarover binnenkort meer.

Met vriendelijke groet

Martin Domburg

Domburg Train Support

http://www.domburgtrainsupport.nl


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Plaats reactie