Riedkircher Tal

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Riedkircher Tal

Bericht door pp4trains »

Dit gaat er heel leuk uit zien.
Helaas kan ik het komend weekend niet komen bekijken. Andere verplichtingen.

Veel succes.

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

brendo
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 mei 2013 09:59
Locatie: Hengelo

Re: Riedkircher Tal

Bericht door brendo »

Robert-Jan, mooie baan geworden op een klein oppervlak :o Ik ga proberen om te komen naar Zutphen.
Ben benieuwd naar het vervolg en scenery, succes!

Groet Bren



Ipio
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 sep 2008 21:08
Locatie: Heemskerk

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Ipio »

Vandaag in Zutphen geweest en de baan in aanbouw van Robert-Jan gezien.
Een baan die gezien mag worden, fantastisch rijden de treinen d.m.v. koploper hun rondjes,
i.p.v. racetreinen die je tegenwoordig ziet op beurzen.
Praktische tip van Robert Jan zijn de wissels bedieningen, die door een relais/schakelaars worden om gezet,
voor nog geen € 1,00 per stuk, zelfs nog met polarisatie schakeling (jammer geen foto gemaakt).
Blijf deze baan zeker volgen, mijn welgemeende complimenten Robert-Jan.

Groeten Marc


Met Vriendelijke Groeten,
Marco

Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robbert-Jan
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2013 18:20
Locatie: Rotterdam

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Robbert-Jan »

@Ipio en andere belangstellenden...

Op de beurs is er erg veel belangstelling geweest voor Riedkircher Tal, ik heb het als bijzonder leuk ervaren! Dank voor alle belangstelling, en erg leuk jullie (die dit lezen) ontmoet te hebben.

Bijzondere belangstelling was er inderdaad voor de wisselaandrijvingen die ik gebruik op de niet zichtbare gedeelten. Dit zijn 'ordinaire' relais die, juist vanwege de aard van het beestje, ook nog een puntstukschakeling aan boord hebben. Deze was in Zutphen nog niet aangesloten, maar ga ik zeker gebruiken. Ik had op een gegeven moment een vuiltje achter een wisseltong, en dan is het uit met de pret tot je het hebt schoongemaakt.

Voor een ieder die ze nog niet heeft gevonden, hier een linkje naar een site die ze verkoopt. Ik heb gelogen, het is niet voor een euro, maar voor 95 cent. Het spijt me oprecht ;). Alleen een klein gaatje boren in het roden handschakel lipje (bij gebrek aan een betere naam) voor het draadje naar het wissel. Hier heb ik ze zelf niet vandaan, ik heb ze gevonden op één van de beurzen in Houten, waar éénmalig een handelaar stond die ook deze verkocht. Daar waren ze twee euro, via de onderstaande link dus bijna de helft.

http://www.pollin.de/shop/dt/MTA3OTU2OT ... 0_007.html

En nog even een foto voor de compleetheid...

Afbeelding

Groeten,
Robbert-Jan.


Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Riedkircher Tal

Bericht door martindomburg »

Interessant,

Maar kan je ook de "travel" van de wisseltong bepalen of is dat net wat het relais geeft?


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Riedkircher Tal

Bericht door FidOo »

Dat laatste martin, een relais heeft een begin en eindstand.. that's it. Dus de travel moet wel enigszins overeen komen met je travel van je wisseltong!!!!

Verder vind ik het een kunstig baantje op zo'n oppervlakte!!! Netjes hoor.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Modelspoorbarry
Berichten: 343
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Locatie: Hart van Overijssel

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Modelspoorbarry »

L.S.

Als ik de informatie op de site goed lees, is de "travel" 8 mm.
Zonder speling op de verbinding tussen relais en wisselis dat genoeg.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robbert-Jan
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2013 18:20
Locatie: Rotterdam

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Robbert-Jan »

PFFFFFFFFF... Veeg, veeg... krabbel... Doekje d'r over...

Zo, even het stof er af!

Omdat ik de afgelopen maanden vooral bezig ben geweest met de software en testritjes maken heb ik me niet bezig gehouden met verslag doen. Nu ik weer een beetje aan het bouwen ben geslagen ook maar weer even een stukje schrijven.

In koploper heb ik de treinenloop nu redelijk goed ingeregeld. De treinen rijden keurig hun rondjes en hun pendeltjes. Nog een beetje aanpassingen moeten doen aan de rails, daar waar de rail in een bocht is doorgeslepen om een meldsectie te creëren wil het nog wel eens mis gaan. De rail buigt dan na verloop van tijd toch een beetje naar buiten, met rottigheid als gevolg. Netjes terug buigen en daar waar mogelijk met een flinke drup lijm stevig vast gezet. Dit lijkt te werken, dus da's mooi!

Dan het bouwen... Van het bergspoor is nu een stuk gelegd. Als extra heb ik er een passeerspoortje in gelegd, daar ga ik vast profijt van krijgen. Het is maar een klein spoortje, de trein kan niet langer zijn dan ongeveer 25 cm. Maar, op het bergspoor komen alleen maar korte treinen dus dat is geen probleem. Een railbus met volgwagen of een BR260 met twee wagens kan er prima staan. Op de onderstaande overzichtsfoto zie je het spoortje achteraan liggen, met de BR260 en een 3-assige umbau er op.

Nu aan de rechterkant nog één draai, langs de achterkant nog een stukje klimmen en dan met een scherpe bocht richting het bergstation. Dan ligt alle rails! Eerst nog wel even twee wissels kopen, met servo's erbij om ze te bewegen.

Afbeelding

De witte doppen op de draadeinden zijn ter bescherming van de onderarmen en handen. Ik ben er erg blij mee, na twee bloederige incidenten!

Ook op de overzichtfoto zie je een ander bouw projectje. Ik ben bezig met het maken van een brug onder het bergspoor, net rechts van wat het dalstation moet gaan worden. Het dragende gedeelte is van foamboard, hier overheen komt klei waarin ik lekker zal gaan krassen. Zie foto's hieronder voor detail...

Afbeelding

En weer even los gemaakt (wordt pas veeeeeel later op z'n plek vastgezet).

Afbeelding

Omdat de rails en het houtwerk van het bergspoor nu wat duidelijker is geworden zie ik dat de rechterbocht nogal boven de dalweg loopt. Dit moet ik, naast waar het riviertje komt, oplossen met een tunnel of een galerij. Dit laatste vind ik leuker, dus die ben ik ook aan elkaar aan het freubelen. Eerst een probeerseltje met bogen...

Afbeelding

...maar met zuilen (wattenstaafjes) vind ik het toch mooier.

Afbeelding

Als laatste wil ik jullie nog mijn nieuwste aanwinst laten zien. Deze is er de oorzaak van dat ik zal moeten elektrificeren, het hoofdspoor althans. Een mooie Fleischmann BR132. Het is een schoonheid! Loopt als een zonnetje, analoog. Nu eerst nog even doorsparen voor een decodertje, ik denk aan een Tran DCX76z, ieniemienieklein...

Afbeelding

Dat is het weer even voor nu. Binnenkort op vakantie, dus de volgende update zal wel weer even op zich laten wachten.

Groeten van,
Robbert-Jan.


Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Maurits71 »

proest, ;) wanneer krijgen we filmpjes :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Riedkircher Tal

Bericht door BenQ »

Robbert-Jan,
Hier kan je het ombouwen volgen van Br132 (met middelste muistoets klikken):
https://9mm-spoor.nl/viewtopic.php?f=29&t=563


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robbert-Jan
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2013 18:20
Locatie: Rotterdam

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Robbert-Jan »

@BenQ: Dank je wel voor het linkje. Ik heb een gekregen (thanx pa!) Uhlenbrock 73100 ingebouwd volgens de aanwijzingen. Het pas precies zonder slijp- of zaagwerk! De Br132 rijdt nu ook digitaal als een zonnetje.

Helaas ben ik er met deze loc wel achter gekomen dar er een paar onvolkomenheden in de baan zitten. Met name op punten waar de rails in een scherpe bocht (het blijft een klein baantje, veel R1 bochten dus...) zijn doorgeslepen om meldsecties te creëren is er op drie punten een plekje waar de bocht net te scherp is. Daar is de rails toch iets gaan wijken door de spanning die er op staat. Mijn andere treinen nemen dit moeiteloos, ik wist eigenlijk niet dat dit gebeurd is, maar de Br132 met z'n 3 assen op een rij (en bijna geen zijwaartse speling) kruipt hier toch even tegen de zijkant van de buitenste rail omhoog. Op 2 punten loopt dit verder wel goed af, maar op het derde punt loopt hij uit de rails. Soms alleen het voorloopwiel, maar soms ook 1 of meer drijfwielen.

Nog een klusje te doen dus! De probleempunten zijn nog fatsoenlijk bereikbaar dus dat moet wel lukken. Ook zijn ze allemaal uit het zicht wanneer de scenery klaar is, dus het zijdelings stutten moet ook goed komen.

@Maurits71: Ik zal binnenkort eens even kijken of ik een fatsoenlijk filmpje op youtube kan posten.


Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robbert-Jan
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2013 18:20
Locatie: Rotterdam

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Robbert-Jan »

Vanavond heb ik een filmpje gemaakt en op Youtube gezet. Het is het eerste filmpje dat ik heb gemaakt en gepost, dus de kwaliteit kan te wensen overlaten.

Op het filmpje is de treinenloop te zien zoals deze door Koploper wordt uitgevoerd. Ik druk op sommige momenten wel de op het dalstation stoppende treinen even door, omdat het anders wel erg saai wordt...

http://www.youtube.com/watch?v=BYO5e2-Nbak

Groeten van,
Robbert-Jan.


Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Riedkircher Tal

Bericht door BenQ »

Leuk baantje, de 132 rijd inderdaad heel mooi. Heeft wel wat moeite met de rechterbocht omhoog.
Valt mij op dat als de trein stilstaat de lampen uitgaan.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robbert-Jan
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2013 18:20
Locatie: Rotterdam

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Robbert-Jan »

@Ben: de treinen die op het dalstation stoppen gaan in de secties vóór het station al langzamer rijden. Dit om de stop wat vloeiender te maken. Daarom lijkt het misschien dat hij wat moeite heeft, dit is echter niet het geval. Het aantal wagons dat hij sleept is daar ook op afgestemd. Met vier 4-assige umbau rijtuigen komt hij niet boven. Dit heeft met het gewicht van de loc te maken, De wieltjes draaien dan netjes door, maar slippen waardoor de loc niet vooruit komt.

Ik moet de lampen nog netjes gaan regelen, die gaan inderdaad uit op het moment dat de trein z'n vaste rondje heeft gereden (een rondje in beide richtingen). De binnenverlichting van de railbus gaat ook uit als hij wat langer ergens moet wachten...


Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Riedkircher Tal

Bericht door BenQ »

Robbert-Jan,
Volgens mij kan je dat aanblijven regelen in Koploper, ook bij de railbus.
Je moet alleen de andere wagon nog voorzien van wat licht, preisers zitten daar in het donker. ;)


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Maurits71 »

yep, onderhouden eigenschappen, aanvullende blok eigenschappen, vinkje aanzetten bij licht aan.

ook even loc eigenschappen nakijken, daar zit ook nog een vink mogelijkheid voor licht.

gr.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robbert-Jan
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2013 18:20
Locatie: Rotterdam

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Robbert-Jan »

Beste modelspoorvrienden,

De laatste tijd is er aan Riedkirche niet veel werk verricht. Dit in verband met de vakantie, een intensieve operatie van m'n echtgenote en weinig bouw-inspiratie. Wel ben ik naar een workshop iTrain geweest, en het is me nu warempel gelukt om treinen rijdend te krijgen! De tijd die ik voor de modelspoor hobby heb gebruikt is voornamelijk gaan zitten in het invoeren van de baan en locs, en spelen/proberen. Daarom is het posten van nieuwe berichten uitgebleven. Er is niet zoveel extra's te zien geweest.

Toch heb ik inmiddels ook een paar kleine knutselklusjes opgepakt die ik met jullie wil delen!

Om de baan schoon te houden ben ik van veel gemakken voorzien. De bekende Tomix stofzuiger/poetser/slijper en de Roco railreinigingswagen zijn onderdeel van mijn verzameling. Helaas zijn veel bochten op mijn baan met straal R1 gelegd (weinig ruimte, dus weinig keus) en zowel de Roco als de Tomix lopen met het poetsen vast in deze bochten. De Tomix is wel ideaal als stofzuiger, maar echt schoonmaken kan ik er niet mee.
Daarom heb ik voor weinig een gebruikte Roco schoonmaakwagon erbij gekocht, en daar de reinigingsonderdelen uit gesloopt. Met veel slijpen en passen en meten heb ik deze ingebouwd in een goederenwagentje met een veel kortere wielbasis. Daardoor blijft het (uit een grote gesneden) railgummetje nu wel netjes op het spoor en kan ik weer netjes schoonmaken!
Op deze foto is het de meest rechtse wagon, die er achter is exact gelijk maar wel origineel (en nog een er achter die niet op de foto staat...). Ik wil het metaal nog wel zwart verven zodat het miner opvalt.
Afbeelding

Ook heb ik bovenleidingmastjes van Sommerfeldt besteld. Die vindt ik het mooist. Het zijn betonnen exemplaren geworden. Deze zijn nu geschilderd en (tijdelijk) geplaatst. Ze moeten nog wel geweathered worden, maar dat komt veel later pas.
Afbeelding
De bovenleidingdraden die ik er bij gekocht heb zijn die meest fijne die ik gevonden heb. Ik weet niet of het mogelijk is om met de stroomafnemer op te gaan rijden, maar dat ga ik vanzelf uitvinden :D. Het duurt nog wel even voordat die gemonteerd kunnen worden.

Omdat ik eind december met Riedkirche weer naar op de beurs in Zutphen sta heb ik nu weer een motivatie om aan te pakken. Komend weekend ga ik weer verder met bouwen. De rails kan dan nog niet worden afgemaakt, want ik heb gisteren pas de laatste benodigde wissels besteld (UK). Toch moet ik een heel stuk verder kunnen komen. Ik zal dan ook weer meer gaan posten, en dan weer wat meer foto's!


Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Maurits71 »

mooie masten hoor.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Marcvane86 »

Ben benieuwd wat je vooruitgang inmiddels weer is. Erg knap om een leuke baan te maken op zon beperkte ruimte.
Ik ga eens kijken of ik wat van jouw ideen kan overteken in een wat ruimere straal zodat ik wat groter uitkom. Tafel is 183x122cm dus moet leuk worden.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robbert-Jan
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2013 18:20
Locatie: Rotterdam

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Robbert-Jan »

Beste modelspoorvrienden, het is al weer een flinke tijd geleden! Daarom maar weer eens een update... Eerst een stukje leesvoer, daarna komen er wat foto's van de huidige stand van zaken!

Ik begin maar met te melden dat er waarschijnlijk niet veel meer zal gaan gebeuren aan Riedkircher Tal. We hebben het plan gevat om in de loop van dit jaar een ander onderkomen voor ons gezin te betrekken. Omdat wij eerst van de oude stal willen afkomen voordat we een nieuwe willen kopen moeten we er nu dus voor zorgen dat het verkoopbaar wordt. Klussen afmaken die te lang zijn blijven liggen en heeel veeeeel opruimen dus. Daar gaat momenteel veel tijd in zitten, dus van het klussen aan de baan komt niet zo veel.

Bovendien geeft de baan nogal een drukke, rommelige indruk aan de studeerkast waar hij is opgebouwd. En er is nog een kleine onvolkomenheid aan de baan die ik altijd heb genegeerd... Wanneer de berg dicht gemaakt wordt is de rails aan de binnenkant alleen bereikbaar via de achterkant. En dat is best lastig, omdat de baan aan de muur hangt. Los weliswaar, maar om de baan van de muur af te halen moeten wel eerst alle trein van de baan af. En als er dan één in de berg staat die niet verder wil, of ontspoort is, dan... Nou ja, de situatie is duidelijk, dan is er een probleem!

Alles bij elkaar ben ik er inmiddels in mijn hoofd zeker van dat dit het niet gaat worden, in mijn hart is er nog wel wat twijfel... Dus, dit is de laatste Riedkirche update!

Er komt op termijn, tussen de bedrijven door, wel weer een nieuw project maar daar maak ik t.z.t. wel melding van. In elk geval met een minder ingewikkeld baanplan! En het zullen vast modules worden die op de één of andere manier kunnen worden opgeborgen.

Okee, genoeg geklets. Nu de foto's!

Na heel veel gezien te hebben over knutselen met schuim/pluimkarton heb ik mij een plaat van dit spul aangeschaft. In eerste instantie om een beetje te proberen, maar uiteindelijk heb ik het perron van Riedkircher Tal ermee gebouwd.
Aan het eind van het perron staat een loodsje dat een beetje in onbruik is geraakt. Het dak is geript van een Kibri berghutje, de planken achter het raam zijn een versneden visitekaartje (mag van de baas, zijn niet meer actueel).
Afbeelding

Boven een deel van het perron staat een afdak. Deze is gemaakt van messing profielen voor de pilaren en liggers, en de dakplaten komen uit een oude doos met materialen van vele jaren terug. Met wat vijlwerk en passen en meten is de ronding van het perron er in gemaakt
Afbeelding

Gekrast en opgebouwd, maar nog niet beschilderd
Afbeelding

En tot slot, beschilderd en met gemonteerde smd led verlichting. De twee buitenste zuilen zorgen voor de stroomtoevoer onder het afdak. De losse lantaarnpaal is gemaakt van een rond messing profiel, een gebogen stukje draad er op en twee smd-leds. Alle leds zijn 0402 leds met aangesoldeerde draadjes.
Afbeelding

Afbeelding

Groeten van,
Robbert-Jan.


Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Riedkircher Tal

Bericht door maarten »

Mooi gedaan, vooral die meegebogen overkapping maakt het af.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Riedkircher Tal

Bericht door bob vermeulen »

Robbert-Jan,

Er mooi om te zien hoe je het perron aan het bouwen bent,
Maar het zal wel veel werk zijn om de dakplaten in de juiste ronding te krijgen van het perron.
Die trappen zijn gaaf, is dat zelf made?

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Robbert-Jan
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 okt 2013 18:20
Locatie: Rotterdam

Re: Riedkircher Tal

Bericht door Robbert-Jan »

Hallo Bob,

De ronding in de dakplaten heb ik gemaakt met behulp van het tijdelijke perron dat je ziet liggen op eerdere foto's. Hierop heb ik in 2d (plat) de juiste vorm getekend. Daarna met behulp van luciferhoutjes aan de railzijde onder de paneeltjes (om de juiste stand te krijgen) de boel passend gevijld. Niet ingewikkeld, wel wat werk...

De trappen zijn niet van mijzelf, zo goed ben ik niet. :lol: Die zijn van Pola. Wel wat aangepast om de juiste maat te krijgen, ze zijn origineel voor overbrugging van dubbel spoor.

Groet,
Robbert-Jan.


Ik heb wel werk, maar even geen baan! Mijn oude baan in ons vorige huis: Riedkircher Tal (http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=7085)
Plaats reactie