Bob,
Prachtige dubbeldekkers he, en idd ze rijden goed.
Ook ik heb er een set van gekocht, al een tijd geleden, toen Hünerbein ze net op de markt gebracht had.
MKM is namelijk hun eigen huismerk, om het zo maar te noemen, ze hebben deze dubbeldekkers uiteindelijk
laten maken door LS moddels, voor zo ver ik het heb kunnen nagaan.
Nog wat extra info over dit type rijtuigen? nou vooruit
De MKM uitvoering is gemaakt naar voorbeeld van de eerste dubbeldekkers die de DB destijds aangeschaft heeft.
ze waren als het ware prototypes, en verder zijn ze ook niet gekomen. Om de simpele reden, dat de vervolgserie
een aanpassing in lengte heeft gekregen, die zijn toen namelijk gelijk op de toen net opkomende dikke 26meter lengte gemaakt (welk type dus door hobbytrain is uitgebracht) deze eerste serie was (ff snel uit het hoofd) een meter of 2 korter.
Door de jaren heen zijn de 3 betreffende rijtuigen dus enkele malen van kleur veranderd.
de beide door de DB gebruikte kleuren groen hebben ze gehad, alsmede ook blauw.
Alle kleuren zijn ook als model uitgebracht door Hünerbein in de door hen verschillende geleverde setjes.
dus natuurgetrouw zullen de verschillende setjes dus nooit samen als 1 gecombineerde stam kunnen rijden, daar er nooit meer als 1 set, dus 3 rijtuigen hebben bestaan van dit type dubbeldekkerstam.
Als antwoord op jouw vraag welke loc er voor hoort te staan.
de enige foto`s die ik heb kunnen vinden van dit type rijtuig, staat er telkens een
V200 loc voor, van de eerste serie.
Maar een zeer mooie aankoop, die zijn euries zeker waard is.
mvg
Freddy