Diorama Ebbinghausen Ost
-
Onderwerp starter - Berichten: 5530
Re: Diorama Ebbinghausen Ost
Ja Andy alles wat blauw behang is word water, gewoon door het in meerdere kleuren en tinten nat door elkaar te schilderen en daarna een paar maal met hoogglans lak af te lakken.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
oke ook eens gaan proberen
ik lees altijd dat ze dat met
een soort giethars doen
Gr andy
ik lees altijd dat ze dat met
een soort giethars doen
Gr andy
-
-
Gister heb ik de plattegrond van Ohstein aangepast en 2 andere die er aan grenzen en deels overlappen. Het meren gebied waar dit diorama in ligt heb ik vergroot en ik heb er 4 buslijntjes en 7 boot lijndiensten bij in gemaakt waarvan 2 hun eindpunt op dit diorama hebben.
Door gewijzigde hosting is deze afbeelding gelijk aan die in de openingspost.

Daarnaast ben ik al dagen met bootjes aan het prutsen en heb ik veel geld uitgegeven aan basis materiaal hiervoor. Ik heb nu naast het spul uit Hamburg 3 Artitec spoor N roeibootjes gekocht, 3 Artitec h0 roeibootjes die ik als basis voor motorboten gebruik en heb ik nog 2 spoor N vissersboten van Tomytec gekocht die nog onderweg zijn en die ik indien nodig ga verbouwen tot wat ik hebben wil. Hiermee zal ik wel te veel spul hebben voor dit diorama maar wat ik overhoud komt later wel weer van pas.
Ik ben nu met 3 boten bezig:

Aan al deze bootjes moet naast schilder werk nog het een en ander gebeuren, maar het begint al wat te worden. Als deze klaar zijn ga'k kijken wat er in de scheepswerf past.
Groetjes Michiel
Door gewijzigde hosting is deze afbeelding gelijk aan die in de openingspost.
Daarnaast ben ik al dagen met bootjes aan het prutsen en heb ik veel geld uitgegeven aan basis materiaal hiervoor. Ik heb nu naast het spul uit Hamburg 3 Artitec spoor N roeibootjes gekocht, 3 Artitec h0 roeibootjes die ik als basis voor motorboten gebruik en heb ik nog 2 spoor N vissersboten van Tomytec gekocht die nog onderweg zijn en die ik indien nodig ga verbouwen tot wat ik hebben wil. Hiermee zal ik wel te veel spul hebben voor dit diorama maar wat ik overhoud komt later wel weer van pas.
Ik ben nu met 3 boten bezig:
Aan al deze bootjes moet naast schilder werk nog het een en ander gebeuren, maar het begint al wat te worden. Als deze klaar zijn ga'k kijken wat er in de scheepswerf past.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 24 jan 2019 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Mooi gedaan! Volgens mij heb jij een aardig gevulde rommeldoos. 

Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Ja rommeldozen en bakjes ben ik hiervoor veelvuldig aan het plunderen denk hierbij vooral aan oude rijtuigbakken en delen uit vele bouwpakketten die ik niet bouw maar als aanvulling voor de rommeldozen gebruik. Daarnaast heb ik een tijd terug bij wentink occasions een keer een hele voorraad van zakjes met raamkozijnen, deuren en pikniktafels met bankjes opgekocht waardoor ik daar dus nog een grote voorraad van heb. Verder gebruik ik het karton van de verpakking van m'n secondelijm en restanten van lamineerhoesjes als glas voor de ramen, dat laatste kan ik dan weer regelmatig op het werk meenemen.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
-
Ik heb sinds gister ook de 2 Tomytec boten binnen en ik was er al bang voor maar die zijn redelijk groot nog vergeleken met dit diorama. Beide boten heb ik gedemonteerd en hiervan ben ik passagiers schepen aan het bouwen. Eentje is net smal genoeg dat hij mooi op de scheepswerf past en zal op dit diorama gebruikt worden. De andere komt op dit diorama niet aan bod, die word te groot. De oorspronkelijke opbouw van 1 van de 2 boten ben ik voor een jacht aan het gebruiken die ik uit 1 van de Artitec h0 roeiboten aan het bouwen ben. Ook dit schip komt op de werf te liggen, zo kan ik 5 schepen een plek bieden op dit diorama. De schepen of materialen ervoor die ik over houd gebruik ik voor een 2e kleiner diorama want ik heb voor mijn doen wel erg veel geld er aan uit gegeven de laatste 2 weken, een kleine 70 euri heb ik tot nu toe in de boten gestoken.
Goed tijd voor wat foto's:

Dit is het passagiersschip voor op de werf.

Dit is het jacht voor op de werf.

En dit passagiersschip houd ik dan over en gaat naar een nieuw diorama waarover ik nog wel een topic start maar om de boten bij elkaar te houden laat ik deze voor de volledigheid ook hier zien.
Groetjes Michiel
Goed tijd voor wat foto's:
Dit is het passagiersschip voor op de werf.
Dit is het jacht voor op de werf.
En dit passagiersschip houd ik dan over en gaat naar een nieuw diorama waarover ik nog wel een topic start maar om de boten bij elkaar te houden laat ik deze voor de volledigheid ook hier zien.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 24 jan 2019 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Leuk man!!
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Wel creatief (en effectief!) om oude wagons als donor te gebruiken voor de bootjes!
Groeten,
Maarten
Maarten
-
Ja zo kom je tenminste nog een keer van je zooi af zonder het weg te hoeven gooien, groetjes Michiel
-
Vandaag ben ik een paar gebouwen af gaan schilderen met dit als resultaat:

Samen gevoegd komt het dan zo op het diorama te staan:

Op korte termijn moet ik ook eens de achtergrond gaan schilderen, misschien morgen avond anders zaterdag avond of zondag.
Groetjes Michiel
Samen gevoegd komt het dan zo op het diorama te staan:
Op korte termijn moet ik ook eens de achtergrond gaan schilderen, misschien morgen avond anders zaterdag avond of zondag.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 24 jan 2019 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Gaaf Michiel
Grtzz Rob
-
-
Michiel,
Wat een gave gebouwen zijn dat geworden, die zullen best wel goed op de baan staan.
Bob
Wat een gave gebouwen zijn dat geworden, die zullen best wel goed op de baan staan.
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Gister ben ik bezig geweest met een achtergrond te schilderen, dit gaat met verbazend goed af, het is nog niet af maar lijkt echt als ergens op:

Dit is pas de 2e achtergrond ooit die ik schilder maar ben er wel tevreden over tot nu toe. Ik heb nog een paar dingen in m'n hoofd waarvan ik wil kijken of het er nog in verwerkt kan/moet worden zoals; wat hoge gebouwen die boven enkele heuvels uitkomen van Ohstein rechts naast de hoek, Erwitte links naast de hoek en evt. in de verte links de spoorlijn Neu Dalhausen - Erwitte.
Groetjes Michiel
Dit is pas de 2e achtergrond ooit die ik schilder maar ben er wel tevreden over tot nu toe. Ik heb nog een paar dingen in m'n hoofd waarvan ik wil kijken of het er nog in verwerkt kan/moet worden zoals; wat hoge gebouwen die boven enkele heuvels uitkomen van Ohstein rechts naast de hoek, Erwitte links naast de hoek en evt. in de verte links de spoorlijn Neu Dalhausen - Erwitte.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 24 jan 2019 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Heren,
Graag terug naar het onderwerp a.u.b.
Op verzoek van Michiel heb ik zijn draadje opgeschoond.
groet,
Hans
Graag terug naar het onderwerp a.u.b.
Op verzoek van Michiel heb ik zijn draadje opgeschoond.
groet,
Hans

https://www.n-spoor.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
De foto-discussie ontmoedigt mij eigenlijk om dit door te gaan zitten lezen....maar goed, ik zal er verder geen mening aan verbinden (hoewel ik die wél heb!) en hier de boel weer oprakelen.
Ontopic,
Michiel, leuk die achtergrond. Met name de windmolens vind ik erg leuk bedacht (en nee, dat is niet omdat ik nu vaak in Halalmere zit, want ik hááát windmolens, drempels en busbanen!
) en doet realistisch aan. Toch, is je achtergrond hier en daar 'te druk'. En ik wil graag een beetje kritisch zijn, want verder worden jouw bouwwerken als maar mooier en creatiever dus: hoppa!
De heuvels op je achtergrond vind ik wat te 'bol', daar had wat meer rust in gekund. Is het een idee je wolkenpartij nog wat verder richting de horizon te schilderen? Nu klopt je perspectief niet echt, terwijl de bijvoorbeeld de windmolens in de verte ook kleiner zijn dan andere.
Verder vind ik het leuk gedaan, en het inspireert best om zelf ook een achtergrond te gaan schilderen. Dat heb ík echt nog nooit gedaan, dus wie weet......
J.
Ontopic,
Michiel, leuk die achtergrond. Met name de windmolens vind ik erg leuk bedacht (en nee, dat is niet omdat ik nu vaak in Halalmere zit, want ik hááát windmolens, drempels en busbanen!

De heuvels op je achtergrond vind ik wat te 'bol', daar had wat meer rust in gekund. Is het een idee je wolkenpartij nog wat verder richting de horizon te schilderen? Nu klopt je perspectief niet echt, terwijl de bijvoorbeeld de windmolens in de verte ook kleiner zijn dan andere.
Verder vind ik het leuk gedaan, en het inspireert best om zelf ook een achtergrond te gaan schilderen. Dat heb ík echt nog nooit gedaan, dus wie weet......
J.
-
Als eerste Hans bedankt voor het vegen.
Jeroen bedankt voor je tips, ik ga de komende dagen nog kijken wat ik wel en niet ga doen, er zal vast hier en daar nog wat aangepast gaan worden.
Wat de bolling van de heuvel betreft, ja dat is even zoeken, in mijn herinnering klopt het aardig met hoe het landschap er in die regio in de basis in het echt uit ziet. Of ik dit nu op de juiste manier weergegeven heb mwah, daar ben ik ook nog niet van overtuigd. Het is veel beter als ik had durven hopen, maar inmiddels heb ik er ook op de voorgrond nog wat bomen op geschilderd, die nemen redelijk wat van de rest weg maar ze zijn me net niet levendig genoeg dus daar wil ik ook nog iets aan gaan doen.
Dus ik kan jou punten zeker na lopen en bekijken en dan kijken of ik er hier nog wat mee kan en/of moet doen en anders neem ik het zeker mee voor een volgende.
Groetjes Michiel
Jeroen bedankt voor je tips, ik ga de komende dagen nog kijken wat ik wel en niet ga doen, er zal vast hier en daar nog wat aangepast gaan worden.
Wat de bolling van de heuvel betreft, ja dat is even zoeken, in mijn herinnering klopt het aardig met hoe het landschap er in die regio in de basis in het echt uit ziet. Of ik dit nu op de juiste manier weergegeven heb mwah, daar ben ik ook nog niet van overtuigd. Het is veel beter als ik had durven hopen, maar inmiddels heb ik er ook op de voorgrond nog wat bomen op geschilderd, die nemen redelijk wat van de rest weg maar ze zijn me net niet levendig genoeg dus daar wil ik ook nog iets aan gaan doen.
Dus ik kan jou punten zeker na lopen en bekijken en dan kijken of ik er hier nog wat mee kan en/of moet doen en anders neem ik het zeker mee voor een volgende.
Groetjes Michiel
-
Wat ik nu heb wat achtergrond betreft is het volgende:

De achter wand daar ben ik nu best tevreden over maar de 2 zijwanden niet. Rechts heb ik een poging gedaan het dorp te schilderen en het spoor in de achter grond te laten overlopen en weg buigen maar dat is duidelijk niet bepaald gelukt. Links heb ik dat alleen met een weg geprobeerd met zeer matig resultaat en het spoor nog niet en ik heb ook zo even geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
Het word denk ik eerst in m'n archief zoek naar foto's die door de voorruit van treinen en andere railvoertuigen zijn genomen en dan kijken of ik daar iets mee kan.
Groetjes Michiel
De achter wand daar ben ik nu best tevreden over maar de 2 zijwanden niet. Rechts heb ik een poging gedaan het dorp te schilderen en het spoor in de achter grond te laten overlopen en weg buigen maar dat is duidelijk niet bepaald gelukt. Links heb ik dat alleen met een weg geprobeerd met zeer matig resultaat en het spoor nog niet en ik heb ook zo even geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
Het word denk ik eerst in m'n archief zoek naar foto's die door de voorruit van treinen en andere railvoertuigen zijn genomen en dan kijken of ik daar iets mee kan.
Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 24 jan 2019 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Michiel,
de zijkanten zou ik niet voorzien van een achtergrond, of je moet de 90 graden hoek eruit halen en het vloeiend laten verlopen. Misschien de zijkanten wat meer op de voorgrond camoufleren met bebouwing of bomen o.i.d.
Je zegt het zelf al, het dorp rechts is niet echt nice. Misschien is het een ideetje, als je toch een dorp wil, om het dan meer in silhouetten in grijstint te schilderen. Overigens heb je het op de derde foto de linkerkant wel mooi gedaan. Niet te 'steile' heuvels, en mooi in lichtere tinten naar de horizon lopend. Zoiets moest ik toch ook maar eens gaan doen......
Verder gewoon doorgaan, want je inspireert wel tot het maken/schilderen van een achtergrond.
Grtz,
J.
de zijkanten zou ik niet voorzien van een achtergrond, of je moet de 90 graden hoek eruit halen en het vloeiend laten verlopen. Misschien de zijkanten wat meer op de voorgrond camoufleren met bebouwing of bomen o.i.d.
Je zegt het zelf al, het dorp rechts is niet echt nice. Misschien is het een ideetje, als je toch een dorp wil, om het dan meer in silhouetten in grijstint te schilderen. Overigens heb je het op de derde foto de linkerkant wel mooi gedaan. Niet te 'steile' heuvels, en mooi in lichtere tinten naar de horizon lopend. Zoiets moest ik toch ook maar eens gaan doen......
Verder gewoon doorgaan, want je inspireert wel tot het maken/schilderen van een achtergrond.
Grtz,
J.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 08 jul 2011 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Michiel, hoe je de zijkanten moet oplossen weet ik niet, ik ben absoluut niet kunstzinnig. Dat wat jij hier hebt gemaakt zal ik nooit kunnen, daarvoor ontbreekt bij de creativiteit/inzicht. Voor de achterkant heb ik wel een tip. Je hebt verschillende grote bomen geschilderd die dus dicht bij staan. Die zou je moeten vervangen door echte (halve!) exemplaren, de overgang wordt dan veel natuurlijker. Je krijgt dan veel meer een doorkijk effect.
Groeten,
Maarten
Maarten
-
Ik heb net de rechter zijwand grotendeels weer licht blauw/grijs geschilderd en ik ga nu eerst nog eens goed kijken hoe ik het met het spoor moet doen en dan ga ik na het dorp kijken. Eigenlijk zou ik van achter naar voren moeten schilderen, dus eerst het meest vage en achterste en dan naar voren toe steeds ietsje minder vaag en groter tot ik voorop ben.
Ik ga echt aan de hand van foto's moeten werken wat spoor betreft want anders gaat het niet werken.
Wat de noodzaak van het dorp betreft, het dorp ligt er in mijn wereld, dat is een feit, dus wil ik het ook weer kunnen geven.
Ik overweeg eerst wat op de zijwand te schetsen en het daarna als het goed is pas met verf in te vullen.
Groetjes Michiel
Ik ga echt aan de hand van foto's moeten werken wat spoor betreft want anders gaat het niet werken.
Wat de noodzaak van het dorp betreft, het dorp ligt er in mijn wereld, dat is een feit, dus wil ik het ook weer kunnen geven.
Ik overweeg eerst wat op de zijwand te schetsen en het daarna als het goed is pas met verf in te vullen.
Groetjes Michiel