Mijn nieuwe Aanwinst
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
De Kühn N025 heeft 4 uitgangen, 2 ervan zijn direkt te gebruiken voor licht en de 2 anderen kunnen een signaal uitsturen via een TOR schakeling om nog 2 functies aan te sturen. Als ik de documentatie tegen, kan het niet meer vinden maar heb het deze week gelezen, kom zal ik het hier droppen
Rob
Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Volgens de handleiding en de website van Kuehn toch niet Rob...
Zie maar 2 functie-uitgangen (regulier gebruikt voor front- en sluitseinen) op de N025...
Zimo MX620 heeft wel 4 'echte' functie-uitgangen, zelfs 2 extra welke je met een tor-schakelingetje wat meer power kunt geven.
Groetjes,
Dave
Zie maar 2 functie-uitgangen (regulier gebruikt voor front- en sluitseinen) op de N025...
Zimo MX620 heeft wel 4 'echte' functie-uitgangen, zelfs 2 extra welke je met een tor-schakelingetje wat meer power kunt geven.
Groetjes,
Dave
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Hey Martin,
nu nog even een foto met de rijtuigen er bij achter
Leuke loc, een DRG uitvoering zo te zien, maar das het handige met museum treinen he, kan en mag je lekker alles wat oud is en je mooi vind achter elkaar hangen.
mvg
Freddy(spoor65)
nu nog even een foto met de rijtuigen er bij achter
Leuke loc, een DRG uitvoering zo te zien, maar das het handige met museum treinen he, kan en mag je lekker alles wat oud is en je mooi vind achter elkaar hangen.
mvg
Freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Ja, die ouwe wagens van jou komen achter deze stomer te hangen, alleen is de loc in Middelburg voor de ombouw en liggen jouw oude bakkies hier bij mij in een doosje te wachten totdat er eens wat spoor gelegd kan worden. Door enkele grote opdrachten voor mijn eigen bedrijfje zal ik de eerstkomende twee weken nog weinig doen, maar hopelijk kan ik daarna eens los gaan met dat schaduwstation.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Hier mijn laatste aanwinsten
Roco MultiMaus incl booster en kabels, PC Interface met s88 terugmelding, LS150 wisseldecoders en wisselmotoren.
Ik kan gaan experimenteren met Koploper!
Roco MultiMaus incl booster en kabels, PC Interface met s88 terugmelding, LS150 wisseldecoders en wisselmotoren.
Ik kan gaan experimenteren met Koploper!
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Nou in ieder geval veel succes en plezier.
Rob
Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Dank u! Eerst ga ik een proefbaantje maken. Ik ga het proberen met de beschrijving van Bert.
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Hee Smolderz, mooi setje.
Laat even weten hoe het verloopt. Ik heb nl. hetzelfde setje, alleen wacht ik nog met smart op de S88XPressnetLI en de S88 module...
Ik heb net wat Peco spul binnen en heb een PL-10WE wisselmotor aangesloten...maar wat een pokkeherrie maakt dat ding zeg! Er komt ook nog een PL-11 wisselmotor aan, eens kijken of die wat stiller zijn. De rails is wel heel mooi.
Laat even weten hoe het verloopt. Ik heb nl. hetzelfde setje, alleen wacht ik nog met smart op de S88XPressnetLI en de S88 module...
Ik heb net wat Peco spul binnen en heb een PL-10WE wisselmotor aangesloten...maar wat een pokkeherrie maakt dat ding zeg! Er komt ook nog een PL-11 wisselmotor aan, eens kijken of die wat stiller zijn. De rails is wel heel mooi.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Zeker weten Jos!
Jow Steven,
Waarschijnlijk maak ik straks een topic met al mijn bevindingen. Ik zal een proefbaantje maken met Unitrack. Deze wissels zijn ook ietsje anders maar het principe is hetzelfde. Mijn hoofdbaan heeft ook Peco code 55.
Haha, ik lees veel over die beroemde herrie van de Peco wisselmotoren! Ik heb geen idee hoe het bij mij zal klinken omdat mijn rails behoorlijk geïsoleerd is. Ook zal ik nog wat dingen proberen om het geluid te dempen. Als het werkt post ik ze hier. Zo erg vind ik het "lawaai" niet, de feedback die het geeft verteld me in ieder geval dat het werkt. Toch ben ik erg nieuwsgierig naar je PL-11 wisselmotor, laat ons weten of die goed werkt.
Mvg,
Rob
Jow Steven,
Waarschijnlijk maak ik straks een topic met al mijn bevindingen. Ik zal een proefbaantje maken met Unitrack. Deze wissels zijn ook ietsje anders maar het principe is hetzelfde. Mijn hoofdbaan heeft ook Peco code 55.
Haha, ik lees veel over die beroemde herrie van de Peco wisselmotoren! Ik heb geen idee hoe het bij mij zal klinken omdat mijn rails behoorlijk geïsoleerd is. Ook zal ik nog wat dingen proberen om het geluid te dempen. Als het werkt post ik ze hier. Zo erg vind ik het "lawaai" niet, de feedback die het geeft verteld me in ieder geval dat het werkt. Toch ben ik erg nieuwsgierig naar je PL-11 wisselmotor, laat ons weten of die goed werkt.
Mvg,
Rob
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
OK, ik ben benieuwd.
Ik ben nu zelf wat proefrails aan het leggen. Die railschoentjes van Peco gaan wel superstrak trouwens. Is wat lastiger bij het leggen maar wel goed voor de verbinding. Iemand nog tips hoe de railschoentjes makkelijker aan te brengen zijn? (ik druk ze nu op de ene kant en duw vervolgens met het nieuwe railstuk de schoentjes op hun plaats. Gaat niet altijd goed, maar met een tang duw je ze helemaal dicht.)
Als het wisselverhaal goed uitpakt ga ik het gebruiken voor de 'grote' baan. Volgens Hatton's moet het geen probleem zijn de PL-11 op zijn kop te monteren. Ik ben benieuwd. Het prijsverschil met Minitrix en Fleischmann is zo afschuwelijk groot (complete wissel 14 pond incl. aandrijving) dat dat het wat lastiger leggen wel waard is. Bovendien zijn de wissels veel mooier en de flexrails is prettig stug.
De herrie van de PL-10 is voor mij toch wel een probleem. Een of twee wissels maakt niet zoveel herrie natuurlijk, maar als er continu door flink wat wissels (ik heb er straks in totaal een stuk of 30 nodig) met veel lawaai wordt geklikt en geklakt gaat dat toch wel irritant worden.
Ik ben nu zelf wat proefrails aan het leggen. Die railschoentjes van Peco gaan wel superstrak trouwens. Is wat lastiger bij het leggen maar wel goed voor de verbinding. Iemand nog tips hoe de railschoentjes makkelijker aan te brengen zijn? (ik druk ze nu op de ene kant en duw vervolgens met het nieuwe railstuk de schoentjes op hun plaats. Gaat niet altijd goed, maar met een tang duw je ze helemaal dicht.)
Als het wisselverhaal goed uitpakt ga ik het gebruiken voor de 'grote' baan. Volgens Hatton's moet het geen probleem zijn de PL-11 op zijn kop te monteren. Ik ben benieuwd. Het prijsverschil met Minitrix en Fleischmann is zo afschuwelijk groot (complete wissel 14 pond incl. aandrijving) dat dat het wat lastiger leggen wel waard is. Bovendien zijn de wissels veel mooier en de flexrails is prettig stug.
De herrie van de PL-10 is voor mij toch wel een probleem. Een of twee wissels maakt niet zoveel herrie natuurlijk, maar als er continu door flink wat wissels (ik heb er straks in totaal een stuk of 30 nodig) met veel lawaai wordt geklikt en geklakt gaat dat toch wel irritant worden.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van de PL-10 en PL-11 en de montage mogelijkheden. Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede manier om de toekomstige opstelsporen te voorzien van Peco wissels (vanwege de prijs en kwaliteit).
Ik zat zelf te denken aan de conrad motoren met omschakeling voor het puntstuk, maar dan zit je dus met het probleem dat deze "onder" de wissel moeten komen. Of zou je dat kunnen oplossen met de adapter plaat PL-12?
Ik zat zelf te denken aan de conrad motoren met omschakeling voor het puntstuk, maar dan zit je dus met het probleem dat deze "onder" de wissel moeten komen. Of zou je dat kunnen oplossen met de adapter plaat PL-12?
Gerwin
Spoort NS tijdperk III
Spoort NS tijdperk III
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Beste gdw1963 (? aparte naam),
De PL-10 serie moet je ook onder de wissel monteren, ik heb hem zelf onder de grondplaat zitten m.b.v. een PL-9 plaatje. Je moet een vrij groot gat in je plaat boren van plm. 10mm doorsnede. Een PL-12 is zou ik niet zo snel toepassen, je moet dan die wisselmotor weer uit het zicht zien te werken (hoewel daar wel een soort trafo-huisje of zoiets voor te krijgen is, maar daar zet je ook niet je hele baan mee vol). Een PL-11 heeft natuurlijk het nadeel dat je hem -op zijn kop- in de plaat moet zien te krijgen, maar dat heb je met Flm en Minitrix wisselaandrijvingen ook.
De Conrads kun je ook onder de plaat zetten. Als je digitaal gaat wel opletten dat je een geschikte wisseldecoder gebruikt, ze schijnen niet allemaal geschikt te zijn voor de Conrads. De Conrads hebben voor het omschakelen van het hartstuk 3 extra draden (2 voor aan de spoorstaaf en 1 aan het hartstuk), je zou deze onder aan de wissel kunnen solderen waarna je de wissel vastzet. Ligt een beetje aan je ondergrond. Ik ben er niet echt kapot van.
Ik ben ook erg benieuwd naar de PL-11, ik heb er 2 besteld maar vanuit Engeland duurt dat meestal wel even (weekje of 2...).
De PL-10 serie moet je ook onder de wissel monteren, ik heb hem zelf onder de grondplaat zitten m.b.v. een PL-9 plaatje. Je moet een vrij groot gat in je plaat boren van plm. 10mm doorsnede. Een PL-12 is zou ik niet zo snel toepassen, je moet dan die wisselmotor weer uit het zicht zien te werken (hoewel daar wel een soort trafo-huisje of zoiets voor te krijgen is, maar daar zet je ook niet je hele baan mee vol). Een PL-11 heeft natuurlijk het nadeel dat je hem -op zijn kop- in de plaat moet zien te krijgen, maar dat heb je met Flm en Minitrix wisselaandrijvingen ook.
De Conrads kun je ook onder de plaat zetten. Als je digitaal gaat wel opletten dat je een geschikte wisseldecoder gebruikt, ze schijnen niet allemaal geschikt te zijn voor de Conrads. De Conrads hebben voor het omschakelen van het hartstuk 3 extra draden (2 voor aan de spoorstaaf en 1 aan het hartstuk), je zou deze onder aan de wissel kunnen solderen waarna je de wissel vastzet. Ligt een beetje aan je ondergrond. Ik ben er niet echt kapot van.
Ik ben ook erg benieuwd naar de PL-11, ik heb er 2 besteld maar vanuit Engeland duurt dat meestal wel even (weekje of 2...).
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Zo'n gekke naam is het niet hoor, tenminste niet voor mij. Ik kan hem alleen niet meer aanpassen (of ik zie het over het hoofd).shoven schreef:Beste gdw1963 (? aparte naam),
Ik begrijp wat je bedoelt, voor de "hoofdbaan" wil ik alles onder de wissel monteren, met een PL-10(W), Conrad Wisselaandrijving met schakelaar, Tortoise of zoiets (ben daar nog niet helemaal uit).
Voor het schaduwspoor (of sporen) is dat misschien niet zo handig en ben ik dus op zoek naar alternatieven en zou je, voor zover ik het begrijp, met een PL-12 ook de hier bovengenoemde wisselmotoren moeten kunnen gebruiken (dus bovengronds).
De PL-10(W) bestaat uit twee "ouderwetse" solenoids en die zijn misschien wel te dempen met een dun stukje foam of rubber. Ik kwam ze vroeger heel vaak tegen in een fax-apparaat, we gebruikte dan meestal een dun stukje rubber of foam om het "plakken" tegen te gaan, als extra werd ook de geluidsproductie een stuk minder.
Heb je de PL-10 of de PL-10W? De PL-10W schijnt ook minder stroom nodig te hebben.
En ja het is de bedoeling dat ik digitaal ga rijden, dus ben benieuwd naar welke wissel decoders niet met de Conrad's overweg kunnen?
P.S. Ik heb nog 0,0 rails en wissels daar mijn baanplan nog in de maak is (en ik heb er veel moeite mee om dat voor elkaar te krijgen).
Gerwin
Spoort NS tijdperk III
Spoort NS tijdperk III
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Hoi gdw1963,
Nee het gaat niet om je inlognaam, maar er staat nergens of je Jan of Piet heet. (Je kunt dat ook in je onderschrift zetten)
Maar goed, over de aandrijvingen. Ik heb een SDEC-08 wisseldecoder van Kreiser Datentechnik en die doet het perfect met Peco's en Minitrix aandrijvingen, maar dus niet met de Conrad. Op Beneluxspoor zijn wat draadjes daarover.
Als ze uit het zicht zitten lijkt het me geen probleem, die constructie met de PL-12's (bij vragen over Peco kun je trouwens gewoon naar Hatton's mailen, je hebt binnen een dag antwoord). Zelf heb ik voor de test 2 PL-10WE's gekocht, voor 5 pond per stuk kun je dat wel riskeren. De PL-10WE is een PL-10W met extra lange pin (handig bij ondermontage). Werken perfect, maar maken dus wel flink herrie. Overigens voed ik de wisseldecoder wel met een aparte trafo van 45 VA. Over de gewone PL-10 las ik overal dat die problemen geven met het stroomverbruik, vandaar dat ik de PL-10WE heb gekocht. Qua prijs maakt het iets uit (plm. 1 pond). Bij The Signal Box zijn ze ook nog goedkoper als je er 6 of meer tegelijk koopt.
Nee het gaat niet om je inlognaam, maar er staat nergens of je Jan of Piet heet. (Je kunt dat ook in je onderschrift zetten)
Maar goed, over de aandrijvingen. Ik heb een SDEC-08 wisseldecoder van Kreiser Datentechnik en die doet het perfect met Peco's en Minitrix aandrijvingen, maar dus niet met de Conrad. Op Beneluxspoor zijn wat draadjes daarover.
Als ze uit het zicht zitten lijkt het me geen probleem, die constructie met de PL-12's (bij vragen over Peco kun je trouwens gewoon naar Hatton's mailen, je hebt binnen een dag antwoord). Zelf heb ik voor de test 2 PL-10WE's gekocht, voor 5 pond per stuk kun je dat wel riskeren. De PL-10WE is een PL-10W met extra lange pin (handig bij ondermontage). Werken perfect, maar maken dus wel flink herrie. Overigens voed ik de wisseldecoder wel met een aparte trafo van 45 VA. Over de gewone PL-10 las ik overal dat die problemen geven met het stroomverbruik, vandaar dat ik de PL-10WE heb gekocht. Qua prijs maakt het iets uit (plm. 1 pond). Bij The Signal Box zijn ze ook nog goedkoper als je er 6 of meer tegelijk koopt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Bedankt voor de info, ik zal me eens verdiepen in de handel met de overzeese bedrijven.
P.S. Ik heb nu een naam gekregen
P.S. Ik heb nu een naam gekregen
Gerwin
Spoort NS tijdperk III
Spoort NS tijdperk III
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Bijgaand nog een foto van de verschillende wissels. Boven een Peco SL395F (medium radius), midden een Roco wissel en onder de bekend Minitrix. Toch enig verschil.
(Het gat bij de Peco is wat royaal, maar dat zat er al en ik heb het even hergebruikt. Je kunt toe met een kleiner gat voor de aandrijving. Maar het blijft een gat, is een nadeel want de pen moet vrij kunnen blijven bewegen. Hmmm, pleit voor een PL11.)
(Het gat bij de Peco is wat royaal, maar dat zat er al en ik heb het even hergebruikt. Je kunt toe met een kleiner gat voor de aandrijving. Maar het blijft een gat, is een nadeel want de pen moet vrij kunnen blijven bewegen. Hmmm, pleit voor een PL11.)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Nu we toch bezig zijn, dit forumdeel gaat tenslotte over nieuwe aanwinsten:
Pas gescoord op eBay:
Is een beetje een knutsellok, moet nog verlichting in en hij loopt nog niet zoals ik wil. Maar goed, was niet duur.
En twee weken geleden op eBay gevonden:
Pas gescoord op eBay:
Is een beetje een knutsellok, moet nog verlichting in en hij loopt nog niet zoals ik wil. Maar goed, was niet duur.
En twee weken geleden op eBay gevonden:
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Heb je de aandrijving bij die Peco aan de zijkant zitten? Of toch gewoon in het midden?shoven schreef:Bijgaand nog een foto van de verschillende wissels. Boven een Peco SL395F (medium radius), midden een Roco wissel en onder de bekend Minitrix. Toch enig verschil.
(Het gat bij de Peco is wat royaal, maar dat zat er al en ik heb het even hergebruikt. Je kunt toe met een kleiner gat voor de aandrijving. Maar het blijft een gat, is een nadeel want de pen moet vrij kunnen blijven bewegen. Hmmm, pleit voor een PL11.)
Het gat is op te vullen met een foam achtig iets zodat er alleen een sleuf(je) zichtbaar is (zo heb ik het, dacht ik, gezien op de DVD serie van The Right Track).
Het verschil in wissels is me al bekend, vooral de lengte en de radius van de Peco wissels is erg afwijkend van de andere merken. Voor mij biedt dat alleen maar voordelen omdat de kleine radiussen vaak tot ontsporing leiden bij wat langere treinstellen zoals de Minitrix RAm TEE (volgens de forums minimaal r2 liever r3 of groter).
Gerwin
Spoort NS tijdperk III
Spoort NS tijdperk III
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Gerwin,
Hij kan alleen maar aan de zijkant worden bevestigd. Je kunt wel kiezen voor links of rechts, dat maakt niet uit.
Op de foto zie je nog net de pin van de PL-10WE (bij het rode pijltje), hij is nog niet ingekort. Door het gat zie je nog een stukje van het PL-9 plaatje en een flintertje groen van de wisselaandrijving.
De radius van de Peco's is inderdaad een groot voordeel, die op de foto is al behoorlijk slank en er is nog een grotere. Nadeel is wel dat het meer ruimte inneemt, dus ik ben nog aan het checken of dat me niet fataal gaat worden (ik heb een baan van 3,50 x 1,20 en wil daar flink wat op kwijt). Maar goed, met deze radius zit je ook al behoorlijk goed en ze hebben ook nog een maatje kleiner.
Hij kan alleen maar aan de zijkant worden bevestigd. Je kunt wel kiezen voor links of rechts, dat maakt niet uit.
Op de foto zie je nog net de pin van de PL-10WE (bij het rode pijltje), hij is nog niet ingekort. Door het gat zie je nog een stukje van het PL-9 plaatje en een flintertje groen van de wisselaandrijving.
De radius van de Peco's is inderdaad een groot voordeel, die op de foto is al behoorlijk slank en er is nog een grotere. Nadeel is wel dat het meer ruimte inneemt, dus ik ben nog aan het checken of dat me niet fataal gaat worden (ik heb een baan van 3,50 x 1,20 en wil daar flink wat op kwijt). Maar goed, met deze radius zit je ook al behoorlijk goed en ze hebben ook nog een maatje kleiner.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Veertjes verwijderen en in het midden van de "schuiver" een klein gaatje boren, eventueel "schuiver" inkorten naar gelang de behoefte. Is dat geen oplossing?
Gerwin
Spoort NS tijdperk III
Spoort NS tijdperk III
-
- Moderator
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
De aandrijving van peco is ook voor de H0 wissels derhalve zit de aandrijving van de wissels altijd half onder en half naast de wissel zelf. Een charmante oplossing voor de aandrijving van de peco wissels (mits je het verdomde veertje verwijdered) vind je hier. De aandrijving moet dan wel via een servo maar dan heb je ook geen klakkerdeklak meer.gdw1963 schreef:Heb je de aandrijving bij die Peco aan de zijkant zitten? Of toch gewoon in het midden?
Het gat is op te vullen met een foam achtig iets zodat er alleen een sleuf(je) zichtbaar is (zo heb ik het, dacht ik, gezien op de DVD serie van The Right Track).
Voor wat betreft de aanwinsten. Want daar ging het inderdaad over (misschien maar een apart draadje over peco-aandrijvingen openen??).
De schiebeplanewagens van minitrix uit de 15271 (Moderne bahn 3), LS Models Bcvmh's (2st), Stuurstand van de Munchen-Neurenberg Express, met DCC functiedecoder (shitding, heb je niets aan als je Sx rijdt) en de Ae 6/6. De Ae 6/6 is al in Boppard geweest. De andere objecten zal ik nog ff op de foto zetten vanavond.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Moderator
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Mijn nieuwe Aanwinst
Hoi,
De beloofde foto's wel wat later dan geplanned, maar toch...
Minitrix Rils-652 uit de vorig jaar aangekondigde Moderne Bahn (3) set met allemaal 19,9 meter wagens. Leuke wagentjes.
Kato's heel lang geleden aangekondigde update-versie van de RIC wagens. In dit geval Steengrijs-Groen zoals ze tot op heden in (vooral) het zwitserse binnenlandverkeer worden ingezet. Het leukste van deze wagens, er zit LED-binnenverlichting in. En alles voor een prijs van ca €35,-. Nou dan kan ik dat niet slecht noemen.
LS Bcvmh in NS Couchette uitvoering
Fleischmanns variant van de Re 485 van de BLS. De modelspreking is op Beneluxspoor te vinden. De lok verschilt iig niet wezenlijk van de andere, daar gepresenteerde, loks. Het blijft een lastige lok om te digitaliseren ondanks het aanwezige schnittstelle.
MvG,
Robert
De beloofde foto's wel wat later dan geplanned, maar toch...
Minitrix Rils-652 uit de vorig jaar aangekondigde Moderne Bahn (3) set met allemaal 19,9 meter wagens. Leuke wagentjes.
Kato's heel lang geleden aangekondigde update-versie van de RIC wagens. In dit geval Steengrijs-Groen zoals ze tot op heden in (vooral) het zwitserse binnenlandverkeer worden ingezet. Het leukste van deze wagens, er zit LED-binnenverlichting in. En alles voor een prijs van ca €35,-. Nou dan kan ik dat niet slecht noemen.
LS Bcvmh in NS Couchette uitvoering
Fleischmanns variant van de Re 485 van de BLS. De modelspreking is op Beneluxspoor te vinden. De lok verschilt iig niet wezenlijk van de andere, daar gepresenteerde, loks. Het blijft een lastige lok om te digitaliseren ondanks het aanwezige schnittstelle.
MvG,
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)