Even een oud topic aanvullen...
In de afgelopen vakantie kwamen wij per toeval door het dorpje Selles st. Denis. Althans, niet helemaal per toeval, de navi stuurde ons er doorheen.

Niets bijzonders, 1200 inwoners (volgens wikipedia) op weekdagen 8 treinen per dag de ene kant op en 8 de andere kant. Wat mij wel aansprak is dat het station er nu nog bij ligt zoals het meer dan 100 jaar geleden is aangelegd! Slechts een paar moderne bankjes en verlichting verstoren het beeld.

Stille getuige...

Sporenplan, wel grappig om te zien dat het goederenlijntje helemaal doorloopt voor het station langs. Passagiers moeten eerst het goederenspoortje oversteken om bij de perrons te komen.

De spoorbomen. Via staalkabels handmatig bediend!

De perrons, laag en simpel.

Modernistisch gedoe...

Vanuit dit kotje worden de spoorbomen (en verlichting) bediend.

Toiletgebouw. Wil je niet in gevonden worden, jakkes...

'Aandrijving' van de spoorbomen. Niet elektrisch, nee op hand-kracht! En het is wel degelijk 2013...

Bediening van de lichten.

Let op het linker perron, links op rail-hoogte, rechts verhoogd om passagiers te kunnen laten in- en uitstappen.

Denk lantaarnpaal en bankjes (en jongetje) eens weg...

De goederenloods.

Perrons vanaf de andere kant.

Oversteekplaats, niks geen lampen, hekken, bomen what so ever! Nog geen waarschuwingsbordje zelfs.

Geïmproviseerde asbak, budget bij de SNCF was op zeker.

Zijkant van de loskade.

De oude ingebouwde stationsklok loopt nog steeds bij, waarschijnlijk nieuw uurwerk gekregen.

Het is wel degelijk anno-nu.

Goederenloods vanaf de straatkant. Blijkbaar is er, gezien de antenne, tv in het gebouwtje. Ramen en deuren van het 'hoofd'gebouw zijn overigens vervangen door aluminium varianten.