Langs de Rijn
Re: Langs de Rijn
Jeetje Bram, dat is geloof ik best een unieke foto. Wist niet eens dat er nog steeds een E69/BR 169 bedrijfsvaardig rondsjokt.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
Re: Langs de Rijn
Mooie foto's weer. Vooral die van de CrossRail locomotief, je ziet de trein mooi de verkanting van het spoor ingaan.
Fred The Railroader
Re: Langs de Rijn
Da's een éénvrouwsbedrijfje: http://www.rail4u.eu/index.htmlOverdijk schreef:Jeetje Bram, dat is geloof ik best een unieke foto. Wist niet eens dat er nog steeds een E69/BR 169 bedrijfsvaardig rondsjokt.
Groeten,
Wim
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Langs de Rijn
Mooie foto's weer hoor. Echt schitterend.
Dat kleine rode ding is waarschijnlijk kapot en wordt weggesleurd door de diesel? Of zie ik het verkeerd?
Zoiets wil ik ook nog een keer op m'n baan zetten. Een keer op Houten een defecte electrische kopen, motor eruit slopen en als wagon mee laten rijden. Diesel ervoor en gaan
.
Laatst geprobeerd dat uit te voeren op m'n Kato baantje door een elektrische loc op "bovenleiding" te zetten (m'n Kato baan heeft geen bovenleiding, dus dan rijd hij niet) en dan een diesel ervoor. Helaas had de motor van de elektrische lok teveel weerstand en krijg het diesellokje hem niet vooruit getrokken. Daarom dus het plan om een trein te kopen en dan de defecte motor eruit te slopen.
Dat kleine rode ding is waarschijnlijk kapot en wordt weggesleurd door de diesel? Of zie ik het verkeerd?
Zoiets wil ik ook nog een keer op m'n baan zetten. Een keer op Houten een defecte electrische kopen, motor eruit slopen en als wagon mee laten rijden. Diesel ervoor en gaan

Laatst geprobeerd dat uit te voeren op m'n Kato baantje door een elektrische loc op "bovenleiding" te zetten (m'n Kato baan heeft geen bovenleiding, dus dan rijd hij niet) en dan een diesel ervoor. Helaas had de motor van de elektrische lok teveel weerstand en krijg het diesellokje hem niet vooruit getrokken. Daarom dus het plan om een trein te kopen en dan de defecte motor eruit te slopen.
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Langs de Rijn
Zelfs dan is het nog aan te raden om ook alle tandwielen er uit te slopen en alles heel soepel te laten lopen. Weet uit ervaring dat alleen gauw de motor er uit niet altijd werkt!
@ rob mooie fotos weer! Zo te zien lekker genoten. Blijft een mooi landschap bij de oosterbuurtjes!
@ rob mooie fotos weer! Zo te zien lekker genoten. Blijft een mooi landschap bij de oosterbuurtjes!
Re: Langs de Rijn
@Wim. Dat is de E94/BR 194 die jij bedoeld, daar zijn er nog een paar van. Machtig mooie machines trouwens, die in het oceaanblauw/beige het erg goed doet. Zal zeker hier ook op de baan eens zijn opwachting doen.
@Cybertinus. Dat is juist het unieke aan de foto. Op het dak van de BR 218 kan je duidelijk zijn dat de uitlaten met vuilniszakken zijn dichtgeplakt tegen de regen. Dit doen ze vaker als een diesel van dit type langdurig stilstaat. Dat houd in dat de oude rode E69 het werk vericht en dat lokje zal al vlug tachtig jaar oud zijn.
@Cybertinus. Dat is juist het unieke aan de foto. Op het dak van de BR 218 kan je duidelijk zijn dat de uitlaten met vuilniszakken zijn dichtgeplakt tegen de regen. Dit doen ze vaker als een diesel van dit type langdurig stilstaat. Dat houd in dat de oude rode E69 het werk vericht en dat lokje zal al vlug tachtig jaar oud zijn.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Langs de Rijn
hoi Rob
wat heb jij een mooie baan zeg
een beetje varen en dan ook nogde hele dag
kunnen genieten van aldat moois wat langs
komt rijden het is net of je op jou eigen baan zit
Gr andy
wat heb jij een mooie baan zeg

een beetje varen en dan ook nogde hele dag
kunnen genieten van aldat moois wat langs
komt rijden het is net of je op jou eigen baan zit
Gr andy
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Langs de Rijn
Nu je het zegt inderdaadOverdijk schreef:@Cybertinus. Dat is juist het unieke aan de foto. Op het dak van de BR 218 kan je duidelijk zijn dat de uitlaten met vuilniszakken zijn dichtgeplakt tegen de regen. Dit doen ze vaker als een diesel van dit type langdurig stilstaat. Dat houd in dat de oude rode E69 het werk vericht en dat lokje zal al vlug tachtig jaar oud zijn.


Dit maakt het zeer zeker een unieke combinatie. Mooie foto.
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Langs de Rijn
Hoi
Ik ben niet zo`n treinspotter ,maar als ik wat bijzonders zie probeer ik m toch te raken
Zo ook vorig jaar ergens ....


grt Bram
Ik ben niet zo`n treinspotter ,maar als ik wat bijzonders zie probeer ik m toch te raken

Zo ook vorig jaar ergens ....


grt Bram
Re: Langs de Rijn
Hoi ,
word ik vandaag gebeld om eens te kijken aan het Rijn-Schelde kanaal .
En wat zie ik daar .....

Met een man die staat te roepen . ..


Het was de plaatjes maker van de Rijn nu zelf op de foto .
Trouwens mooi schip ,schipper
mvg Sjaak
word ik vandaag gebeld om eens te kijken aan het Rijn-Schelde kanaal .
En wat zie ik daar .....


Met een man die staat te roepen . ..


Het was de plaatjes maker van de Rijn nu zelf op de foto .


Trouwens mooi schip ,schipper

mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Langs de Rijn
prachtig plaatje sjaak van die russische visboer abramovitch op zijn prive jacht
groetjes
Daan
groetjes
Daan
cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Re: Langs de Rijn
Zo zie je maar, Niet elk schip heeft een hoorn (toeter) nodig
gr. Ron.


gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
-
Onderwerp starter - Berichten: 3450
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Tja dat was ff schrikken daar aan de waterkant, tleek wel of ie met een antitank granaat stond te richten
Maar goed voorlopig ff rust......
Nou ja Bos verder maken
Hier nog een paar piccies


En dan bij de Moerdijkbrug wat Hollands materieel incl. een zuurstok



Tja en kon het ff niet laten.....
Klein bootje van 15000 TEU



Maar goed voorlopig ff rust......
Nou ja Bos verder maken


Hier nog een paar piccies


En dan bij de Moerdijkbrug wat Hollands materieel incl. een zuurstok



Tja en kon het ff niet laten.....
Klein bootje van 15000 TEU



Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Langs de Rijn
Mooi man. Ook wel eens tof om de moerdijk spoorbruggen van deze kant te zien
. Ik woon in Breda, dus die dingen zijn erg dichtbij. Maarja, vanaf de A16 gezien zit de HSL brug in de weg voor de normale brug. Mooi hoor 
Die eerste foto (met die opstapbrug naar een boot) is ook erg mooi. Ik zag eerst de trein niet
.


Die eerste foto (met die opstapbrug naar een boot) is ook erg mooi. Ik zag eerst de trein niet

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Langs de Rijn
Nice. Mooie plaatjes man.
Voor de niet-ingewijden: TEU = Twenty-foot Equivalent Unit. 1 kleine container dus.
Voor de niet-ingewijden: TEU = Twenty-foot Equivalent Unit. 1 kleine container dus.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Langs de Rijn
Allemaal mooie plaatjes! Dat ga ik ook allemaal zien, zaterdag ga ik naar boppard! (niet de treinenbaan, maar in het echt)
Groeten Chris
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
-
Onderwerp starter - Berichten: 3450
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Tx Boys
@Steven en de niet ingewijden
Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij. Dit is een reken eenheid om te bepalen hoeveel containers een schip kan laden.
Het gaat niet alleen om hoeveel er op c.q. in gaan maar het schip moet ook nog stabiel blijven
Teveel gewicht in de hoogte betekent kapseizen

@Steven en de niet ingewijden
Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij. Dit is een reken eenheid om te bepalen hoeveel containers een schip kan laden.
Het gaat niet alleen om hoeveel er op c.q. in gaan maar het schip moet ook nog stabiel blijven




Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
Ehm... en hoe reken je daar dan mee? Ik snap je zinnetje niet zo goed. Ik snap wel dat-ie kapseist als-ie topzwaar is.R Fongers schreef:Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij.
Diepgang speelt ook nog mee zeker?
Het is wel een mega-bak op de foto trouwens. Dat zijn aardig wat treintjes met containers.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 3450
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Langs de Rijn
Steven,
Een schip is gebonden aan een maximale diepgang. De diepgang is weer afhankelijk van de hoeveelheid lading.
1 Teu weegt doorgaans ca 2 ton daar kan je er dus 7 voor plaatsen i.p.v. een een 14 tons Teu. Dus theoretisch trek je dan de gehele verhouding scheef door te zeggen ik kan 7 teu vervoeren terwijl je maar 14 ton kan hebben.
[Edit]
Stabiliteit speelt dus de grootste rol. Dit is o.a. afhankelijk van diepgang, hoogte en gewicht van de lading.... De intake wordt berekend door te bereken hoeveel TEU a 14 ton geladen kunnen worden en het schip binnen de criteria van maximale diepgang en minimale stabiliteit blijft. Stabiliteit is over het algemeen de hoofdfactor.
[/Edit]
Het wegverkeer is aan gewichten gebonden, praktisch betekend het dat je in Europa maar ca 28 ton payload mag vervoeren over de weg. Dus 2 Teu is 28 ton....
Daar is dus wereldwijd de reken eenheid van TEU intake van gekomen. Dat wil niet zeggen dat er niet meer in kan maar het gaat erom wat de mogelijkheden zijn van een schip. Ik heb zelfs 20 ft tanks vervoerd met een gewicht van 32 ton maar ook 45ft met maar 8 ton Payload. E.e.a. is afhankelijk van de massa van het product wat erin zit. Pallets met suiker wegen veel meer als pallets met treintjes want daar is meer dan de helft gevuld met lucht
In het Europese verkeer heeft de 20ft container weinig tot geen functie. Hier is het gebruik van 45ft dus common vanwege het volume wat juist voor die treintjes benodigd is en zoveel mogelijk van het product te kunnen transporteren. Het volume is 12,5% meer dan een 40ft container
Bovendien wordt in een schip elk hoekje gebruikt om containers neer te zetten wat resulteert in extra plaatsen met 20 ft waardoor de intake groter wordt en daardoor ook de opbrengst.
Een schip is gebonden aan een maximale diepgang. De diepgang is weer afhankelijk van de hoeveelheid lading.
1 Teu weegt doorgaans ca 2 ton daar kan je er dus 7 voor plaatsen i.p.v. een een 14 tons Teu. Dus theoretisch trek je dan de gehele verhouding scheef door te zeggen ik kan 7 teu vervoeren terwijl je maar 14 ton kan hebben.
[Edit]
Stabiliteit speelt dus de grootste rol. Dit is o.a. afhankelijk van diepgang, hoogte en gewicht van de lading.... De intake wordt berekend door te bereken hoeveel TEU a 14 ton geladen kunnen worden en het schip binnen de criteria van maximale diepgang en minimale stabiliteit blijft. Stabiliteit is over het algemeen de hoofdfactor.
[/Edit]
Het wegverkeer is aan gewichten gebonden, praktisch betekend het dat je in Europa maar ca 28 ton payload mag vervoeren over de weg. Dus 2 Teu is 28 ton....
Daar is dus wereldwijd de reken eenheid van TEU intake van gekomen. Dat wil niet zeggen dat er niet meer in kan maar het gaat erom wat de mogelijkheden zijn van een schip. Ik heb zelfs 20 ft tanks vervoerd met een gewicht van 32 ton maar ook 45ft met maar 8 ton Payload. E.e.a. is afhankelijk van de massa van het product wat erin zit. Pallets met suiker wegen veel meer als pallets met treintjes want daar is meer dan de helft gevuld met lucht


In het Europese verkeer heeft de 20ft container weinig tot geen functie. Hier is het gebruik van 45ft dus common vanwege het volume wat juist voor die treintjes benodigd is en zoveel mogelijk van het product te kunnen transporteren. Het volume is 12,5% meer dan een 40ft container
Bovendien wordt in een schip elk hoekje gebruikt om containers neer te zetten wat resulteert in extra plaatsen met 20 ft waardoor de intake groter wordt en daardoor ook de opbrengst.
Laatst gewijzigd door Rob Fongers op 19 mei 2011 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Langs de Rijn
Ja kapitein , dit is duidelijke taal
groetjes
Daan




groetjes
Daan
cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Re: Langs de Rijn
Zo, ik heb nog even wat foto's gevonden op de computer, die hier wel zouden passen. Hoppa!
Deze heb ik ook nog in model, en ligt klaar om verder gebouwd te worden.

Even inhakend om mijn meest recente modelbouw-activiteiten......zoals je ziet is ook niet alles in het grootbedrijf te goor om aan te raken, getuige deze knaloranje bak.....

Rechtsrheinisch is dit praktisch het enige personenvervoer tussen alle goederentreinen door. Een BR 143 met wat Rotlinge....


Dubbele 185 met kolentrein langs Bacharach....

Nog meer dubbeltractie.....

Bij St. Goarshausen. Een trein duikt de Loreley-tunnel in. Waanzinnig mooie omgeving!

Divers...





Close-up van de RE 482.

....en een 185.....

Zal straks nog wat posten......
J.
Deze heb ik ook nog in model, en ligt klaar om verder gebouwd te worden.

Even inhakend om mijn meest recente modelbouw-activiteiten......zoals je ziet is ook niet alles in het grootbedrijf te goor om aan te raken, getuige deze knaloranje bak.....

Rechtsrheinisch is dit praktisch het enige personenvervoer tussen alle goederentreinen door. Een BR 143 met wat Rotlinge....


Dubbele 185 met kolentrein langs Bacharach....

Nog meer dubbeltractie.....

Bij St. Goarshausen. Een trein duikt de Loreley-tunnel in. Waanzinnig mooie omgeving!

Divers...





Close-up van de RE 482.

....en een 185.....

Zal straks nog wat posten......
J.