Langs de Rijn

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Langs de Rijn

Bericht door Overdijk »

Jeetje Bram, dat is geloof ik best een unieke foto. Wist niet eens dat er nog steeds een E69/BR 169 bedrijfsvaardig rondsjokt.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: Langs de Rijn

Bericht door The Railroader »

Mooie foto's weer. Vooral die van de CrossRail locomotief, je ziet de trein mooi de verkanting van het spoor ingaan.


Fred The Railroader
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1213
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Langs de Rijn

Bericht door WimC »

Overdijk schreef:Jeetje Bram, dat is geloof ik best een unieke foto. Wist niet eens dat er nog steeds een E69/BR 169 bedrijfsvaardig rondsjokt.
Da's een éénvrouwsbedrijfje: http://www.rail4u.eu/index.html

Groeten,
Wim


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Langs de Rijn

Bericht door Cybertinus »

Mooie foto's weer hoor. Echt schitterend.

Dat kleine rode ding is waarschijnlijk kapot en wordt weggesleurd door de diesel? Of zie ik het verkeerd?
Zoiets wil ik ook nog een keer op m'n baan zetten. Een keer op Houten een defecte electrische kopen, motor eruit slopen en als wagon mee laten rijden. Diesel ervoor en gaan :).
Laatst geprobeerd dat uit te voeren op m'n Kato baantje door een elektrische loc op "bovenleiding" te zetten (m'n Kato baan heeft geen bovenleiding, dus dan rijd hij niet) en dan een diesel ervoor. Helaas had de motor van de elektrische lok teveel weerstand en krijg het diesellokje hem niet vooruit getrokken. Daarom dus het plan om een trein te kopen en dan de defecte motor eruit te slopen.


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

FidOo
Berichten: 5658
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Langs de Rijn

Bericht door FidOo »

Zelfs dan is het nog aan te raden om ook alle tandwielen er uit te slopen en alles heel soepel te laten lopen. Weet uit ervaring dat alleen gauw de motor er uit niet altijd werkt!

@ rob mooie fotos weer! Zo te zien lekker genoten. Blijft een mooi landschap bij de oosterbuurtjes!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Langs de Rijn

Bericht door Overdijk »

@Wim. Dat is de E94/BR 194 die jij bedoeld, daar zijn er nog een paar van. Machtig mooie machines trouwens, die in het oceaanblauw/beige het erg goed doet. Zal zeker hier ook op de baan eens zijn opwachting doen.

@Cybertinus. Dat is juist het unieke aan de foto. Op het dak van de BR 218 kan je duidelijk zijn dat de uitlaten met vuilniszakken zijn dichtgeplakt tegen de regen. Dit doen ze vaker als een diesel van dit type langdurig stilstaat. Dat houd in dat de oude rode E69 het werk vericht en dat lokje zal al vlug tachtig jaar oud zijn.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Langs de Rijn

Bericht door gek op stoom »

hoi Rob
wat heb jij een mooie baan zeg :)
een beetje varen en dan ook nogde hele dag
kunnen genieten van aldat moois wat langs
komt rijden het is net of je op jou eigen baan zit

Gr andy


Gebruikersavatar

Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Langs de Rijn

Bericht door Cybertinus »

Overdijk schreef:@Cybertinus. Dat is juist het unieke aan de foto. Op het dak van de BR 218 kan je duidelijk zijn dat de uitlaten met vuilniszakken zijn dichtgeplakt tegen de regen. Dit doen ze vaker als een diesel van dit type langdurig stilstaat. Dat houd in dat de oude rode E69 het werk vericht en dat lokje zal al vlug tachtig jaar oud zijn.
Nu je het zegt inderdaad :). Ik ben de laatste tijd, door dit forum, toch al wel tot de conclusie gekomen dat ik wel kijk maar niks zie ;).
Dit maakt het zeer zeker een unieke combinatie. Mooie foto.


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

westeind
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2011 19:37
Locatie: Papendrecht

Re: Langs de Rijn

Bericht door westeind »

Hoi

Ik ben niet zo`n treinspotter ,maar als ik wat bijzonders zie probeer ik m toch te raken ;)
Zo ook vorig jaar ergens ....
Afbeelding
Afbeelding

grt Bram


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7421
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Langs de Rijn

Bericht door Krab »

Hoi ,
word ik vandaag gebeld om eens te kijken aan het Rijn-Schelde kanaal .
En wat zie ik daar ..... :o

Afbeelding

Met een man die staat te roepen . ..

Afbeelding

Afbeelding

Het was de plaatjes maker van de Rijn nu zelf op de foto . :mrgreen: :mrgreen:

Trouwens mooi schip ,schipper :o

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Langs de Rijn

Bericht door Jos »

Gaaaffffffffffffffffffffffff. Mooi gedaan hoor Sjaak!
Leuke plaat van die visboer :lol:

Groetjes,
Jos



daan 1946
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 mar 2009 20:40
Locatie: Haselunne , Duitsland

Re: Langs de Rijn

Bericht door daan 1946 »

prachtig plaatje sjaak van die russische visboer abramovitch op zijn prive jacht

groetjes

Daan


cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3020
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Langs de Rijn

Bericht door Ron »

Zo zie je maar, Niet elk schip heeft een hoorn (toeter) nodig ;) :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: Langs de Rijn

Bericht door The Railroader »

Hahaha, leuke laatste foto's van de schipper himself :mrgreen:


Fred The Railroader
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Langs de Rijn

Bericht door Rob Fongers »

Tja dat was ff schrikken daar aan de waterkant, tleek wel of ie met een antitank granaat stond te richten :lol: :lol:

Maar goed voorlopig ff rust......

Nou ja Bos verder maken :mrgreen: :mrgreen:


Hier nog een paar piccies

Afbeelding

Afbeelding

En dan bij de Moerdijkbrug wat Hollands materieel incl. een zuurstok

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja en kon het ff niet laten.....

Klein bootje van 15000 TEU :oops: :oops:

Afbeelding


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: Langs de Rijn

Bericht door The Railroader »

Mooie foto's weer Rob. En ik sta er nu ook eens op :mrgreen:


Fred The Railroader
Gebruikersavatar

Cybertinus
Berichten: 316
Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53

Re: Langs de Rijn

Bericht door Cybertinus »

Mooi man. Ook wel eens tof om de moerdijk spoorbruggen van deze kant te zien :). Ik woon in Breda, dus die dingen zijn erg dichtbij. Maarja, vanaf de A16 gezien zit de HSL brug in de weg voor de normale brug. Mooi hoor :)
Die eerste foto (met die opstapbrug naar een boot) is ook erg mooi. Ik zag eerst de trein niet :P.


Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Langs de Rijn

Bericht door shoven »

Nice. Mooie plaatjes man.

Voor de niet-ingewijden: TEU = Twenty-foot Equivalent Unit. 1 kleine container dus.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Langs de Rijn

Bericht door Chris83 »

Allemaal mooie plaatjes! Dat ga ik ook allemaal zien, zaterdag ga ik naar boppard! (niet de treinenbaan, maar in het echt)


Groeten Chris

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Langs de Rijn

Bericht door Glaskast189 »

Ik vind de eerste plaat erg mooi!

Groet Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Langs de Rijn

Bericht door Rob Fongers »

Tx Boys

@Steven en de niet ingewijden

Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij. Dit is een reken eenheid om te bepalen hoeveel containers een schip kan laden.
Het gaat niet alleen om hoeveel er op c.q. in gaan maar het schip moet ook nog stabiel blijven :shock: :shock: Teveel gewicht in de hoogte betekent kapseizen :o :o


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Langs de Rijn

Bericht door shoven »

R Fongers schreef:Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij.
Ehm... en hoe reken je daar dan mee? Ik snap je zinnetje niet zo goed. Ik snap wel dat-ie kapseist als-ie topzwaar is.
Diepgang speelt ook nog mee zeker?

Het is wel een mega-bak op de foto trouwens. Dat zijn aardig wat treintjes met containers.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Langs de Rijn

Bericht door Rob Fongers »

Steven,

Een schip is gebonden aan een maximale diepgang. De diepgang is weer afhankelijk van de hoeveelheid lading.

1 Teu weegt doorgaans ca 2 ton daar kan je er dus 7 voor plaatsen i.p.v. een een 14 tons Teu. Dus theoretisch trek je dan de gehele verhouding scheef door te zeggen ik kan 7 teu vervoeren terwijl je maar 14 ton kan hebben.

[Edit]
Stabiliteit speelt dus de grootste rol. Dit is o.a. afhankelijk van diepgang, hoogte en gewicht van de lading.... De intake wordt berekend door te bereken hoeveel TEU a 14 ton geladen kunnen worden en het schip binnen de criteria van maximale diepgang en minimale stabiliteit blijft. Stabiliteit is over het algemeen de hoofdfactor.
[/Edit]

Het wegverkeer is aan gewichten gebonden, praktisch betekend het dat je in Europa maar ca 28 ton payload mag vervoeren over de weg. Dus 2 Teu is 28 ton....

Daar is dus wereldwijd de reken eenheid van TEU intake van gekomen. Dat wil niet zeggen dat er niet meer in kan maar het gaat erom wat de mogelijkheden zijn van een schip. Ik heb zelfs 20 ft tanks vervoerd met een gewicht van 32 ton maar ook 45ft met maar 8 ton Payload. E.e.a. is afhankelijk van de massa van het product wat erin zit. Pallets met suiker wegen veel meer als pallets met treintjes want daar is meer dan de helft gevuld met lucht :? :?
In het Europese verkeer heeft de 20ft container weinig tot geen functie. Hier is het gebruik van 45ft dus common vanwege het volume wat juist voor die treintjes benodigd is en zoveel mogelijk van het product te kunnen transporteren. Het volume is 12,5% meer dan een 40ft container

Bovendien wordt in een schip elk hoekje gebruikt om containers neer te zetten wat resulteert in extra plaatsen met 20 ft waardoor de intake groter wordt en daardoor ook de opbrengst.
Laatst gewijzigd door Rob Fongers op 19 mei 2011 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

daan 1946
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 mar 2009 20:40
Locatie: Haselunne , Duitsland

Re: Langs de Rijn

Bericht door daan 1946 »

Ja kapitein , dit is duidelijke taal :mrgreen: ;) :lol: :lol:

groetjes
Daan


cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Langs de Rijn

Bericht door Jeroen »

Zo, ik heb nog even wat foto's gevonden op de computer, die hier wel zouden passen. Hoppa!

Deze heb ik ook nog in model, en ligt klaar om verder gebouwd te worden.

Afbeelding

Even inhakend om mijn meest recente modelbouw-activiteiten......zoals je ziet is ook niet alles in het grootbedrijf te goor om aan te raken, getuige deze knaloranje bak.....

Afbeelding

Rechtsrheinisch is dit praktisch het enige personenvervoer tussen alle goederentreinen door. Een BR 143 met wat Rotlinge....

Afbeelding

Afbeelding

Dubbele 185 met kolentrein langs Bacharach....

Afbeelding

Nog meer dubbeltractie.....

Afbeelding

Bij St. Goarshausen. Een trein duikt de Loreley-tunnel in. Waanzinnig mooie omgeving!

Afbeelding

Divers...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Close-up van de RE 482.

Afbeelding

....en een 185.....

Afbeelding

Zal straks nog wat posten......

J.


Afbeelding
Plaats reactie