monteren Flm. kortkoppeling set

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Marcel

monteren Flm. kortkoppeling set

Bericht door Marcel »

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van Flm. kortkoppeling set 9574?
Met deze set zou het mogelijk moeten zijn om buffer aan buffer te rijden met Flm. wagons die geen K-kortkoppel mechaniek hebben.
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat in te bouwen,in de catalogus staat het heel beknopt beschreven maar ik kom er niet uit.

Jos

Re: monteren Flm. kortkoppeling set

Bericht door Jos »

Ik heb er geen ervaring mee, maar dat is een kortkoppelmechaniek dat je onder de wagen moet plakken. Eerst het oude koppelhuis verwijderen (wegslijpen en vijlen) en dan deze eronder plakken.

Groetjes,
Jos

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Ik heb een rijtuig liggen die door een vorige eigenaar is uitgerust met een dergelijke set. Ik zal er morgen een foto van trekken.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

JohanN

Bericht door JohanN »

Ik heb er een tijd geleden een aantal Ümbau-wagens mee uitgerust en als je in staat bent om aan de onderzijde van de wagen waar de koppeling moet komen een netjes, vlak stuk te creëren dan werk het prima! Gebruik alleen CA-gel lijm, niet de dun vloeibare variant want als er lijm in het mechanisme komt dan is het over! De malletjes die FLM ook levert zijn wel belangrijk want anders zou het kunnen dat je de koppeling nét even te ver naar binnen zet waardoor de koppelingen later niet meer pakken.
Wel vind ik de FLM kort-koppelingen duur, ik wil ook eens die van PEHO gaan proberen, die zijn een stuk voordeliger.

Veel succes!
JohanN,

Appie173

Bericht door Appie173 »

Ik heb een aantal jaar geleden enkele plan E's en K's hiermee uitgerust. zie hier het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding