eerste opzet kerstbaan 2016

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
John M
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 nov 2015 19:51
Locatie: Duiven

eerste opzet kerstbaan 2016

Bericht door John M »

Goedenavond medespoorders,

Hierbij mijn eerste opzet/probeersel met anyrail. Ik krijg er geen hoogte of diepte in dus ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat de kleuren zijn en wat de bedoeling is.

Allereerst de baan heeft een afmeting van 1.20m bij 1.60m. Het thema is kerst, het worden 2 modules, het moet demontabel zijn ook de "bergen" . Het is een echte fantasiebaan, ik ga rijden met stoomlocs en een verdwaalde dieselloc met hooguit 3 wagonnetjes. 1 of hopelijk 2 trams en het goede nieuws het hoeft pas af voor kerst 2016 :mrgreen: :mrgreen:

De rode kleur is de hoofdbaan, er zitten 2 helixen in die echter maar 1 of 2 rondes omhoog of omlaag gaan, verder is daar een tweede kleine station op hoogte. Waar de wintersporters afgezet kunnen worden. Ze zullen hier nadat men geskied heeft uiteraard een apresskihut aantreffen, ze kunnen echter ook door skieen tot het dal.

De groene kleur is de bijbaan, nog niet echt een functie

De gele kleur is de plaatselijke trambaan, er zijn namelijk twee kerstmarkten te bezichtigen, uiteraard is er gluhwhein te verkrijgen en broodjes bratwurst.
De blauwe kleur is uiteraard een opstelspoor cq rangeerspoor.

Omdat ik een echte beginner ben, vraag ik jullie vriendelijk om eerlijk commentaar te geven mocht je iets opvallen of heb je verbeter punten ik kan er alleen maar van leren. Mochten er vragen zijn zal ik ze als leek zo goed mogelijk beantwoorden

grt

John

Afbeelding


#durftevragen
Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: eerste opzet kerstbaan 2016

Bericht door Thrillseeka »

met 1.20 bij 1.60 dien je wel rondom te kunnen lopen. Zodat je altijd het midden van de baan kan bereiken want daar gaat je trein ongetwijfeld een keer ontsporen.

Voor de rest een station op de berg zou ik geen doorgaand station van maken maar meer een eindpunt.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
John M
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 nov 2015 19:51
Locatie: Duiven

Re: eerste opzet kerstbaan 2016

Bericht door John M »

@Thrillseeka,

De baan bestaat uit 2 modules, en ik was het vergeten te melden op wieltjes. Ik kan er dus altijd bij van alle kanten, de hoogte van de baan is niet standaard waarschijnlijk op salon tafel hoogte!! :lol: :lol:


#durftevragen
Plaats reactie