Dorf am Bach

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Ik ben een nieuwe baan aan het bouwen en ben inmiddels gereed met het houtwerk en heb al een begin gemaakt met de scenery, maar ik ben tegen een hinderlijke fout in het ontwerp aangelopen. Een gedeelte van het schaduwdeel is uiterst moeilijk bereikbaar. Ik heb derhalve besloten het gedeeltelijk af te breken en naar een nieuw aangepast ontwerp te bouwen.
Graag wil ik het nieuwe ontwerp voorleggen aan dit forum.
Het baan plan:

Afbeelding

Zichtbare sporen

Afbeelding

Schaduw sporen en niveau's H1 en H2

Afbeelding

Niveau H4

Afbeelding

Niveau H3

De niveau's Schaduw, H1, H2, H3 en H4 zijn resp. 0, 7, 14, 21 en 28 cm hoog.
Wat vinden jullie van dit ontwerp.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 14 aug 2017 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Er gaat iets mis, ik probeer het nog eens.

Afbeelding

Zichtbare sporen.

Afbeelding

Schaduwsporen/H1 en H2

Afbeelding

Niveau H3

Afbeelding
Niveau H4

Ik denk dat het nu gelukt is.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 14 aug 2017 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wablo »

André,
Ik heb even gekeken in de rubriek stel je voor maar daar kon ik je niet ontdekken, wat wil je gaan uitbeelden op je baan, op het hoogste niveau komt een grote lus met een enorm kopstation met omloop mogelijkheid, op het andere zichtbare niveau komt een klein stukje dubbelspoor, ik zie in het ss twee helixen die niet op elkaar aansluiten en enkele onbegrijpelijke keerlussen, vertel eens wat over je plan.
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Bert, '

Ik sta inmiddels ook op 'Stel jezelf voor'.
De baan wordt gesitueerd in de jaren 50-60, Duits heuvellandschap (bijv. Moezel gebied), maar bootst geen werkelijk bestaande situatie na. De baan omvat een doorgaande Intercity-lijn in de vorm van een hondebot. Daarnaast is er een aftakking naar een kleine provincieplaats, groot genoeg echter om een reizigersstation met een viertal sporen, een goederenstation met een viertal sporen een klein stoomdepot te rechtvaardigen.
Ik heb het reizigersstation (sporen HS_P1 t/m HS_P4) inmiddels wat aangepast
De keerlussen zijn nodig om de polariteit van het dubbelspoor gelijk te schakelen, waardoor de mogelijkheid ontstaat van het aftakkende spoor rechtstreeks naar het linker of rechter spoor te rijden.

http://i47.photobucket.com/albums/f166/ ... b24cc3.jpg
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 14 aug 2017 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wablo »

André,
Ik zag je staan in de rubriek "stel je voor", ook van mijn kant uiteraard welkom op deze site, bestaat het rollend materiaal enkel uit die zeer fraaie stoomlocs of heb je ook nog diesels ter beschikking.
Ik begreep dat je de oude baan gedeeltelijk heb afgebroken, is de rails allemaal weg of slechts gedeeltelijk, er zitten aan dit ontwerp namelijk erg veel beperkingen.
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Bert,

De oude baan is nog niet (gedeeltelijk) afgebroken, ik ga daar morgen(??) aan beginnen.

Ik begrijp wat je bedoelt met 'beperkte mogelijkheden', maar ik ben eerder rijder dan rangeerder, eerder bouwer dan rijder als je begrijpt wat ik bedoel. Heb jij suggesties om het een en ander te verbeteren?
Naast de stoomlocs heb ik alleen een tweetal railbussen rijden zie bijgaande foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Later volgen foto's van de rest van mijn rijdend materieel.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 14 aug 2017 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wablo »

André,
Om te beginnen je schaduwstation, persoonlijk zou ik de helixen zo veel mogelijk op de kop van de U-vormige baan maken, dat verhoogd de bereikbaarheid bij eventuele latere problemen, daarnaast zou ik ook beide helixen in het SS met elkaar verbinden en het opstelterrein, dat in de praktijk altijd te klein blijkt te zijn met een soortgelijk stuk vergroten, nu kan je er nog makkelijk bij.
Door de overloop ook in het SS te maken kan je iedere trein op iedere plaats op je hoofdbaan laten opduiken of verdwijnen.

Je hoofdbaan is een verhaal apart, je houd niet van rangeren doch er komt een gemend personen en goederenstation met 8 sporen, allemaal in de huidige ontwerp bereikbaar via slechts een enkelsporige zijlijn, persoonlijk zou ik dat station kleiner maken en eerder laten beginnen en dus meer diagonaal plannen, tevens krijg je dan wat ruimte voor een tweede ontsluiting van dit station op de rechter helix.

In de huidige plan komt kan een trein vanuit het station enkel via de rechter helix wegkomen, hij kan nooit op het tweesporige stuk richting de linker helix gaan anders dan achteruit, middels die tweede ontsluitingsmogelijkheid krijg je dus veel meer rijmogelijkheden.
groetjes,
Bert
Laatst gewijzigd door Wablo op 10 okt 2014 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Ik heb wat zitten stoeien met de opmerkingen van Bert en ben tot het volgende resultaat gekomen. Ik vindt het een verbetering tov van het oorspronkelijke plan.

Afbeelding

De zichtbare sporen.

Afbeelding

Het schaduwstation en de helixen.

Afbeelding

De niveau's H3/H4.

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 14 aug 2017 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wim H »

Andre de Ruiter schreef:.... maar ik ben eerder rijder dan rangeerder, eerder bouwer dan rijder als je begrijpt wat ik bedoel. Heb jij suggesties om het een en ander te verbeteren? ......
Hallo Andre, indien je echt eerder een bouwer en rangeerder dan een rijder bent, zou je kunnen overwegen om het grote station te vervangen door 2 kleine stations aan de zijlijn. In elk stationnetje zou je enkele goederenaansluitingen (fabriekjes, houtzagerij, losweg, enz) kunnen plaatsen. Eventueel ook nog 1 of 2 aansluitingen langs de lijn (steengroeve, houtverlading).
Je houdt de hoofdlijn dan als dubbelsporig paradetraject waarop de sneltreinen en lange goederentreinen (automatisch) rijden. Op de zijlijn kun je dan zelf naar harte lust met een buurtgoederentrein rijden, en in elk station stoppen en rangeren met wagens. Tussendoor boemelt de railbus (of een kort treintje met lok en een paar rijtuigen) voor het personenvervoer. Een paar keer per dag komt er een langere personentrein op de zijlijn voor het forenzenvervoer naar de grote stad (schaduwstation).
Waarschijnlijk kun je dit alternatief uitvoeren met hetzelfde aantal wissels dat je nu in je grote station gebruikt.
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Wim,

Bedankt voor je reactie. Je hebt me echter niet goed begrepen. Ik ben eerst bouwer, dan rijder en op de laatste plaats rangeerder. Ook vraag ik mij af of twee stations in de zijlijn wel mogelijk is. De zijlijn is plm. 6 m lang waarvan ruim 2 m sijgend spoor om 7 cm hoogteverschil te overwinnen.
Twee staions op 4 m lijkt mij wat te veel van het goede.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Dorf am Bach

Bericht door FidOo »

Hallo Andre,

Ik heb ook nog even wat opmerkingen, want als ik naar jouw gedachtegang kijkt en dan naar je baanplan dan is er 1 ding een doorn in t oog.

Als je echt eerder rijder bent ipv rangeerder, waarom heb je dan een kopstation. Hier zul je altijd moeten rangeren, en omlopen via die keerdriehoek is wel grappig maar automatisch ontkoppelen is en blijft een lastig verhaaltje in onze schaal. En vergeet ook niet dat keerlussen kortsluiting veroorzaken als je het niet met een extra schakeling aansluit.

Ik vind heel je baan echt goed gepland, zoals je helixen en scahduwstation. Maar dat station is echt onrealistisch. Een enkelsporige zijlijn wat zo in een evenwijdig en groot aangelegd kopstation eindigt is echt vreemd. Ik persoonlijk vind het een afbreuk aan de totale indruk van de baan. Mijn advies; selecteer het hele stukje station tot en met de aansluiting op het enkelspoor en druk op delete.
En begin eens opnieuw nadat je wat meer inspiratie opgedaan hebt via, hetzij dit forum of onderstaande link.
Als je echt een mooi station voor een zijlijn wilt hebben zou ik eens naar deze link gaan en daar eens vanaf spieken.
LokalBahn Gleisplane

Ik zou de zijlijn niet in een eindstation laten eindigen maar door laten lopen en gewoon aansluiten op de hoofdbaan zodat je rondjes kunt blijven rijden.

Ik las net dat bert dit ook al aangehaald had.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wim H »

Andre de Ruiter schreef:Wim,

Bedankt voor je reactie. Je hebt me echter niet goed begrepen. Ik ben eerst bouwer, dan rijder en op de laatste plaats rangeerder. Ook vraag ik mij af of twee stations in de zijlijn wel mogelijk is. De zijlijn is plm. 6 m lang waarvan ruim 2 m sijgend spoor om 7 cm hoogteverschil te overwinnen.
Twee staions op 4 m lijkt mij wat te veel van het goede.
Oeps...! tsja, goed lezen is ook een vak. :? Ik zal mijn schoolboeken maar weer eens opzoeken.... Sorry :oops:

Maar in dat geval, vraag ik me net als FidOo ook af of een kopstation wel het beste idee is. Dat geeft heel veel rangeerwerk. Een doorgangsstation is waarschijnlijk dan beter. De lijn kan dan later eindigen in een klein schaduwstation voor de zijlijn, of weer aansluiten op de hoofdlijn.
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Bedankt voor jullie reacties.

@Wim vergissen is menselijk.

Ik heb inmiddels de zijlijn verbonden met de rechter helix, dit vergt wat ruimte ca. 2, 40 m om het hoogteverschil van 7 cm te overbruggen. Een rondje rijden is dus mogelijk.
Een doorgangsstation is alleen mogelijk aan de Noordkant van de baan waardoor het topniveau van de oost-poot ongebruikt blijft.
Een alternatief zou zijn om de rechter helix door te laten gaan naar het topniveau. Dat vraagt echter om een wissel in de helix om de hoofdlijn te realiseren. Ik heb slechte ervaringen met wissels/kruisingen in een helix, bij storingen is de wissel slecht tot helemaal niet bereikbaar voor reparatie. Daarnaast werk ik met de wisselaandrijving van Conrad, die vergt enige ruimte onder de wissel.
Hoewel het misschien wat onrealistisch is: Een wat groter kopstation aan een enkelsporige lijn denk ik toch dat ik voorlopig doorga met dit ontwerp.
@FidOo jouw opmerking over kortsluiting in een keerlus kan ik niet helemaal plaatsen. Mbv van iTrain, een wisseldecoder en een bi-stabiel relais is een eenvoudige en betrouwbare schakeling te maken, die de polariteit keurig omschakelt.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Bij nader inzien heb ik de lay-out van het schaduwstation aangepast om een betere bereikbaarheid te bereiken en om de verbinding met de andere helix te verbeteren.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 14 aug 2017 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Dorf am Bach

Bericht door FidOo »

Ik bedoelde dus dat je niet zomaar een keerlus kan aanleggen zonder extra schakeling. Maar dat heb je zelf dus al uitgezocht blijkt.

Verder ziet het schaduwstation er een stuk beter uit zo. Overzichtelijker nu.

Nu nog eens naar de bovenbaan kijken.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wablo »

André,
Het schaduwstation ziet er zo al een stuk beter uit, alleen ik zou zelf ook een paar opstelsporen maken van uit de rechter helix, ruimte daarvoor kan je vinden als je de lus vanuit het huidige opstelterrein zo veel mogelijk naar de rechterkant verschuift en direct aansluit op de verbindingsbaan vanuit de rechter helix met gelijk na dit wissel een paar extra opstelsporen richting de linker helix.

gr.
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Bert,

Dank voor het meedenken. Jouw voorstel levert echter twee problemen op. De lussen van beide helixen bevatten een keerlusschakeling en zijn daardoor gebonden aan een minimale lengte. Jouw voorstel van extra opstelsporen zou gerealiseerd kunnen worden boven het verbindingsspoor van de helixen. Echter ik zou dan vervallen in de fout van mijn vorige baanontwerp (zie begin van dit draadje) nl. onbereikbaarheid. Het schaduwdeel (overigens ook de de andere delen) is onbereikbaar vanaf de west en noordkant.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wablo »

André,
Het dubbelspoor wordt volgens mij een gigantische hondenbot middels de helixen verdeeld over twee niveau's, je heb toch enkel een keerlusschakeling nodig als de plus en min verwisseld moeten worden om kortsluiting te voorkomen, b.v. bij een enkelspoor waarbij de loc wordt rondgereden door een lus en terugkomt op dezelfde baan maar dan in tegengestelde richting ???
Kijk anders eens naar het draadje onder Mijn N-baan/collectie naar de baan van Ron genaamd Brummenbach, deze is enigszins vergelijkbaar met jouw schaduw station, twee dubbelsporige helixen met meerdere opstelsporen die ook onderling verbonden zijn.
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Bert,

Je hebt gelijk het is in feite een hondebot. Echter ik heb de mogelijkheid om in het midden van het hondebot van de linker naar de rechterbaan te gaan en vice versa. Daarmee creeër je in ieder einde van het hondebot een keerlus.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wablo »

André,
Kijk eerst een wat het nut is van die switch mogelijkheid op je hoofdbaan, volgens mij nihill, het geeft enorme beperkingen voor je totale baan en die keermogelijkheid is voldoende en zeer eenvoudig aan te leggen in het schaduwstation.
De laatste aanpassing van het station op je hoofdbaan is niet wat ik bedoelde in mijn eerdere berichten, maak er een iets kleiner (maximaal 2 keer 3 sporen) doorgaand personen en goederen station met aftakking naar een klein locdepot van dat aansluit op de rechter helix, het moet dan wel meer naar links beginnen en iets verder gedraaid worden, het loopt nu van 11 uur naar 5 uur, probeer eens van 10 uur naar 4 uur en zie hoeveel ruimte je dan overhoud.
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Bert,
De switchmogelijkheid is nodig. Verkeer dat van het station komt zou anders het hondebot tegen de verkeersrichting gaan berijden en zou alleen nog achterwaarts het station weer kunnen bereiken.
Ik heb jouw suggestie onderzocht maar ik blijf met een probleem zitten. Het uitgaande spoor van het doorgangsstation heeft onvoldoende ruimte om 7 cm te zakken naar het hoofdbaanniveau (H3).
Om voldoende af- en aanvoer naar het station te kunnen realiseren kies ik er nu toch maar voor het aftakkende spoor dubbel uit te voeren. Hiermee komt tevens de noodzaak van een keerlus in de boteinden te vervallen.

Het zichtbare deel gaat er dan zo uitzien.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Andre de Ruiter op 14 aug 2017 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wablo »

André,
Ik had gedacht aan een extra omwenteling aan de bovenzijde van de rechter helix voor een tweede in/uitgang op H4 ???
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Bert,
Een extra omloop op de helix om niveau H4 te bereiken vergt een wissel en een wissel/kruispunt combinatie op niveau H3. Ik heb slechte ervaringen met deze constructie in een helix. Wat vindt je van het dubbelspoor naar het kopstation.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Dorf am Bach

Bericht door Wablo »

Andre,
Komt in ieder geval een gezien de omvang van het station een stuk realistischer over, misschien moet je zelfs het personen station er bij betrekken, er zit nu toch een behoorlijk knelpunt bij de ingang, bij het goederenstation met omloop kan je volstaan met enkelspoor.
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Dorf am Bach

Bericht door Andre de Ruiter »

Bert,

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met het reizigersstation er bij betrekken. Het knelpunt voor aankomende treinen bestaat voornamelijk uit de beschikbaarheid van een vrij spoor op het station. Voor vertrekkende treinen moeten de eerste twee blokken na het station vrij zijn. Daarom zal ik het aantal blokken in het aftakkende spoor vergroten, zodat meerdere treinen in de uitgaande richting op het aftakkende spoor kunnen rijden.

De afbraak van de oude baan is gereed. Ik ga dus weer beginnen aan de opbouw. Ik bedank iedereen voor zijn inbreng bij het ontwerp van mijn nieuwe baan. De bouw van de nieuwe baan zal te volgen zijn in een draadje in de rubriek Mijn N-baan/Collectie.

viewtopic.php?f=14&t=7916


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Plaats reactie