Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Zelfbouw, wie doet het en hoe.

Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Pleun »

Voordeel is wel dat je met een spuitbuis de verf niet uitwrijft.
Of anders met een airbrush de "vernissen" van Vallejo of Games Workshop proberen.
Deze zijn namelijk water oplosbaar en niet op terpentine oid basis.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Water oplosbaar klinkt leuk( isde inkt ook) maar moet wel binnen 20 a 30 sec. droog zijn anders is de inweek tijd te lang en loopt de inkt als nog uit.

Maar zou zeggen als je dit "probleem" op wil lossen ga zelf iets bestikkeren geprint met een inktjet printer en ga lekker expirimenteren. Voor mijn gevoel zijn we met een "probleem" bezig wat ik helemaal niet als probleem en noodzakelijk ervaar. Dat ik dingen geprobeerd om het af te lakken is bijna altijd op aandringen van anderen geweest.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Ad_M »

Hoi Michiel,

Als ik jou "probleem" hier lees, en dit vergelijk met decals die uit een inktjet printer komen
Lijkt mij dat dit een vergelijkbare situatie is, met als verschil dat jij een papieren ondergrond gebruikt

Het uitlopen komt bij mij alleen voor door te veel materiaal (verf / vernis) er op te spuiten en / of van te dicht bij
Hierdoor verzadigd je papier en loopt de inkt uit

Ik kan alleen over airbrush spreken...
In dat geval zou ik zeggen je spuit er verder vandaan en dunnere lagen (Ik gebruik Vallejo Matt / Satin Acrylic Varnisch, nooit echt gezeik mee gehad en zo droog)

Ik hoopt dat dit voor jou ook iets kan bijdragen?
En hou je rustig maat ;)
Elke dag moet je er een feestje van maken, zo ver mogelijk...

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik blijf er bij dat ik tevreden ben met de technieken die ik nu gebruik m.b.t. het bestikkeren. Ik vind het niet nodig daar iets in te veranderen. De gene die vind dat het anders of beter moet probeerd het zelf allemaal maar uit. Ik heb geen zin voor andere mensen dingen te moeten gaan proberen waar ik zelf totaal geen behoefte aan heb. De gene die de laatste 7 jaar bouw geschiedenis terug leest ziet dat het allemaal herhalen van discussies en stappen is. Ik heb ook geen zin dat ieder jaar te moeten herhalen. Daar ben ik dus inmiddels wel klaar mee en ik besteed m'n tijd en energie graag aan nuttigere zaken.

Na 3 dagen heb ik uiteindelijk met alternatieve medicijnen m'n spieren tot nu toe weer grotendeels onder controlle weten te krijgen al kan ik m'n handen nog niet echt stil houden. Met zelf gemaakte hulpmiddelen heb ik toch de bussen af weten te maken in kleine stapjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eergisteren ook in korte sprintjes met meer en minder moeite wat andere dingen gedaan aan een diorama maar wel met veel rustnemen tussen door.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 21 jun 2020 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Hoontje »

Goed bezig Michiel en inderdaad, pak je rust. Misschien nu ff wat meer dan normaal, maar goed, het leven gaat met vallen en opstaan ;)

Keep it up!

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag mijn draaibare diorama werktafel verbouwd. Deze heb ik eerder gemaakt van een draaibare pizza plank en een IKEA krukje maar dat bleek toch wel erg laag en niet echt werkbaar. Van de week kreeg ik 4 tafelpoten van IKEA die 70cm hoog zijn en die heb ik er net onder gezet en zo ontstaat een veel betere werkhoogte.
Afbeelding
Hier met het oude krukje er naast, daar kan dan weer een bus stoel op die ik nog heb staan.

Afbeelding
En hier naast de tafel en het lade kastje waar ik het meeste werk op doe.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 21 jun 2020 17:32, 3 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Net even snel in 2uur tijd een kado'tje gemaakt voor een kennis die vanavond zijn laatste dienst als buschauffeur rijd( hij treed hierna in dienst bij NSR waar hij de opleiding tot machinist gaat doen).

Ik had nog een cd koker dus daar maar iets mee gefikst. Ook had ik nog 2 halte borden en 2 DRIS borden liggen dus die ook gelijk gebruikt. Het enige wat gemaakt moest worden was de abri en het landschap.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 21 jun 2020 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Ad_M »

Ik blijf hier toch altijd met plezier naar kijken :D
Vooral hoe 'gemakkelijk' jij dit als 'konijnen uit een hoge hoed' lijkt te toveren
Netjes hoor Michiel

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag als nog een aantal Wibra's afgereisd nadat bleek dat sommige vestigingen nog wel restanten draken hadden. Hier op in Maarssen en Bijlmer de voor mij bruikbare voorraden opgekocht. Voor €2,- per draak kan ik wel een voorraadje inslaan, ik heb er nu weer 7:
Afbeelding

Afbeelding

Het zijn wel de grote en voor een komend diorama was is dat iets minder handig maar daar verzin ik wel weer wat op. Ik heb ze en ze hebben karakter en zijn niet lief en daar ging het om.

Ik ben nog met wat materieel bezig, foto's daarvan volgen denk ik morgen ofzo afhankelijk van hoe snel ik schilder.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 21 jun 2020 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo vandaag 3 S-bahn bakken afgemaakt en 4 Br212jes afgeschilderd en bij een Br211 en Br290 de beschildering van het dak gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu word het wel tijd dat ik die zwart/rode KraftTraktion locs ook op diorama's ga gebruiken want ik heb ze niet gemaakt om in de kast te laten staan. Met 1 of beide zwart/groene gaat dat in ieder geval wel gebeuren.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 21 jun 2020 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Een aantal weken terug heb ik in het NSM 4 franse diesellocs gekocht met het idee er industrielocs van te maken. Vanavond ben ik ze tussen de buien door maar eens gaan spuiten. 2 stuks rood/zilver nat op nat door elkaar, 1 zwart/zilver nat op nat en 1 zwart/rood nat op nat. Daarna ben ik met ze verder gaan schilderen en heb bij allemaal de hekken een opvallende kleur gegeven. Verder de onderstellen, ramen en lampen geschilderd, nummer bordjes er op gemaakt en ze afgelakt en verouderd.
Afbeelding

Afbeelding
De rood/bruine met de geel/groene hekken met nummer 8 is bedoeld voor Greuping Am Teich, de andere kunnen later op diorama's een plek vinden.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 21 jun 2020 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Op basis van elektra buis wat ik van de week ergens in een container vond ben ik 6 graanwagens en 5 ketelwagens aan het maken. Ik heb de buizen met verschillende soorten groen strooisel en secondelijm dicht gemaakt en na het in modelschuren met tipp-ex geplamuurd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ze zijn niet allemaal recht en dat had ik graag anders gezien maar ach, de eerste keer dat ik dit doe en met dat idee en gezien wat het kost( nog niet 1 euro per wagen) best aardig. Er moeten nog wel veel details op maar dat komt nog wel, een goede basis is het halve werk.

Dan mijn werkstand nog even van een boven plaat voorzien, de deksel van een houten kist die al jaren niet meer op de kist zit. Even wat gaatjes geboord en ding er op geschroefd. Zo kan ik er makkelijker diorama's op kwijt al ik er wat aan moet doen zoals hier bij Ohstein Nord die binnenkort weg gaat.
Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 15:13, 3 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Mijn graanwagens zijn af en ik vind ze best aardig geworden voor een eerste keer, zeker gezien de kosten van misschien net 1 euro per stuk aan materiaal. Goed een volgende keer heb ik ze graag wat strakker en rechter maar alles moet een keer geprobeerd en geleerd worden:
Afbeelding

Afbeelding

De ketelwagens schieten ook lekker op, deze wachten op bestikkering en veroudering en wat kosten betreft geld het zelfde als voor de graanwagens.
Afbeelding

Onder tussen ben ik druk met een kennis van mij aan het brainstormen geweest over een diorama wat ik voor hem ga bouwen. het word een stukje uit mijn wereld met een dorp aan een stuwmeer met kleine huisjes en kronkelstraatjes en veel hoogte verschillen en lekker veel bedrijvigheid op 58x28cm. hiervoor ga ik zo nog even wat gebouwen uitzoeken en vast bundelen in een doos.

Plannen voor de komende weken; voorbereidende werkzaamheden voor een demo in november. Nu kan ik nog regelmatig buiten werken dus moet ik er even werk van maken nu het nog kan. Daarnaast wil ik als Greuping Am Teich klaar is snel met Greuping Süd beginnen die voor mij zelf word op 59x27,5cm.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 15:15, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Zo de ketelwagens zijn ook af:
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 15:20, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door Hoontje »

Echt leuk joh! :)

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dankje ;)

De rijtuigen voor Greuping Am Teich zijn nu ook af.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 15:22, 3 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag even aan het bakken en braden geweest, voor 2 diorama's had ik bovenleidingsmasten nodig dus gelijk maar even een voorraadje gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding
6 enkelsporige en 2 dubbelsporige 3kv masten, heb nu weer 8 enkelsporige en 4 dubbelsporige.

Verder nog 4 dubbelsporige masten voor bovenstroomrail en 2 enkelsporige, deze zijn voor Greuping Süd.
Afbeelding

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

T.Spat
Berichten: 271
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door T.Spat »

Die ' Belgische" mastjes zien er goed uit, Michiel

Mvg,

Tis


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Het krijgen van 2 oude minitrix locs in Lochem en de vakantie leidde ook tot andere modelspoor wensen. Zo wil ik meer WAE materieel voor op diorama's en dan met name dubbeldeks materieel. Daarvoor heb ik 3 rijtuigen in aanbouw en 6 andere rijtuigen opgeofferd. Deze worden nu verbouwd tot M5 rijtuigen en WAE ET701/751 bakken. Er komt 1 M5 stuurstandrijtuig bij, 2 hele rijtuigen en 2 halve rijtuigen. Van de treinstellen komen er 3 kopbakken bij waarvan 2 met panto en 2 halve tussen rijtuigen waarvan 1 met zugcafé. Daarbij moet ik dan wel opletten dat ik die zo bestikker dat hij tegen een kopbak aan kan staan. 1 rijtuig hou ik voorlopig op reserve tot ik een situatie heb waar de reeds gebouwde rijtuigbakken niet voldoen.
Afbeelding
De vervallen fabriek op de achtergrond vond ik afgelopen week aan de noordoost kant van Ahlem een voorstad van Hannover.

Afbeelding

Afbeelding

De 2 oude minitrix locs ben ik ook gelijk maar tot WAE E5101's om gaan bouwen en die zijn nu geschuurd en geplamuurd en nu kan ik ze verder op gaan bouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik ook nog een Br112/114/143 lockast liggen die ik samen met de 3 dubbeldeks bakken in aanbouw had, dit word nu een WAE E5201.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door maarten »

Ben benieuwd naar je locs. ;-)

PS. Heb je toevallig nog meer foto's van die vervallen fabriek? Ik zie bijna een nieuw project aan komen... :mrgreen:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Nou Maarten hier zijn de locs:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De treinstellen zijn ook klaar:
Afbeelding

Afbeelding

Nu de M5 rijtuigen en de E5201 nog.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag en ook even gister avond heb ik tijd besteed aan een ander hobby projectje. In Juni was ik mee met een rondrit van stichting Youngtimerbussen en de catering moest toen met dozen blikjes en tasjes met pakken koeken en toen had ik zoiets van nahhhh dat is het nie echt dat moet beter kunnen, een catering karretje zou handig zijn. Wat is er dan beter dan gewoon de daad bij het woord te voegen en zoiets te regelen. Een ding uit een vliegtuig kopen is niet te betalen dus dan maar iets anders. Een week of 5 terug kwam ik bij een kringloop winkel 2 goede rollators tegen. Eentje had m'n moeder nodig, de andere leek me een goed ombouw object.

Leuk bedacht alleen er niet bij stilgestaan dat de gangpaden van oudere bussen niet voor rollators gemaakt zijn. M'n pa had de oplossing, het ding versmallen wat hij dus ook heeft gedaan. Nu kon ik hem verder op gaan bouwen en dat was zo simpel als manden kopen, beugels ervoor maken en ze bevestigen. Daarna nog beugels gemaakt om een vuilniszak aan te hangen, leek mij wel praktisch en bordjes met het logo van stichting Youngtimerbussen gemaakt en klaar is kar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog zien dat ik dat ding dit weekend naar Alphen a/d Rijn vervoerd krijg dan kan hij over 1,5 week gebruikt worden als we naar Busworld in Kortrijk gaan.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister nog aardig wat aan materieel gedaan, de zowel de E5201 als de rijtuigen schieten aardig op.
Afbeelding

Afbeelding
Bij de rijtuigen had ik weer het nodige verkeerd gedaan door niet goed te letten op de specifieke kenmerken van de rijtuigen. Dit leverde een hoop extra werk op en de rijtuigen zijn daardoor minder strak als ik graag had gezien. Het worden geen toppertjes dus maar het moet er maar mee door.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 15:43, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister eind van de middag en vandaag de eerste 2 uur ben ik bezig geweest met een lading bomen maken. Ik heb allerlei manieren en soorten materiaal door elkaar gebruikt met wisselende resultaten. Vandaag hoofdzakelijk met houtlijm gewerkt en gister vooral met spuitlijm en haarlak. Hier plak je dan ook nog steeds aan de vloer vast op sommige plekken waar de dampen zijn neergeslagen. Takjes, strooisel en drogende bomen bevinden inmiddels ook de door heel woonkamer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zoals te zien is moet er nog het nodige nawerk volgen maar uiteindelijk hoop ik voor een diorama of 4 aan bomen te hebben.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5081
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Materieel bouw topic Michiel(NDS)

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De loc en M5 rijtuigen zijn nu ook klaar en alles ziet er nog best redelijk uit. Ik weinig foto's van de rijtuigen, de meeste foto's waren te veel bewogen en ik heb geen zin nieuwe te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo meuk ff in de kast mikken en snel weer door met de diorama's.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 22 jun 2020 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie