Mecanorma wrijfletters en cd-doosjes

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Sven
Berichten: 185
Lid geworden op: 29 okt 2008 22:03

Mecanorma wrijfletters en cd-doosjes

Bericht door Sven »

Afbeelding


Mecanorma was een fabrikant van wrijfletters. Ik had nog een pakje oude velletjes in huis. In schaal 1:1 bestaat dat bedrijf niet meer, maar dat is geen reden om er niet in schaal 1:160 iets van te maken. Hoe het originele pand er uit zag weet ik niet, maar bedrijven verhuizen wel eens naar een groter en/of moderner pand.

Je begint met het aan elkaar plakken van wat lege cd-doosjes, die hebben kant en klare hoeken van 90 graden. Dat houdt het lekker simpel.



Afbeelding

En vervolgens plak je er geribbelde plaat tegenaan met wat gaten waar ramen moeten komen. Dan nog een dak van afval, hoekprofielen rondom, wat verf en een plaat met de naam van het bedrijf en het logo tegen de gevel en het gebouw is klaar. Net als in schaal 1:1 staat dit soort volumebouw vrij snel op z'n plek. De kleur is zelf verzonnen. Het leek me wel leuk om er het gebouw twee kleuren te geven, dan is het minder saai. De schuine kant van de letter M in het logo liet ik terugkomen in de schuine kant van de paarse vlakken.


Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben zelfs een eigen trailer om de enorme vrachten wrijfletters die ze maken te kunnen vervoeren.

(het leuke is dat de naam Mecanorma op zichzelf niet zo heel veel betekent en er dus van alles gedaan zou kunnen worden in dit pand)


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Mecanorma wrijfletters en cd-doosjes

Bericht door traiNiac »

Heel leuk gedaan Sven!



Dennisvmourick
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 mei 2016 07:59
Locatie: Zoeterwoude

Re: Mecanorma wrijfletters en cd-doosjes

Bericht door Dennisvmourick »

Deze is ook gaaf gebouwd
Mooi gedaan!

Groetjes Dennis


Met vriendelijke groet,

Dennis van Mourick

Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Plannen om museum spoorlijntje modules te bouwen
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Mecanorma wrijfletters en cd-doosjes

Bericht door 141 »

Leuk bouwverslag!

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Plaats reactie