Weer into the treintjes

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Menno
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2014 09:33

Weer into the treintjes

Bericht door Menno »

Hoi

Ik ben Menno en door mijn jongste dochter, die treintjes ook leuk vind, weer helemaal into the treintjes geraakt.
Ik had gelukkig altijd de spulletjes bewaard, eerst bij mijn ouders en daarna bij ons op zolder.
25 jaar heb ik het praktisch niet aangeraakt of uberhaupt aan gedacht...en dan zomaar uit het niets, wel leuk :lol:
Als kleine jongen voornamelijk Minitrix, beetje Arnold en Fleischmann. Kan me nog herinneren dat ik EMS 2 locs op 1 spoor onafhanklijk iets wonderbaarlijks vond als jochie.
Nu analoog begonnen en mm tja zal ik ook maar digitaal gaan doen, uhm ja dat ga ik ook proberen haha iets te hard van stapel gelopen met aankoop van wat locs haha, dus als iemand nog wat digitaals zoekt :P . Ga toch eerst de analoge baan in orde maken en gaande weg ook de digitale. Ik hoop dat ik hier iets kan opsteken en jullie hulp best wel een keer zal aanwenden.

Groetjes,
Menno



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Weer into the treintjes

Bericht door Wablo »

Menno,
Welkom op de site, persoonlijk zou ik die digitale locs gewoon houden, ze eten geen brood en wie weet hoe snel je gaat overstappen op digitaal.
Heb je al een land en periode in gedachte dat je wil gaan bouwen ?
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Weer into the treintjes

Bericht door Ad_M »

Menno,

Welkom op het forum
Kan alleen maar ondersteunen wat Bert schrijft
Veel plezier in het onderzoeken en starten van de baan

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Weer into the treintjes

Bericht door Wim »

Welkom Menno.

Leuk dat je jongste dochter het virus weer kan aanwakkeren :)


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Weer into the treintjes

Bericht door Hoontje »

Welkom en leuk te lezen dat je dochter het virus aanwakkert!

Succes en plezier

Hoontje


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3624
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Weer into the treintjes

Bericht door maarten »

Welkom Menno! En inderdaad, gewoon houden die locs. Digitaal heb je in meerdere nivo's, de eerste stap is de analoge voeding te vervangen door (bijvoorbeeld) een MobileStation of MultiMaus en voilá je rijdt digitaal!! Pas als je wilt automatiseren worden bezetmelders en dergelijken noodzakelijk.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7359
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Weer into the treintjes

Bericht door Krab »

Welkom Menno op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Pruts3r
Berichten: 746
Lid geworden op: 06 okt 2013 11:04

Re: Weer into the treintjes

Bericht door Pruts3r »

Hè, soms moet iets er voor zorgen dat het vuur weer aanwakkert :mrgreen:

Ik had ook zo'15 à 20 jaar helemaal NIETS met modelspoor meer gedaan. Wel alles bewaard "voor later". Andere hobby's trokken al mijn aandacht, tijd en pekunia (klassieke auto's, b&o en fotografie)".

Vorig jaar september kreeg ik een TGA :shock: door zeer zware en langdurige overspannenheid (lekker door blijven werken natuurlijk tot het mis ging :oops: ) en toen moest ik iets anders met mijn tijd doen wat niet te veel stress gaf en te overzien was.

Boem! Sinds dien ben ik mede door dit forum helemaal weer in deze hobby gedoken!

Gelukkig voor jou is jouw aanleiding om weer te beginnen een stukje leuker! :lol:

Enjoy!

Ohw, en je digi locs: misschien kun je ze ook analoog rijden of wellicht ff de decoder eruit klikken???


Groetjes, Pruts3r - 2 linker handen 4 LIFE! :D
--------------------Mijn Linkjes:--------------------
>MIJN ROLLEND MATERIEEL< (LAST UPDATE: 04-03-'19)

>MIJN VITRINE<

>MIJN WISHLIST< (LAST UPDATE: 10-03-'23)

Onderwerp starter
Menno
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2014 09:33

Re: Weer into the treintjes

Bericht door Menno »

Hoi allemaal,

Bedankt voor het warme welkom.
Die stoomloc die gaat sowieso, die periode wordt het niet voor mij.
Welke periode wel, smaak is toch divers qua wat ik leuk vind kan van ns locjes (1600 en 1800) zijn met wat ns wagons tot jawel kato japanse modellen (dat rijd niet hoor ik mensen zeggen dat is niks) ik vind ze fluisterstil en tja smaken verschillen, ik heb een Japans model die wat weg heeft van de koploper met af fabriek alles verlicht en een iets van anti overhelling iets haha, moet ik me nog in verdiepen. De good old TEE modellen. Wat diessellocjes voor het werk gedeelte van de baan. Iets in die richting wat ik heb en wat ik nog ga aanschaffen, niet te groot, 5m2, 6 / 7/ 8 locs.

Meteen een vraagje. Ik heb een NS loc van trix met een dcc decoder erin, nu rijd die analoog alleen aan 1 zijde doet de verlichting het niet (die doet het op een digitale baan wel) Als ik de decoder eruit trek en er de ''dummy'' zeg ik dat goed van een andere trix loc met nem-stekker erin duw dan doet de loc niks... Die dummy decoders om ze analoog te laten rijden zit daar ook verschil in???

ps.
@Pruts3r, de aanleiding niet maar het rustgevende heeft het ook mee te maken, vervelende ex / 2 faillissementen van werkgevers etc dat geeft dit mannetje ook erg veel stress om het zacht te zeggen.. maar dit terzijde ;)


Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Weer into the treintjes

Bericht door traiNiac »

Welkom Menno,

Succes met de opbouw. Ik ben zelf ook nog steeds analoog-rijder en zal de overstap ook niet zo snel maken. Maar ik hou dan ook van kleine boemeltjes die langzaam door het landschap waggelen :lol:

Maar als ik al die prachtige banen met vele treinen op dit forum zie, dan zou ik de overstap ook wel eens willen maken. Het voordeel is dat ik in segmenten bouw en die zijn electrisch gescheiden. Dus dat zou in de toekomst moeten lukken.


Plaats reactie