Laat ik mij even kort voorstellen.
Ik ben Rob, 53 jaar en sinds een half jaar weer redelijk actief met modelspoor bezig. In een grijs verleden was ik de trotse bezitter van een märklin baan, gelegen op een opklaptafel boven mijn bed. Zoals bij zo velen raakte de hobby in en na de pubertijd in de vergetelheid. Ongeveer 10 jaar geleden ben ik door mijn zwager weer aangestoken met het treinenvirus. Hij was toen net begonnen met een LGB baan in zijn tuin en mede door de enthousiaste reacties van mijn oudste zoon, raakt ik ook weer in de ban van de trein en bouwde in een paar jaar tijd een bescheiden collectie aan treinen en railmateriaal op. Drie jaar geleden enthousiast begonnen met de aanleg in de tuin, maar dat is nooit echt god een groot succes geworden en toen vorig jaar bleek dat mijn knieën zwaar versleten waren en daardoor op de knieën in de tuin “werken” uit den boze was, heb ik besloten de baan weer te ontmantelen.
Omdat het spoorvirus me echter goed te pakken had, ben ik een half jaar geleden lid geworden van Spijkspoor in Spijkenisse (de clubruimte zit feitelijk bij mij aan het einde van de straat ) en daar werk ik met heel veel plezier elke dinsdag aan de clubbaan. Maar omdat ik steeds meer zin kreeg om ook een eigen baantje te maken en daarbij stevig aangemoedigd door de collega clubleden, ben ik sinds een paar maanden bezig met het op bescheiden voet verzamelen van wat lokjes en wagonnetjes, plus het nodige aan Flm piccolo rails.
Na wat zoeken op internet kwam ik op dit forum terecht en volg ik dit bijna dagelijks met veel interesse en plezier. Ik heb er al heel veel opgestoken en het heeft mijn zin om zelf ook aan de slag te gaan, flink aangewakkerd.
Op dit moment ben ik bijna klaar met mijn eerste baanontwerp, waarover ik een apart draadje zal beginnen.
Groeten,
Rob
Alweer een nieuwe n-spoorder
Re: Alweer een nieuwe n-spoorder
Welkom Rob op het N-forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
-
hallo rob
ook namens mij welkom hier op het forum
groeten richard
ook namens mij welkom hier op het forum
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
-
Hoi Rob,
Welkom op het forum. Ben benieuwd wat je baanplan gaat worden.
Welkom op het forum. Ben benieuwd wat je baanplan gaat worden.
Groetjes, Johan
| Baanbouw | Lantaarntjes SMD led | Lantaarntjes 3mm LED | Perronverlichting SMD led | NS 1500 |
| Baanbouw | Lantaarntjes SMD led | Lantaarntjes 3mm LED | Perronverlichting SMD led | NS 1500 |
Welkom!
mvg Bouwe
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways