Trix Mtc-14 decoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Trix Mtc-14 decoder

Bericht door pp4trains »

Iemand al ervaring met de nieuwe 14polige trixdecoders zoals die gebruikt worden in de BR218 serie met artikelnummer 12391 - 12395.
Opmerking hierbij is dat 12395 de soundversie is en de 12393 reeds voorzien affabriek van een decoder.
Ben zelf geinteresseerd in de 12394 daar de soundversie nauwelijks meer te krijgen is. De 12394 past het beste bij mijn tp.

Maar goed, wie heeft ervaring met deze decoder of met deze loks?

Zelf vind ik het een beetje jammer dat tegenwoordig schijnbaar elk merk zijn eigen decoder begint uit te brengen. Zeker in een totaal afwijkende aansluiting zoals deze.

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Trix Mtc-14 decoder

Bericht door WimC »

Ik heb wel een decoder, maar de bijpassende loc is nog onderweg.
Heb de verkeersrode BR218 besteld. Ik weet zo effe niet welk bestelnummer dat is. Hij is al onderweg, maar duurt nogal lang voordat 'ie er is :(. Eigenlijk had ik 'm zaterdag al verwacht, want volgens track and trace zit 'ie sindsdien al in de uitlevering. Ik hoop dus dat het goed gaat, maar begin me al lichtelijk zorgen te maken (zal wel goed komen overigens, want heb wel bij een echte winkel besteld).

Het concept ben ik wel redelijk enthousiast over trouwens: een kleine decoder waarmee je de verlichting meer onafhankelijk kunt schakelen.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Trix Mtc-14 decoder

Bericht door pp4trains »

Dan heb je waarschijnlijk de 12392 bestelt.
De 12391is in TEE-uitvoering en de 12393 is affabriek voorzien va een decoder.

Ben erg benieuwd naar je ervaringen en foto's. Eventueel oo van het binnen werk en ruimte voor sound etc.

Prima dat een kleine decoder allerlei leuke extra's heeft. Maar had het niet wat meer uniform met de rest gekund zoals de plux12 van Piko ofzo? Je bent nu direct wel afhankelijk van een merk decoder. Ik wil eigenlijk kunnen kiezen.

Anyway laat maar horen.

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Trix Mtc-14 decoder

Bericht door WimC »

Loc is binnen. Idd de 12392. Ziet er mooi uit.

Heb ff de handleiding bekeken, en deze stekker is iig een aanwinst voor degenen die analoog rijden. Volgens de handleiding kun je de analoog stekker op 4 manieren insteken, zodat je ofwel front-en sluitverlichting voor en achter hebt, rangeerverlichting, front-/sluitsein voor of front-/sluitsein achter. Dat zul je dus allemaal ook digitaal kunnen schakelen, maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken.

Foto's en ervaring kan nog een paar daagjes duren.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Trix Mtc-14 decoder

Bericht door ZThijs1 »

Beste Wim,

Ook ik ben erg benieuwd naar je ervaring met mTc14 stekkerverbinding en decoder. Ik hoop dat je binnenkort je ervaring en eventueel een foto kan posten!


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Trix Mtc-14 decoder

Bericht door Overdijk »

Ik weet het is een ouder draadje, maar zijn er ondertussen al meer ervaringen met deze decoders?
Ben je verplicht de MTX MTC14 decoder te kopen, of zijn er ook inmiddels alternatieven van andere merken?


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Trix Mtc-14 decoder

Bericht door FidOo »

Ron ik heb in een ander draadje een alternatief gepost. Dacht dat die van rathenhaus was. Maar even op Google zoeken naar mtc14 moet die wel te vinden zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Trix Mtc-14 decoder

Bericht door spoor65 »

http://www.rautenhaus-digital.de/produk ... x997c.html

dit is dus de Rautenhaus variant,
Rautenhaus is eigenlijk ook wel een logische leverancier voor deze decoder, aangezien Trix hun decoders gewoon door Rautenhaus laat maken.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

anne w
Berichten: 303
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:07

Re: Trix Mtc-14 decoder

Bericht door anne w »

In H0 is er tussen de MTC 21 van Märklin en die van ESU een maatafwijking: de pennetjes hebben een duidelijk kleinere diameter als de gaatjes, ik ben benieuwd naar ervaringen op dit gebied met de Trix MTC 14.

Groet, Anne W


H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Gebruikersavatar

Dompie
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 mar 2009 14:47

Re: Trix Mtc-14 decoder

Bericht door Dompie »

Werkt uitstekend, ik heb ze in twee MTX HUSA 1600's zitten. Volgens mij MTX nummer 66840.
Worden geleverd door Doehler & Haass (D&H) en zijn alleen via MTX te koop zover ik kon vinden. De update voor de mTc14 kan je wel op de site van D&H downloaden. Zie hier waar de volgende tekst is te vinden:
"Firmware-Update für mTc14-Decoder 66840 Version 3.04
Wählen Sie in der Update-Software bitte den Decodertyp DH14B aus und laden Sie die Datei „66840_3_4_54.HEX“ in Ihren Decoder."

Overigens de Rautenhaus decoders komen ook bij D&H vandaan maar hebben een stukje eigen microcode.

Groetjes
Johan


Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Plaats reactie