Welke decoder?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Timtrein85
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
Locatie: Lelystad

Welke decoder?

Bericht door Timtrein85 »

Hoi,

Sindskort ben ik gestart met digitaal rijden met de Fleischmann Multimaus. Ik vroeg me af of alle soorten decoders te combineren zijn met de Multimaus? Welke bevelen jullie aan en welke niet? Er zijn zoveel soorten en maten!

Dank en groet,
Tim


Met vriendelijke groet,
Tim Nagtegaal

Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160

Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3LnCx ... bNIsUyrv1A
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Welke decoder?

Bericht door Marcel »

Ja je zegt het al,keuze te over.
Zelf gebruik ik Tran decoders,ook die zijn leverbaar in verschillende formaten,er is nu een nieuw zeer klein formaat uitgebracht,kijk hier maar eens: http://shop.dinasys.nl/epages/63375790. ... ories/Blog.

Ook heb ik 2 locs met Lenz mini gold decoder (€42,50),ik heb zowel met de Lenz als met Tran (€32,00-€33,00) nog geen problemen ondervonden.
Ook wordt veel Kuhne gebruikt,deze zijn wat goedkoper (€25,00),heb hier nog geen ervaring mee.
Het hangt ook af hoeveel beschikbare ruimte er in je loc is/is te maken voor een decoder,als je te veel moet gaan fresen en wegslijpen is die nieuwe exra kleine decoder van Tran een goede optie.


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Welke decoder?

Bericht door Ad_M »

Tim, wat Marcel schrijft
Als het maar DCC is, dan mag je "nemen" wat je wilt
Na een tijdje begin je een favoriet te krijgen ;)
Succes

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Timtrein85
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
Locatie: Lelystad

Re: Welke decoder?

Bericht door Timtrein85 »

Oke top, dankjewel. Dat is dus even uitvinden wat prettig is! Komt goed!


Met vriendelijke groet,
Tim Nagtegaal

Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160

Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3LnCx ... bNIsUyrv1A
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 563
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Welke decoder?

Bericht door Redskin »

Tim, nog een tip :) Minitrix maakt bij de steekdecoders (NEM651) gebruik van een 'nogal' loszittende interface. Die zijn hier en daar op dit forum en ook bij mijzelf razend populair (AHUM :? :mrgreen: ). Op zich geen slechte maar je bent dan eigenlijk aangewezen op de Minitrix-decoders (=Döhler en Haass). De pootjes van de 'gewone' decoders zijn doorgaans te dik en te kort waardoor de decoder niet (goed) kan functioneren.

Nu zijn er collega-forummers die een decoder met draadjes of een steekdecoder daar rechtstreeks op vast solderen (heb ik ook wel eens gedaan). Zit geheid goed vast dus prima oplossing, behalve als je de loc wilt verkopen zonder decoder of je er een andere decoder in wilt zetten -ik noem maar wat-. Op advies van H@ns heb ik ooit een Tran decoder in een Minitrix-loc geprikt. Die heeft even iets dunnere pootjes, maar juist net weer iets dikkere pootjes dan de Minitrix/D&H-decoders. 'T zijn ook nog eens mooie platte decodertjes en daarbij sympathiek geprijsd. Werkt perfect en ik pas in Minitrix-locs met die 'fijne' interface vanaf nu alleen nog maar Tran-decoders toe.

Met je ervaringen zal je inderdaad je eigen voorkeuren ontwikkelen. Persoonlijk is dat voor mij in eerste instantie ESU (een lekker 'technische' decoder met veel mooie instellingen en erg betrouwbaar) daarna Lenz en genoemde Tran (ook i.c.m. de MultiMaus). Maar... dat is dus mijn eigen voorkeur en het is niet mijn bedoeling iemand proberen te overtuigen. Dat kan iedereen immers zelf wel bepalen. Budget, gevoel/indruk, instellingen, betrouw- en toepasbaarheid; 't zijn allemaal variabelen die een rol spelen. Je zal er zelf achter moeten komen. Hierboven ook al genoemd: een decoder kan wel eens vanwege de maat niet lekker passen. En soms wil op de een of andere manier een decoder ook niet lekker met een loc functioneren. Lastig uit te leggen maar dat ga je vast zelf nog wel eens meemaken ;) Soms fikt er nog wel eens eentje uit ook (frituren, wordt dat wel genoemd). En dat is dan ook onderdeel van onze hobby. :x :roll: :mrgreen:

Maar: je vind hier altijd een legertje enthousiaste mede-forummers bereid tot advies en hulp.

Have fun!


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

pa5ca
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 mei 2012 17:58

Re: Welke decoder?

Bericht door pa5ca »

Marcel schreef:Ja je zegt het al,keuze te over.
Zelf gebruik ik Tran decoders,ook die zijn leverbaar in verschillende formaten,er is nu een nieuw zeer klein formaat uitgebracht,kijk hier maar eens: http://shop.dinasys.nl/epages/63375790. ... ories/Blog.

is die nieuwe exra kleine decoder van Tran een goede optie.
Over Tran wil ik nog wel iets kwijt... Ik heb een halfjaar geleden een DCX76z decoder geprobeerd... dit in combinatie met een Trix Mobile Station....
Deze poging is volledig ...en letterlijk in ROOK opgegaan... Foutje van de Mobile station leverancier en mij zelf...
de Tran DCX76z heeft een rails spannings begrenzing en mag niet met meer dan 18V worden gevoed!!! ... Dan nog even de service van Tran.... ik heb ze diverse nette mails gestuurd incl foto's daar heb ik tot op heden 0,0 reactie op gehad. Afgelopen week heb ik de opgeblazen decoder opgestuurd naar Oostenrijk.. ben benieuwd.

De Trix Mobile station is door de leverancier weer in genomen.. en heb mijn geld weer retour gehad...daar kan en mag ik niets van zeggen, echter de Tran decoder moet ik als verloren beschouwen.
Ik was enorm gecharmeerd door de afmetingen en de programmeer mogelijkheden van de Tran.. vandaar mijn eerste keuze.
Nu een half jaar later ben ik via via in het bezit gekomen van een Twin center (Fleischmann-Uhlenbrock), vorige week heb ik een Uhlenbrock 73400 decoder gekocht en gisteren ingebouwd in een Trix BR89 locje.. met een fantastisch resultaat.

De afmetingen van de Uhlenbroch zijn iets groter als die van de Tran... 10,8 x 7,5 x 2,4mm .. maar paste super mooi in de BR89.. Hier zijn btw mooie inbouw beschrijvingen te vinden...http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/mtx-br89.php
Ik moet nog een viertal loc's ombouwen.. ben nu de Uhlenbrock aan het uitproberen en zit nog even wat te googlen op decoders.. Ik wil het nog een beetje betaalbaar houden... de Uhlenbrocks kosten rond de 25 Euro p/s.

Dus ideeën en of voorstellen altijd welkom... ;)

De Twin centers hebben een N stand, waarbij de rails spanning wordt verlaagd tot 18V.. en dat is voor de Tran's decoders aan de bovengrens... Na mijn explosieve ervaring met de DCX76z decoder ben ik erg huiverig geworden voor de Tran's...

Frans...



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Welke decoder?

Bericht door FidOo »

Ik kan het verhaal van Frans helaas niet beamen. Ik heb echt slechte ervaringen met de Uhlenbrock Decoders.
Wel balen om te horen. Ik hoop dat het verder netjes wordt opgelost door tran.

De beste Decoder die ik heb gebruikt Is de kühn n25. Helaas Is deze wat aan de grotere kant. Met dr n45 heb ik wisselde ervaringen.
Die blijken net wat kwetsbaarder te zijn.

Verder Is het Denk ik een kwestie van de combinatie tussen lok en Decoder. Soms werken ze perfect en af en toe willen ze gewoon niet samen.

Ik wil toch ook de 76z eens uitproberen in een Köf met daarin een 3v motortje en 2 zenerdioden (anti parallel) om de spanning naar beneden te krijgen.

Helaas eerst andere prioriteiten afmaken.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welke decoder?

Bericht door Overdijk »

Nou, mijn twee centen.

Ik heb dus ook mindere ervaringen met Tran decoders.
Vanwege de afmetingen indertijd diverse gekocht, er zijn er nog maar twee over.
Makkelijk afbrekende pinnetjes, loskomende draadjes, rookpluimen, etc etc.
Voor mij never nooit meer Tran.

Ik heb ook diverse Kühn decoders, zowel N025 als N045.
Perfect, geen enkele klacht. Ooit een opgeblazen door mijn eigen stomme schuld (kortsluiting, draden verkeerd gesoldeerd :oops: ).
Zelfs deze via Kühn vervangen gekregen.

Daarnaast heb ik een hele partij Fleischmann decoders van de vorige generatie op de kop getikt, toen deze voor een appel en een ei werden verkocht.
Goed, het zijn niet de meest uitgebreide decoders, maar ze werken overal mee. Doen het zelfs in de beruchte loszittende Minitrix aansluitingen.
En ik heb voor minder geld, meer locs kunnen digitaliseren. Want vooral in het begin heb je veel decoders nodig om je locpark te digitaliseren.
Althans, toen ik overging naar digitaal had ik een stuk of 75 tot 100 decoders nodig. Dan is iedere eurie welkom.
Mocht er nu een van deze "goedkope" decoders sneuvelen, dan kan er altijd nog een "betere" in.

Voor de Plux12 heb ik voor Uhlenbrock gekozen, ondanks de mindere ervaringen van medeforumleden, heb ik geen enkele klacht.

Voor de Mtc14 de bijbehorende Minitrix decoder gekocht, tot nu toe prima. Alleen natuurlijk flauwekul dat Märklin/Minitrix weer zonodig een totaal eigen decoderinterface uitbrengen als klantenbindertje.

In 2dehands locjes, een keer een Minitrix multiprotocol decoder en een Lenz oudere versie Gold Mini erbij op de koop toe gehad.
Tot nu toe, geen klachten.

Sinds kort twee Viessman decoders aangeschaft, maar nog geen ervaringen mee.

Verder ook nog geen ervaringen met andere merken of pluggen (Next18 bijv.)


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

pa5ca
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 mei 2012 17:58

Re: Welke decoder?

Bericht door pa5ca »

Hallo Ron,
Vraag..... de Viessmann decoder is dat toevallig deze "N Lokdecoder 5240"??? ben heel benieuwd naar je ervaringen... Deze decoder wordt voor 22Euro nieuw aangeboden.


Grt ,

Frans...


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welke decoder?

Bericht door Overdijk »

Ja, maar dan de steekstekker variant (5241).
Ik heb ze alleen nog niet gebruikt, ik bleek achteraf de draadjes versie nodig te hebben. (5240)
Ik heb ze trouwens voor 18,45 gekocht bij http://www.modellbahnshop-lippe.com/gru ... liste.html
Tegenwoordig gratis verzending vanuit der Heimat naar NL.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Welke decoder?

Bericht door Jeroen »

Hmm, dat is toch niet duur, Ronald. Wie weet ook een keer een ideetje hier.

(dit wordt natuurlijk weer een F A N T A S T I S C H E discussie....alles ligt koud en opgestapeld. Ik wil ook graag reclame maken voor de ECoS en natuurlijk Koploper, want dat is het enige juiste progamma! :twisted:)

Decoders vroeg u?

Kühn: maakt niet uit welk type, goeie prijs-kwaliteit verhouding en: geen gezeik
Tran: heerlijk klein, goeie decoders, sublieme rij-eigenschappen, ietsje duurder. Werkt niet in elke lok qua combi decoder-motor, lijkt 't
ESU: grotere decoders met ontelbaar aantal functies (wat ik nooit gebruik eigenlijk). Rijdt fantastisch, maar af en toe volgt ie de commando's (zoals 'stop') niet.....op onverklaarbare wijze. Ook niet erg goedkoop
D&H: hier neem ik altijd de Selectrix kant van, dat werkt gewoon altijd. Nul functies behalve licht aan of uit, maar heb er super ervaringen mee. Niet erg goedkoop
Uhlenbrock: koop ik nooit meer. Heb wel wat loks met die dingen erin gesoldeerd, maar lastig progammeren, gezeik met verlichting in sommige loks,niet goedkoop. Wel: klein. Nee, echt een afrader verder.

Nou, paps zit klaar voor de laptop, dus knallen maar! :lol: 8-)

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Timtrein85
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
Locatie: Lelystad

Re: Welke decoder?

Bericht door Timtrein85 »

En de decoders van Lenz? Iemand ervaring?


Met vriendelijke groet,
Tim Nagtegaal

Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160

Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3LnCx ... bNIsUyrv1A
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Welke decoder?

Bericht door Jeroen »

Ach ja, die was ik nog vergeten . Heb ik ook een paar van. Prima dingen, niet erg klein, maar ze rijden fantastisch. Bijna het stilst, nu ik er over nadenk. Een aanrader wat mij betreft.


Afbeelding

jowi

Re: Welke decoder?

Bericht door jowi »

Jeroen schreef:ze rijden fantastisch. Bijna het stilst
Stilst? Wat bedoel je daar mee? Heb je decoders die herrie maken dan? Of bedoel je dat de motor met bepaalde decoders meer herrie maken? En hoe weet je dat die niet aan de afstelling ligt? Als je de PID settings (meestal CV53 en CV54) verkeerd zet kun je de motor flink laten ratelen... maar dan rijden ze dus ook heel slecht. Dus... wat bedoel je met 'stil'?


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Welke decoder?

Bericht door Jeroen »

Ik schreef het al: ze rijden het stilst. Inderdaad ligt het aan de combinatie tussen motor en decoder, maar bijvoorbeeld een Uhlenbrockje blijft zoemen, een ESU of Lenz nooit. Maar de Lenz rijdt het subliemst. Nu kun je vast al je tijd steken in het tunen, maar daar heb ik natuurlijk geen zin in en tijd voor, dus vandaar. Overigens: 'herrie' is ook wat overdreven.....

Er zijn eigenlijk geen slechte decoders, en ik koop normaliter wat voorhanden is. Toch zijn de Kühntjes wel lekker, die zijn niet duur!

J.


Afbeelding

pa5ca
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 mei 2012 17:58

Re: Welke decoder?

Bericht door pa5ca »

Overdijk schreef:Ja, maar dan de steekstekker variant (5241).
Ik heb ze alleen nog niet gebruikt, ik bleek achteraf de draadjes versie nodig te hebben. (5240)
Ik heb ze trouwens voor 18,45 gekocht bij http://www.modellbahnshop-lippe.com/gru ... liste.html
Tegenwoordig gratis verzending vanuit der Heimat naar NL.

Mmmm Danke fuhr die Information... :lol:

Top ga eens kijken bij die boy's ...

grt,

Frans...


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Welke decoder?

Bericht door Ad_M »

Frans,

Kijk ook eens bij Hans, niet de allergeodkoopste, maar wel fantastische service :mrgreen: :
http://www.n-spoorstore.nl/digitaal/dig ... s?limit=80
Kwestie van gunnen ;)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

pa5ca
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 mei 2012 17:58

Re: Welke decoder?

Bericht door pa5ca »

Ad_M schreef:Frans,

Kijk ook eens bij Hans, niet de allergeodkoopste, maar wel fantastische service :mrgreen: :
http://www.n-spoorstore.nl/digitaal/dig ... s?limit=80
Kwestie van gunnen ;)

Mvg,
Ad
Hoi Ad.. weet ik, woon bijna om de hoek... het was daar waar ik mijn Tran heb gekocht....

Voorlopig ben ik klaar met Tran.... :evil: en ga me oriënteren op wat andere decoders... zie mijn andere draadje..., http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=26&t=7056

Frans...


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Timtrein85
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
Locatie: Lelystad

Re: Welke decoder?

Bericht door Timtrein85 »

Als beginner moet ik zeggen dat ik toe nu toe tevreden ben over mijn 2 Lenz Silver Mini's. :)


Met vriendelijke groet,
Tim Nagtegaal

Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160

Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3LnCx ... bNIsUyrv1A
Gebruikersavatar

talent
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 okt 2014 16:36
Locatie: Eindhoven

Re: Welke decoder?

Bericht door talent »

In het merendeel van mijn locs zit een Kuehn N025 decoder. Niet te duur en over het algemeen wel tevreden over. Bij het ijken in Koploper of iTrain zie je echter, vooral bij Fleischmann locs, wel dat de snelheidsstappen niet altijd even mooi verdeeld zijn (de snelheidscurve in iTrain zwabbert een beetje om de ideale lijn). Ik heb ook een paar treinstellen (Flirt's van Liliput) met een ESU decoder, en die rijden erg mooi. Verder nog een handvol andere decoders gebruikt in verschillende locs (Lenz, Uhlenbrock, Tran).

De laatste tijd heb ik een aantal locs omgebouwd met een Kuehn N45 decoder (omdat ik vier functie-uitgangen nodig had). De eerste was een Fleischmann Taurus, en hoewel die op zich prima rijdt, heb ik de indruk dat het toch niet zo mooi is als mijn andere locs. Daarna ook Kuehn N45 decoders ingebouwd in een Fleischmann BR 101 (met zelf ingebouwde sluitlichten) en in twee Fleischmann BR 218's (het nieuwere type met LED verlichting en sluitlichten), en dat leverde echt verschrikkelijke resultaten op. Hoewel met een hoop prutsen met CV's het rijgedrag opzich nog wel redelijk te krijgen was (hoewel zeker niet zo goed als mijn andere locs), ziet de snelheidscurve in iTrain er echt rampzalig uit. Regelmatig neemt de snelheid bij een hogere stap zelfs af in plaats van toe. Naar mijn idee onbruikbaar dus. Kijk ook maar eens hier.

In de Fleischmann BR 101 zit inmiddels een oude Zimo MX62 die ik nog had liggen. Een stuk beter dan de Kuehn N45, maar nog steeds niet zo mooi als ik zou willen. In de Fleischmann BR 218 heb ik een tijdje terug een Tran DCX75 geprobeert, en dat levert heel mooi rijgedrag op met een perfect vloeiende snelheidscurve. Helaas zit je bij Tran altijd met die maximale railspanning van 18 V. Mijn boosters geven 18,7 V en hoewel het in de praktijk (tot nu toe) prima werkt, zit me dat toch niet helemaal lekker. Vandaag heb ik daarom een D&H DH10C in de BR 218 geprobeert. Deze geeft ook prima rijgedrag. Eerst zat er in de snelheidscurve nog een enorme sprong tussen stap 27 en 28, maar met de regeling (CV 50) op hard (waarde 1) in plaats van zacht, ben ik nu wel tevreden hierover.

Mijn mening over de verschillende decoders:
- Kuehn N025: prima decoder voor een goede prijs. Niet de mooiste rij-eigenschappen, maar toch mijn keuze als 2 functie-uitgangen genoeg is.
- Kuehn N045: 4 functie-uitgangen, maar ontzettend slechte rij-eigenschappen (in de meeste Fleischmann locs). Ga ik verder niet meer gebruiken.
- Lenz, Uhlenbrock: weinig ervaring mee en niet echt een mening over. In ieder geval weinig reden om voor deze merken te kiezen.
- ESU LokPilot v4 micro: mooie rij-eigenschappen, maar helaas beperkt tot 2 (versterkte) functie-uitgangen. Anders zeker een goede keuze.
- Zimo MX62: beter dan de Kuehn N045, maar niet zo goed als de ESU, Tran of D&H. Geen idee hoe de nieuwere types van Zimo zijn.
- Tran DCX75: mooiste rij-eigenschappen, 4 functie-uitgangen, maar helaas beperkt tot een railspanning van 18 V. Gebruik ik daarom liever niet.
- D&H DH10C: pas één dag ervaring met één exemplaar, maar misschien wordt dit wel mijn nieuwe favoriet (als ik 4 uitgangen nodig heb).

Dus voor mij: als ik 2 uitgangen nodig heb gewoon de Kuehn N025, als ik er 4 nodig heb (voor nu) de D&H DH10C.



pa5ca
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 mei 2012 17:58

Re: Welke decoder?

Bericht door pa5ca »

Tran decoder..
Zo we zijn weer even wat verder in de tijd... bij Hans nogmaals aangegeven dat ik niets hoorde van Tran... teleurstellend.. Hans heeft toen (inmiddels drie weken geleden zelf een mail gestuurd... het had de aandacht was het antwoord wat hij terug kreeg .. zag er hoopvol uit) ... vorige week Hans nog maar een mail gestuurd .. was ook de afspraak als ik na twee weken niets van Tran zou horen..
Daarop heeft Hans nog een mail naar Tran gestuurd ... voor zover ik het kan beoordelen niets meer vernomen van die club..

Ik denk dat ik kan en mag concluderen dat dit geen bedrijf (Tran) is waarmee je zaken zou willen doen...
- Niet reageren op mails van de klant.
- Niet reageren als er een defecte decoder is opgestuurd.
- Vervolgens als je distributeur een mail stuurt je afspraken niet na komt..

Nee voor mij is dit de eerste en aller laatste decoder van Tran Oostenrijk..
Ik zou me de ogen uit het hoofd schamen als ik zo met mijn klanten zou omgaan... en deze leverancier zou moeten weten dat er op deze wijze niet echt reclame wordt gemaakt voor je product(en). Op de Duitse fora wordt er ook niet echt heel positief geschreven over Tran.

Al met al ben ik er wel klaar mee en zal zeker niet schromen om anderen die denken een Tran decoder te willen aanschaffen het advies te geven dit niet te doen!

Hans heeft zijn best gedaan denk ik... en ik... jammer van de 32 Euro....

Frans...



wout19
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 jun 2014 17:44
Locatie: Bilthoven

Re: Welke decoder?

Bericht door wout19 »

Decoders?

Wil hier toch wat op reageren. Volgens mij zij er geen slechte decoders meer. Heb zelf gekozen voor de Uhlenbock decoders. Al mijn locs zijn voorzien van de 73400 of 73410. Toen ik de eerste had ingebouwd, wat aan het stoeien geweest om de loc goed te laten rijden. Alles genoteerd en vervolgens verder gegaan met diverse andere locs. Zo ook een V200 van roco en diverse oude locs van ministrix en fleischmann (meer dan 20 jaar oud). Allen heb ik naar tevredenheid goed tot perfect aan het rijden. Naar mijn mening moet je bij elke loc of deze nu nieuw is of al 20 jaar oud deze goed afregelen. Dus mijn mening is neem er de tijd voor. Ook alles slijt naar een tijdje. Dus als je loc slechter gaat rijden kan dat liggen aan versleten koolborsteltjes of moet de motor een druppeltje olie hebben (badje wasbenzine) enz. enz. Daarna de decoder opnieuw inregelen en hij rijdt weer perfect. Het hoeft dus niet direct aan de decoder te liggen. Dit zijn mijn ervaringen. Dus neem de tijd om afteregelen.
Slechte decoders?? Nee.

Mvg,
Wout


N Spoor fleischmann piccolo rails. Decoders Digikeijs. Grote baan van 7mx90cm. Besturing z21 en DR5000 Digikeijs. iTrain 4 standaard.
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2283
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Welke decoder?

Bericht door martinb »

Tran heeft SUPER decoders, maar de service is idd een ander verhaal.....


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Plaats reactie