dubbletractie/ multiple rijden met Roco lokmaus?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZFRANK
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2016 16:42

dubbletractie/ multiple rijden met Roco lokmaus?

Bericht door ZFRANK »

Hallo,

Ik ben opzoek naar niet te duur DCC systeem voor m'n USA Z spoor. Alleen rijden en licht is belangrijk, wissels zijn handbediening.
Zit te denken aan Roco lokmaus, ik zie deze veel in gebruik op tentoonstellingen.
Weet iemand of dubbletractie/ multiple rijden met Roco lokmaus te doen is?



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: dubbletractie/ multiple rijden met Roco lokmaus?

Bericht door FidOo »

Frank, ik zou niet de lokmaus maar de multimaus willen aanbevelen. Deze is net wat uitgebreider en is wat beter. Enige nadeel is dat deze voor schaal Z een te hoge spanning op de baan zet. Dus hiervoor zul je een printje moeten aanschaffen of zelf bouwen om de spanning naar een acceptabele voltage te brengen. (via arnold hübsch aan te schaffen (anw web heet z'n site geloof ik)

De multimaus is los als Set 2e hands voor zo'n 75,- te koop. Als alternatief zou je ook een profiboss kunnen overwegen of een mobile station (1 of 2) van trix.

Dubbeltractie rijden is meer afhankelijk van de gebruikte decoders. Daar kun je vaak via cv19 een consist adres instellen en op het moment dat je dit adres in meerdere loks gebruikt zullen al deze lok luisteren op het moment dat je dit adres aanstuurt.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
ZFRANK
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2016 16:42

Re: dubbletractie/ multiple rijden met Roco lokmaus?

Bericht door ZFRANK »

Bedankt voor de tip Joost!


Plaats reactie