Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

doe jij eigenlijk nog test rijden tussen door, ? om te kijken of je tijdens het groenen niets gesloopt heb ?

gr.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hey Mau,

Nee, eigenlijk niet. Ik check de vrijloop natuurlijk wel met een 'lastige' wagon, maar verder testen.....nee. De baan heeft überhaupt al meer dan een half jaar niet gereden. Ik zal 'm ook eerst even goed moeten poetsen, want er ligt nu natuurlijk een hele hoop shit op de rails. Een rondje rijden gaat sowieso niet, want de andere 2 modules liggen op zolder. Wellicht is het een idee als ik deze 2 modules zo goed als af heb de boel naar buiten te gooien om een dagje te testrijden. Er staat alweer het e.e.a. in Koploper, maar gewoon een testrondje zou al mooi zijn (al was het maar om de ATF straks te testen!)

Righty, on with it!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,
(al was het maar om de ATF straks te testen!)
Je zal versteld staan van het resultaat.
Heb het vrijdag voor het eerst gebruikt. Weet natuurlijk niet het effect over de lange termijn maar nu toppie :D :D :D
Ik heb wel begrepen dat er 2 soorten zijn rode en gele. Mij is geadviseerd om rode te gebruiken omdat die synthetisch zou zijn!.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Andre de Ruiter
Berichten: 703
Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
Locatie: Rijnsaterwoude

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Andre de Ruiter »

@Bob. Ik gebruik ATF nu ruim 4 maanden en het werkt fantastisch. Als een trein ergens blijft staan dan weet ik zeker er ligt verf, lijm oid op de baan of er is een slecht geleidende raillas. Dus Jeroen verwijder eerst lijm-, verf- en andere resten van de baan voordat je ATF gaat testen.


Met vriendelijk groeten André.

Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Bob, Andre,

Uiteraard ga ik eerst geducht schoonmaken. Er ligt zoveel kaas op de rails, daar kan een 1:1 model nog niet eens wat aan doen. Resten van de bouwwerkzaamheden qua scenery zijn funest voor een goede treinenloop natuurlijk. Dat wordt straks voor de rij-test driftig railgummen en dan stofzuigen. Het bekende 'hier heb ik een teringhekelaan-werk due to bovenleiding'. Na een testrondje met een lok, zo stel ik mij voor, ga ik toch eens dat ATF toepassen. Ik heb er veel over gelezen en ben hochgespannt! :geek: . Natuurlijk niet alleen vanwege de beloofde (...) vlekkeloze treinenloop, maar ook omdat er te lang niet gereden is. En nu rijden de treinen door 1,20 m. méér landschap dan de laatste keer. Toen was het enkel hout en bouwschuim, een spantje misschien hier en daar. Nu groeit het per uur.....eindelijk! Maar de vlag kan niet uit. Niks rijdt nog, geen seinen, en we hebben ook nog een hele module vol te knallen met scenery en ik was niet bepaald van plan zo'n grasmat te gaan gebruiken.

De steunmuur heeft weer een laagje verf erbij. Nog lang niet klaar, maar het is geen schuimplaatje meer zo. Het reliëf wat ik heb gekrast bevalt me hier niet zo, maar dat camoufleer ik wel. Die verdomde camera ook..... 8-)

Afbeelding

En ja, ik kan zo nog 10 foto's schieten van de nieuwe groene hoekjes zo links en rechts, maar dat komt allemaal wel. Wat anders. Een klein triomfje.....namelijk de eerste prijs die ik ooit won met modelbouwen. FF wachten he, dan pink ik even een vreugdetraantje weg....



(.....)







(een huilbui van een half uur later....)


Zo. Ik zie het als mijn allerEERSTE prijs. Toevallig is het ook nog de eerste prijs van de Markenburg wedstrijd (Ad, dank! :ugeek: ) maar dat laat me sub-zero koud. Je bouwt iets (jahaaaa, eerst kopen he! Afzetters! :evil: 8-) ), even een fotootje schieten, jank deze het internet op, een emailtje hier en daar en hatseklats. Het is niet mijn mooiste foto, maar na een gezellig avondje keuvelen met de pauwtrotse eigenaar van Markenburg (+aanhang) las ik de belofte toch even in.

Afbeelding

Dan heb ik natuurlijk nog een tip voor het winnen van de Markenburg prijs. Bouw gewoon eerst rustig twee modelbanen. Bij de bouw van je derde baan laat je je als Duitse-baan-bouwer op een beurs net ten zuiden van Utreggghh omlullen door een Neerlandsche kleinserie fabrikant. Koop hier een kartonnen frutsel van, en met een foto daarvan win je gewoon. Simpel.

Morgen weer door, incl. foto's.


J.


Afbeelding

FidOo
Berichten: 5658
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Ik vermaak me weeer kostelijk met je updates J. Zowel de foto's als de plaatjes zijn weer geweldig.

En wat mijn betreft de terechte winnaar. Maar goed ik ben druk bezig met tekeningen dus hopelijk krijg je gauw concurrentie!!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zowel de foto's als de plaatjes zijn weer geweldig
Okay man, maar vind je de afbeeldingen dan wel iets? :mrgreen:

Nee man, thanks! Altijd leuk om te lezen.

Vandaag is het na een verplicht item met alle redelijkheid in acht genomen nou niet echt modelbouw weer. Helaas kan ik de modules niet buiten zetten (in mijn eentje) dus om nou met dit weer binnen te gaan frutselen....dat doe ik straks wel weer. Maar buiten kun je mooi boompjes draaien bijvoorbeeld. Voordat ik dat zo ga doen heb ik wel het eilandperron vastgelijmd. Gisteren ben ik daar de hele dag mee bezig geweest. Stukje vloerplaat op maat snijden, schuren, steentjes krassen, reparatieplekken krassen, gronden, paar laagjes verf, paar laagjes weathering, etc. etc. Het is nog niet helemaal klaar maar 'klaar genoeg' om het vast te lijmen. Dat betekent dat er wéér een stukje 'blauw' is verdwenen. Eindelijk begint het ergens op te lijken.

Vanaf de ene kant....

Afbeelding

....en vanaf de andere kant...

Afbeelding

Ja, het stationsgebouwtje mag even poseren. Zo kan ik mooi beslissen waar wat moet komen en vooral wat waar zeker niet moet komen. Je kunt alles dichtbouwen met bomen en huizen en goederenloodsen, draaischijven, circustenten en weetikveel, maar je moet die trein ook nog een beetje kunnen zien rijden natuurlijk.

Afbeelding

Ook met de steunmuren ben ik nog lang niet klaar. Er gaat in dat kleine groen-gepriegel eigenlijk opmerkelijk veel tijd zitten. Maar juist dat groenen is toch wel erg leuk om te doen.

Afbeelding

Parttime mede-bouweres Linda B. heeft sinds gisteravond ook haar scenerybijdrage opgepakt: een begraafplaats bij het kerkje. Nou niet het meest originele idee, maar de eerste aanzetten beloven nochtans een mooi resultaat.

Afbeelding

Ik heb ook nog weer eens een doorkijkje gefotografeerd. Vergelijk het maar met pagina's terug. Veel meer kleur, groen, drukte, etc.

Afbeelding

Ohja, nog zo'n fijn klusje....

Afbeelding

Moet weer allemaal in de computer. En dan al die logische acties, dynamische snelheden, blablabla.....pff...... :mrgreen:

J.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 20 apr 2015 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Weer een leuke update :o
De eerste 2 foto's geven de situatie bij het station goed weer en dan zie je hoe de flauwe bochten tot hun recht komen.
Lekker door gaan zo :D

We blijven het volgen.

mvrgr bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

stel je aan man, die paar blokken invoeren in koploper :), je moet mij eens zien tobben ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ja Mau, klopt, het is niks vergeleken bij de enorme banen zoals bijvoorbeeld die van jou. Maarrrr, ik doe niet graag dingen twee keer voor hetzelfde resultaat. Toegegeven, ik ben er al handiger in dan toen ik met DU-B. begon. Wel zitten hier veel logische acties en condities in die ik er weer in mort gaan toveren. That bothers me. Kan alleen maar tijdens t testen, maar goed. Wie weet herinner ik me nog voldoende.

Eerst scenery bouwen. Meer iets voor mij!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

roep maar als je er niet uitkomt ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door gek op stoom »

tweede foto is mooi Jeroen
even een vraagje maak jij de rijdraden zelf

Gr Andy


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Andy,

Nee hoor, ik gebruik gewoon het Viessmann aanbod. Wel moet ik ze vrijwel altijd aanpassen, vanwege mijn afwijkende railgeometrie. Het moet voor jou bijvoorbeeld een redelijk koud kunstje zijn om die draden zelf te fabriceren.... :mrgreen:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2086
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Jeroen schreef: .... Nou niet het meest originele idee,....
Zo is dat even solliciteren naar een enorme rotschop voor je kont. Laat het haar maar niet lezen want ze stuurt de wolf op je af :mrgreen:


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door 141 »

Jeroen, komt er aan de perronzijde van het stationsgebouw ook een perron? Of is ie vele jaren terug gesloopt ten behoeve van het huidige eilandperron? Maarrrrr, je zou voor de aardigheid een klein stukkie (niet in dienstzijnde perron) kunnen bouwen en dat gebruiken voor bijvoorbeeld een terras van een bierstube?!?

Wederom een fraaie update!

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

FidOo
Berichten: 5658
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door FidOo »

Jeroen schreef:
Zowel de foto's als de plaatjes zijn weer geweldig
Okay man, maar vind je de afbeeldingen dan wel iets? :mrgreen:

Nee man, thanks! Altijd leuk om te lezen.


J.

Nee die vind ik maar niks! :mrgreen:
FidOo schreef:Ik vermaak me weeer kostelijk met je updates J. Zowel de foto's als de plaatjes zijn weer geweldig.

En wat mijn betreft de terechte winnaar. Maar goed ik ben druk bezig met tekeningen dus hopelijk krijg je gauw concurrentie!!

T was nog vroeg zo te zien... :roll: Ik bedoelde natuurlijk: zowel de tekst als de plaatjes...


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Robert_N-Nm schreef:
Jeroen schreef: .... Nou niet het meest originele idee,....
Zo is dat even solliciteren naar een enorme rotschop voor je kont. Laat het haar maar niet lezen want ze stuurt de wolf op je af :mrgreen:
Hahaha! Ik vertelde haar dat ik die dingen wel vaker zag op banen, maar vaak van een te beschaafde proportie. En ze heeft genoeg om me voor de oren te slaan: een Rheintalbaan (nr. 4 op 't forum), kasteeltjes op bergen, Vollmerhuisjes, biertuinen, you name it..... Gadver, wat vre-se-lijk niet origineel allemaal. :geek:

Clemens,

Jij mag nooit meer raden. Dat is precies wat er gaat gebeuren. Het gebouw komt op een kleine verhoging wat vroegah vast wel een perron was o.i.d. Tussen de 'achterdeur' en het inhaalspoor komt dus een perron met een hekje erop en dan de trap neerwaarts richting de sporen. Zo'n terrasje is trouwens wel een leuk idee, ik ga daar eens naar kijken.

Overigens, dat kan ik pas aanpakken op het moment dat de overkapping op het eilandperron klaar is. Ik heb nog iets werkruimte nodig.

Bedankt maar weer voor de bemoedigende commentaren. Meer volgt....en hopelijk kan de boel snel naar buiten voor wat testritten en natuurlijk zonnige foto's!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Zo, een klusje voor tussendoor, in het kader van 'blauwe plaat doen verdwijnen'. Het maken van een weg. Dit is net zoiets als 'even ballasten' of 'even de rails leggen'. Het lijken van die elementaire dingen die je 'wel even' doet. Maar ongemerkt gaat er veel tijd in zitten. Wil je het een beetje goed doen, althans.

Ik maak dit dus weer van de bekende blauwe ondervloer. Licht schuren voor de structuur, beetje in model snijden etc. etc. Dan gronden met Top Coat verf van Woodland Scenics. Ook dit heeft wat structuur in zich, dus nu krijg je een mooi laagje. Nou, en dan heb je zo'n betongele weg. Niks meer aan doen. Toch? Mwah....dat vond ik wat saai, dus na een ritje naar Teuge op de A50 bedacht ik me dat er maar een nog half gereviseerde weg moest komen, zoals ik vorig jaar constant vaststond bij Rüdesheim vanwege hobby nr. 1 van de Duitsers: werken aan de weg.

Het is nog een beetje een Duo-Penotti dingetje. Toen ik deed had geverfd vroeg ik mezelf echt af waar ik nou mee bezig was....

Afbeelding

Dan maar weer wat reparatieplekken maken aan een kant. Knapt de weg al direct van op..

Afbeelding

Ook de strepen....zo'n lastig klusje. Deze keer maar gewerkt met afplaktape van Tamiya. Maar nog wel steeds met de biezentrekker.... En de andere kant moet je weer wat gaar maken. Gewoon wat tamponeren met een kwastje....

Afbeelding

Wel lollig. Nieuwe en oude weg....

Afbeelding

Afbeelding

Een overzichtje......de weg moet nog wat worden bijgewerkt met poeders enzo. Het verkeer en natuurlijk de borden etc. komt wel als ik er niet meer constant overheen hang.

Afbeelding

Wel een contrast met het -inmiddels vastgelijmde- tussenperron. Dat is weer lekker Duits en lekker gaar.

Afbeelding

Und durch!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door ZThijs1 »

Jeroen schreef: Wel een contrast met het -inmiddels vastgelijmde- tussenperron. Dat is weer lekker Duits en lekker gaar.

Afbeelding
Die verweerde stationsbelijning, geweldig. Alleen ik zie nog wat blauw schuim :roll:. Je hebt het elke keer over een bielzentrekker, maar om eerlijk te zijn zegt me dat niet veel. Misschien een fototje of linkje van?


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

blauw schuim
Ja, ik zag het.....nog even aanpakken. We zijn er nog niet natuurlijk, moet ook nog onkruid e.d. komen. Wel fijn, zo'n camera, want je kijkt er zo overheen.

Thijs, het is een biezentrekker :mrgreen: . Voor het trekken van een bies. Snappu? 8-) :lol: Die dingen zijn niet echt spotgoedkoop, kon ik mij herinneren. Ik heb ze uit de Airbrush winkel in Almere gekocht, die maakten ze in eigen beheer. Het is wel een handig dingetje want ik zie mezelf nou niet echt uit de losse pols een snelweg belijnen (DU-B.).

Gewoon beetje verf erin en rollen maar. De onderbroken streep is wel wat lastiger. Het is beter om een ononderbroken streep te maken, en dan met de wegkleur die streep te onderbreken. Wordt het geheel wat strakker van. Of met afplaktape zoals ik nu heb gedaan.

Afbeelding

Over verf gesproken.....als de boel er zó uitziet....

Afbeelding

...dan ben ik vaak met rotsen verven bezig. Dat viel deze, voorlopig laatste, keer niet echt mee, want ik moest het een beetje naturally blenden met de reeds gemaakte rotsen qua kleur en structuur. Voordat ik zo definitief in die Sonne ga zitten geef ik de rotsen nog wat accenten met zwart voor de diepere spleten en wat highlights met een witte drybrush.

Afbeelding

Vanachter mijn computertje kijk ik van een paar meter naar mijn bouwwerk. Ik ben blij dat ik die nieuwe rotspartij op de scheiding heb aangebracht. Ik stel me zo voor dat straks met wat groen de moduleovergang niet zo rigoreus meer is als ie voorheen was. Het leek wel een verenigingsmodule-overgang, als je snapt wat ik bedoel (niet flauw bedoeld, maar elk lid heeft zijn eigen bak met eigen thema en daarmee is de overgang altijd abrupt). Nu is het een stuk subtieler. Er zit nog wel een aardige spleet in helaas, maar met het oog op transport is dit niet anders. Wanneer de baan naar zijn plekje hier naar boven wordt getransporteerd smeer ik dat natuurlijk netjes dicht.

Genoeg geluld. Zon!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3020
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Zon!
En bier????? 8-)

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door marco »

Mooie plaatjes weer jeroen toppie


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3901
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

De afgelopen dagen ben ik weer veel aan het groenen en klooien geweest. Ook heb ik de rotsen afgewerkt, dus daar kan ik nu ook met mijn groenkanon op gaan zitten richten. Een overzichtje dan maar...

Afbeelding

Ook heeft de weg is wat meer vorm gaan krijgen zo...

Afbeelding

En natuurlijk met wéér een steunmuur. Begin dat kerven en krassen wel een beetje zat te raken eigenlijk..... :evil:

Afbeelding

Nee, dan groenen. Het allerleukste om te doen. Tegenwoordig gebruik ik wat meer kleur. Heide en bloempjes enzo....

Afbeelding

Het wordt toch echt weer eens tijd voor wat actie. Dus: rijdende treinen enzo. Maar nog even doorbuffelen met bouwen....

Afbeelding

Grtz.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

De meester weer aan het werk ;)
Erg mooie begroeiing van deze taluuds.
Wat ik erg mooi vind is dat het allerlei soorten bevat en niet z'n saaie homogene begroeiing zoals je op veel banen tegen kom.
Het lijkt wel of er echte bloemen en kruiden in groeien.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Jeroen

Je groenwerk ziet er super uit, ik zou willen dat ik van die groene klauwen had.
niet dus, maar je weg daar kan ik nou niet zo weg van wezen.
maar ja, de een vind dit mooi en een ander iets anders.

groetjes Wim


Plaats reactie