Omdat we bijna toe zijn aan het leggen van de eerste rails op de Polderbaan. We gaan deze analoog besturen (wissels) en digitaal rijden. Geen PC besturing.
Om in de toekomst eventueel toch PC besturing mogelijk te maken willen we de baanvakken wel alvast hierop inrichten. Daarom een paar vraagjes.
Ik begrijp een baanvak normaal bestaat ui een inrijsectie, de sectie zelf en een uitrijsectie.
Die uitrijsectie is eigenlijk alleen nodig bij tweerichtingverkeer ( dan wordt het de inrijsectie). Correct?
Bij eenrichtingverkeer zouden dan een inrijsectie en de sectie zelf volstaan. Correct?
Aangezien wij handmatig rijden en b.v. in het schaduwstation zeker willen weten dat de trein aan het eind van het opstelspoor stopt (en niet eerder) maken we hier een "harde" stop van 15cm dmv een schakelaar.
Indien voor digitaal 2 secties zouden volstaan (eenrichtingverkeer), is het dan OK dat de inrijsectie 130cm is en de sectie zelf dus 15cm is?
Andere vraag is of je de hele baan in baanvakken moet indelen of dat er tussen de baanvakken " normaal" spoor kan zitten, dus zonder in- en/of uitrijsectie?
Indeling baanvakken
-
Onderwerp starter - Berichten: 526
- Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10
Re: Indeling baanvakken
Alle blokken kan je maken met 1 bezetmelder, behalve bij stationsblokken.
Stationsblokken:
Bij alleen stoppen in 1 richting kan je 2 melders gebruiken, bij 2 richtingen stoppen 3 melders.
Opstelsporen (kopsporen) 2 melders.
De laatste melder kan prima 15 cm zijn.
Stationsblokken:
Bij alleen stoppen in 1 richting kan je 2 melders gebruiken, bij 2 richtingen stoppen 3 melders.
Opstelsporen (kopsporen) 2 melders.
De laatste melder kan prima 15 cm zijn.
-
Onderwerp starter - Berichten: 526
- Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10