De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2231
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door traiNiac »

Doe ik je niet na Sjaak, wat een gepriegel op de vierkante millimeter


Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door janiegein »

Sjaak, ten eerste diepe buiging voor jouw werkstukken die je met behoorlijk gemotiveerde inspannig hebt gemaakt. vandaag jouw baan uitgekozen om wat ideeen op te doen en dus van blz 1 t/m 250 doorgebladerd. neeeee niet alles gelezen maar wel alle plaatjes gezien. wist je dat van blz 5 t/m 165 geen pllatjes beschikbaar zijn volgens jouw photobucket hihi dus daar kon ik vlot doorheen . wat wel opviel de gigantische hoeveelheid verschillende locs en treinstellen en vrachtwagons in alle soorten en maten echt joh je moet kwijlbakjes rond je baan maken voor de toeschouwers jouwer baan want mooi en nog een mooi en natuurlijk diep respect hoe je het toch maar bij elkaar knutseld en het werk ook nog knap knap en ja je zult het wel tegenkomen op mijn te bouwen baan is bijv nu goed zichtbar bij jouw baan de viersporige helix en zijn bedrading voor jou natuurlijk digitaal maar voor mij analoog zal dat niet veel afwijken. nogmaals complimenten en zou zeggen vooral doorgaan .

groet Jan


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Raymond
Berichten: 1927
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door Raymond »

Lekker bezig Sjaak!👍🏻

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Gerhard
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door Gerhard »

Knap werk Sjaak ,bij het zien van de ombouw komen de zweetdruppeltjes al op mijn voorhoofd zo heb ik in het verleden 2 hele mooie locs verprutst door zelf te willen ombouwen :oops:
Dus voor mij niet meer :D
Maar heb respect voor de ombouw van jou.


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Krab
Berichten: 7422
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door Krab »

traiNiac schreef: 12 mei 2024 05:59 Doe ik je niet na Sjaak, wat een gepriegel op de vierkante millimeter

Valt wel mee Harry met een goede loeplamp en veel geduld lukt het wel .
Enkel deze week andere bezigheden gehad en vergeten foto te uploaden ,
maar dat komt morgen wel .



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Krab
Berichten: 7422
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door Krab »

janiegein schreef: 12 mei 2024 20:41 Sjaak, ten eerste diepe buiging voor jouw werkstukken die je met behoorlijk gemotiveerde inspannig hebt gemaakt. vandaag jouw baan uitgekozen om wat ideeen op te doen en dus van blz 1 t/m 250 doorgebladerd. neeeee niet alles gelezen maar wel alle plaatjes gezien. wist je dat van blz 5 t/m 165 geen pllatjes beschikbaar zijn volgens jouw photobucket hihi dus daar kon ik vlot doorheen . wat wel opviel de gigantische hoeveelheid verschillende locs en treinstellen en vrachtwagons in alle soorten en maten echt joh je moet kwijlbakjes rond je baan maken voor de toeschouwers jouwer baan want mooi en nog een mooi en natuurlijk diep respect hoe je het toch maar bij elkaar knutseld en het werk ook nog knap knap en ja je zult het wel tegenkomen op mijn te bouwen baan is bijv nu goed zichtbar bij jouw baan de viersporige helix en zijn bedrading voor jou natuurlijk digitaal maar voor mij analoog zal dat niet veel afwijken. nogmaals complimenten en zou zeggen vooral doorgaan .

groet Jan
Ja Jan dat was in het verleden de Garagebaan ben nu meer met het prutsen aan de loc's bezig voor digitaal rijden als er tijd is ;)
Ze zeiden altijd als je met pensioen gaat heb je veel vrije tijd voor je baan dus niet , snap niet dat ik kunnen werken heb :lol:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onmogelijkhier
Berichten: 391
Lid geworden op: 05 jan 2021 20:06
Locatie: Omgeving Rotterdam mijn geboorte stad

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door Onmogelijkhier »

Dat van pensioen en veel vrijetijd is een bekend probleem.


Groeten Marcel V
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door janiegein »

ha ha , het laatste anderhalfjaar is voor mij kwa tijdsindeling totaal anders geworden . maar voor die tijd inj voorgaande pensioen jaren heb ik mij ook menig keer afgevraagd waar ik ooit de tijd voor werken heb kunnen vinden ha ha ha dus snap wat je bedoeld Sjaak ha ha

groet Jan


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Krab
Berichten: 7422
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door Krab »

Raymond schreef: 12 mei 2024 21:33 Lekker bezig Sjaak!👍🏻

Groet,
Raymond
Het lukt wel en ben van straat af Raymond :mrgreen:


Gerhard schreef: 13 mei 2024 17:48 Knap werk Sjaak ,bij het zien van de ombouw komen de zweetdruppeltjes al op mijn voorhoofd zo heb ik in het verleden 2 hele mooie locs verprutst door zelf te willen ombouwen :oops:
Dus voor mij niet meer :D
Maar heb respect voor de ombouw van jou.
Ik doe er wel wat langer over ik bestudeer eerst de handleiding die bij de loc is en internet help je verder met tekeningen en foto's
En voor je er de volle digitale spanning erop zet met multimeter doormeten ,
in de CV modes van mijn TC eerst testen dan pas op de baan als hij goed is .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Gerhard
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door Gerhard »

Ja zo moet dat wel Sjaak maar had wel wat voorbeelden was al ver maar het wilde maar niet lukken al was de tijd waarin ik dit deed ook niet de beste had het enorm druk met werk andere hobby nog een studie die moest gebeuren van de baas echt relax kunnen focussen was er niet echt bij dat was misschien het probleem.

Wie weet waag ik me er nog een keer aan :)


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.

erik-n-fan
Berichten: 1042
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door erik-n-fan »

Ik heb weer even bij-gelezen en genoten van alle foto's van al dat mooie Nederlandsche materieel! Altijd een genot om je grote collectie te zien op de baan!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Krab
Berichten: 7422
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: De Garagebaan en nu de Kamerbaan

Bericht door Krab »

Hoi ,
Gerhard schreef: 18 mei 2024 17:12 Ja zo moet dat wel Sjaak maar had wel wat voorbeelden was al ver maar het wilde maar niet lukken al was de tijd waarin ik dit deed ook niet de beste had het enorm druk met werk andere hobby nog een studie die moest gebeuren van de baas echt relax kunnen focussen was er niet echt bij dat was misschien het probleem.

Wie weet waag ik me er nog een keer aan :)
Gewoon op het gemak doen en niet stressen ,soms ben ik er ook lang mee bezig :(

Zo ook met de ns 8826 ben ik al een tijdje bezig ,omdat er weinig tijd voor is door andere prioteiten in huis ;)

Afbeelding

Hier heb ik de bedrading op zijn plaats zitten en geïsoleerd van elkaar .

Word vervolgd .... :mrgreen:

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie