dennebomen zelf maken...

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martinb
Berichten: 2283
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: dennebomen zelf maken...

Bericht door martinb »

Maakt volgens mij niet zo gek veel uit. De detol is voor zover ik snap om de oppervlakte spanning te breken waardoor je lijm op de takken blijft zweven ipv er lekker op te gaan plakken. Vergelijk het maar met ballasten, waar je ook een druppel zeepsop in je lijmmengsel doet.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

vriend
Berichten: 129
Lid geworden op: 13 jun 2008 16:34
Locatie: De Goorn

Re: dennebomen zelf maken..

Bericht door vriend »

Beste mensen,

Even een reactie op dit onderwerp dennen bomen maken .
Doop je gemaakte boom in de verdunde houtlijm iets dikker dan melk,doe hier een paar druppels afwasmiddel in om de oppervlaktespanning van het water te breken.
De dettol is een desinfecterend middel die gebruikje als je zelf boomschorspasta maak zodat het niet gaat schimmelen en niet bederft.
Nog een tip
Als je de eerste bomen nu eens niet in vorm knip maar eerst een kleur geef, daarna stukje bij beetje in model knippen en dit eens opvang dan heb je bij de plaatsing van de bomen al een mooie ondergrond.
Meestal zie je onder geplaatste bomen niets maar dan ook niets liggen en dat klopt dus niet, er ligt altijd een naaldendek onder.
In de natuur kijken is het beste voorbeeld.

Groeten J.Vriend


Gebruikersavatar

vriend
Berichten: 129
Lid geworden op: 13 jun 2008 16:34
Locatie: De Goorn

Re: dennebomen zelf maken...

Bericht door vriend »

verhoeks schreef:hallo J vriend,

bedankt voor de tip, heb mijn eerste boompjes groen gemaakt maar vind het wel makkelijker om ze eerst in vorm te knippen...
jah en dat zie je vaak wat je schrijft over geen dennenaalden onder de boom die er dan niet bij liggen...
heb ook ff een foto geplaatst...
de eerste foto is alleen met van dat groene strooi spul en foto 2 met vezel groen van anita decor (lijken het net echte dennenaalden) ;) sorry bedoelde andersom eerste foto is met dennenaalden..

groeten
bert
Nog even dit ziet er al goed uit maar maak niet de fout die veel mensen maken, doe wat minder sisaltouw tussen de draad.
Hierdoor wordt de boom wat opener en is vele malen mooier dan een dicht gestrooide boom.
Ook kan je de witte sisal draden donker kleuren geeft een wat realistiser beeld, jou takken schijnen te wit door en dat is jammer.
Zorg dat de basis goed is en dan de naalden er op doen.
Ik hoop dat je er iets aan heb je bent op de goede weg succes je zal zien het wordt nog mooier.
Groeten J&J Vriend


Plaats reactie