de GEINBAAN concept TWEE

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Hookies »

Graag gedaan Jan. We zijn hier ook om elkaar te helpen, nietwaar.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

zoals ik jullie op mijn bladzijde 119 al deelgenoot gemaakt heb van het feit dat om moeders te vriend te houden er ook klusjes en klussen in huis en om het huis gedaan moeten worden is het er nu toch ook van gekomen dat ik mij met het leggen van laminaat aan het bezighouden ben. En zoals ook al eerder vermeld heb ik dat nog nooooit eerder gedaan dus ook weer een uitdaging.

betekend in de praktijk dat ik nu haast niet meer op en neer kan van de spierpijn want ja we worden wel ouder en niet jonger al zien onze vrouwen ons gelukkig nog als jonge god en in staat om allerhande klussen spelenderwijs uit te voeren.
zij houden met hun ideeën en wensen geen rekening met onze huidige leeftijd en of we wel of geen zin hebben er wordt verwacht dat we het doen en voor de lieve vrede doen we dat dan ook.

betekend dat de baan weer in de wachtkamer ligt en er verder niets nieuws te vermelden valt.

dan wanneer er weer wat te vermelden valt zien of horen jullie me wel weer .

tot dan.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

janiegein schreef: (...) dat ik mij met het leggen van laminaat aan het bezighouden ben. En zoals ook al eerder vermeld heb ik dat nog nooooit eerder gedaan dus ook weer een uitdaging.
Niet jokken Jan :mrgreen: :mrgreen: Wat ligt er dan onder je station?

(Maar zonder gekheid: dat op mijn knieën werken vind ik ook geen genot. Ik wens je sterkte en dat het werk maar voortvarend moge worden afgerond. Je hebt tenslotte ook nog een baan :roll: :roll: :!: )

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hallo Bjor en alle anderen,

jan natuurlijk heb ik wel is wat gefreubeld met laminaat maar nog nooooit daadwerkelijk er een vloer mee bekleed.

en ja ben best wel trots op het eindresultaat en hiermee moeders ook een heeeel groot plezier mee gedaan.

en dat ik nu een paar beurse knieën heb en mijn handen ook behoorlijk stijf zijn geworden mede door het opspelen van de reuma nemen we maar voor lief.

het is wel helemaal offtopic maar toch hieronder het eindresultaat.

plattegrond van de kamer;

Afbeelding


het beginpunt de keukenvloer;

Afbeelding


toen de woonkamer;

Afbeelding

Afbeelding

met de eetkamer eraan vast incl een gedoe onder de trap,;

Afbeelding


en tenslotte de hal;

Afbeelding

Afbeelding


al met al een knap stuk werk afgeleverd dacht ik zo.

nu neem ik een paar dagen om mijn spieren en ledematen weer wat in normaal bruikbare proporties terug te laten keren en daarna ga ik weer vrolijk verder met de baan wat door Bjor terecht angemerkt werd als we hebben tenslotte ook nog een baan :lol:

wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Zolderspoor
Berichten: 808
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Jan.

Heel netjes gedaan.
Als dit je nieuwe hobby gaat worden, dan heb ik ook wel een woonkamer met open keuken :lol:


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Mooi stukje bovenbouw Jan!

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Rob, Ben en alle anderen,

nee Rob dit zal noooit mijn hobby worden, niet meer dan éénmalig lijkt mij meer dan genoeg.

Ben ik zie effe niet het verband met "bovenbouw" als ik op de begane grond op de vloer bezig ben geweest.

en ja ik heb de afgelopen dagen van meerdere kennissen die effe kwamen kijken naar wat ik aan het doen was al vaker gehoord van ik heb ook nog wel een kamer die een nieuw vloertje kan gebruiken.
Het zou een optie geweest kunnen zijn als ik wat jaartjes jonger was maar zie mij toch echt niet meer gaan klussen buiten de deur.

maar goed we hebben gisteren niets gedaan en vannacht weer goed geslapen dus ben weer redelijk uitgerust, de spieren weer aardig onder controle en de reuma in mijn handen houd zich ook gedeisd zodat ik vandaag maar weer eens aan de Baan verder kan gaan waar ik was gebleven.

dus waarschijnlijk kan ik aan het einde van de dag weer de treinen laten rijden omdat nu nog enkele stukken rails losgehaald liggen te wachten op hermontage.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2020
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

janiegein schreef:ik zie effe niet het verband met "bovenbouw" als ik op de begane grond op de vloer bezig ben geweest.
Hoi Jan,

Het was een flauw grapje; de bovenbouw is het geheel van bielzen, spoorstaven en rails waarover je trein zich voortbeweegt. Jij beweegt je voort over laminaat. Vandaar "bovenbouw"
En de "bovenbouw" kan zich dus ook beneden bevinden ;) ;)

Groet
Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Ben,

WEEEER wat geleerd :lol:


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

frustrerend,

met diverse locs probleemloos rondgereden maar als ik er wagens aanhang worden die op de meest idiote plaatsen verloren of ontsporen op een stofje wat op de rails ligt. gr :evil: :evil: gr.

zoek maar weer uit waar dat nu weer aan ligt. ik word hier wel moe van.

volgende maand mag ik naar ik hoop in goede gezondheid mijn verjaardag weer vieren en heb er dan alweeeer een decennia op zitten.

ja ja we worden oud :mrgreen:

de dochters hebben lopen polsen waar ze mij een plezier mee konden doen.
heb gezegd dat ik bergen ( groenzooi ) altijd kan gebruiken en dat een nieuwe camera die mee kan rijden op de trein ook wel heeeel erg gewaardeerd zal worden.
huidige camera wil niet langer dan halve minuut opnemen. dus rondje op de baan gaat het hem niet meer worden.

ben benieuwd.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Zolderspoor
Berichten: 808
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Zolderspoor »

Hoi Jan.

Tja, dat klinkt mij bekend in de oren. Voor een verlenging van het hoofdbaan-tracé en het vervangen van 40% van de wissels in de beide wachtstations, heeft mijn baan van 17 februari tot 24 juni stil gestaan. Ook zijn de 22 wachtstationsporen geheel geruimd geworden. Voor het nieuwe traject weer geheel vlekkeloos bereden kon worden, waren we al gauw ruim 4 weken verder. Maar probleemloos rijden…..
Nog steeds niet. Oh, de techniek en de schakelingen installeren en uittesten ging redelijk vlot. Maar nog steeds, 2 maanden na hervatting van de treindienst, rijden niet alle wagonnetjes en rijtuigen probleemloos. Enerzijds omdat de raillassen soms maar een fractie van een millimeter niet aansluitend liggen, maar vooral ook omdat al dat rollend materieel elkaar niet altijd probleemloos verdragen. Misschien hebben dode dingen toch een ziel?

Ik kan je alleen maar uit eigen ervaring raden om gewoon door te gaan met uitproberen, niet de moed verliezen maar blijven volhouden. Wagentjes 180° draaien, volgorde veranderen. Maar vooral: goed proberen bij te houden wat waar fout gaat. Zit er een structuur in?
Gekleurde dopjes, pionnetjes van Mens-Erger-Je-niet, om te signaleren of er specifieke plekken zijn waar het vaker fout gaat. En lijstjes maken welke rijtuigen/wagonnetjes-combinatie niet goed werken.
Het is gewoon een kwestie van A. Verstand op nul, B. Blik op oneindig, en C. Stug doorgaan.

Je bent niet de enige, en zeker niet de eerste noch de laatste, die in de hobby zijn stressniveau ziet stijgen! Sterkte gewenst door deze ervaringsdeskundige.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi Rob,

hier kan ik alleen maar bedenkelijk jaa, jaa op zeggen :lol:

maar evengoed dank je wel voor het meeleven :(


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

het blijft een frustrerend gedoe allemaal.

ben ik druk doende alle wagens middels onderling wisselen, draaien en weet ik veel welke handelingen nog meer uit te voeren krijgen ook de wissels kuren.

zo doet bijvoorbeeld één van de uitgaande wissels van station Nieuwestad alleen nog naar één kant schakelen.
het zo zwoegzaam met bloed zweet en tranen aangelegde inmiddels ver weg verborgen schaduwstation de wissels die spoor vijf en zes bedienen doen niet meer mee.

dus zoeken zoeken en nog eens zoeken.

de temperaturen buiten lopen weer aardig op maar hier binnen op mijn kamer ook maar dan niet alleen door de het mooie weer.

nou ja ga maar een poosje in de tuin zitten en dan op een later moment maar weer verder, misschien zie ik dan :!: met een helder moment waar het en waardoor het fout gaat.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Wablo »

Jan,
Niet de moed opgeven, sterkte met die onwillige wissels en wagons, als ik jouw was zou ik voor na het weekend maar een nieuw laminaat klusje zoeken als de weervoorspellingen voor volgende week uitkomen.
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hoi Bert,

ik weet niet welke weersvoorspelling jij hebt maar volgens mijn gegevens zou het hier waarschijnlijk maandag wat minder zijn maar vanaf dinsdag weer voluit zomer.
Dus hooguit wat gestoei met onkruid en aanverwante handel en daar houd het mee op .

de onwillige wissels waren in het schaduwstation terug te voeren naar een relais wat geen voedingsdraad had. losgeschoten soldeerwerk :mrgreen: lekker stom maar je zoekt je een slag in de rondte.

die wissel bij station Nieuwestad zit vuiligheid of zo tussen heb deze gedemonteerd en in een ultrasoonbad gedaan en profiterend van de zon hem daarin te drogen gelegd.
morgen weer monteren en dan kijken of het wel wil doen.

de wagons zullen zoals reeds voorspeld proefondervindelijk door onderling wisselen en draaien uiteindelijk wel weer in het oude gareel gaan lopen maar dat zal ik toch eerst voor elkaar moeten krijgen wil ik het stadsproject weer opgang brengen en me daar weer in gaan verdiepen.
aldaar staat ook het windmolenpark nog in de wachtkamer.

daarna ga ik me weer bezig houden met de pendelbaan zodat samen met de twee spookbaantjes ik het hele spul overal rijdend heb.

daarna en pas daarna ga ik me bezig houden met de scenery waar ik mij op alle fronten kan gaan uitleven en nog jaren voor de boeg heb om allerhande knutselwerken in elkaar te flansen.

en ik mweet zeker dat in de tijd dat ik me daar mee bezig aan houden ben er in de grijze massa achter de ogen weer de nodige ideeen zullen worden geboren om ten uitvoer proberen te brengen.

denk hierbij aan landende en opstijgende vliegtuigen op en vanaf een vliegveldje.

denk aan een zelf te maken kabelbaan om maar iets te noemen.

met andere woorden deze baan is nog lange niet klaar.

en gelukkig maar want wat blijft er anders te hobbyen :D :lol: en waar zou ik al mijn :idea: kwijt kunnen.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door marco »

Jan ik volg je draadje ook al heb ik nog nooit gereageerd denk ik :oops:
Ik bewonder je doorzettings vermogen zeer ondanks best wel veel tegenstellingen zet je stug door.
Ik denk dat je veel ergernis kunt voorkomen door je rails zuiverder te leggen dit is echt heel belangrijk.
Zorg ervoor dat alle plekken van je baan bereikbaar blijven ook als je met landschap begint.

Ook koppelingen moeten goed uigericht zijn dus niet te hoog staan of te laag hangen daarnaast kan het ontsporen van wagons ook komen door een verkeerde wielafstand.
Als je met vaste treinsamenstellingen rijd kun je overwegen om koppelingen een drupje plastic lijm te geven ( bouwpakketlijm ) de koppelingen blijven dan zitten en zijn toch makelijk weer los te halen door een beetje de wagons te bewegen breekt de plastic lijm zonder schade aan je koppelingen ik doe dit zelf al jaren zo en dat werkt goed.
Ook langzamer rijden zorgt voor minder problemen en het oogt veel mooier vind ik.

Succes verder !!!


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Jan,
janiegein schreef:met diverse locs probleemloos rondgereden maar als ik er wagens aanhang worden die op de meest idiote plaatsen verloren of ontsporen op een stofje wat op de rails ligt. gr :evil: :evil: gr.
Als je rijtuigen/wagens NEM schachten hebben zou je misschien deze starre koppelingen eens kunnen proberen.

http://www.n-spoorstore.nl/nl/toebehore ... 88278-7359

Ik heb iets dergelijks van NME met luchtslangen maar die kan ik zo 1 2 3 niet vinden bij Hans. Ik gebruik ze nu naar volle tevredenheid bij een aantal vaste stammen.


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Wablo »

Jan,
Ik bedoelde ook die zomerse temperaturen, voor hier aan de kust voorspellen ze voor dinsdag tot vrijdag temperaturen van 26 tot 30 graden, dan is het in jouw treinkamer denk ik niet meer uit te houden :oops:
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Marco,

wat jij aanhaalt met het vlekkeloos op elkaar aansluiten van de rails daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens maaaaar zoals al zo vaak in dit inmiddels behoorlijk lange draadje werk ik met antiek oud verbogen spul wat al misschien wel honderden keren in en uit elkaar gehaald is en waar door vorige eigenaren niet zachtzinnig ( waarschijnlijk te kleine kinderhandjes ) mee is om gesprongen en dan valt het om de drommel niet mee omdat zo vlekkeloos mogelijk op elkaar aan te laten sluiten en dus noodgedwongen met allerlei hobbeltjes en aanverwante obstakels rekening moet worden gehouden.
om koppelingen met lijm te verbinden lijkt mij met mijn bibberhanden geen optie omdat ik dan bang ben dat ik de wagonnetjes net zo goed koud aan elkaar kan lijmen dan zit er ook geen beweging meer in :mrgreen:

Henk,

de door jou bedoelde koppelstangetjes zouden een prima oplossing zijn als ik die koppelingsaansluiting zou hebben maar 99% van mijn koppelingen zijn de simpele standaard die met of het platte stukje met veertje en borgplaat of oogje op pennetje met metaalplaatje en borgplaat.
nee dat soort koppelstangetjes zouden eigenlijk gewoon net als jou bedoelde koppelstang uitgevoerd mogen zijn met twee platte kopstukjes of gaatjes.

wie weet bestaat dat wel maar heb ik nog niet gevonden.

Bert,

het weer is vandaag inderdaad behoorlijk aan de natte kant en morgen verwachten ze nog een toetje.
rest van de week zou het inderdaad weer warmer tot heet worden maar die temperaturen zijn koel te noemen als je dan ook in die temperaturen je al zoekende en ergeren de temperatuur bij jezelf daar ver boven uit stijgt :lol:

maar zoals al eerder vermeld met een moeizaam op te brengen geduld en kalmte komen we er toch wel uit.
als ik er dan aan terugdenk dat toen ik dit draadje zo,n slordige drie jaar geleden opende en ik jullie vertelde dat ik nog qua stroom, houtbewerking en allerhande knutselarij ik eigenlijk onkundig ben en dan ook nog over twee linkerhanden beschik ik best wel trots mag zijn op wat ik in de loop der tijd bij elkaar heb weten te knutselen. vaak tegen beter weten in en nog vaker eigenwijs doordouwend en voorbijgaand aan kreten vanuit het forum dat iets op die manier niet of nooit zou kunnen of willen werken ik dat dan toch werkend heb gekregen.
nee gestaag met vallen en opstaan heb ik dat toch allemaal voor elkaar gebokst. de ene uitdaging na de andere heb ik zaken aan het praten gekregen en werkend gemaakt.
oké ik ben daarnaast reëel genoeg om te erkennen dat er genoeg zaken zijn die veel netter en preciezer hadden gekund maar ik heb vanaf dag één moeten roeien met de riemen die ik heb en daaaar ben ik behoorlijk ver mee gekomen en zal nog vele malen verder gaan.

zo genoeg gekletst voor vandaag en ga weer lekker verder met geknutsel aan de baan.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Jan,
janiegein schreef:de door jou bedoelde koppelstangetjes zouden een prima oplossing zijn als ik die koppelingsaansluiting zou hebben maar 99% van mijn koppelingen zijn de simpele standaard die met of het platte stukje met veertje en borgplaat of oogje op pennetje met metaalplaatje en borgplaat.
nee dat soort koppelstangetjes zouden eigenlijk gewoon net als jou bedoelde koppelstang uitgevoerd mogen zijn met twee platte kopstukjes of gaatjes.
wie weet bestaat dat wel maar heb ik nog niet gevonden.
Geen idee of die bestaan. Kan iemand ze niet printen? ;-)

Ik heb hier ook nog een heleboel van dat oude spul liggen vooral loc's en bij de stammen die ik wilde maken zaten gelukkig wel NEM schachten op. Ik laat nu alleen aan de voorkant en de achterkant de standaard N koppeling zitten zodat ik er iedere loc voor kan zetten die ik wil.

;) ;)


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Henk,

als ik jouw antwoord goed samenvat betekend dat dus dat jij een heleboel standaard koppelingen over hebt.

daaaar zou je mij wel een groot plezier mee kunnen doen als jij er tenminste zelf niets mee doet.

en wat bedoel je met ik heb nog een heleboel van dat oude spul liggen.

doe je daar wat mee, kan ik daar wat mee?????

tussen het éne oude spul zal het andere oude spul niet opvallen :mrgreen:

ik hoor wel weer.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Henk van de Weerdt
Berichten: 693
Lid geworden op: 20 nov 2014 17:45
Locatie: Bennekom

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Henk van de Weerdt »

Hallo Jan,
janiegein schreef:als ik jouw antwoord goed samenvat betekend dat dus dat jij een heleboel standaard koppelingen over hebt.
Daar komen er wel steeds meer van vrij ja, maar alleen met NEM schacht de rest ga ik niet wisselen
janiegein schreef: daaaar zou je mij wel een groot plezier mee kunnen doen als jij er tenminste zelf niets mee doet.
Ik zal van de week eens op zolder kijken wat ik missen kan, wil er zelf ook wel een paar achter de hand houden.
janiegein schreef: en wat bedoel je met ik heb nog een heleboel van dat oude spul liggen.
doe je daar wat mee, kan ik daar wat mee?????
Gewoon oud spul, wat ikzelf ooit eens gekocht heb als occasion en zelf leuk vind. Maar ook nog mee rijd. Daar zitten echt locs etc etc bij van 25 a 30 jaar oud. Wel nog het e.e.a. liggen wat ik moet uitzoeken.

Mocht ik iets erbij hebben zitten waar ik geen belangstelling voor heb laat ik het je weten. Zal in ieder geval van de week eens naar die koppelingen kijken. Kan ze eventueel zaterdag meenemen naar Houten.


Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

henk,

je hebt een PB


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3550
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi allemaal,

nu ik zo uitgebreid mogelijk de verschillende wagons achter de diverse treinen in goede volgorde tracht te hangen kom ik bouwfouten in het nieuwste plan uitgebreid tegen.

grootste fout zijn de te steile hellingen in en uit station Nieuwestad.

om dit op te lossen ga ik station Nieuwestad weer geheel afbreken en op 0 niveau weer opbouwen dan hoeven de treinen niet meer een dubbele klim te maken.

ook de klim vanuit het schaduwstation de tweede draai is in de praktijk voor de meeste locs te steil.

hoe ik dat daar op moet lossen weet ik nog niet zo 1,2 3 moet daar nog maar eens een nachtje over slapen.

ook moet ik de reeds in het schaduwstation aan een verscherpte inspectie onderwerpen want deze schakelen niet of veel te traag.

dus weer genoeg herstel/reparatiewerkzaamheden voor handen.

wortdt vervolgt


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Adriaan »

Beste Jan,

Wat een problemen telkens weer.
Niet te geloven.
Ik waardeer je doorzettingsvermogen.

Maaruh, gezien de constant optredende stoornissen is het misschien het overwegen waard om alles af te breken en opnieuw te beginnen.

Grapje.

Ik lees elke keer met plezier hoe je welgemoed verder gaat en tot een oplossing komt.

Maaruh, krijg je af en toe niet de neiging om de bijl er in te zetten?

Afijn, ik wacht met spanning af hoe je een en ander op gaat lossen.

Een goeie groet van Adriaan.


Plaats reactie